Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: jas_pik
2016-07-01, 13:34
Kamera samochodowa czyli rejestrator jazdy
Autor Wiadomość
DarkWanderer 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-08-18, 20:45   

Pacjent to Dacia Logan III.
Postanowiłem zamontować na stałe wideorejestrator Viofo A129 Plus Duo z użyciem adaptera HK3. Chce się wpiąć w bezpieczniki, ale nie jestem pewien, w które najlepiej. Te do których dosięgłem, sprawdziłem w poszukiwaniu stałego plusa, wyniki "pomiarów" na poniższym zdjęciu:



legenda:
czerwony - stały plus
niebieski - puste gniazdo
żółty - plus na zapłonie
zielony - natychmiastowa utrata napięcia

Wydaje mi się, że najłatwiej i najbezpieczniej będzie wpiąć się do stałego plusa w przyczepkę, a do nie stałego w zapalniczkę.

Co o tym sądzicie?
 
Osfald 



Marka: VW
Model: ARTEON
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-12-01, 08:04   

Podpowiem jak to mamy zrobione w swoich samochodach. Do zasilania kamer w trybie parkingowym używamy po prostu powerbanków 20Ah (90zł PowerPlay20 od Greencell z trybem passtrough). Kamery po dwie na samochód (Viofo A119v3 z GPS) konsumują max 1,8W każda, przy czym każda kamera ma swój powerbank. W czasie jazdy jest on doładowywany z USB jednak w praktyce niewiele można tej energii uzupełnić (max moc ładowania to 15-18W), szczególnie w trybie passtrough, kiedy jednocześnie zasilamy kamerę i ładujemy powerbank. Stąd też co około 3-4 dni powerbanki są wyciągane, ładowane stacjonarnie i ponownie instalowane w samochodzie. Plusem jest całkowita ochrona akumulatora samochodu bo nie korzystamy z jego energii w zasadzie w ogóle. Teoretycznie w typowym akumulatorze o pojemności 60Ah, w pełni naładowanym, w temp 25stC, mamy zgromadzone około 720Wh energii. Kamera zużywa w trybie parkingowym średnio około 20-40Wh/dobę (zależy jak czesto jest wyzwalana). W idealnych warunkach mamy więc około 36dni pracy kamery, ale w mroźne dni już tylko 18. Kamera jest więc realnym zagrożeniem dla akumulatora, szczególnie jeśli jest on niedoładowany, panują warunki zimowe... Niestety nasz tryb korzystania z samochodu często nie pozwala uzupełniać energii pobranej przez kamerę pracującą w trybie parkingowym i stąd rozwiązanie z powerbankami.
_________________
 
Gagman 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.3 TCe 140 EDC 4x2
Rocznik: 2021
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 12 Lis 2021
Posty: 60
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-12-10, 05:13   

Dymek napisał/a:
Napięcie odłączania mam wybrane minimalne, bo najlepiej się sprawdza w Daciach


Hej, a to minimalne oznacza najniższe (11.8V) czy minimalnie obniżone (12.4V)?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-10, 08:26   

Gagman napisał/a:
Hej, a to minimalne oznacza najniższe (11.8V) czy minimalnie obniżone (12.4V)?

Oczywiście minimalne jakie się da tam ustawić, czyli 11,8V. Poziom 12,4V to jest najwyższe możliwe ustawienie na adapterze Viofo, oprócz tego są jeszcze do wyboru 12,2V i 12,0V. Ustawienie 12,4V w przypadku Dacii to byłoby ustawienie niemal "na styk", bo system ładowania Renault mocno dba o to, by akumulator nie miał więcej jak te 12,5V.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-10, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-10, 13:34   

Ja podobnie jak kolega Osfald również mam zasilanie kamer w trakcie jazdy jak i w trybie parkingowym zrobione z odrębnego źródła zasilania.
Mam wykonane 3 pakiety akumulatorów AGM VRLA Green Cell 9 Ah połączonych równolegle po 3 sztuki każdy, co daje 27 Ah na pakiet, które naprzemiennie podmieniam i ładuję je w domu. Akumulatory te miałem okazję zakupić po okazyjnej cenie - 20 zł za sztukę.
Kamerka z przodu Viofo A119-G V3 jest podłączona poprzez adapter HK3, a tryb parkingowy realizuję poprzez gniazdo zapalniczki i dodatkowy przekaźnik, który steruje adapterem HK3, aby nie ingerować na razie w instalację elektryczną samochodu.
Tylna kamera CVR-A7810-G PRO sama automatycznie przełącza tryby pracy, nie potrzebuje żadnego adaptera. Obydwie kamery mają tryb parkingowy Low-Bitrate.
Swego czasu w poprzednim samochodzie korzystałem z zasilania kamer w obydwóch trybach z akumulatora rozruchowego, napięcie odcięcia zasilania kamer miałem ustawione na wartość 12V. Jak do pracy miałem około 35 km, to akumulator był jeszcze w miarę doładowywany, wystarczyło raz na pół roku porządnie go naładować, ale przy jeździe na krótkich odcinkach (jazda wokół komina) to już zaczynały się problemy z akumulatorem, trzeba było go dosyć często wyciągać z samochodu i ładować go w domu, zaczynało już to być irytujące.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2021-12-10, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-10, 14:44   

michal22 napisał/a:
Swego czasu w poprzednim samochodzie korzystałem z zasilania kamer w obydwóch trybach z akumulatora rozruchowego, napięcie odcięcia zasilania kamer miałem ustawione na wartość 12V. Jak do pracy miałem około 35 km, to akumulator był jeszcze w miarę doładowywany, wystarczyło raz na pół roku porządnie go naładować, ale przy jeździe na krótkich odcinkach (jazda wokół komina) to już zaczynały się problemy z akumulatorem, trzeba było go dosyć często wyciągać z samochodu i ładować go w domu, zaczynało już to być irytujące.

Akurat Sandero odpala bez żadnych zauważalnych różnic nawet wtedy, gdy akumulator mamy rozładowany do 11,3V (nawet 11V raz sprawdzałem). Wiem, bo przez prawie rok jeździłem z takim felernym już akumulatorem- nigdy po jednej nocy nie miał 12V. Obecnie mam dwukanałowe Viofo A139, które przy normalnym użytkowaniu z nowym akumulatorem nie generuje problemów z zasilaniem. No ale nie korzystam z trybu parkingowego low-bitrate, tylko z "wyzwalania zdarzeniami", co u mnie równa się uruchamianiu nagrywania po 2-3 razy na godzinę (wspólna hala garażowa).Samochód nigdy nie stoi też dłużej jak dwie doby.
W każdym razie taka zabawa z wyciąganiem i doładowywaniem dodatkowych powerbanków, to już by mnie przerosła. Całość muszę mieć całkowicie "bezobsługową".
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-10, 14:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-10, 15:24   

Dymek U mnie jest odwrotna sytuacja niż u Ciebie, samochód stoi na parkingu pod blokiem i jest eksploatowany w znacznej większości na krótkich odcinkach, moje kamerki łącznie mają też większy pobór prądu niż u Ciebie.
Jestem świadomy również, że ogromną wadą zastosowanego mojego rozwiązania zasilania kamer jest brak "bezobsługowości". Dla mnie priorytetem jest w tej sytuacji, aby kondycja akumulatora rozruchowego w bardzo niekorzystnych warunkach pogodowych zimą była jak najlepsza, dlatego byłem zmuszony do zastosowania takiego modelu zasilania kamer, aby dodatkowo nie obciążać akumulatora już i tak przy bardzo niekorzystnej jego eksploatacji.
 
Gagman 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.3 TCe 140 EDC 4x2
Rocznik: 2021
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 12 Lis 2021
Posty: 60
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-12-10, 16:57   

Dymek napisał/a:
Obecnie mam dwukanałowe Viofo A139, które przy normalnym użytkowaniu z nowym akumulatorem nie generuje problemów z zasilaniem.


Właśnie planuję zakup konkretnie tego modelu. Polecasz go?
Tryb parkingowy którego używasz jest buforowany (nagrywa przed zdarzeniem)? Nie masz problemów z połączeniem telefon-kamera przez wifi (łączy się, nie zrywa)? Nie ma problemów z nietrzymaniem ustawień kamery (samoresetowaniem do fabrycznych)? I czy używałeś latem (przegrzewa się)?
Którą wersję firmware ma kamerka?
Dzięki
Ostatnio zmieniony przez Gagman 2021-12-10, 17:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-12-10, 17:06   

Gagman napisał/a:
Nie masz problemów z połączeniem telefon-kamera przez wifi


Trochę trzeba się nagimnastykować przy połączeniu. Kolejna rzecz to strasznie długo i często buforuje odczyt zdarzenia z karty pamięci po wifi i blokuje internet mobilny w telefonie i przy nawigacji z telefonu leci offline.
_________________
Paweł
 
Gagman 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.3 TCe 140 EDC 4x2
Rocznik: 2021
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 12 Lis 2021
Posty: 60
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-12-10, 17:14   

nowy napisał/a:
Gagman napisał/a:
Nie masz problemów z połączeniem telefon-kamera przez wifi


Trochę trzeba się nagimnastykować przy połączeniu. Kolejna rzecz to strasznie długo i często buforuje odczyt zdarzenia z karty pamięci po wifi i blokuje internet mobilny w telefonie i przy nawigacji z telefonu leci offline.

Po 5GHz też tak długo odczytuje?
Nadałeś aplikacji uprawnienia systemowe?

20211210_171431.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 183,46 KB

 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-12-10, 17:24   

Nie sprawdzałem, bo nie za bardzo wiem gdzie, co i jak? Po pół roku czasu przestałem sie tym bawić. Jest jak jest, a gdy coś potrzebuję biorę do domu i podłączam do laptopa po kablu.

Ogólnie odcina internet po połączeniu telefonu z kamerką, bo z tego co napisałem wynika, że tylko przy przesyłaniu nagrania tak sie dzieje
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2021-12-10, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
RazNaRok 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 29 Wrz 2019
Posty: 12
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2022-07-28, 17:34   

Dymek napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
bo właśnie i hk3 przyszedł i tego typu kabelki ;)
Tak żeby chodziło to cały czas ;)

Bazując na wcześniejszym zdjęciu oraz opisach, powinno działać podłączając kable z HK3 tak jak niżej. Battery+ (czerwony) pod górny bezpiecznik a ACC (żółty) pod dolny bezpiecznik. Masa (czarny z widełkami) gdziekolwiek pod jakąś śrubę na blachę nadwozia.



Podpinam się ;-)

70mai Hardwire Kit UP03

+Battery [czerwony] - pod zamek centralny jak na zdjęciu. OK

+ACC [żółty] - jaki alternatywny bezpiecznik z + po stacyjce,
Tu nie mieści się przejściówka, przeszkadzają przekaźniki, może 15A FH44 ?

GND [czarny] - w mojej nie ma w pobliżu śruby lub nakrętki by podpiąć się konektorem... najbliżej jest plastik kokpitu mocowany torx, może miedzy szkielet a plastik lub pod tego torx'a ?

W przeciwnym razie pozostaje chyba żmudne przewlekanie dodatkowej śruby z nakrętką i podkładką przez któryś z otworów technologicznych w pobliżu.

_________________
Oko wytrawnego grzybiarza... wszystko wypatrzy!
Ostatnio zmieniony przez RazNaRok 2022-07-28, 17:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
MST 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 17 Wrz 2022
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-09-26, 23:50   

Dymek napisał/a:
Podłączałem analogiczny zasilacz, tyle że do kamer VIOFO. I nie pod bezpieczniki a do odpowiednich przewodów wskazanych przez Dacie w instrukcji montażu fabrycznej kamery. TUTAJ masz instrukcję z opisem podłączenia do właściwych przewodów.

Czy ktoś ma działający link do wspomnianej dokumentacji?

A może był to dokument z tej strony ?

Nie mniej mało co na tym dokumencie widać. Potrzebuję podłączyć VIOFO w trybie parkingowym, czyli VIOFO HK3 do Duster II (2022). Przekopałem to forum, ale takiej idealnej podpowiedzi nie znalazłęm.
Ostatnio zmieniony przez MST 2022-09-27, 00:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-27, 01:12   

https://www.tech-accessoi...media+%3E+Video
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-27, 08:49   

MST napisał/a:
Czy ktoś ma działający link do wspomnianej dokumentacji?
...
A może był to dokument tej strony?

Nie mniej mało co na tym dokumencie widać. Potrzebuję podłączyć VIOFO w trybie parkingowym,

Aktualny link bezpośredni do PDFa: KLIK
Wszystko rewelacyjnie wyjaśnione i narysowane na stronach od 6 do 9. Podane pod które dwa przewody i w której wiązce się podłączać. Wiązka z wtyczką P2- czerwony pod żyłę z PINu 12 a żółty pod żyłę z PINu 5, śrubkę z masą też tam pokazano. Jeżeli rzeczywiście nie rozumiesz tej dokumentacji, to... lepiej nie bierz się sam za montaż.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-27, 09:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
MST 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 17 Wrz 2022
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-09-27, 10:57   

Dymek napisał/a:
Aktualny link bezpośredni do PDFa: KLIK
Wszystko rewelacyjnie wyjaśnione i narysowane na stronach od 6 do 9. Podane pod które dwa przewody i w której wiązce się podłączać. Wiązka z wtyczką P2- czerwony pod żyłę z PINu 12 a żółty pod żyłę z PINu 5, śrubkę z masą też tam pokazano. Jeżeli rzeczywiście nie rozumiesz tej dokumentacji, to... lepiej nie bierz się sam za montaż.


Dzięki. Te bezpośrednie linki chyba nie zawsze działają, nie mniej do strony z której można pobrać PDF już tak: link

Dokument który wcześniej znalazłem nie mogłem przełożyć na lokalizację gdzie idzie ta wiązka w Dusterze, bo rysunki były z innego modelu. Podlinkowany przez Ciebie pokazuje Dustera. Zastanawiam się tylko czy ta puszka do której podłączana jest ta wiązka jest pod pokrywą numer 1, 2, czy 3 ze zdjęcia numer 7 na stronie 6/14. Tak strzelam że 3. No chyba że ta puszka pokazana na obrazku numer 9 to jest jednak puszka z bezpiecznikami.
Największą trudność jaką widzę na sucho to zdjęcie tych obudów w samochodzie, tak żeby czegoś nie pourywać :P
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-27, 14:17   

To nie jest puszka z bezpiecznikami, to osobny moduł UCH. Moduł wygląda analogicznie jak TUTAJ a wtyczki dla uproszczenia mają różne kolory- nas interesuje wtyczka brązowa czyli P2.
Nie mam Dustera, więc z rozbiórką i lokalizacją bliżej nie pomogę, ale i tak trzeba zdjąć wszystkie te osłony, bo najwyraźniej jakoś zatrzaskują się wzajemnie. Ale przynajmniej masz nieziemski komfort, bo w Sandero2 nie ma jak deski rozebrać i dostęp jest tylko od dołu, więc montaż u mnie wymagał leżenia na podłodze po zwinięciu się w rogalik.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-09-27, 15:09   

Nigdy nie zrozumiem ludzi którzy sobie niepotrzebnie życie utrudniają zamiast ułatwiać.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-09-28, 14:09   

Stały plus do gniazda zasilania przyczepy
Plus po zapłonie do gniazda zapalniczki
Masa gdziekolwiek,blisko byle do metalu
Jak koniecznie ktoś musi się wpiąć tam gdzie adapter na dwa bezpieczniki https://allegro.pl/oferta/adapter-plytkowy-bezpiecznikowy-mini-x2-bypass-8271269711
nie pasuje to używa się takiego
https://allegro.pl/oferta/rozgaleznik-pradowy-z-bezpiecznikiem-mini-6786022618
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-28, 14:20   

Black Dusty napisał/a:
Stały plus do gniazda zasilania przyczepy...

Przyczepy? :shock:
Wszelkie metody łatwego wpinania się np. adapterami w bezpieczniki zostały tu już opisane. Ale kol. MST pytał konkretnie o co innego oraz szukał konkretnej dokumentacji.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-09-28, 15:34   

Tak, do gniazda bezpiecznika stałego zasilania przyczepy, bo mowa o gniazdach bezpieczników jeżeli ktoś potrzebuje rozwinięcia skrótu myślowego.
 
MST 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 17 Wrz 2022
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-09-28, 19:59   

Dymek napisał/a:
kol. MST pytał konkretnie o co innego oraz szukał konkretnej dokumentacji.

Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć. Czy dam radę, zobaczymy, byle pogoda nieco lepsza przyszła bo garażu nie mam. Pod bezpieczniki to tylko jeśli nie dam rady tych osłon zdemontować. Jak zrobię, to podeślę fotki co, jak i gdzie w Duster II f.2.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-09-28, 20:13   

MST napisał/a:
Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć.

Rozumiem Twój zamysł, ale adapter zasilania może czasem wysiąść i znów będziesz musiał grzebać, ingerujesz w instalację samochodu na gwarancji( to problem może tylko teoretyczny ale jednak), sposób z adapterami do bezpieczników jest lepszy bo spełnia Twoje założenia, do tego jest znacznie szybszy, łatwiejszy i lepszy bo w pełni odwracalny bez śladów. Nie mam zamiaru Cię do niczego namawiać, każdy robi jak uważa, ale warto rozważyć zawsze inne metody.
 
MST 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 17 Wrz 2022
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-09-28, 20:58   

Black Dusty napisał/a:
MST napisał/a:
Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć.

Rozumiem Twój zamysł, ale adapter zasilania może czasem wysiąść i znów będziesz musiał grzebać, ingerujesz w instalację samochodu na gwarancji( to problem może tylko teoretyczny ale jednak), sposób z adapterami do bezpieczników jest lepszy bo spełnia Twoje założenia, do tego jest znacznie szybszy, łatwiejszy i lepszy bo w pełni odwracalny bez śladów. Nie mam zamiaru Cię do niczego namawiać, każdy robi jak uważa, ale warto rozważyć zawsze inne metody.

No słusznie słusznie. Do tego trochę czytając wątek zaczynam myśleć, ile ten akumulator z tym ograniczeniem napięcia w HK3 pojedzie. Trasy mam śmiesznie krótkie, zima niedługo. I tak się ku powerbankowi zaczynam skłaniać, bo koleżeństwo wyżej widać taką opcję też chwali. Wówczas zero ingerencji w instalację, wstawić taki do schowka i voilà.
Czytałem że komuś na najniższym progu napięcia na 1,5h starczało po zaparkowaniu i HK3 odcinał zasilanie kamer. Kurczę w cenie HK3 można już kupić używany POWERPLAY20 20Ah albo dołożyć trochę i kupić nawet 30Ah... Chyba spróbuję, najwyżej powerbank zostanie w razie ograniczeń zasilania sieciowego w kraju :D
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-28, 21:18   

MST napisał/a:
Czytałem że komuś na najniższym progu napięcia na 1,5h starczało po zaparkowaniu i HK3 odcinał zasilanie kamer.
Bez przesady. Mam Viofo A139 w wersji z dwiema kamerami- przód+tył. Aktywny tryb parkingowy "event detection". Przy niedoładowanym akumulatorze wytrzymuje nawet 2 doby. Jak Aku jest w lepszym stanie to zostawiona o 17 w piątek o 7:30 w poniedziałek nadal pracuje. Niestety dłużej nigdy nie testowałem, samochód jest w ciągłym użyciu w tygodniu i przez prawie 5 lat nigdy dłużej nie stał... 😉
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-28, 21:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne