Witam,
poczytałam posty i już wiem, że mój wskaźnik nie jest uszkodzony
Rozumiem, że jak jeżdżę na gazie to paliwa / benzyny ubywa na wskaźniku bo "komputer pokładowy" nie wie, że jadę na gazie - ale mam takie pytanie:
czy można jakoś zresetować wskaźnik na kokpicie - czyli wymusić "z ręki" pomiar paliwa w baku ?
Jak dużo jeżdżę (a dużo jeżdżę) i mam mniej niż pół baku paliwa - to "zapala" mi się rezerwa i...piszczy i w trakcie jazdy i przy każdym odpaleniu silnika. Z lekka irytujące
Mam też trochę stracha że jednak pomiar jest właściwy a benzyna sobie uciekła i Drakul ostrzega mnie serio
Niestety auto sprawdza poziom paliwa w baku - jak na moje oko - w sposób kompletnie przypadkowy... Moim zdaniem powinien to robić przy każdym uruchamianiu silnika - ale tak nie jest.
Już od dwóch dni jeżdżę na ZEROWYM stanie baku (rzekomym mam nadzieję) i nic się nie zmienia.
Podjadę dziś dotankować co powinno pomóc ale jeśli ktoś wie JAK CZĘSTO autko powinno robić pomiar, czy ma na to wpływ ilość paliwa w baku, no i czy można jakoś taki pomiar wymusić - to będę wdzięczna za info
Visena, od czasu do czasu musisz zatankować do pełna, bo takie stałe niepełne tankowanie powoduje ogłupianie komputera, a po drugie możesz gromadzisz niepotrzebnie wodę ze skraplania z ścianek, co w przyszłości może utrudnić zapłon zimnego silnika..
Jeśli nie resetuje po wyłączeniu zapłonu to chyba będziesz musiała założyć emulator (oszukacz) od gazu.
To powoduje, że po wyłączeniu zapłonu powraca do stanu początkowego.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Tak źle i tak niedobrze
Jak jeździłam z bakiem paliwa pod korek - to słyszałam komentarze, że lepiej wyjeździć do zera od czasu do czasu
Jak próbuję od czasu do czasu "wyjeździć" co jak wiecie (ci co jeżdżą na gazie) nie jest łatwe to mnie to piszczenie doprowadza do szału
No cóż... Odłączę dziś gaz i wyjeżdżę. Obym tylko gdzieś nie została w lesie
Zatankuję potem pod korek, no problem ale pliz niech mnie ktoś oświeci czy można ten reset wskaźnika zrobić "z ręki" ?
Jurek a Ty nie nad morzem ?
Co to emulator...jaśniej a najlepiej najjaśniej jak dla blondynki
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-07-18, 18:46
Macie rację.
Nie można polegać na wskazaniach średniego spalania, gdy po długiej trasie, na II dzień jeździ się po mieście. Wynik będzie zawsze uśredniony, jeśli tankowało się paliwo przed podróżą w trasie, a potem jeździło po mieście - wiem, odkryłem Amerykę
Przykład:
Data | zużyte | dystans | średnie spalanie | tryb
16.07.2016 | 10,7 l | 210,1 km | 5,09 l/100 km | trasa
17.07.2016 | 23,0 l | 447,5 km | 5,14 l/100 km | trasa
18.07.2016 | 25,7 l | 481,8 km | ile/100 km ?* | miasto
*)
A - w/g komputera, to będzie: 5,3 l/100 km
B - w rzeczywistości: 7,87 l/100 km.
Dlaczego? Zużycie paliwa dzisiaj 25,7 - 23,0 = 2,7 l
Przejechany dystans dzisiaj 481,8 - 447,5 = 34,3 km
2,7*100=270/34,3=7,87 l/100 km
Co to emulator...jaśniej a najlepiej najjaśniej jak dla blondynki
Dokładniej to jest emulator wskazań poziomu paliwa Pb.
Emulator powoduje resetowanie wskazań poziomu paliwa co kilkanaście kilometrów co powoduje to, że wskazówka od poziomu paliwa co jakiś czas wraca na swój prawidłowy poziom. Co i tak nie zmienia faktu, że tankowanie paliwa jest nieuniknione, bo każde auto z sekwencyjnym wtryskiem gazu odpala na paliwie i zanim się reduktor nie nagrzeje się do temperatury ustawionej w sterowniku gazu to nie przełączy się wcześniej na gaz. Także przy częstych i krótkich odcinkach drogi tego paliwa spali więcej a na dłuższych trasach to mniej.
To tyle, chyba jasno i w łopatologicznym sposobem wyraziłem działanie emulatora dla każdego...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-07-19, 08:52, w całości zmieniany 1 raz
Dokładniej to jest emulator wskazań poziomu paliwa Pb.
Emulator powoduje resetowanie wskazań poziomu paliwa co kilkanaście kilometrów co powoduje to, że wskazówka od poziomu paliwa co jakiś czas wraca na swój prawidłowy poziom. Co i tak nie zmienia faktu, że tankowanie paliwa jest nieuniknione, bo każde auto z sekwencyjnym wtryskiem gazu odpala na paliwie i zanim się reduktor nie nagrzeje się do temperatury ustawionej w sterowniku gazu to nie przełączy się wcześniej na gaz. Także przy częstych i krótkich odcinkach drogi tego paliwa spali więcej a na dłuższych trasach to mniej.
To tyle, chyba jasno i w łopatologicznym sposobem wyraziłem działanie emulatora dla każdego...
wojtus, nie mam, bo nie ma potrzeby w przypadku mojej Lodgy. Paliwowskaz pokazuje jakby spalał benzynę, a jadę na gazie. Po wyłączeniu silnika i zapłonu stan wraca do stanu początkowego, jakby nie spalił benzyny.
Taki objaw nie jest zauważalny na krótkich trasach, natomiast na długich trasach rzędu 400 km to mi pokazuje "ubywanie" paliwa Pb przez ECU.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Też tak mam, tyle że jeśli poziom paliwa w baku spadnie poniżej połowy, to wtedy wskazanie już się nie aktualizuje, spada do zera i cały czas świeci kontrolka rezerwy i włącza się piszczek przy włączaniu zapłonu. Niestety wtedy nie wiadomo ile faktycznie jest paliwa w baku i stąd pytanie Viseny czy jest możliwość ręcznego wymuszenia aktualizacji wskazania poziomu paliwa.
route2000 napisał/a:
wojtus, nie mam, bo nie ma potrzeby w przypadku mojej Lodgy. Paliwowskaz pokazuje jakby spalał benzynę, a jadę na gazie. Po wyłączeniu silnika i zapłonu stan wraca do stanu początkowego, jakby nie spalił benzyny.
Taki objaw nie jest zauważalny na krótkich trasach, natomiast na długich trasach rzędu 400 km to mi pokazuje "ubywanie" paliwa Pb przez ECU.
A może zamiast emulatora wystarczy co jakiś czas otworzyć i zamknąć klapkę/bak. Przecież nie ma we wlewie zamontowanego przepływomierza a po tankowaniu benzyny aktualizuje ilość paliwa w baku. Nie wiem jak w Daci, ale w Fordzie jest czujnik otwarcia wlewu i tak to działa.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
U mnie dobrze odmierza ilość benzyny, ale ja mam wersję bez komputera. Na jakiej zasadzie wersje z komputerem rozpoznają że są dotankowane i jaka jest minimalna ilość dolanego paliwa która jest zauważona przez komputer?
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-19, 19:21
damiaszek napisał/a:
U mnie dobrze odmierza ilość benzyny, ale ja mam wersję bez komputera. Na jakiej zasadzie wersje z komputerem rozpoznają że są dotankowane i jaka jest minimalna ilość dolanego paliwa która jest zauważona przez komputer?
Rozpoznają pewnie po zmianie wskazań pływaka w baku, a zauważane jest więcej niż 5 l.
Ale to nie jest reguła, bo czasem wskazania mogą się zmienić bardziej pomimo zatankowania 5 l i komputer odświeży odczyt.
[quote="wojtus"]Też tak mam, tyle że jeśli poziom paliwa w baku spadnie poniżej połowy, to wtedy wskazanie już się nie aktualizuje, spada do zera i cały czas świeci kontrolka rezerwy i włącza się piszczek przy włączaniu zapłonu. Niestety wtedy nie wiadomo ile faktycznie jest paliwa w baku i stąd pytanie Viseny czy jest możliwość ręcznego wymuszenia aktualizacji wskazania poziomu paliwa.
[quote="route2000"]wojtus,
Dokładnie tak. Od połowy baku z benzyną się zaczyna "niesprawdzanie". Jak jest powyżej połowy baku sprawdza prawidłowo.
Czujnika w klapce baku nie ma - ja mam gaz pod klapką. Nie aktualizuje się po zatankowaniu gazu :(
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-07-21, 20:57
Takie małe spostrzeżenie odnośnie wskazań komputera oraz rezerwy.
Do tej pory przeważnie resetowałem komputer po przejechaniu 700-800 km, ale ostatnio wyniosło to aż 2132 km.
Tankuje prawie zawsze z chwilą zapalenia się rezerwy lub po przejechaniu maksymalnie 50 km na rezerwie.
Przy przedostatnim tankowaniu na początku maja przejechałem na rezerwie około 20 km. Od tamtej chwili zatankowałem dokładnie 122 litry benzyny. Wczoraj przy tankowaniu zresetowałem komputer - od chwili zapalenia się rezerwy przejechałem około 33 km.
Komputer pokazał, że zostały zużyte 120,2 litry.
Także różnica pomiędzy zatankowanym paliwem a wskazanie komputera wynosi +\-2 litry na dystansie ponad 2132 km.
To po raz kolejny pokazuje, że komputer w moim aucie drastycznie nie przekłamuje swoimi odczytami.
Przy przebiegach rzędu 700-800 km te różnice są jeszcze mniejsze - i tutaj się nic nie zmienia od nowości.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-07-22, 07:26
a u mnie komputerek oszukuje... oficjalnie pokazywal mi zuzycie 6.1litra na setke a wczoraj gdy znowu zatankowalem pod korek 44 litry i po przejechaniu 770km wychodzi ze spalil tylko 5.71 litra na setke...
dobre i to, chociaz do spalania w poprzedniej Dacii sie przyzwyczailem i przykro mi bylo ze nowa pali duzo wiecej...
teraz to "duzo" zredukowalo sie do 0.5 litra wiecej... ale mam wieksze przyspieszenie i pare innych pierdolek, mniej lub bardziej upierdliwych...
U mnie też oszukuje, kiedy na komputerze zaczyna pokazywać 120-140km to zaczyna się dziwny proces, w szybkim tempie za 120km robi się 50km, a niedługo później "---", ostatnio sprawdziłem i od 120 do zabraknięcia paliwa (500 metrów przed stacją zresztą) zrobiłem ok. 40-50km.. Zazwyczaj tankuję do pełna, liczniki nie kasowane od 9kkm.
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-07-22, 08:50
w starej Dacii Logan MCV 1.5dci 68KM, gdy mi sie swiatelko reserwy zapalalo to wiedzialem ze moge przejechac jeszcze ze 100km... teraz to cholera wie ile i staram sie zatankowac jak najpredzej... dlaczego oni zawsze musza spieprzyc to co dobrze dzialalo?
czy ktos stwierdzil masowo wystepujace rozsadzanie czy wybuchy zbiornikow paliwa, do ktorych nalewano wczesniej "pod korek" czyli jakies 65 litrow???
czy to niszczylo silniki?
a moze dla srodowiska bylo niebezpieczne?
nie znam odpowiedzi na te pytania ale sie wkurzam...
tak jak wczesniej po zatankowaniu moglem wyjechac z Zurychu i dojechac na spokojnie do Zgorzelca na jednym baku tak teraz znowu musze wozic zapas w kanistrze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum