Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2022-10-25, 07:36 Silnik w Duster 1.6 K4M czasem gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
Cześć,
Mam problem który pojawia się od czasu do czasu:
Po wciśnięciu sprzęgła (np dojazd do skrzyżowania, zatrzymanie przed przejściem dla pieszych) samochód potrafi zgasnąć.
- Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.
- Nie ma problemów z ponownym uruchomieniem silnika
- Nie ma znaczenia czy silnik pracuje na LPG czy na Benzynie (chociaż częściej zauważam problem na LPG)
- przebieg 120 000 km.
- Brak błędów w CLIPie
- Silnik pracuje równo, ma moc
- Filtr oleju, filtr powietrza i olej wymieniany 5 000 km temu
- Świece zapłonowe i Filtr (faza lotna) LPG wymieniany niecałe 10 000 km temu
- Cewki sprawne
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-25, 09:02
Akurat ten silnik ma automatyczną regulację luzów , choć faktycznie gniazda mogły się na tyle wypalić że już są poza zakresem.
Ja bym jeszcze sprawdził przepustnicę i ją wyczyścił.
Dzisiaj akurat byłem u swojego gazownika - bo u mnie też pojawił się ten problem, tylko ja mam 251 000 km nalotu i LPG na pokładzie od 231 000 km.
Pierwsze pytanie było czy silnik podpija olej - nie podpija, więc wskazał na silnik krokowy - stwierdził że przy zabrudzeniu może dawać takie objawy. Zalecił wykręcić i delikatnie pędzelkiem i benzynką wyczyścić i gniazdo wyczyścić - broń boże nie używać szmaty - nie wycierać, żeby nie uszkodzić grzybka bo krokowy będzie do wywalenia.
Operację chyba będę robił w sobotę.
Silniczek krokowy był montowany tylko w pierwszych miesiącach produkcji i tylko w wersjach z mechanicznie sterowaną przepustnicą. Ale owszem, tam gdzie nie ma elektronicznie sterowanej przepustnicy problemem będzie silniczek krokowy :D
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2022-10-27, 11:40
Hej,
Dzięki za wskazówki! :)
Przymierzam się w ten weekend do czyszczenia przepustnicy.
W moim samochodzie jest sterowana elektronicznie (linki nigdzie nie zauważyłem).
Jeśli dobrze czytałem serwisówkę dużo zabawy nie ma:
- odpięcie akumulatora
- rozłączenie dolotu (rezonator, rury, plastiki)
- odpięcie kostek przewodów od przepustnicy i wykręcenie (2 śruby)
Wg serwisówki należy każdorazowo wymieniać uszczelkę przepustnicy - co o tym myślicie? Można to pominąć, czy lepiej zaopatrzyć się w zapas?
Filozofii nie ma, trzeba się tylko nagimnastykować żeby puszkę wyjąć :) lub wyjac dopiero po odkręceniu przepustnicy (a wyjąć warto bo może być w niej olej do wylania).
Uszczelki nie zmieniałem nigdy ale też nigdzie wcześniej nie znalazłem info, że trzeba ją każdorazowo wymieniać :D
puszke suń w dół i grzechotką odkręć 2 śruby mocujące przepustnice od tyłu , wtedy wyjmujesz przepustnice i puszkę inaczej nie wyjdzie.
Zwróć uwagę na odpowietrzenie par paliwa od góry w przepustnicy bo może być lewe powietrze , będzie gasnął.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum