DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z UCH ?
Autor Wiadomość
kolgreen 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 30
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2011-10-22, 22:06   Problem z UCH ?

Cześć!
Przejechałem Loganem 1.5 DCI 105 tyś. km, dziwiłem się, że bez żadnej awarii. No to się doczekałem :cry: . W temacie napisałem, że to może być problem z UCH, ale proszę się nie sugerować ;)

Sprawa jest dość skomplikowana, bo zwykle odpalam daćkę i jeżdżę bez problemu. Jednak zdarza się tak, że kiedy wsiadam do auta i przekręcam kluczyk zaczynają się dziać cuda (najczęściej wszystkie na raz), mianowicie:
-zegarek się resetuje
-oświetlenie kabiny przestaje działać
-nawiew nie działa
-awaryjne nie działają
-centralny zamek też
-za zegarami zaczynają pracować silniczki (obrotomierz, prędkościomierz), wskazówki bez reakcji, po chwili całość cichnie
-ROZRUSZNIK działa bez problemu SAMOCHÓD nie odpala
-kontrolka informująca o otwartych drzwiach się zapala (drzwi są zamknięte)

Dzisiaj chyba piętnaście minut z tym walczyłem... Niestety dzieje się tak kiedy jest ciemno, albo w innych niesprzyjających okolicznościach, w związku z tym ciężko mi jest znaleźć jakiś logiczny powód który doprowadza do takiej sytuacji.

Zauważyłem, że gdy zapala się kontrolka otwartych drzwi (a są zamknięte), to właśnie wystąpił ów "problem".

Udało się tą "awarię" wywołać przy pracującym silniku. Włączyłem lewy migacz, prawy migacz, potem awaryjne... Zapaliła się kontrolka informująca, że mam otwarte drzwi i jednocześnie dmuchawa przestała działać. :evil: Wyłączyłem dmuchawę, włączyłem. Wszystko wróciło do normy :shock: (silnik cały czas pracował). Zrobiłem całą operację kilkukrotnie. Po kilku razach daczusia straciła ochotę do zabawy i działała już bezbłędnie. :->

Inny przykład. Wychodzę z samochodu, zamykam auto. Wracam po 30 minutach, przekręcam kluczyk i na zegarku widzę godzinę 00:30. Auto odpala bez problemu i tak
przez pół dnia. No ja rozumiem, że za mną tęskniła, ale żeby mi aż czas nieobecności na stoperze odliczać ?!

Normalnie czary :shock: . Dodam, że akumulator jest prawie na 100% ok, bateryjkę z kluczyka wymieniłem (o ile to coś mogło zmienić) bo już trochę słaba była. Alarm instalowałem, ale odłączyłem - więc to nie to.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i pomysły lub nawet wizytę egzorcysty ;-) .
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-22, 22:24   

Dziwne, ze awaryjne i nawiew nie działa. Myslalem, ze tak prymitywne funkcje sa podlaczone poza kontrola UCH.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-10-23, 08:07   

Sprawdź sobie wszystkie bezpieczniki, w Megane tak miałem UCH świruje jeżeli nie dostaje sygnału od wszystkich obwodów podłączonych m.in. od świateł cofania. Miałem spalony bezpiecznik od świateł cofania bo grzebałem przy wycieraczce z tyłu i się zwarcie jakieś zrobiło. Samochód nie chciał zapalić , świeciły się rożne kontrolki, nie działały wycieraczki światła mijania, szyby elektryczne , awaryjne, lewy migacz bodajże.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2011-10-23, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-23, 09:30   

Raczej to nie jest problem z UCH.
Nawiew nie ma nic wspólnego z UCH.
Natomiast awaryjne(kierunkowskazy), lampka, centralny zamek oczywiście są uzależnione od UCH.
Za to zegarek i pracujące silniczki za zegarami również nie są uzależnione od UCH, ale wiem że w przypadku braku napięcia na jednym z pinów zasilających zegary powoduje właśnie taką dziwną pracę silniczków za zegarami (można to nawet samemu zasymulować wyciągając odpowiedni bezpiecznik ze skrzynki bezpieczników w kabinie)

Częścią wspólną powyższych usterek są tylko bezpieczniki pod maską w skrzynce przekaźników i bezpieczników, a dokładnie bezpiecznik 60A.
Również częścią wspólną jest sama stacyjka, ale napisałeś że wystąpiła ta awaria a silnik pracował, co wyklucza praktycznie problem stacyjki.

Sprawdź kolego wszystkie bezpieczniki pod maską( nie tylko te 60A), wyciągnij wszystkie, sprawdź czy jakiś nie jest okopcony, zaśniedziały, czy dobrze trzymają się w gniazdach.
Psiknij gniazda bezpieczników jakimś kontaktem (w ostateczności WD40).
Ogólnie obejrzyj co dasz radę w tej skrzynce pod maską, być może jakiś kabel się obluzował od gniazda bezpiecznika - skontroluj to co napisałem, a sądzę że problem odnajdziesz i usuniesz sobie go sam .

PS. Światła cofania również nie są uzależnione od UCH - to nie Megane :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-24, 05:06, w całości zmieniany 5 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-10-23, 09:51   

Jak już wyżej koledzy TAXI AIRPORT i jackthenight, napisali po sprawdzeniu wszystkich bezpieczników dokonałbym następujących czynności.
W pierwszej kolejności zewrzeć wszystkie wyłączniki drzwiowe i sprawdzić co pokaże się na wskaźnikach i czy da się uruchomić auto. W drugiej kolejności rozwarłbym wszystkie wyłączniki drzwiowe i ponowił sprawdzenie wskaźników z wykonaniem próby uruchomienia auta.
Jeżeli w obu przypadkach auto da się uruchomić i wskaźniki będą OK. to znaczy mamy jakiś stan nieustalony w module UCH. Wtedy jedyną radą jest podpięcie do komputera i sprawdzenie działania pozostałych sygnałów dochodzących do UCH i wychodzących z UCH. Ponieważ zjawisko pojawia się w różnych okolicznościach moim podejrzeniem jest wada a raczej strata pojemności któregoś z kondensatorów w układzie elektronicznym UCH.

Mam jeszcze pytanie do kolegi kolgreen, Czy w ostatnim okresie zostały wykonane jakiekolwiek modyfikacje w układzie elektrycznym auta?
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2011-10-23, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-23, 12:55   

Ja bym zaczął od rzeczy najprostszej - zmierzenia prądu ładowania. Kolega pisze że wywołał te objawy włączając kierunkowskazy, następnie awaryjne, czyli zwiększył pobór prądu. Jeśli prąd ładowania jest wystarczający aby samochód działał, ale nie w 100% wystarczający to też mogą się dziać takie cuda. Oczywiście w następnej kolejności to co proponowali poprzednicy.
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 133
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-10-23, 17:08   

Może gdzieś jest słaby (nie pewny) styk na masie i stąd te różne cuda.
 
kolgreen 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 30
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2011-10-23, 17:59   

Wszystkim dziękuję za odzew. Zawsze to jakoś tak raźniej ;)

Dzisiaj dokonałem przeglądu wszystkich bezpieczników, zarówno te pod maską jak i w kabinie są ok.

Odłączyłem UCH na bezpieczniku, włączyłem i słyszę, że uruchomił się jakiś przekaźnik. Przypuszczam że jeden z tych co jest na UCH.

Tak z ciekawości szukałem w internecie jak wygląda płytka UCH. Znalazłem UCH Renault Traffic

Przypuszczam, że budowa będzie dość podobna i faktycznie są na płytce przekaźniki (te czarne pudełeczka z napisem 12VDC). Czyli mnie słuch nie myli ;).

W sumie piszę dlatego o tych przekaźnikach w UCH bo dzisiaj w czasie jazdy wyraźnie coś się włączało i wyłączało. Zero kontrolek, zero awarii, tylko jakiś przekaźnik sobie pykał. Nigdy nie słyszałem raczej tego odgłosu, więc mnie to zainteresowało... Czy tak ma być?

TAXI AIRPORT wspomniał o światłach cofania. Mam jakiś problem ze światłami. Byłem pewien, że wszystko świeci, ale okazuje się że wsteczny padł i lewe światełko nie świeci (poszła żarówka). Natomiast ze wstecznym jest trochę skomplikowana sprawa bo kiedyś założyłem sygnał cofania, wlutowałem w płytkę od świateł i jest obok żarówki. Sygnał działa, ale jak zainstaluję żarówkę to się wyłącza, żarówka nie świeci, napięcie jest ok.
Wypnę ten sygnalizator, ale nie sądzę żeby to on wpływał na działanie samochodu.

chriskb: Modyfikacji w elektryce nie było od około roku.

PiotrWie: kierunkowskazy, nie pobierają znowu aż takiego prądu... np. włączam długie światła, lub radio i tego typu efektu nie było.

Teraz sobie przypomniałem, że kiedyś naprawiałem silnik od wycieraczek. Bardzo możliwe że robi on jakieś zwarcie. Jak się awaria raczy znowu objawić to odłączę go na bezpieczniku i wykluczę tę opcję.

Ogólnie dzisiaj auto jeździ bez zarzutu, więc nie mam możliwości testowania.
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 133
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-10-24, 19:18   

kolgreen napisał/a:
Mam jakiś problem ze światłami. Byłem pewien, że wszystko świeci, ale okazuje się że wsteczny padł i lewe światełko nie świeci (poszła żarówka).

Które lewe światełko (pozycyjne tylne, stopu)?
Czy sygnał cofania jest bez biegunowy, czy ma znaczenie do których styków jest przyłączony +lub-.
Jeśli napięcie jest ok. to dlaczego nie świeci żarówka?
 
kolgreen 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 30
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2011-10-24, 21:02   

grzech: tak, tylne lewe pozycyjne/stop. Dzisiaj wymieniłem żarówkę i światło działa (pozycyjne i stop).

Co do sygnalizatora cofania, jest on biegunowy. Sygnalizator działa bez żarówki, a po włączeniu żarówki brak sygnalizatora i światła wstecznego. Nie wiem czy natężenie jest za małe, czy co się dzieje. Aktualnie jeżdżę bez żarówki od wstecznego i jutro może sygnalizator wylutuje.

Dzisiaj przejechałem dosyć mało kilometrów (30 km) i było zero problemów. Naciskałem wszystko co możliwe :lol: , nawet alarm podłączyłem. Może to szalony pomysł, ale zauważyłem że opisane problemy mogą mieć związek z temperaturą... Dzisiaj było w sumie dosyć ciepło a awarie zdarzały się gdy były mgły i przymrozki. :roll:
Ostatnio zmieniony przez kolgreen 2011-10-24, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 133
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-10-25, 17:28   

To mi wygląda na brak masy tzn. „-”. Sam sygnał działa – bo masę dostaje przez jakieś urządzenie zwłaszcza ,że pobiera nie duży prąd. Po włożeniu żarówki – plus przechodzi przez włókno żarówki i na sygnalizatorze na obu stykach prawdopodobnie są plusy i dlatego nie działa ani sygnalizator ani żarówka.
Proponowałbym o przyłączenie mostka od minusa z pewnego punktu np. do minusa sygnalizatora. Przed tym można się upewnić czy do sygnalizatora i żarówki dochodzi plus.
 
kolgreen 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 30
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2011-10-28, 12:11   

We wtorek (trzy dni temu) miałem chwilkę, więc podłubałem trochę przy samochodzie. Akurat tak się stało, że przekręcając kluczyk znów wystąpiła awaria. Wyciągałem kolejno bezpieczniki w kabinie - zero zmian.
Ponieważ światła awaryjne nie działały włączyłem je i otworzyłem maskę a następnie bezpieczniki obok akumulatora. Pomyślałem sobie że jeśli coś wykryję to światła awaryjne zaczną migać. Szukałem trochę na ślepo... Wyciągam kolejny bezpiecznik, wsadzam, przekaźnik... Nic... Ponieważ jeden z nich nie chciał wyjść postanowiłem wypiąć całą podstawkę i dopiero mając ułatwiony dostęp wyciąngąć bezpicznik. Po wypięciu podstawki nagle światła awaryjne zaświeciły. Przekręciłem trochę kablami, znowu brak świateł i to co zwykle. No to myślę - mam trop.

Bezpiecznik 6A (niebieski) pierwszy od lewej, owszem był w znakomitym stanie, ale podstawka już nie. Okazuje się, że styki się rozgrzewały i roztopiły trochę plastikową podstawkę. Najwyraźniej coś nie kontaktowało. Po wyciągnięciu bezpiecznika mam wszelkie oznaki tej awarii którą opisywałem:
Kontrolka twierdzi, że drzwi są otwarte, większość rzeczy w kabinie nie działa.

Puki co bezpiecznik jest w starej podstawce ale poprawiłem trochę sytuację tam panującą. Chciałbym kupić podstawkę pod bezpieczniki, w ASO dostanę? Zapytam... Od kilku dni wszystko działa bez problemu. Mam nadzieje, że to był powód awarii. :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-28, 12:24   

kolgreen napisał/a:
Chciałbym kupić podstawkę pod bezpieczniki, w ASO dostanę?

Część zamienna musi być, ale na pewno duuużo taniej kupić w zwykłym motosklepie - one i tak są przecież standardowe.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-28, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-28, 19:44   

kolgreen napisał/a:
No to myślę - mam trop.

Bezpiecznik 6A (niebieski) pierwszy od lewej, owszem był w znakomitym stanie, ale podstawka już nie. Okazuje się, że styki się rozgrzewały i roztopiły trochę plastikową podstawkę. Najwyraźniej coś nie kontaktowało. Po wyciągnięciu bezpiecznika mam wszelkie oznaki tej awarii którą opisywałem:
Kontrolka twierdzi, że drzwi są otwarte, większość rzeczy w kabinie nie działa.


Nie 6A, a 60A.
A ja ci napisałem właśnie, że ten bezpiecznik, albo gniazdo jest uszkodzone :
http://www.daciaklub.pl/f...p=104809#104809
ale jakoś nikt mi chyba nie uwierzył :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-28, 19:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2011-10-28, 23:34   

jackthenight napisał/a:
ale jakoś nikt mi chyba nie uwierzył :)

To doprawdy irytujące kiedy jeden gość co rusz ma rację.

A teraz lecę popsikać swój bezpiecznik odpowiednim preparatem. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-10-28, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-10-29, 07:58   

stempik napisał/a:
To doprawdy irytujące kiedy jeden gość co rusz ma rację.

A mnie cieszy ,że mamy mamy "łebskiego"i do tego życzliwy chłop.
_________________
48piotr
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-10-29, 08:01   

Co prawda to prawda! :mrgreen:
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2011-10-29, 20:14   

48piotr napisał/a:
A mnie cieszy ...

I bardzo dobrze, a poza tym czytać ze zrozumieniem, ... proszę.
I rozglądać się po mordkach, :mrgreen: takich na przykład.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-10-29, 20:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
kolgreen 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 30
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2011-11-02, 08:11   

Oczywiście chodziło o bezpiecznik 60 A :-) Dziękuję jeszcze raz wszystkim za wsparcie ;-) Daćka od wielu już dni działa bez zarzutu, dzisiaj było trochę mrozu i też żadnych problemów. Sprawa rozwiązana.
Ostatnio zmieniony przez kolgreen 2011-11-02, 08:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne