Zauważyłem że różnie to bywa na różnych dystrybutorach. Najwięcej wchodzi do pierwszego odbicia gdy pistolet jest zablokowany na przedostatnim ząbku. Ponieważ pokonuję jednorazowo dość długie trasy i tankowanie wypada mi w okolicach 700-tnego kilometra to już się przyzwyczaiłem że można tankować do 3 odbicia bez obawy przelania. Co prawda nigdy chyba nie wyjechałem do zera ale zazwyczaj staram się nie jechać na rezerwie więcej niż 80 km
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-04-08, 08:04
Dwa razy zatankowałem do "pierwszego odbicia" i zaczęło "bulgotać" - także przeważnie teraz wyjeżdżam do zapalania rezerwy i wlewam 40 litrów i jest dobrze. Czasami później doleje kilka litrów zanim zresetuje komputer. Tankuje zawsze "okrągłe wartości bez żadnych przecinków", aby sobie później bezproblemowo wyliczać średnią.
A z tym zasięgiem to różnie bywa - przeważnie wskazuje około 100-120 km od chwili zapalenia rezerwy - sprawdzone wielokrotnie. Ale komputer musi to aktualizować biorąc pod uwagę chwilowe spalanie. Np. jadać do pracy "dość ostro" po przybyciu wskazuje zasięg 300 km. W drodze powrotnej jadąc spokojnie i parkując pod domem mam już inną wartość - 320 km.
Przy tych dwóch tankowaniach do pierwszego odbicia wchodziło 44-45 litrów paliwa.
I nie wiem skąd u was problemy ze wskazaniami komputera - u mnie to pokrywa się prawie idealnie. Jeżeli zatankuje np. 40 litrów w chwili zapalenia się rezerwy to przy następnym tankowaniu komputer wskazuje takie same wartości (różnice kilku miejsc po przecinku) spalonego paliwa.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-04-08, 08:30, w całości zmieniany 2 razy
Zwykle tankuje 42-45 litrów (do 2 dni od włączenia rezerwy).
I wskazanie komputera a ilość zatankowana to ok. +/- 1 litr.
Tankuje zwykle na tej samej stacji do 1 odbicia.
Rzadko dolewam ale 2 ostatnie dolania dały śmieszne efekty:
- dolanie 10 litrów do ok. 10 w baku- komputer nie zauważył
- dolanie 7 litrów na stan na granicy rezerwy - poprawna aktualizacja.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-07-06, 09:23
a teraz pytanie do uzytkownikow Dokkera dci... jaka jest pojemnosc zbiornika???
bo w starym Loganie MCV dci 68KM moglem lac i 62 litry diesla a tu najwiecej to 47 litrow mi sie udalo i sie przelalo, chociaz lalem jakbym mial problemy z prostata...
czy zmniejszyli teraz zbiorniki czy system odpowietrzenia zabezpieczyli zeby za duzo nie wlewac niz 50 litrow???????????????????
a teraz pytanie do uzytkownikow Dokkera dci... jaka jest pojemnosc zbiornika???
bo w starym Loganie MCV dci 68KM moglem lac i 62 litry diesla a tu najwiecej to 47 litrow mi sie udalo i sie przelalo, chociaz lalem jakbym mial problemy z prostata...
czy zmniejszyli teraz zbiorniki czy system odpowietrzenia zabezpieczyli zeby za duzo nie wlewac niz 50 litrow???????????????????
tez wolalem większy zbiornik :) no coz ale w Lodgy max wejdzie 52 litry pod korek.... a szkoda :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-07-09, 19:10 Wskaźnik poziomu paliwa - Przekłamanie?
Witajcie,
Przeglądałem Dział Techniczny Forum i znalazłem kilka postów dotyczących błędnych wskazań ilości paliwa w Waszych samochodach. Temat jest ogólnie znany i był wałkowany wielokrotnie z tego co czytałem.
Chcę opisać moją obserwację, a Wy napiszcie jeśli mogę Was prosić, czy mam się tym martwić, czy też poczekać
W czwartek odebrałem nowy samochód od dealera, w zbiorniku były opary, ponieważ 2 km dalej na stacji BP zatankowałem go do pełna i weszło 49 litrów Pb95.
Wskaźnik poziomu paliwa pokazał prawidłowo wszystkie cegiełki.
Wykasowałem licznik dziennych przebiegów km, a następnie przeszedłem dalej na opcje typu "Zużyte paliwo od ostatniego wciśnięcia przycisku Top Depart" i także wykasowałem te wartości.
W chwili obecnej mam przejechane 164 kilometry, zużyte paliwo od ostatniego wciśnięcia przycisku Top Depart pokazuje 11,6 litra, natomiast cegiełki wskaźnika poziomu paliwa nadal świecą się wszystkie, sugerując, że zbiornik jest w 100% pełny
Perpetum Mobile? Niestety obawiam się że nie.
Zużyłem więc około 1/4 zbiornika więc część cegiełek powinna zgasnąć.
Mam się tym niepokoić czy po przejechaniu kolejnych 100 km obserwować wskaźnik, który powinien się ruszyć? A może zawiesił się pływak? Jak to jest u Was?
Też po zalaniu baku do pełna długo cegiełki nie ubywają?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-10, 08:06
Wojciech-EL napisał/a:
Karenzo napisał/a:
zawsze tak jest że długo trzyma się full a potem leci jak szalone
Aha Czyli pewnie jak pojeżdżę jeszcze trochę, to cegiełki powinny się łaskawie ruszyć
Tak.
Zwłaszcza, że tankując powoli pod korek, wlewasz też paliwo do rury doprowadzającej do baku, a tej dodatkowej ilości pływak nie uwzględnia.
A nadprogramowo można wlać i 10 l paliwa.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-12, 12:32
Cześć,
Zauważyłem, że Dacia zmieniła nieco silnik 1.2 75 KM (teraz jest to 1149 oraz 73 KM).
Tak z ciekawości czy Twój odebrany samochód ma już tą obniżoną pojomność i moc ? (zapewne regulacje EURO 6). Co masz wpisane do dowodu ?
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-07-13, 19:25 Na dzień dzisiejszy spalanie przedstawia się następująco:
Data | zużyte | dystans | średnie spalanie | tryb
10.07.2016 | 19,2 l | 307,3 km | 6,25 l/100 km | trasa
11.07.2016 | 22,1 l | 344,1 km | 6,42 l/100 km | miasto
13.07.2016 | 24,0 l | 366,3 km | 6,55 l/100 km | miasto
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-15, 13:42
Ok. 6,5 l/100km benzyny w miescie? Wierzysz w cuda ? Nawet sama fabryka nie wymyśliła tak cudownego wyniku w cyklu miejskim (podaje 7,4 l/100km, czyli blisko 1l wiecej). Poza tym. wyszło Ci prawie takie same zużycie paliwa w trasie i w mieście, więc również z tego widać, że coś jest nie halo z tymi wynikami.
Co do wcześniejszego zagadnienia: tak, ten silnik (D4F) miał wcześniej i nadal ma 1149cm3 pojemności skokowej, ale wraz z Euro6 ubył mu 1kW (54 vs 55 kW) z mocy maksymalnej (przynajmniej wg danych fabryki). 1 kW to ok. 1,35962 KM, ale na skutek zaokrąglania przy przeliczaniu mocy obu wersji silników z kW na KM (przy 55kW w górę, przy 54kW w dół) wyszło, że niby ubyły 2 koniki mechaniczne. Tak czy owak, są to różnice niewykrywalne przez "dupohamownię", a poza tym najprawdopodobniej też mniejsze niż fabryczna tolerancja +/-X% Pmax poszczególnych egzemplarzy tych silników.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-07-15, 14:29
DD napisał/a:
Ok. 6,5 l/100km benzyny w miescie? Wierzysz w cuda ? Nawet sama fabryka nie wymyśliła tak cudownego wyniku w cyklu miejskim (podaje 7,4 l/100km, czyli blisko 1l wiecej). Poza tym. wyszło Ci prawie takie same zużycie paliwa w trasie i w mieście, więc również z tego widać, że coś jest nie halo z tymi wynikami.
Wiesz... Silnik jest na dotarciu, nie depczę gazu do oporu, nie ruszam jak rajdowiec na światłach, biegi zmieniam w zakresie zalecanym przez kontrolki (wyższy/niższy) staram się by obroty silnika nie przekraczały 3000 / min., więc taki, a nie inny wynik
Z resztą, po każdej podróży spisuję sobie przejechany dystans i spalone paliwo od ostatniego tankowania i będę obserwować, czy jeżdżąc w większości po mieście, spalanie przekroczy magiczne 7 l
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2016-07-15, 14:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-15, 16:26
keretey napisał/a:
Zwykle tankuje 42-45 litrów (do 2 dni od włączenia rezerwy).
I wskazanie komputera a ilość zatankowana to ok. +/- 1 litr.
Tankuje zwykle na tej samej stacji do 1 odbicia.
A ciekawe, ile do poziomu pod korek? Z tego, co napisałeś, to chyba raczej weszłoby tak jak koledzy pisali o Dokkerze/Lodgy, czyli niewiele ponad 50l.
keretey napisał/a:
Rzadko dolewam ale 2 ostatnie dolania dały śmieszne efekty:
- dolanie 10 litrów do ok. 10 w baku- komputer nie zauważył
- dolanie 7 litrów na stan na granicy rezerwy - poprawna aktualizacja.
Ja też staram się raczej rzadko dolewać, ale pamietam jak raz dolałem ok. 20l, gdy stan był rezerwa minus kilkanaście km i zauważył, innym razem bylo jeszcze 10-kilkanaście l w baku, dolałem ok. 10l i też to wykrył.
swissman napisał/a:
a teraz pytanie do uzytkownikow Dokkera dci... jaka jest pojemnosc zbiornika???
bo w starym Loganie MCV dci 68KM moglem lac i 62 litry diesla a tu najwiecej to 47 litrow mi sie udalo i sie przelalo, chociaz lalem jakbym mial problemy z prostata...
czy zmniejszyli teraz zbiorniki czy system odpowietrzenia zabezpieczyli zeby za duzo nie wlewac niz 50 litrow???????????????????
Ciekawą sprawę poruszyłeś - na papierze niby wszytkie Dacie mają poj. baku 50l, ale tak pod korek jednym wchodzi niewiele więcej niż te 50l, a innym dużo więcej. Z tego co napisałeś, to przypuszczam, że w DD może być podobny (a może taki sam??) zbiornik jak w LoganieI, natomiast w Dokkerze jakiś wyraźnie mniejszy.
wieza napisał/a:
tez wolalem większy zbiornik :) no coz ale w Lodgy max wejdzie 52 litry pod korek.... a szkoda :)
Trza było se Dustra kupić , tam włazi duużo wiecej.
lukee88 napisał/a:
Tak samo mam w Dusterze. Rezerwa zapala się przy 40-42 litrach wypalonych i strach jeździć i czekać aż zabraknie.
No raczej nie tak samo, bo koledzy Swissman i Wieza pisali wcześniej o laniu pod sam korek (tzn. widać już, jak paliwo stoi we wlewie), a Ty pewnie tankujesz tylko do pierwszego, czy pierwszych kliku odbić (bo pod korek do DD włazi duużo więcej niż 50l).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum