nowy wskaźnik poziomu paliwa jest po prostu do kitu. zauważcie że kiedy już miga rezerwa to komputer nie pokazuje ile jeszcze możesz przejechać, do kitu z takim rozwiązaniem
to jest specjalnie żebyś nie jeździł do ostatniego kilometra bo komputer może się mylić a ty staniesz na trasie
rezerwa to rezerwa masz jechać na stacje .
W sumie w dusterze jeszcze nigdy nie widziałem rezerwy a jeżdżę już prawie 3 lata
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-07, 14:19, w całości zmieniany 2 razy
Ja mam niefabryczne LPG i jajo jest jeszcze większe, bo komputer nie wie, że jadę na LPG, podczas jazdy spada mi poziom paliwa (którego nie ubywa), dopiero po ponownym odpaleniu auta wskazanie wraca na swoje miejsce.
Więc wszystko jest w OK, nie macie się czym przejmować.
Eee, to w pierwszym wydaniu Dustera jest jednak lepiej. Też mam niefabryczne LPG i dopóki nie zaimplementowałem drugiego komputerka (rozróżniającego zasilanie noPb i LPG), to na fabrycznym kompie było tak: wyliczał ciągle średnie spalanie (oczywiście z kosmosu, odczyty miały się nijak do rzeczywistości), ale cegiełki stały na swoim miejscu i pokazywały stan faktyczny benzyny w baku; to samo było z dystansem przejechanym od tankowania i dystansem przewidywanym do tankowania benzyny.
Ale fakt, że mam instalkę LPG współpracującą z OBD. Przypuszczam, że średnie spalane było wyliczane z sygnałów ECU dla wtrysków benzyny (zapewne sygnały lecą, ale wtryski te są odcięte). Jednak wskazania paliwomierza i dystansów związane są chyba ze stanem pływaka w baku - ten stoi w miejscu, więc i one się nie zmieniają (nooo, trochę się zmieniają, po wielu odpaleniach zimnego silnika, gdy ciągnie benzynę).
Witaj.
Ja nie kombinowałem. Normalnie tankowałem samochód bez kluczyka w stacyjce. Po uruchomieniu nie odczytał tych dziesięciu litrów. Pojechałem w drogę, około 170 km i po jakichś osiemdziesięciu kilometrach pokazywał już suchy bak. Po drodze raz się zatrzymałem na około godzinę i nic się w tym temacie nie zmieniło. Po powrocie zatankowałem 25 litrów i już pokazuje normalnie. Teraz mam blisko rezerwy i sprawdzę czy to się powtórzy.
Potwierdzam, mam tak samo.
Nawet już gdzieś tu o tym pisałem.
Te cegiełki rzeczywiście wyliczane są przez komputer - i mam wrażenie, że zarówno w dół jak i w górę. System nie zauważa dolania małej ilości paliwa.
Co więcej sygnał rezerwy potrafi zapalać się nie koniecznie synchronicznie ze stanem poziomu paliwa wskazywanym przez "cegiełki".
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 19:27
pawelg napisał/a:
Co więcej sygnał rezerwy potrafi zapalać się nie koniecznie synchronicznie ze stanem poziomu paliwa wskazywanym przez "cegiełki".
p,paw
Reklamacja i wymiana zegarów.
U mnie też tak było, ale nie przeszedłem nad tym do porządku dziennego.
I już tak nie jest - rezerwa włącza się zgodnie ze wskazaniami licznika paliwa.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-01-19, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
Co więcej sygnał rezerwy potrafi zapalać się nie koniecznie synchronicznie ze stanem poziomu paliwa wskazywanym przez "cegiełki".
p,paw
Reklamacja i wymiana zegarów.
U mnie też tak było, ale nie przeszedłem nad tym do porządku dziennego.
I już tak nie jest - rezerwa włącza się zgodnie ze wskazaniami licznika paliwa.
Nie przesadzajmy.
Rezerwa zapala się mniej więcej wtedy kiedy zaczyna migać ostatnia cegiełka.
To mniej więcej to jest jakieś 5-10km. Tak więc zdecydowanie nie będę z tym jeździł do serwisu.
Pisałem o tym jako o dowodzie, że te oba liczniki mają inne źródło danych ;)
Witajcie, troszkę Was zaniedbałem ostatnio. W międzyczasie byłem w serwisie. Problem jest znany. Powiedzieli mi, że jest informacja serwisowa od producenta, że gdy stan paliwa jest w obszarze minimum, to przy tankowaniu należy wlać przynajmniej piętnaście litrów, aby uniknąć tego problemu. Potwierdzam, że działa. Czyli po prostu czujnik ma taką urodę. Zwracali też uwagę, co zresztą przeczytałem wcześniej w instrukcji, aby przy tankowaniu do pełna, nie dolewać już po trzecim odcięciu. Ten problem mnie nie dotyczy, gdyż jeżeli odbija drugi raz, to już nie dolewam.
Przy okazji zauważyłem, że zawyża wskazanie ilości zużytego paliwa. Nie chce mi się zapisywać przy tankowaniu, więc jeszcze tego dokładnie nie przetestowałem. W moim przypadku pokazywał, że od ostatniego tankowania do pełna, zużył nieco ponad 25 litrów. Tymczasem weszło 22 z malutkim haczykiem.
Ostatnio zmieniony przez Sławomir Pytel 2015-01-19, 22:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 22:52
pawelg napisał/a:
Cav napisał/a:
pawelg napisał/a:
Co więcej sygnał rezerwy potrafi zapalać się nie koniecznie synchronicznie ze stanem poziomu paliwa wskazywanym przez "cegiełki".
p,paw
Reklamacja i wymiana zegarów.
U mnie też tak było, ale nie przeszedłem nad tym do porządku dziennego.
I już tak nie jest - rezerwa włącza się zgodnie ze wskazaniami licznika paliwa.
Nie przesadzajmy.
Rezerwa zapala się mniej więcej wtedy kiedy zaczyna migać ostatnia cegiełka.
A u mnie ostatnia cegiełka zaczynała migać ZARAZ PO włączeniu się rezerwy, wcześniej potrafiło pokazywać jeszcze pod dwie kreski, albo kilka km po przeskoczeniu na jedną.
Zasięg przed włączeniem rezerwy potrafił przekraczać 150 km.
I o tym pisałem.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 22:53
Sławomir Pytel napisał/a:
Przy okazji zauważyłem, że zawyża wskazanie ilości zużytego paliwa. Nie chce mi się zapisywać przy tankowaniu, więc jeszcze tego dokładnie nie przetestowałem. W moim przypadku pokazywał, że od ostatniego tankowania do pełna, zużył nieco ponad 25 litrów. Tymczasem weszło 22 z malutkim haczykiem.
To się ciesz, bo u mnie jest dokładnie odwrotnie - to samo dotyczy spalania, przekłamuje o 5-10%.
Powiedzieli mi, że jest informacja serwisowa od producenta, że gdy stan paliwa jest w obszarze minimum, to przy tankowaniu należy wlać przynajmniej piętnaście litrów, aby uniknąć tego problemu.
To ja mam chyba wyjątkowego (w pozytywnym sensie) Dustera.
W sobotę byłam na rezerwie. A że po drodze miałam tylko Orlena z chyba najwyższą ceną w mieście, to zalałam tylko 10 litrów. I zaświeciły mi się 2 cegiełki (czyli tyle ile powinno).
Rzeczywiście, masz wyjątkowego dusterka, ale jednocześnie przekazałaś nam ważną informację. Mianowicie okazuje się, że nie miałem racji mówiąc, iż czujnik paliwa ma taką urodę. Po prostu jest wiele wadliwych, ale jak widać są i sprawne. Wniosek dla nas taki, aby w serwisie nie dać się zbyć tak jak ja się dałem. Przy następnej wizycie w serwisie, będę stanowczo żądał wymiany na sprawny.
Dzięki za informację, tego nie wiedziałem. Natomiast przeczytałem dziś artykuł z Auto Świata, po teście poprzedniego dustera 4x4:
http://www.auto-swiat.pl/...ie-opinie/q8tnk
W testowanym egzemplarzu też mieli taki problem i wymieniono im pływak w zbiorniku, ale ponoć wymagało to także wymiany całego zestawu wskaźników. Więc staje się jasne, dlaczego serwis poprzestaje na odpowiedzi, bez wykonania naprawy.
Tak nawiasem mówiąc, artykuł sugeruje niską jakość samochodu, ale jak się wczytać w szczegóły, to trudno o mocne uzasadnienie.
Ostatnio zmieniony przez Sławomir Pytel 2015-01-20, 18:08, w całości zmieniany 1 raz
A u mnie padl chyba wskaznik bo rezerwa niechce sie zapalic pomimo spalenia 43-45 l paliwa zostaje jeszcze jedna cegielka a juz dawno powinno sie paliv i o teraz z tym fantem ztobic ???
A u mnie padl chyba wskaznik bo rezerwa niechce sie zapalic pomimo spalenia 43-45 l paliwa zostaje jeszcze jedna cegielka a juz dawno powinno sie paliv i o teraz z tym fantem ztobic ???
A skąd wiesz, że tyle spaliłeś ? To dane z komputera ? Niedokładne są.
A u mnie padl chyba wskaznik bo rezerwa niechce sie zapalic pomimo spalenia 43-45 l paliwa zostaje jeszcze jedna cegielka a juz dawno powinno sie paliv i o teraz z tym fantem ztobic ???
A skąd wiesz, że tyle spaliłeś ? To dane z komputera ? Niedokładne są.
zatankowalem i weszlo 45 zawsze wchodzilo 42-43 kiedy palila sie juz rezerwa
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-22, 07:52
A tankowałeś tam gdzie zawsze? Ja mam w okolicy dwie stacje, na obu samochód stoi skośnie - raz do góry lewym przodem a raz prawym tyłem. Różnica w ilości wchodzącej do baku - co najmniej 5 -7 l.
A tankowałeś tam gdzie zawsze? Ja mam w okolicy dwie stacje, na obu samochód stoi skośnie - raz do góry lewym przodem a raz prawym tyłem. Różnica w ilości wchodzącej do baku - co najmniej 5 -7 l.
generalnie tankuje zawsze w tym samym miejscu ale tez tankowalem w innych i nie bylo problemu to nie pierwsze moje tankowanie :)
zawsze tankowalem jak zapalala sie rezerwa i komputer pokazywal ilosc spalonego paliwa w granicach 42-45max i jak tankowalem to wchodzilo od 43-47max ale teraz jest problem bo po przejechaniu ilusc tam km i saplaniu tej ilosci paliwa i to juz porazk ktorys zostaje jedna cegielka i pokazuje ze jeszcze mam do przejechania ponad 100 cos tam km a wiem ze jest juz malo paliwa a rezerwa niechce sie zapalic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum