Na przykład, w przypadku rozładowania baterii lub chwilowego nie działania pilota.
Przy wyłączonym silniku i otwartych drzwiach lub klapie bagażnika, nacisnąć i przytrzymać przez ponad 5 sek. przycisk centralnego zamka na konsoli centralnej.
Po zamknięciu drzwi, wszystkie zamki zostaną zablokowane.
Bardzo dobre tłumaczenie w polskiej instrukcji brzmi to prawie identycznie. Jest tylko jeszcze info o tym, że odblokowanie wszystkich drzwi z zewnątrz wyłącznie przy użyciu pilota
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-08-12, 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Może nie ogarniam ale dlaczego nie można po prostu otworzyć przedniej klapy, zamknąć samochód pilotem wykręcić akumulator i trzasnąć klapą?
A potem w razie potrzeby otworzyć samochód kluczykiem?
Po prostu pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją. W moim fordzie wszystkie klamki drzwi można było docisnąć (zastępowały tradycyjny bolec) i wtedy trzaskając drzwiami zamykały się. Tutaj samym kluczykiem poprzez przekręcenie go w drzwiach zamykam tylko drzwi kierowcy, a inne drzwi nie mogę manualnie zamknąć.
Chyba, że przetestuje podpowiedź laisara. Dziwne że nawet jak jest prąd, to zamykając drzwi kluczykiem po przekręceniu nie działa zamek centralny, a tylko zamykane są drzwi kierowcy.
Bardzo się cieszę, że w żadnym samochodzie jaki miałem nie było dziwnego patentu z zatrzaskiwaniem się automatycznym drzwi. Nie raz widziałem zdziwioną minę znajomych jak oglądali swoje kluczyki przez szybę auta
I zaniepokoiło mnie co napisał Laisar, że wciskając pikając i trzymając coś można taki tryb włączyć.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-12, 11:07
grapess napisał/a:
Bardzo się cieszę, że w żadnym samochodzie jaki miałem nie było dziwnego patentu z zatrzaskiwaniem się automatycznym drzwi. Nie raz widziałem zdziwioną minę znajomych jak oglądali swoje kluczyki przez szybę auta
To nie tak jak myślisz. :)
Automagiczne zamykanie drzwi odbywa się w czasie jazdy. Czyli ruszasz, jedziesz sobie, powyżej jakiejś tam prędkości drzwi automagicznie się blokują. Co więcej, jest nawet magiczny patent w sterowniku poduszek powietrznych, który dba o to, żeby w przypadku wystrzelenia poduszek (wypadek) drzwi same się odblokowały.
Jest jeszcze jedno magiczne zamykanie drzwi - kiedy odblokowujesz drzwi z pilota i nie otworzysz żadnych drzwi przez ileśtam sekund, drzwi automagicznie się zablokują. Jeżeli po odblokowaniu drzwi je otworzysz, żeby wrzucić kluczyki do środka, drzwi już się nie zablokują. :)
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że pomysłowość ludzka jest niezmierzona i na pewno ktoś już opracował patent, jak zatrzasnąć sobie kluczyki w Dacii, ale wydaje mi się, że w prosty sposób się nie da. :]
@bebe: Nie - ten fragment instrukcji lodgy dotyczy właśnie zamykania drzwi na postoju.
Dez/aktywację blokowanie zamków w czasie jazdy wykonuje się tym przyciskiem przy działającym silniku.
bebe napisał/a:
na pewno ktoś już opracował patent, jak zatrzasnąć sobie kluczyki w Dacii, ale wydaje mi się, że w prosty sposób się nie da. :]
Da się bardzo prosto (: - przy otwartym bagażniku zamykasz zamki pilotem, odkładasz kluczyki do auta, żeby wziąć jakiś bagaż i zamykasz drzwi. Finito <:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-08-12, 13:09, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli nie działa wyłącznik otwarcia drzwi kierowcy (który włącza lampkę pod sufitem), to zatrzasnąć klucze jest bardzo prosto. Otwiera się samochód pilotem, wsiada, wkłada kluczyk do stacyjki (moduł kabiny nie odnotowuje otwarcia drzwi, bo wyłącznik drzwiowy nie działa), należy wysiąść (żeby np. wyjąć liścia spod wycieraczki) ... auto samo się zamyka po 30s od otwarcia.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2014-08-12, 17:10, w całości zmieniany 1 raz
TSD instrukcja podaje jeszcze drugi sposób ręcznego zablokowania zamków - na rancie drzwi jest podobno wihajster do przekręcenia...
Służy on do zablokowania drzwi od wewnątrz. Np. żeby dziecko nie otworzyło drzwi podczas jazdy.
Ze środka nie otworzysz, możesz to zrobić tylko z zewnątrz :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-08-12, 17:26
A w dustrze potrafili zrobić normalnie: 4 zewnętrzne zamki ( przednie drzwi, klapa bagazni i korek paliwa), włącznik centralnego a prócz niego 4 solidne rygle. Czy nie przesadzają z tą oszczędnością?
Nie - chodzi o wihajster znajdujący się obok blokady anty-dziecięcej i mający działanie dokładnie odwrotne: umożliwia otworzenie wyłącznie od środka.
(Czy ja naprawdę jestem jedyny, który w ogóle kiedykolwiek zagląda do instrukcji? d; ).
Panowie Lodziarze!
Sam już sprawdziłem na własnej skórze zasadę zamykania drzwi nawet bez akumulatora na pokładzie.
Tak jak pisał kolega laisar, tam jest we wszystkich drzwiach oprócz kierowcy i bagażnika (tam jest zewnętrzny zamek) jest taki okrągły wihajster do ZAMYKANIA drzwi. Otwierasz drzwi, przekręcasz kluczykiem lub płaskim śrubokrętem lekko w prawo (prawe drzwi przednie i tylne), a lewe tylne drzwi przekręcamy w lewo i zamykamy auto (zewnętrzną klamką już nie otworzycie drzwi). Drzwi od kierowcy zamykamy kluczykiem od zewnątrz, bagażnik na swój zamek na kluczyki i wszystko jest zamknięte
Aby otworzyć auto to chyba już jest proste. Kluczykiem otwierasz od strony kierowcy, a pozostałe drzwi wewnętrzną klamką. Ot, cała filozofia.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-08-13, 15:16, w całości zmieniany 1 raz
Musiałem przeżyć kilka dni bez pilota - zamykanie całego samochodu kluczykiem w wypadku Dustera jest pewną filozowią
Na taką ewentualność jestem przygotowana, oto skuteczna eliminacja filozofii: nacisnąć przycisk zamka centralnego na konsoli - wówczas do zamknięcia kluczykiem pozostają jedne jedyne drzwi
Musiałem przeżyć kilka dni bez pilota - zamykanie całego samochodu kluczykiem w wypadku Dustera jest pewną filozowią
Na taką ewentualność jestem przygotowana, oto skuteczna eliminacja filozofii: nacisnąć przycisk zamka centralnego na konsoli - wówczas do zamknięcia kluczykiem pozostają jedne jedyne drzwi
A skądże, na tyle inteligencji jeszcze we mnie było.
Niestety - zamki da się zamknąć przy pomocy przycisku zamka centralnego tylko kiedy wszystkie drzwi są zamknięte, a otworzenie drzwi kierowcy automatycznie otwiera wszystkie - kółko się zamyka. Trzeba ręcznie zamykać tylne drzwi od środka a potem latać dookoła samochodu i zamykać przednie oraz bagażnik...
Niestety - zamki da się zamknąć przy pomocy przycisku zamka centralnego tylko kiedy wszystkie drzwi są zamknięte, a otworzenie drzwi kierowcy automatycznie otwiera wszystkie
Co za głupi system! U mnie na szczęście można zamykać przy otwartych drzwiach, a otwarcie drzwi od środka nie otwiera pozostałych drzwi. Dodatkowo, pasażerowie siedzący z tyłu nie otworzą drzwi i nie mogą wysiąść, dopóki nie nacisnę przycisku otwierania
Wersja Laureate, pilot działa na wszystkie zamki, sam kluczyk tylko na dany zamek.
Ale zauważyłem coś jeszcze - jak są zablokowane drzwi to pociągnięcie klamki wewnętrznej kierowcy otwiera wszystkie drzwi. Cóż to za dziw? Może jednak da się zrobić tak, aby klucz z automatu otwierał wszystkie drzwi a nie tylko jedne?
Ostatnio zmieniony przez Bartosz81 2015-05-11, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
Może jednak da się zrobić tak, aby klucz z automatu otwierał wszystkie drzwi a nie tylko jedne?
Oczywiście, że się da - przecież w wersji Ambiance tak to właśnie działa. Tylko że może wymagać to wymiany siłownika zamka na taki, który po przekręceniu kluczyka wysyła sygnał do "sterownika" centralnego zamka (czyli UCH).
Ewentualnie jest to kwestia podpięcia odpowiedniego kabelka, jeśli sam siłownik ma wyjścia, a jedynie nie podłączone - ale numery części są inne, więc na to bym nie liczył... Sprawdzić jednak nie zaszkodzi: przy otwieraniu kluczykiem powinno się pojawić napięcie na pinie nr 1 w gnieździe siłownika, a przy zamykaniu - na pinie nr 4. Wtedy należy podpiąć je - odpowiednio - do pinów nr 8 i 17 w brązowej wtyczce UCH.
Koszt takiego siłownika zamka - 500 zł, numer OE dla drzwi kierowcy - 8200735225.
Ktoś się orientuje czy istnieje możliwość przeprogramowania centralnego zamka tak aby ryglował zamki mimo otwartych drzwi?
Teraz jak zamknę pilotem przy zamkniętych drzwiach to zamyka, jak trzymam wciśnięty czujnik tylnych drzwi to zamyka, jak są jedne drzwi otwarte to NIE ZAMYKA
Przy dwójce szkodników na fotelikach brakuje ręki do zamykania autka, a tak to bym sobie wrota pootwierał zamknął brymkę i dopiero bąble wypakowywał :D. Szczeniaczek tak miał. Tęsknię do tego.
_________________ Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
Zgadza się.
Mi zależy na tym, żebym mógł otworzyć drzwi na oścież i kliknąć na kluczyku zamknij i zamki się ryglują a ja mam wolne ręce na wyjmowanie dzieciaków z auta. Potem mając bąble pod pachami tylko "kopne" wrota i mam zamknięty samochód od zewnątrz
Tak to działało w Scenic-u, ale w Lodzi nie chce
_________________ Było: 126p(2002), VW Jetta 1980(2002-2004), Megane Scenic 1998 1.9 DTI (2013.04-2016.01)
VW Polo FOX 1,0 1990 (2004.10-tragicznie 2016.04)
Jest: Lodgy 1.6 SCe (2016-nadal), LR Freelander 1.8 (2017.05-nadal)
Ostatnio zmieniony przez Nargo 2016-05-24, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum