Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 20 Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-10-26, 10:24 dodatki do paliwa a FAP
Jak się ma dolewanie dodatków do paliwa do silników z FAP-em?
A także do oleju (mixol) - czy to nie szkodzi?
Nigdy nie jeździłem dieslem, to mój pierwszy i moja pierwsza zima.
Może ktoś wie?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3761 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 11:31
Depresatory nie powinny zaszkodzić , co do mixolu to mam już pewne obawy choć jego ilość na bak jest znikoma ale na pewno zawiera sporo popiołów. I nie do oleju ale do paliwa tan mixol żeby nie było wątpliwości.
edit: depresatory a nie depresanty dobrze że nie antydepresanty :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-10-26, 12:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 13:07
kristof54 napisał/a:
Nigdy nie jeździłem dieslem, to mój pierwszy i moja pierwsza zima.
Ja też mam pierwszego diesla i pierwsza zima mimo obaw minęła bezproblemowo. Już o tym pisałem, ale mam takie zdanie, żeby niczego nie dolewać (serwisy też tak doradzają). Za poradami rodzinnymi stosuję takie zasady: tankuję zawsze do pełna i nie później niż w połowie baku. Zasadniczo latem też.
Poza tym po zakończeniu jazdy czekam kilkadziesiąt sekund zanim wyłączę silnik, jak mam słynne "4 kreski" to i dłużej - w celu schłodzenia turbiny w oleju.
A z zaściankowych przyzwyczajeń po odpaleniu silnika trzymam go parenaście sekund na sprzęgle i machnę parę razy zmianę biegu, zanim zacznę ruszać. Nie wiem co to daje, ale kiedyś zaczytałem i stosuję.
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 20 Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-10-26, 20:29
Duże dzięki za porady.
Z tym olejem to mi się coś - "po....kitrało"
Natomiast nie bardzo rozumiem tego:
"po odpaleniu silnika trzymam go parenaście sekund na sprzęgle i machnę parę razy zmianę biegu, zanim zacznę ruszać."
Co to ma na celu?
Jeżdżę już 30 lat ale o czymś takim nie słyszałem.
BEZ URAZY!
Rozumiem w zimie, w mrozy i w czasie odpalania (lżej ma silnik i nie obciąża skrzynia) ale te machanie to ?????
Nie rozumiem.
Ma na celu rozprowadzenie oleju w skrzyni, można to jeszcze wyczytać w bardzo starych książkach dla uczniów ówczesnych szkół mechanicznych ( mam kilka takich )
_________________ Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 22:40
Piotrula napisał/a:
Ma na celu rozprowadzenie oleju w skrzyni,
A dzisiejszym skrzyniom coś to w ogóle daje, czy to taki "mechaniczny" odpowiednik cargo cult programming? :)
Piotrula napisał/a:
można to jeszcze wyczytać w bardzo starych książkach dla uczniów ówczesnych szkół mechanicznych ( mam kilka takich )
W sumie fajnie by było pozbierać tego typu zaszłości - do głowy przychodzi mi jeszcze zmienianie biegów z podwójnym wysprzęgleniem i wyrównaniem obrotów wału (w antycznych skrzyniach biegów nie było synchronizatorów). :) Coś jeszcze można robić, żeby przebłagać samochodowe Mzimu? ;)
bebe, na pewno nie zaszkodzi. Z takich rzeczy pamiętam jeszcze, by luz wrzucać, jeśli auto jest na 2., lub 4. biegu, poprzez lekkie uderzenie lewarka ręką w przód.
_________________ Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3761 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 08:39
Lukas87 napisał/a:
Zawsze mozna dolac mixol syntetyczny ktory nie zostawia nagarow
A mixol syntetyczny trzyma normę low-saps np. RN-720 ?
Są dwusuwy z FAP ?
Ja bym nie ryzykował , no chyba że masz zbędne 5 tys. na wymianę zapchanego FAP. ?
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-27, 13:58
DrOzda napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Zawsze mozna dolac mixol syntetyczny ktory nie zostawia nagarow
A mixol syntetyczny trzyma normę low-saps np. RN-720 ?
Są dwusuwy z FAP ?
Ja bym nie ryzykował , no chyba że masz zbędne 5 tys. na wymianę zapchanego FAP. ?
z moich obliczeń wynika lejąc 200ml mixolu do 50l ON to wynika 0,4% taka ilość jest znikoma wręcz niezauważalna a FAP-y mają dodatkowy wtrysk paliwa i nie porównuj spalania mixolu w dwusuwie do czterosuwowego diesla, kazdy podejmuje wlasne decyzje na wlasna reke
Co do świateł to jak najbardziej w czasie gdy włączymy światła na 10s w mróz, elektrolit podgrzewa sie przez co aku dostaje wiekszego kopa
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3761 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 15:29
Zaraz chwileczkę po kolei.
Czy wiesz po co do silników z filtrami cząstek stałych stosuje się oleje LOW-SAPS czyli takie o niskiej zawartości popiołów ?
Ano dlatego że każdy silnik może minimalnie zużywać olej silnikowy - zawsze pozostają jakieś niedoskonałości gładzi silnikowej , honowania , minimalne nieszczelności w uszczelnieniu pierścieni.Wreszcie turbosprężarka również może minimalnie przepuszczać olej. Norma na zużycie oleju to może być nawet litr na 3 tys. kilometrów i to jeszcze nie kwalifikuje silnika do naprawy.
Zwykły olej silnikowy przy spalaniu generuje sadze zanieczyszczone popiołem który przykleja się do struktury filtra i uniemożliwia jego skuteczne oczyszczanie czy to "w trasie" czy to podczas jazdy na programie ze wzbogaconą mieszanką.
Moim zdaniem 0.2 litra miksolu na 1000 km może już przyczynić się do wcześniejszego zgonu FAP. Oczywiście nie od razu ale po np. 50 tys. km - to zależy też od stylu jazdy - jazda w mieście na krótkich dystansach plus popioły z miksolu to nie jest coś co producent przewidział konstruując silnik z FAP.
Dodam jeszcze, że przy lekkiej wprawie można mieniać biegi bez sprzęgła.
wyrównanie obrotów wału korbowego, i , że tak, choć nie dokładnie powiem, skrzyni biegów, owszem na to pozwoli, i jeśli byłoby idealnie wytrenowane, to nie wpłynie negatywnie na pracę motoru, ale lepiej jednak ten pedał wciskać.
_________________ Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-10-27, 21:18
DrOzda napisał/a:
Zaraz chwileczkę po kolei.
Czy wiesz po co do silników z filtrami cząstek stałych stosuje się oleje LOW-SAPS czyli takie o niskiej zawartości popiołów ?
Ano dlatego że każdy silnik może minimalnie zużywać olej silnikowy - zawsze pozostają jakieś niedoskonałości gładzi silnikowej , honowania , minimalne nieszczelności w uszczelnieniu pierścieni.Wreszcie turbosprężarka również może minimalnie przepuszczać olej. Norma na zużycie oleju to może być nawet litr na 3 tys. kilometrów i to jeszcze nie kwalifikuje silnika do naprawy.
Zwykły olej silnikowy przy spalaniu generuje sadze zanieczyszczone popiołem który przykleja się do struktury filtra i uniemożliwia jego skuteczne oczyszczanie czy to "w trasie" czy to podczas jazdy na programie ze wzbogaconą mieszanką.
Moim zdaniem 0.2 litra miksolu na 1000 km może już przyczynić się do wcześniejszego zgonu FAP. Oczywiście nie od razu ale po np. 50 tys. km - to zależy też od stylu jazdy - jazda w mieście na krótkich dystansach plus popioły z miksolu to nie jest coś co producent przewidział konstruując silnik z FAP.
syntetyczne mixole nie zostawiaja nagaru jak ktos mial dwusuwa i mieszal benzynke z czerwonym mixolem to zaobserwowal to ale mniejsza z tym tylko trzeba zadać sobie pytanie co ważniejsze FAP który mozna wyciac i wgrac soft bez obsługi FAP-a czy może wymienić pompe wtryskową za 3000zł i do tego wtryski za 2000 tu trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie czy auto bez FAP-a pojedzie albo czy bez pompy czy wtrykow
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-10-27, 21:21, w całości zmieniany 2 razy
FAP który mozna wyciac i wgrac soft bez obsługi FAP-a
W kwestii formalnej: nie, nie można, bo auto nie zostanie dopuszczone do ruchu - a to jest tak samo istotny czynnik jak niedziałająca pompa czy wtryski.
(Którym zresztą żaden mixol nie pomoże, jeśli paliwo będzie badziewne, ani nie jest potrzebny, jeśli paliwo jest w porządku).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum