Jeżeli super dokładny pomiar w DD kol. moulder, pokazuje średnie spalanie 6,49 l/100km to chyba norma dla 1.5 dCi. Raz w tzw. "Eco-driving" mój 1.5 dCi 110Km przejechał 937 km zużywając 45 litrów ON. Dla mnie norma to około 6.8 l/100km czyli około 660 km przy spalaniu 45 l.
Jeżeli super dokładny pomiar w DD kol. moulder, pokazuje średnie spalanie 6,49 l/100km to chyba norma dla 1.5 dCi. Raz w tzw. "Eco-driving" mój 1.5 dCi 110Km przejechał 937 km zużywając 45 litrów ON. Dla mnie norma to około 6.8 l/100km czyli około 660 km przy spalaniu 45 l.
wychodzi Ci 4,8 l/100 obawiam się że to mało prawdopodobne przy napędzie 4x4 w zmiennych warunkach jazdy.
Ja mam w tej chwili średnio 7,3 wg kompa po spaleniu około 250 litrów.
4,5 /100 udało mi się zarejestrować w czasie spokojnej jazdy na trasie ze stałą szybkością 90km , po skasowaniu wskazań komputera , jak przyspieszyłem do 110 to zaraz poszło na 6,5.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2014-04-03, 13:03, w całości zmieniany 1 raz
Kol.Andrzej Zajczuk, napisałem raz jadąc DD. Akurat trasa Gdańsk - Suwałki -Białystok i powrót do Trójmiasta. Jak się ma dużo czasu, dlatego przez grzeczność nie wspominam ile czasu mi to zajeło ale średnia prędkość to masakra ledwo przekroczyła 30km/h.
witam koledzy gdzieś czytałem o tym problemie jakiś kolega o tym pisał tu na forum ale nie mogę znaleźć jakiś kolega tu z forum był w trasie i mu auto stanęło bo komputer pokazywał błędny zasięg wujek jechał w dłuższa trasę do Niemiec komputer pokazywał ze paliwa starczy na 100km a po 20km auto stanęło i to jeszcze na auto banie czy w serwisie mogą ten komputer pokładowy sprawdzić i to przestawić????????????
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-11-21, 10:47, w całości zmieniany 3 razy
witam koledzy gdzieś czytałem o tym problemie jakiś kolega o tym pisał tu na forum ale nie mogę znaleźć jakiś kolega tu z forum był w trasie i mu auto stanęło bo komputer pokazywał błędny zasięg wujek jechał w dłuższa trasę do Niemiec komputer pokazywał ze paliwa starczy na 100km a po 20km auto stanęło i to jeszcze na auto banie czy w serwisie mogą ten komputer pokładowy sprawdzić i to przestawić????????????
To jest ich psi obowiązek.
Ale będą się wykręcać.
U mnie od 2 miesięcy to naprawiają - rezultatów brak.
To nie jest problem wskaźnika.
To jest problem komputera pokładowego źle liczącego ilość spalanego paliwa.
Rezultatem jest to, że zasięg który pokazuje jest od czapy, mnie regularnie rezerwa włącza się przy wielokrotnie większym zasięgu niż powinna i skacze na 50 od razu.
Przekłamywana ilość km zależy WYŁĄCZNIE od tego, ile wcześniej wlałeś do baku.
Jeśli wlałeś 50 litrów, a błąd w wyliczeniach oscyluje koło 2 l/100 km, to po opróżnieniu baku do rezerwy "zabraknie" Ci 8 litrów paliwa, czyli akurat na 100 km (bo pokazuje że spalił 40 litrów,a faktycznie spalił 48 - na tych 8 przejechałbyś te brakujące 100 km).
Jeśli wlałeś tylko 8 litrów, to paliwa zabraknie Ci tylko na 20 km (bo pokaże że spalił np. 6 litrów, a faktycznie spalił 8, na których przejechałbyś te 20-25 km).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-15, 22:49
laisar napisał/a:
@Cav: Skup się - wskazałem tylko tematy, w których jest dyskusja o problemie, a nie wyjaśniam przyczyny.
No mi już też wskazywałeś je kiedyś, ale wszystkie bez wyjątku okazały się od czapy.
Dlatego zamieściłem wyjaśnienie faktycznej przyczyny w obecnym Dusterze, zamiast linków do prehistorii.
@Cav: One nie są "od czapy", tylko "na temat" - którym jest niewłaściwe wskazanie ilości paliwa / rezerwy. Przyczyny były różne i niewykluczone, że w fazie II pojawiły się jakieś nowe - ale dopóki nie pozna się poprzednich, to nie da się tego stwierdzić.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-16, 09:31
ja mam chyba jakas wersje Dustera dla dziennikarzy bo u mnie wszystko dziala,
po zalaniu do pelna zawsze mam zasieg okolo 780km po miescie.
W 99% zalewam do pelna i zawsze wlewam okolo 45-48l a zasieg pokazuje kolo 100km przy takim tankowaniu.
Zdarzalo mi sie dolac np za 100pln i tez zasieg proporcjonalnie sie podnosil i spadal tez logicznie.
ja mam chyba jakas wersje Dustera dla dziennikarzy bo u mnie wszystko dziala
A ja sądziłem, że dla dziennikarzy to jest taka wersja, która pokazuje niższe spalanie od rzeczywistego.
Komputer mojej Rumunki pokazuje spalanie wyższe od rzeczywistego, zwykle ok. 0,3-0,5 l. Zdarza się mu pokazać poprawne (ze 2 razy na 267 tys. km zdarzyło), ale nigdy nie zaniża spalania.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-06-16, 10:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-16, 19:18
johnson napisał/a:
ja mam chyba jakas wersje Dustera dla dziennikarzy bo u mnie wszystko dziala,
po zalaniu do pelna zawsze mam zasieg okolo 780km po miescie.
W 99% zalewam do pelna i zawsze wlewam okolo 45-48l a zasieg pokazuje kolo 100km przy takim tankowaniu.
Zdarzalo mi sie dolac np za 100pln i tez zasieg proporcjonalnie sie podnosil i spadal tez logicznie.
Logicznie to znaczy tak, że chwilę przed zapaleniem rezerwy pokazywało się np. 70 km, a nie 170?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-16, 20:36
Cav napisał/a:
johnson napisał/a:
ja mam chyba jakas wersje Dustera dla dziennikarzy bo u mnie wszystko dziala,
po zalaniu do pelna zawsze mam zasieg okolo 780km po miescie.
W 99% zalewam do pelna i zawsze wlewam okolo 45-48l a zasieg pokazuje kolo 100km przy takim tankowaniu.
Zdarzalo mi sie dolac np za 100pln i tez zasieg proporcjonalnie sie podnosil i spadal tez logicznie.
Logicznie to znaczy tak, że chwilę przed zapaleniem rezerwy pokazywało się np. 70 km, a nie 170?
dokladnie, z tego co pamietam to zapala sie okolo 80km przed koncem zbiornika, nie ma tez takich skokow miedzy sto iles a 60 np.
W mojej MCV pierwszej generacji w Gruzji wlali o 17 litrów więcej - specjalne najazdy mają aby auto odpowiednio przechylić - zabawne, ale działa! ;)
Zatankowałem też 21litrów w karnisty.
wyjeździłem to jadąc przez całą Turcję i jakie 200km po Bułgarii... aż tu nagle lampka rezerwy. Jadę 20km, stacji nie widać, przejechałem 60km, stacji NIET! Zacząłem jeździć najekonomiczniej jak potrafię... W końcu po 148km od zapalenia się rezerwy jest stacja! Nic to że po lewej stronie ulicy. dojeżdżam do osi - przepuszczam tych z naprzeciwka. w końcu pusto - wrzucam jedynkę - jest ok - jeszcze ciągnie, zmieniam na dwójkę i kicha - gaśnie. Próba odpalenia nie pozostawia złudzeń. Na stację dojechałem, ale do dystrybutora to już auto musiałem dopchać ;)
Dystans ponad 1800km!
Pompka się przydała i muszą przyznać, że działa - musiałem po pompować z 30-40 sekund i odpalił bez problemu :D.
Ostatnio zmieniony przez Wędrowniccy.pl 2014-06-18, 01:59, w całości zmieniany 1 raz
o so cho? Jak przeliczałem to te wskazania do siebie pasują, więc czy nie zbyt wcześnie włączyła się rezerwa? Jeszcze 11 L w baku? Nadmienie ze tankowalem pod korek, wiec bylo ok 50L.
Ostatnio zmieniony przez wrzesi 2014-11-07, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2014-11-07, 18:48
Wędrowniccy.pl napisał/a:
specjalne najazdy mają aby auto odpowiednio przechylić - zabawne, ale działa!
Masz na myśli ten podsuwany kloc drewna wyglądający jak wycięty z podkładu kolejowego?
Faktycznie działa, choć nam nie wlazło 17 litrów tylko 14 więcej niż zwykle
Wysłany: 2015-01-06, 23:32 duster II, wskaźnik poziomu paliwa
Witajcie. W moim samochodzie, gdy poziom paliwa zbliża się do rezerwy, czujnik nie wykrywa paliwa. Dolałem dziesięć litrów, a on cały czas pokazywał konsekwentnie poprzedni stan. Czy to znany problem, czy nowe odkrycie?
Cześć.
A napisz, czy podczas tankowania tych 10 litrów miałeś włączony zapłon i obserwowałeś paliwomierz?
Czy po pewnym czasie od tankowania włączałeś i wyłączałeś zapłon - i wtedy stwierdziłeś ten problem?
Bo ja niedawno chciałem w prosty sposób sprawdzić, ile litrów mieści rezerwa: będąc prawie pewnym, że w baku zostały opary, włączyłem zapłon i powoli nalewałem benzynę, ciągle obserwując zegary. I tak wlałem 20 litrów, a kontrolka rezerwy ciągle się świeciła i "cegiełek" nie przybywało w ogóle. Dopiero gdy wyłączyłem zapłon, odczekałem chwilę i włączyłem znowu, pojawiły się właściwe wskazania - zgasła "rezerwa" i wyświetliło się kilka "cegiełek".
Trochę to dziwne - wyglądało na to, że stan paliwa jest odmierzany raz po włączeniu zapłonu i wartość ta jest wyświetlana aż do jego wyłączenia. A przecież w drugą stronę działa to dynamicznie - podczas długiej trasy "cegiełki" powoli same znikają, bez wyłączania silnika.
W drugim aucie, gdzie nie ma elektroniki, mogę zostawić włączony zapłon i nalewać benzynę, obserwując powoli podnoszącą się strzałkę analogowego wskaźnika - zgodnie z aktualnym poziomem paliwa.
Witaj.
Ja nie kombinowałem. Normalnie tankowałem samochód bez kluczyka w stacyjce. Po uruchomieniu nie odczytał tych dziesięciu litrów. Pojechałem w drogę, około 170 km i po jakichś osiemdziesięciu kilometrach pokazywał już suchy bak. Po drodze raz się zatrzymałem na około godzinę i nic się w tym temacie nie zmieniło. Po powrocie zatankowałem 25 litrów i już pokazuje normalnie. Teraz mam blisko rezerwy i sprawdzę czy to się powtórzy.
Bo poziom paliwa pokazywany przez wskaźnik jest wyliczany przez komuter, a nie na bieżąco sprawdzany.
Sprawdzenie poziomu paliwa odbywa się przy uruchmieniu zapłonu, i uaktualniany tylko jeśli jest spory wzrost poziomu względem poprzedniego odczytu.
Ja mam niefabryczne LPG i jajo jest jeszcze większe, bo komputer nie wie, że jadę na LPG, podczas jazdy spada mi poziom paliwa (którego nie ubywa), dopiero po ponownym odpaleniu auta wskazanie wraca na swoje miejsce.
Więc wszystko jest w OK, nie macie się czym przejmować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum