DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
dodatki do paliwa a FAP
Autor Wiadomość
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-10-26, 10:24   dodatki do paliwa a FAP

Jak się ma dolewanie dodatków do paliwa do silników z FAP-em?
A także do oleju (mixol) - czy to nie szkodzi?
Nigdy nie jeździłem dieslem, to mój pierwszy i moja pierwsza zima.
Może ktoś wie?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3761
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 11:31   

Depresatory nie powinny zaszkodzić , co do mixolu to mam już pewne obawy choć jego ilość na bak jest znikoma ale na pewno zawiera sporo popiołów. I nie do oleju ale do paliwa tan mixol żeby nie było wątpliwości.
edit: depresatory a nie depresanty dobrze że nie antydepresanty :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-10-26, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 13:07   

kristof54 napisał/a:
Nigdy nie jeździłem dieslem, to mój pierwszy i moja pierwsza zima.
Ja też mam pierwszego diesla i pierwsza zima mimo obaw minęła bezproblemowo. Już o tym pisałem, ale mam takie zdanie, żeby niczego nie dolewać (serwisy też tak doradzają). Za poradami rodzinnymi stosuję takie zasady: tankuję zawsze do pełna i nie później niż w połowie baku. Zasadniczo latem też.
Poza tym po zakończeniu jazdy czekam kilkadziesiąt sekund zanim wyłączę silnik, jak mam słynne "4 kreski" to i dłużej - w celu schłodzenia turbiny w oleju.
A z zaściankowych przyzwyczajeń po odpaleniu silnika trzymam go parenaście sekund na sprzęgle i machnę parę razy zmianę biegu, zanim zacznę ruszać. Nie wiem co to daje, ale kiedyś zaczytałem i stosuję.
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-10-26, 20:29   

Duże dzięki za porady.
Z tym olejem to mi się coś - "po....kitrało" :oops:
Natomiast nie bardzo rozumiem tego:
"po odpaleniu silnika trzymam go parenaście sekund na sprzęgle i machnę parę razy zmianę biegu, zanim zacznę ruszać."
Co to ma na celu?
Jeżdżę już 30 lat ale o czymś takim nie słyszałem.
BEZ URAZY!
Rozumiem w zimie, w mrozy i w czasie odpalania (lżej ma silnik i nie obciąża skrzynia) ale te machanie to ?????
Nie rozumiem.
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2011-10-26, 20:52   

Ma na celu rozprowadzenie oleju w skrzyni, można to jeszcze wyczytać w bardzo starych książkach dla uczniów ówczesnych szkół mechanicznych ( mam kilka takich ;-) )
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 22:40   

Piotrula napisał/a:
Ma na celu rozprowadzenie oleju w skrzyni,

A dzisiejszym skrzyniom coś to w ogóle daje, czy to taki "mechaniczny" odpowiednik cargo cult programming? :)

Piotrula napisał/a:
można to jeszcze wyczytać w bardzo starych książkach dla uczniów ówczesnych szkół mechanicznych ( mam kilka takich ;-) )

W sumie fajnie by było pozbierać tego typu zaszłości - do głowy przychodzi mi jeszcze zmienianie biegów z podwójnym wysprzęgleniem i wyrównaniem obrotów wału (w antycznych skrzyniach biegów nie było synchronizatorów). :) Coś jeszcze można robić, żeby przebłagać samochodowe Mzimu? ;)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-27, 06:30   

Zawsze mozna dolac mixol syntetyczny ktory nie zostawia nagarow
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2011-10-27, 07:14   

bebe, na pewno nie zaszkodzi. Z takich rzeczy pamiętam jeszcze, by luz wrzucać, jeśli auto jest na 2., lub 4. biegu, poprzez lekkie uderzenie lewarka ręką w przód.
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-10-27, 07:41   

Dodam jeszcze, że przy lekkiej wprawie można mieniać biegi bez sprzęgła.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 08:07   

chriskb, bez urazy, ale to co piszesz ma się nijak do dbania o samochód.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-10-27, 08:32   

A mi ktoś kiedyś (bardzo kiedyś) radził, żeby przed odpaleniem silnika zapalić na chwilę światła pozycyjne :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3761
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 08:39   

Lukas87 napisał/a:
Zawsze mozna dolac mixol syntetyczny ktory nie zostawia nagarow

A mixol syntetyczny trzyma normę low-saps np. RN-720 ?
Są dwusuwy z FAP ? :-P
Ja bym nie ryzykował , no chyba że masz zbędne 5 tys. na wymianę zapchanego FAP. ?
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY

Wysłany: 2011-10-27, 08:46   

mrówa napisał/a:
A mi ktoś kiedyś (bardzo kiedyś) radził, żeby przed odpaleniem silnika zapalić na chwilę światła pozycyjne :)

Tak zalecają zimą żeby robić, aby wzbudzić akumulator np. po nocy, by lepiej podawał prąd do rozruchu.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-10-27, 08:50   

Piotrek721015 napisał/a:
Tak zalecają zimą żeby robić, aby wzbudzić akumulator np. po nocy, by lepiej podawał prąd do rozruchu.


Dokładnie, temu to miało służyć.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-27, 13:58   

DrOzda napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Zawsze mozna dolac mixol syntetyczny ktory nie zostawia nagarow

A mixol syntetyczny trzyma normę low-saps np. RN-720 ?
Są dwusuwy z FAP ? :-P
Ja bym nie ryzykował , no chyba że masz zbędne 5 tys. na wymianę zapchanego FAP. ?


z moich obliczeń wynika lejąc 200ml mixolu do 50l ON to wynika 0,4% taka ilość jest znikoma wręcz niezauważalna a FAP-y mają dodatkowy wtrysk paliwa i nie porównuj spalania mixolu w dwusuwie do czterosuwowego diesla, kazdy podejmuje wlasne decyzje na wlasna reke

Co do świateł to jak najbardziej w czasie gdy włączymy światła na 10s w mróz, elektrolit podgrzewa sie przez co aku dostaje wiekszego kopa ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3761
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 15:29   

Zaraz chwileczkę po kolei.
Czy wiesz po co do silników z filtrami cząstek stałych stosuje się oleje LOW-SAPS czyli takie o niskiej zawartości popiołów ?
Ano dlatego że każdy silnik może minimalnie zużywać olej silnikowy - zawsze pozostają jakieś niedoskonałości gładzi silnikowej , honowania , minimalne nieszczelności w uszczelnieniu pierścieni.Wreszcie turbosprężarka również może minimalnie przepuszczać olej. Norma na zużycie oleju to może być nawet litr na 3 tys. kilometrów i to jeszcze nie kwalifikuje silnika do naprawy.
Zwykły olej silnikowy przy spalaniu generuje sadze zanieczyszczone popiołem który przykleja się do struktury filtra i uniemożliwia jego skuteczne oczyszczanie czy to "w trasie" czy to podczas jazdy na programie ze wzbogaconą mieszanką.
Moim zdaniem 0.2 litra miksolu na 1000 km może już przyczynić się do wcześniejszego zgonu FAP. Oczywiście nie od razu ale po np. 50 tys. km - to zależy też od stylu jazdy - jazda w mieście na krótkich dystansach plus popioły z miksolu to nie jest coś co producent przewidział konstruując silnik z FAP.
_________________

 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-10-27, 16:57   

DZIĘKI
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2011-10-27, 21:16   

chriskb napisał/a:
Dodam jeszcze, że przy lekkiej wprawie można mieniać biegi bez sprzęgła.


wyrównanie obrotów wału korbowego, i , że tak, choć nie dokładnie powiem, skrzyni biegów, owszem na to pozwoli, i jeśli byłoby idealnie wytrenowane, to nie wpłynie negatywnie na pracę motoru, ale lepiej jednak ten pedał wciskać.
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-27, 21:18   

DrOzda napisał/a:
Zaraz chwileczkę po kolei.
Czy wiesz po co do silników z filtrami cząstek stałych stosuje się oleje LOW-SAPS czyli takie o niskiej zawartości popiołów ?
Ano dlatego że każdy silnik może minimalnie zużywać olej silnikowy - zawsze pozostają jakieś niedoskonałości gładzi silnikowej , honowania , minimalne nieszczelności w uszczelnieniu pierścieni.Wreszcie turbosprężarka również może minimalnie przepuszczać olej. Norma na zużycie oleju to może być nawet litr na 3 tys. kilometrów i to jeszcze nie kwalifikuje silnika do naprawy.
Zwykły olej silnikowy przy spalaniu generuje sadze zanieczyszczone popiołem który przykleja się do struktury filtra i uniemożliwia jego skuteczne oczyszczanie czy to "w trasie" czy to podczas jazdy na programie ze wzbogaconą mieszanką.
Moim zdaniem 0.2 litra miksolu na 1000 km może już przyczynić się do wcześniejszego zgonu FAP. Oczywiście nie od razu ale po np. 50 tys. km - to zależy też od stylu jazdy - jazda w mieście na krótkich dystansach plus popioły z miksolu to nie jest coś co producent przewidział konstruując silnik z FAP.


syntetyczne mixole nie zostawiaja nagaru jak ktos mial dwusuwa i mieszal benzynke z czerwonym mixolem to zaobserwowal to ale mniejsza z tym tylko trzeba zadać sobie pytanie co ważniejsze FAP który mozna wyciac i wgrac soft bez obsługi FAP-a czy może wymienić pompe wtryskową za 3000zł i do tego wtryski za 2000 tu trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie czy auto bez FAP-a pojedzie albo czy bez pompy czy wtrykow :?:
:mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-10-27, 21:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 21:44   

Lukas87 napisał/a:
FAP który mozna wyciac i wgrac soft bez obsługi FAP-a

W kwestii formalnej: nie, nie można, bo auto nie zostanie dopuszczone do ruchu - a to jest tak samo istotny czynnik jak niedziałająca pompa czy wtryski.

(Którym zresztą żaden mixol nie pomoże, jeśli paliwo będzie badziewne, ani nie jest potrzebny, jeśli paliwo jest w porządku).
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-27, 21:54   

laisar napisał/a:
ani nie jest potrzebny, jeśli paliwo jest w porządku


olej napędowy był dobry kilka lat temu jak zawierał więcej siarki
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
  Wysłany: 2011-10-27, 23:25   

Cytat:
olej napędowy był dobry kilka lat temu jak zawierał więcej siarki


Zawsze można podskoczyć do granicy Białoruskiej i otrzymać dobry olej napędowy :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne