Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-29, 22:07
Ja to sobie wytargowałem, nie pamiętam, czy przy okazji kupowania samochodu, czy w ramach rekompensaty za delikatny fuckup przy udzielaniu kredytu.
Tak czy inaczej - grot zostawał ze starego kluczyka (chodziło o to, żeby mieć dwa komplety kluczyków z pilotem), trzeba było tylko kupić korpus z pilotem i zaprogramować. Zapłaciłem tylko za korpus, programowanie gratis (a normalnie to jest chyba 1 roboczogodzina, bo kluczyk leży godzinę i się programuje :). W listopadzie 2010 ów korpus kosztował 177 zeta, nr kat. 6001551304.
Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak. Ponieważ nie mam jeszcze numeru nadwozia, więc poprosiłem kilku dealerów o orientacyjną cenę (Warszawa i poza Warszawą). Okazuje się, że wszędzie jest mniej więcej podobny koszt. Korpus (PLIP) jest najdroższy i jego cena to 600-650 zł. Dostałem też wariant 450 zł, ale nie wiem czy to akurat cena dla dustera (podano orientacyjny koszt części, zależnie od numeru nadwozia).
Grotu nie liczę - daję własny. Programowanie to cena 100-200 zł, zależnie od punktu.
Podsumowując - aktualne ceny to kosmos. Nie wiem, czy to jakaś polityka na rynku mająca na celu wymuszenie montowania alarmów z pilotami, ale logicznie nie znajduję uzasadnienia dla tak wysokiej ceny tej drobnej i dość prostej technicznie części.
Otrzymałem jednak także cenną wskazówkę od jednego ze sprzedawców, że na daciaklub koledzy sprowadzali taniej różne części z Niemiec.
Przypomniał mi sie wtedy post Dar1962, który napisał mi o kołpakach z niemieckiego sklepu lzparts.de.
Nie znalazłem jednak na tamtej stronie nic o pilotach do dacii (w każdym razie szukając po niemieckich słowach "klucz" i "pilot" ).
Czy ktoś z Was ma może jakiś namiar na inny tego typu sprawdzony sklep niemiecki, gdzie koszt byłby ludzki i normalny (znalazłem w google jakies namiary z ceną ok. 150 euro bez przesyłki)?
Napisałem jeszcze do Renault Deutschland z pytaniem o koszt takiego kluczyka u nich. Zobaczę, jaka będzie odpowiedź.
Na www.dacia-club.eu koledzy opisują koszt zakupu klucza z programowaniem w 2008 r. w granicach 60-100 euro (duży rozrzut ), ale to też stare dane.
Aha - zgodnie z sugestią ajaxa zapytałem również o cenę w Renault PL.
Odesłano mnie do ASO oraz poinformowano, że:
Cytat:
W nawiązaniu do Pana e-maila, szczerze ubolewamy nad opisaną sytuacją, jednak nie mamy możliwości Panu pomóc w tej kwestii.
Krótko mówiąc - uprzejmie przekazano mi, że mogę się sam... bez wazeliny...
Jeszce nie zgubiłeś klucza, to po co ci drugi?
Ta obudowa to sam plastik? Może zrzucimy się na wtryskarkę, będzie jak za barszcz.
Pilot to po niemiecku Fernbedienung, przynajmniej do telewizora. Jak w Luftwaffe - nie wiem. Nie liczyłbym, ze w Niemczech mają taniej.
Grot dajesz swój. Dajesz do programowania w ASO i już.
Genialne w swej prostocie - stacyjka z kluczem za 90 PLN (widziałem aukcję, gdzie jest na pewno klucz ze zdalnym sterowaniem do logana za 137 PLN).
Jeśli mówisz, że taki PLIP od logana będzie pasował też do dustera to ja Ci wierzę. Sam nie miałem tej wiedzy. Dzięki. To jest konkretny namiar.
Jeszce nie zgubiłeś klucza, to po co ci drugi?
Ta obudowa to sam plastik? Może zrzucimy się na wtryskarkę, będzie jak za barszcz.
Pilot to po niemiecku Fernbedienung, przynajmniej do telewizora. Jak w Luftwaffe - nie wiem. Nie liczyłbym, ze w Niemczech mają taniej.
Nie zgubiłem, ale że poczytałem na forum o większej uciążliwości korzystania z klucza zapasowego niż z głównego, to dmucham na zimne
Poza tym jeden z moich juniorów jest jeszcze zupełnie mały i chciałem ułatwić żonie otwieranie auta kluczem na pilota, żeby nie musiała się szarpać z drzwiami z dzieckiem na ręku :]
Jeśli chodzi o słówka w niemieckim to musiałem sobie odświeżyć pamięć, ale maila im naskrobałem po niemiecku
Mały słowniczek dla potrzebujących :
- Zentralverriegelung mit Fernbedienung - zamek centralny sterowany zdalnie
- Hauptschlüssel - klucz główny
- Ersatzschlüssel - klucz zapasowy
Niczego nie chcę twierdzić bo mam na ten temat dośc mgliste pojęcie. Może jednak okazać się że nic z tego nie wyjdzie.
Wewnątrz jest układ PCF7946 i na nim realizowany jest zarówno pilot sterujący zamkiem oraz immobiliser. Immo z całą pewnością jest prekodowane pod autko, więc operacja niekoniecznie musi się powieść. Trzeba by też wylutować cewkę immo i w jej miejscu (ze względu na położenie) umiescic chip od immo z klucza zapasowego.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2012-04-02, 15:16, w całości zmieniany 2 razy
Immo w moim pojęciu to mała czarna pigułka bez żadnego zasilania, tylko z cewką wewnątrz, która zasila tę pluskwę i przesyła jednocześnie sygnał. Pilot zamka jest zasilany z baterii i równie dobrze mógłby być w breloku. Nie rozumiem, jak i po co ktoś by integrował immo (chip RFID) i zwykły pilot RC od zamka.
PS> To znaczy uważam ( i mam nadzieję), że są to osobne elementy kluczyka. Pluskwę immo wystarczy przełożyć z zapasu do nowego klucza fullopcji, a pilot nowego klucza - wprogramować do auta.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2012-04-02, 16:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-02, 17:28
stempik napisał/a:
bo mam na ten temat dość mgliste pojęcie.
Jak zwykle bardzo skromny, ale w to, to akurat nie uwierzę
W ASO powinni wykonać przyuczenie i pilota RF i immobilajzera. Są firmy które się tym zajmują, także ASO chyba również powinno to potrafić i pewnie potrafi. Najlepiej jak kolega dystrykt9 się zapyta w ASO, że ma możliwość posiadania kluczyka RF od innej Dacii, i czy oni mogą ten kluczyk zaadoptować do jego auta - sądzę że żadnych problemów nie będą robić.
A dla ciekawych w kluczyku bez pilota RF znajduje się pastylka : PCF7936AS z wewnętrzną cewką :
Natomiast w kluczyku z pilotem RF znajduje się scalak : PCF7946AT z zewnętrzną cewką (i to jest dokładnie zdjęcie naszego pilota z Dacii):
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-02, 19:07, w całości zmieniany 10 razy
Chała, to jednak jest gorzej niż myślałem. Kluczyk z pilotem wpada do kałuży i nie mamy ani pilota ani immobilizera - jedyny sposób ruszenia z miejsca to laweta.
Jeśli mamy kluczyk bez pilota, to nawet wyjęty z wody uruchomi auto.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-02, 20:06
Oj normalnie, otwierasz i wymieniasz baterię.
Ma uszczelkę, przyciski to jeden monolit z obudową i dlatego jest szczelny. Wpadnięcie pilota do kałuży nie spowoduje żadnych uszkodzeń. Nawet jakbyś włożył pilota pod strumień wody z kranu, również krzywdy pilotowi nie zrobi. Otwórz, zobacz.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-02, 20:06, w całości zmieniany 1 raz
W ASO powinni wykonać przyuczenie i pilota RF i immobilajzera.
No tak, ale wydawało mi się że zastanawiamy się jak to zrobić taniej.
eplus napisał/a:
Immo w moim pojęciu to mała czarna pigułka bez żadnego zasilania, tylko z cewką wewnątrz, która zasila tę pluskwę i przesyła jednocześnie sygnał. Pilot zamka jest zasilany z baterii i równie dobrze mógłby być w breloku. Nie rozumiem, jak i po co ktoś by integrował immo (chip RFID) i zwykły pilot RC od zamka.
PS> To znaczy uważam ( i mam nadzieję), że są to osobne elementy kluczyka. Pluskwę immo wystarczy przełożyć z zapasu do nowego klucza fullopcji, a pilot nowego klucza - wprogramować do auta.
W zasadzie masz rację, ale ...
Wszystko jest na jednej strukturze bo jest taniej i teraz zaczynają się schody. Jak sam napisałeś immo nie jest zasilane z baterii więc jedynym sposobem na pozbycie się jego jest fizyczne usunięcie cewki. Zyskujesz przez to miejsce w obudowie na chip z zapasowego klucza i pozbywasz się kłopotu z ewentualnym problemem związanym z umieszczeniem 2 układów immo w polu cewki odbiornika.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2012-04-02, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-02, 21:20
No zastanawiamy się, bo :
dystrykt9 napisał/a:
Korpus (PLIP) jest najdroższy i jego cena to 600-650 zł.
a na allegro, można kupić za 100 zł.
Do tego przyuczenie w ASO za kolejne 100- 200 zł i mamy gotowy pilot za około 200- 300 zł.
Jeśli przyuczenie zrobimy w jakieś innej firmie, to może wyjdzie jeszcze taniej.
Ja nigdy tego robiłem, a jak patrzyłem to DDT2000 ma możliwość przyuczania pilotów, jednak na swoim pilocie tego nie będę testował z wiadomych względów, ale ogólnie w DDT2000 jest funkcja przyuczania RF i immo z UCH. Także teoretycznie za pomocą DDT2000 można przyuczyć każdy pilot za darmo :) Praktycznie jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzać.
Jeśli kolega dystrykt9 przejeżdżał by kiedyś koło Łodzi ze swoim pilotem z allegro, to mogę spróbować przyuczyć my ten pilot za darmo.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-02, 21:29, w całości zmieniany 3 razy
Jeśli przyuczenie zrobimy w jakieś innej firmie, to może wyjdzie jeszcze taniej.
Jest kłopot bo jak sądzę (i trzeba mi wierzyć że nie wiem) to jednak chip powinien być prekodowane pod markę. A swoje przekonanie biorę z faktu że przypadkiem posiadam maszynkę która takie układy prekodować potrafi (podobno, bo nigdy tego nie robiłem) Tyle że nie wszystkie , a dacię na dodatek olali.
Są ręczne procedury do dopisywania pilotów (dla pinu 4 cyftowego) ale tym razem procedury są stare a nasze autka zbyt nowoczesne, :) U nas pin ma 13 cyfr.
Co do innej firmy to musiał by się znaleźć jakiś altruista bo firmy chcą na tym po prostu zarobić i nawet trudno się im dziwić. Nie udostępniają więc żadnych na ten temat informacji.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2012-04-02, 21:57, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-02, 21:55
A ja nauczanie klucza,dodanie nowego klucza, podmianę UCH przez DDT2000 zrobię w 10 sekund - przynajmniej teoretycznie, ale jak dotąd DDT2000 w praktyce mnie jeszcze nie zawiódł :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-02, 21:57, w całości zmieniany 2 razy
Bo ty jesteś entuzjasta. Wiec możesz to robić dla satysfakcji. Ale gdybyś miał szefa i robił to za pieniądze to w pierwszej kolejności dostałbyś do podpisania dokumencik o zakazie nieuczciwej konkurencji, i już jesteś na ziemi.
Taki PCF7946 to pewnie w detalu z 10 zł kosztuje, ale moja maszynka go nie obsłuży. Zadbano o to żeby potrafiła zaprogramowac chipy specjalnie dla niej przygotowane, po 90 zł.
Jeśli kolega dystrykt9 przejeżdżał by kiedyś koło Łodzi ze swoim pilotem z allegro, to mogę spróbować przyuczyć my ten pilot za darmo.
Zastanawiamy się na razie czysto akademicko, bo jeszcze przez parę tygodni nie bedę miał auta
Propozycja jest super i skłania do zostania takim królikiem doświadczalnym , bo pada ze strony fachowca, jak widzę po lekturze forum.
Mam takie dodatkowe pytania:
- czy w razie niepowodzenia, taka procedura przyuczenia ("sklejanego" klucza Logan-Duster) grozi jakimś rozregulowaniem/rozstrojeniem układu?
- czy mogą się z tym wiązać jakieś inne błędy w działaniu układu centralnego zamka/immo/innej elektroniki?
- czy nie będzie to miało znaczenia dla gwarancji?
Pytam jako osoba nie dysponująca taką wiedzą techniczną w tym obszarze
W międzyczasie otrzymałem informację z Renault Deutschland.
W pierwszych zdaniach najpierw przeproszono mnie, że dopiero dzisiaj otrzymałem odpowiedź na wczoraj zadane pytanie
Zapomniałem, że tam są inne standardy.
Później w bardzo, BARDZO miły sposób poinformowano mnie, w którym miejscu mogę otrzymać dokładne dane. Napiszę tam i jak się czegoś dowiem to wrzucę na forum choćby po to, żeby poglądowo było porównanie cen.
W zasadzie masz rację, ale ...
Wszystko jest na jednej strukturze bo jest taniej i teraz zaczynają się schody. Jak sam napisałeś immo nie jest zasilane z baterii więc jedynym sposobem na pozbycie się jego jest fizyczne usunięcie cewki. Zyskujesz przez to miejsce w obudowie na chip z zapasowego klucza i pozbywasz się kłopotu z ewentualnym problemem związanym z umieszczeniem 2 układów immo w polu cewki odbiornika.
No ale ciekawe, czy oryginalny immo i pilot to ten sam kod, czy dwa różne kody? Jeśli ten sam kod, to mniej bezpiecznie (kod radiowy łatwo zeskanować, oczywiście na pewno i tak jest zmienny), ale prościej i taniej, a więc wiadomo... I teraz mamy hybrydę z dwóch kluczy, która inaczej się melduje na radiu, a inaczej na cewce stacyjki. Nie jest to problem, bo można jednym pilotem otworzyć auto, a innym odpalić, identyczność kodów nie jest wymagana. Ale hybryda w centralce zajmie wtedy miejsce 2 pilotów - jedno jako radio, a drugie jako immo. A maksymalna liczba pilotów to pewnie 3 (komórek na kody w pamięci centralki UCH czy komputera). Zakładam, że da się przyuczyć samochód osobno do kodu radiowego albo do kodu immo. Bo można sobie wyobrazić sytuację, że immo jest nadrzędne, bo jest w każdym kluczu, a radio jest pochodną immo i radia się nie przyucza, radio akceptuje kody wpisane dla immo. I wtedy procedura byłaby taka: przyuczamy auto do immobilizera z kluczyka kupionego na allegro (jeśli się ta sztuka uda) > automatycznie auto rozpoznaje radiopilota, i gotowe. A jak nie przyuczymy auta do immo, to nie zaakceptuje też radiopilota i tyle. Ja w takiej sytuacji wywaliłbym immobilizer z auta i nie zamykał go w ogóle, za to sprawiłbym sobie dobrze widoczną naklejkę "Auto bossa mafii" i nikt nie ruszy, bo betonowe buty są bardzo niewygodne. A nie 8 czy 12 stówek zanosić w zębach do ASO.
Panowie, mam odpowiedź z ASO.
Kolega pisze, że nie da się niestety u dealera wykorzystać obudowy klucza z Logana (ani z innego modelu), ponieważ tam już jest zaprogramowany immo (wychodzi, że pod dany model). Mówi też, że podczas przyuczenia klucza w ASO nie programuje się immobilizera.
Kolega pisze, że nie da się niestety u dealera wykorzystać obudowy klucza z Logana
Nie da się bo nic by z tego nie mieli.
Ale my może możemy przelutować PCFa w takim kluczu na nowy układ, prekodować go w odpowiednim programatorze i dopisać przu pomocy programu i kabelka OBD lub innego urządzenia (może okazać się że jest potrzebny pin do zalogowania się w aucie).
I jeśli już to się nam uda to może okaże się ze tak jest taniej, choć może niekoniecznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum