Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pojemność baku, wskaźnik paliwa, rezerwa, licznik zużycia
Autor Wiadomość
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-07, 11:03   

nowy wskaźnik poziomu paliwa jest po prostu do kitu. zauważcie że kiedy już miga rezerwa to komputer nie pokazuje ile jeszcze możesz przejechać, do kitu z takim rozwiązaniem
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 14:16   

to jest specjalnie żebyś nie jeździł do ostatniego kilometra bo komputer może się mylić a ty staniesz na trasie
rezerwa to rezerwa masz jechać na stacje .

W sumie w dusterze jeszcze nigdy nie widziałem rezerwy a jeżdżę już prawie 3 lata :shock:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-07, 14:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-07, 19:04   

gbyrka napisał/a:

Ja mam niefabryczne LPG i jajo jest jeszcze większe, bo komputer nie wie, że jadę na LPG, podczas jazdy spada mi poziom paliwa (którego nie ubywa), dopiero po ponownym odpaleniu auta wskazanie wraca na swoje miejsce.

Więc wszystko jest w OK, nie macie się czym przejmować.


Eee, to w pierwszym wydaniu Dustera jest jednak lepiej. Też mam niefabryczne LPG i dopóki nie zaimplementowałem drugiego komputerka (rozróżniającego zasilanie noPb i LPG), to na fabrycznym kompie było tak: wyliczał ciągle średnie spalanie (oczywiście z kosmosu, odczyty miały się nijak do rzeczywistości), ale cegiełki stały na swoim miejscu i pokazywały stan faktyczny benzyny w baku; to samo było z dystansem przejechanym od tankowania i dystansem przewidywanym do tankowania benzyny.
Ale fakt, że mam instalkę LPG współpracującą z OBD. Przypuszczam, że średnie spalane było wyliczane z sygnałów ECU dla wtrysków benzyny (zapewne sygnały lecą, ale wtryski te są odcięte). Jednak wskazania paliwomierza i dystansów związane są chyba ze stanem pływaka w baku - ten stoi w miejscu, więc i one się nie zmieniają (nooo, trochę się zmieniają, po wielu odpaleniach zimnego silnika, gdy ciągnie benzynę).
 
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-07, 21:19   

Sławomir Pytel napisał/a:
Witaj.
Ja nie kombinowałem. Normalnie tankowałem samochód bez kluczyka w stacyjce. Po uruchomieniu nie odczytał tych dziesięciu litrów. Pojechałem w drogę, około 170 km i po jakichś osiemdziesięciu kilometrach pokazywał już suchy bak. Po drodze raz się zatrzymałem na około godzinę i nic się w tym temacie nie zmieniło. Po powrocie zatankowałem 25 litrów i już pokazuje normalnie. Teraz mam blisko rezerwy i sprawdzę czy to się powtórzy.


Potwierdzam, mam tak samo.
Nawet już gdzieś tu o tym pisałem.

Te cegiełki rzeczywiście wyliczane są przez komputer - i mam wrażenie, że zarówno w dół jak i w górę. System nie zauważa dolania małej ilości paliwa.

Co więcej sygnał rezerwy potrafi zapalać się nie koniecznie synchronicznie ze stanem poziomu paliwa wskazywanym przez "cegiełki".

p,paw
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 19:27   

pawelg napisał/a:

Co więcej sygnał rezerwy potrafi zapalać się nie koniecznie synchronicznie ze stanem poziomu paliwa wskazywanym przez "cegiełki".

p,paw


Reklamacja i wymiana zegarów.
U mnie też tak było, ale nie przeszedłem nad tym do porządku dziennego.
I już tak nie jest - rezerwa włącza się zgodnie ze wskazaniami licznika paliwa.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-01-19, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 22:39   

Cav napisał/a:
pawelg napisał/a:

Co więcej sygnał rezerwy potrafi zapalać się nie koniecznie synchronicznie ze stanem poziomu paliwa wskazywanym przez "cegiełki".

p,paw


Reklamacja i wymiana zegarów.
U mnie też tak było, ale nie przeszedłem nad tym do porządku dziennego.
I już tak nie jest - rezerwa włącza się zgodnie ze wskazaniami licznika paliwa.


Nie przesadzajmy.
Rezerwa zapala się mniej więcej wtedy kiedy zaczyna migać ostatnia cegiełka.
To mniej więcej to jest jakieś 5-10km. Tak więc zdecydowanie nie będę z tym jeździł do serwisu.
Pisałem o tym jako o dowodzie, że te oba liczniki mają inne źródło danych ;)

p,paw
 
Sławomir Pytel 



Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 55
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-19, 22:46   

Witajcie, troszkę Was zaniedbałem ostatnio. W międzyczasie byłem w serwisie. Problem jest znany. Powiedzieli mi, że jest informacja serwisowa od producenta, że gdy stan paliwa jest w obszarze minimum, to przy tankowaniu należy wlać przynajmniej piętnaście litrów, aby uniknąć tego problemu. Potwierdzam, że działa. Czyli po prostu czujnik ma taką urodę. Zwracali też uwagę, co zresztą przeczytałem wcześniej w instrukcji, aby przy tankowaniu do pełna, nie dolewać już po trzecim odcięciu. Ten problem mnie nie dotyczy, gdyż jeżeli odbija drugi raz, to już nie dolewam.
Przy okazji zauważyłem, że zawyża wskazanie ilości zużytego paliwa. Nie chce mi się zapisywać przy tankowaniu, więc jeszcze tego dokładnie nie przetestowałem. W moim przypadku pokazywał, że od ostatniego tankowania do pełna, zużył nieco ponad 25 litrów. Tymczasem weszło 22 z malutkim haczykiem.
Ostatnio zmieniony przez Sławomir Pytel 2015-01-19, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 22:52   

pawelg napisał/a:
Cav napisał/a:
pawelg napisał/a:

Co więcej sygnał rezerwy potrafi zapalać się nie koniecznie synchronicznie ze stanem poziomu paliwa wskazywanym przez "cegiełki".

p,paw


Reklamacja i wymiana zegarów.
U mnie też tak było, ale nie przeszedłem nad tym do porządku dziennego.
I już tak nie jest - rezerwa włącza się zgodnie ze wskazaniami licznika paliwa.


Nie przesadzajmy.
Rezerwa zapala się mniej więcej wtedy kiedy zaczyna migać ostatnia cegiełka.


A u mnie ostatnia cegiełka zaczynała migać ZARAZ PO włączeniu się rezerwy, wcześniej potrafiło pokazywać jeszcze pod dwie kreski, albo kilka km po przeskoczeniu na jedną.
Zasięg przed włączeniem rezerwy potrafił przekraczać 150 km.
I o tym pisałem.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 22:53   

Sławomir Pytel napisał/a:

Przy okazji zauważyłem, że zawyża wskazanie ilości zużytego paliwa. Nie chce mi się zapisywać przy tankowaniu, więc jeszcze tego dokładnie nie przetestowałem. W moim przypadku pokazywał, że od ostatniego tankowania do pełna, zużył nieco ponad 25 litrów. Tymczasem weszło 22 z malutkim haczykiem.


To się ciesz, bo u mnie jest dokładnie odwrotnie - to samo dotyczy spalania, przekłamuje o 5-10%.
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-19, 23:05   

Sławomir Pytel napisał/a:
Powiedzieli mi, że jest informacja serwisowa od producenta, że gdy stan paliwa jest w obszarze minimum, to przy tankowaniu należy wlać przynajmniej piętnaście litrów, aby uniknąć tego problemu.

To ja mam chyba wyjątkowego (w pozytywnym sensie) Dustera. :-)
W sobotę byłam na rezerwie. A że po drodze miałam tylko Orlena z chyba najwyższą ceną w mieście, to zalałam tylko 10 litrów. I zaświeciły mi się 2 cegiełki (czyli tyle ile powinno). :-)
 
Sławomir Pytel 



Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 55
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-19, 23:34   

Rzeczywiście, masz wyjątkowego dusterka, ale jednocześnie przekazałaś nam ważną informację. Mianowicie okazuje się, że nie miałem racji mówiąc, iż czujnik paliwa ma taką urodę. Po prostu jest wiele wadliwych, ale jak widać są i sprawne. Wniosek dla nas taki, aby w serwisie nie dać się zbyć tak jak ja się dałem. Przy następnej wizycie w serwisie, będę stanowczo żądał wymiany na sprawny.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-01-20, 17:42   

Kicia ma 4*2 a Ty masz chyba 4*4 - i macie różne zbiorniki paliwa (kształt) itp. W 4*2 nigdy nie było problemu ze wskazaniami ilości paliwa.
 
Sławomir Pytel 



Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 55
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-20, 18:06   

Dzięki za informację, tego nie wiedziałem. Natomiast przeczytałem dziś artykuł z Auto Świata, po teście poprzedniego dustera 4x4:
http://www.auto-swiat.pl/...ie-opinie/q8tnk
W testowanym egzemplarzu też mieli taki problem i wymieniono im pływak w zbiorniku, ale ponoć wymagało to także wymiany całego zestawu wskaźników. Więc staje się jasne, dlaczego serwis poprzestaje na odpowiedzi, bez wykonania naprawy.
Tak nawiasem mówiąc, artykuł sugeruje niską jakość samochodu, ale jak się wczytać w szczegóły, to trudno o mocne uzasadnienie.
Ostatnio zmieniony przez Sławomir Pytel 2015-01-20, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
axelf 


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 33
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-10-20, 23:09   

Wie ktoś może ile km można przejechać w nowym Loganie jak pojawi się rezerwa ?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-10-21, 21:00   

axelf napisał/a:
Wie ktoś może ile km można przejechać w nowym Loganie jak pojawi się rezerwa ?

Wszystko zależy jak będziesz jechał ... ale 80 km powinieneś przejechac
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-10-21, 21:09   

A u mnie padl chyba wskaznik bo rezerwa niechce sie zapalic pomimo spalenia 43-45 l paliwa zostaje jeszcze jedna cegielka a juz dawno powinno sie paliv i o teraz z tym fantem ztobic ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-21, 21:26   

kanister do bagażnika i jeździć
_________________
Moje auto
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-10-22, 06:24   

Karenzo napisał/a:
kanister do bagażnika i jeździć


a co mi to da poza zapowietrzeniem baku ??
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 06:26   

BoloSr napisał/a:
A u mnie padl chyba wskaznik bo rezerwa niechce sie zapalic pomimo spalenia 43-45 l paliwa zostaje jeszcze jedna cegielka a juz dawno powinno sie paliv i o teraz z tym fantem ztobic ???
A skąd wiesz, że tyle spaliłeś ? To dane z komputera ? Niedokładne są.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-10-22, 06:34   

wojtek_pl napisał/a:
BoloSr napisał/a:
A u mnie padl chyba wskaznik bo rezerwa niechce sie zapalic pomimo spalenia 43-45 l paliwa zostaje jeszcze jedna cegielka a juz dawno powinno sie paliv i o teraz z tym fantem ztobic ???
A skąd wiesz, że tyle spaliłeś ? To dane z komputera ? Niedokładne są.

zatankowalem i weszlo 45 zawsze wchodzilo 42-43 kiedy palila sie juz rezerwa
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 07:35   

może bak ci się rozciągnął
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-10-22, 07:44   

corrado napisał/a:
może bak ci się rozciągnął


masz inne pomysly ?????
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-22, 07:52   

A tankowałeś tam gdzie zawsze? Ja mam w okolicy dwie stacje, na obu samochód stoi skośnie - raz do góry lewym przodem a raz prawym tyłem. Różnica w ilości wchodzącej do baku - co najmniej 5 -7 l.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-10-22, 08:01   

PiotrWie napisał/a:
A tankowałeś tam gdzie zawsze? Ja mam w okolicy dwie stacje, na obu samochód stoi skośnie - raz do góry lewym przodem a raz prawym tyłem. Różnica w ilości wchodzącej do baku - co najmniej 5 -7 l.


generalnie tankuje zawsze w tym samym miejscu ale tez tankowalem w innych i nie bylo problemu to nie pierwsze moje tankowanie :)
zawsze tankowalem jak zapalala sie rezerwa i komputer pokazywal ilosc spalonego paliwa w granicach 42-45max i jak tankowalem to wchodzilo od 43-47max ale teraz jest problem bo po przejechaniu ilusc tam km i saplaniu tej ilosci paliwa i to juz porazk ktorys zostaje jedna cegielka i pokazuje ze jeszcze mam do przejechania ponad 100 cos tam km a wiem ze jest juz malo paliwa a rezerwa niechce sie zapalic.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 08:07   

Podejrzewam, ze trochę zawisł pływak z różnych przyczyn brud itd.

Demontaż i sprawdzenie , ewentualnie czy kabel się nie przetarł gdzieś i trochę zawyża wskazania z baku, w końcu jest rezystorowy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne