Wszystko fajnie, ale jakim cudem w kategorii mini vanów (klasa C - niższa średnia / vany / standard) wygrał jednak Roomster?
Nie chce mi się liczyć dokładnie, ale na palcach wychodzi tak: skoro MCV jest właściwie identyczna jak sedan pod względem kosztów eksploatacji, a jej cena jest i tak niższa od Roomstera, to logika wskazuje że także w tej kategorii powinna tryumfować Dacia.
Szkoda że nie potrafię znaleźć dokładnych wyników, bo teraz wietrzę tu jakiś spisek... <;
[ Dodano: 2008-03-05, 15:39 ]
Ach, właśnie znalazłem - i miałem rację: Roomster wygrał bardzo prosto, bo... MCV-ki nie uwzględniono w teście - czyli zastosowano starą, dobrą metodę "odpowiedniego" przygotowania testu <<<<:
laisar, ja bym tu spisku nie szukał. Po prostu to jest odwieczny problem przypisywania aut do kategorii. Np. Logan jest tutaj zestawiony z Octavią, a MCV jest pewnie traktowany jako po prostu inna wersja Logana, a nie osobny model, więc go do tych vanów nie dali.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Dlatego właśnie uważam aktualnie przyjęte kategorie za bezsensowne i wprowadzające więcej zamieszania niż cokolwiek ułatwiające.
Gdyby jeszcze te klasy były dzielone mniej-więcej sztywno (np wg długości całkowitej) - ale, nie, teraz są jakieś dziwne modyfikatory w zależności od "prestiżu" czy innych podobnie "obiektywnych" pierdółek.
A czy ktokolwiek szuka samochodu "klasy niższej średniej"? Nie, właśnie raczej "poniżej 40kzł" albo "z bagażnikiem powyżej 500L" albo "krótszego niż 4m".
Np Puegeot 307 występuje jako zwykłe 5-os. kombi oraz jako 7-os. mini-van - konstrukcyjnie jest to ten sam samochód, a w pierwszym przypadku liczony jest jako odmiana hatchbacka, a w drugim osobno.
Czysty idiotyzm... I pole do - nawet nieświadomej - manipulacji przy porównywaniu.
A o tym spisku było trochę żartobliwie, ale coś jest jednak na rzeczy.
Niemiaszki chwalą się, że wybrali najtańsze dostępne samochody w każdej kategorii - no i fajnie, ale dlaczego więc nie wzięli do porównania ze Skodą wersji 5-os. MCV-ki? Bo nie jest "mini-vanem", tylko "niższą klasą średnią"? Ale w tej kategorii też tego auta nie uwzględnili! Za tanie?
No to dlaczego nie wzięli do mini-vanów wersji 7-os., klasyfikowanej właśnie w ten sposób i tańszej od Skody? Oczywiście - właśnie 7 miejsc. Ale w "prawdziwych" vanach też MCV nie ma...
Ogólnie - jedna wielka paranoja. Jeśli auto nie da się dopasować do testu tzn że ma on idiotyczne założenia, a nie że winne jest auto. W każdym razie w ten sposób cały test-porównanie jest OKDP.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-09, 20:31
no tak-w moim odbiorze mcv 7 osobowy to juz prawie autobusik. a porownujac jego cene do innych 7 osobowych i zestawiajac je w tescie, tamte mialyby skopana dupe. i dlatego tak wychodza porownania. pozdr
Inna rzecz, że co prawda w zestawieniu z innymi 7-osobówkami różnica cen faktycznie jest porażająca na korzyść MCV-ki - ale z drugiej strony, są oczywiście pewne minusy: mimo wszystko niewielkie rozmiary powodują, że przy komplecie pasażerów bagażnik w zasadzie nie istnieje i dlatego moim skromnym zdaniem punktacja byłaby bardziej wyrównana niż się wydaje na pierwszy rzut oka... Tym bardziej drażni mnie więc niechlujstwo pseudo-obiektywizmu pp. dziennikarzy.
w zestawieniu z innymi 7-osobówkami różnica cen faktycznie jest porażająca na korzyść MCV-ki - ale z drugiej strony, są oczywiście pewne minusy: mimo wszystko niewielkie rozmiary powodują, że przy komplecie pasażerów bagażnik w zasadzie nie istnieje
To są bagażniki popularnych 7 osobowych pojazdów (byłem zainteresowany zakupem pojazdu 7 os. więc wiele szukać nie musiałem):
Toyota Corolla Verso 63 l.
Kia Carens 74 l.
Mazda 5 112 l.
Opel Zafira 140 l.
Renault Grand Scenic 200 l. - jedyny pojazd o większym bagażniku (aż 2 litry) od MCV-ki
Więc chyba Twój argument nie jest na miejscu
Nie wiedziałem, że kol. Jacek mnie uprzedził, ale nie będę już usuwał (są małe rozbieżności, ale generalnie MCV-ka wypada bardzo dobrze na tle konkurencji w tej "dyscyplinie")
Widzę, że trochę się niejasno wyraziłem - chodziło mi o prawdziwe siedmioosobówki: mojego ukochanego Espace'a, ale i Voyagera, Windstara, Galaxy... Bo jak już porównywać to jakoś w miarę uczciwie - a faktycznie, podana przez Was, koledzy, konkurencja MCV-ki oferuje w większości protezy 2 dodatkowy foteli, a nie porządne miejsca. Z podanych to najmniejszy bagażnika ma chyba Galaxy/Alhambra/Sharan - 308L, reszta to już "normalne" wielkości, pod 400 i więcej litrów.
Trochę? Przecież to inna klasa (prawdziwe vany). Analogicznie może spróbowałbyś porównywać Dacię z autami sportowymi (no jednak Dacia to muł) lub ... wymyśl coś (masz spory potencjał).
A zresztą ile jeździ Espace, itd., a ile Corolli Verso czy Opli Zafira
Ano tylko trochę (; - bo przecież cały czas mówię, że cały ten podział na klasy to więcej zaciemnia obraz niż cokolwiek go rozjaśnia...
Niemniej jednak: właśnie ze względu na wymiary miejsc siedzących jest mimo wszystko jakiś sens porównywania Dacii nawet z owymi prawdziwymi vanami.
Z kolei jednak gdyby nawet zostać w kręgu "vanów kompaktowych", to moja wypowiedź i tak ma sens (: - przepaść cenowa występuje, a uwaga nt bagażnika dotyczy po prostu całej owej klasy samochodów.
Poza tym popularność danego modelu nie ma tu nic do rzeczy.
A na koniec powiem jeszcze, że oczywiście można by porównywać Daćkę do pewnej grupy samochodów sportowych - występuje bowiem w wersji S2000 (czy jakoś tak - eufemistycznie rzecz ujmując: nie jestem zbytnim fanem tzw. sportów samochodowych). I zupełnie nie ma nic do rzeczy, że to wersja niefabryczna <;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum