Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-26, 10:20   

O ile dobrze pamiętam, problem występował po prostu z konkretnymi seriami produkcyjnymi cewek pewnych producentów, bez względu na liczbę zaworów silnika (choć być może faktycznie jakaś znakomita większość przypadków dotyczyła akurat 16v...).

I tak a propos powyższego - jurek ma oczywiście rację: to, że świeca jest w miarę nowa też o niczym nie świadczy.

Natomiast skoro objawy pojawiają się w obecności wilgoci, to może być jeszcze problem z brakiem odpowiedniej izolacji - przy pracach przy zapłonie powinna zostać zaaplikowana na końcówki jakaś specjalna pasta.

Zasadniczo przyczyn może być dużo... /:

Nie wiem, czy to proste, ale diagnozuje się klasycznie: świece się ogląda, a kablom mierzy oporność. Cewkom nie wiem - może też oporność? W ASO mają w każdym razie jakiś ekstra "tester cewek".
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-06-26, 11:00   

Ze świecami jest taki problem, że ogląd nic nie wyjaśnia. Nawet sprawdzenie iskry na świecy też nie. Bo problem występuje przede wszystkim podczas pracy w określonej temp. i ciśnieniu. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-26, 11:11   

Znaczy: oczywiście może nie wyjaśnić, ale jednak pewne problemy da się wykryć - np http://www.data.com.pl/2_...ech/swiece.html i http://www.data.com.pl/2_...h/swiece_2.html
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-06-26, 11:29   

Wymień kable i problem zniknie :-D
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-26, 20:45   

Było coś o objawach jak niżej :?:
Po uruchomieniu silnika obroty wchodzą powyżej 1000 obr/min, po wrzuceniu wstecznego auto wpada w drgania. Po "przegazowaniu" obroty stabilizuję się (na biegu jałowym) coś pomiędzy 750 a 1000.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-06-27, 11:51   

Odtłuść porzadnie cewkę i przewody, na to profilaktycznie coś wypierającego wodę /np wd40/ i zobaczysz co dalej. Jeśli nie pomoże to chyba jednak wymiana. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-27, 17:44   

Połączenie kabla z wtyczką to zazwyczaj faktycznie dość newralgiczne miejsce...

Stosunkowo niedawno były wymieniane świece - może nie zostało to zrobione tak, jak powinno?

(Inna - dokładna? - nazwa tego mazidła to FLUOSTAR 2L).

montaz_cewki.png
Plik ściągnięto 11232 raz(y) 28,83 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-27, 20:22   

No chyba ten "Fluostar 2L" - a producent to Lubrilog. Nie udało mi się jednak na szybko znaleźć żadnego sprzedawcy - oprócz ASO, rzecz jasna (numerek katalogowy powyżej, ale nie znam ceny).
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-27, 21:32   

Kratylos napisał/a:
a nazwa handlowa jakis link ...?


na to mazidło to nie zwracaj Kratylos zbytnio uwagi, to nie jest problemem u ciebie. To mazidło jest po to
aby brud nie dostawał się pomiędzy fajkę kabla a świece oraz jako środek klejący jako dodatkowe zabezpieczenie aby kabel nie zszedł ze świecy.

Sprawdź czy kable są dobrze dociśnięte do gniazda na cewce.
Jak coś to zdejmij kabel z cewki. Spokojnie ciągniesz do góry aż zejdzie.
Ponownie podłącz kable do cewki. Dociśnij je do cewki mocno, aż usłyszysz charakterystyczne klik.
Jeśli dalej będzie problem, to wymień kable na nowe.
_________________

 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-28, 16:07   

już kilka razy były polecane takie przewody
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-06-28, 20:04   

Cewka - byle nie sagem. pozdr
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-28, 20:21   

Kratylos napisał/a:
co do cewki uzywka jakies 80-100zl nowe od 170 - 350zl

Ja bym dołożył i kupił jednak nówkę. Może wystarczy do końca.
 
dwa_litry_zubra 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-07-02, 09:29   

Witam
Mam dokładnie ten sam problem co Kratylos...
3 cylinder i jak mokry to szarpie...
po zczytaniu bledow wychodza przerwy w spalaniu rozmawialem mechanikiem nie z ASO i polecil wymienic najpierw kable, poczekac czy dalej sie bedzie dzialo jesli tak zostaje do wymiany niestety cewka.
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-05, 19:08   Niezbyt równa praca silnika.

Od pewnego czasu mam wrażenie, że silnik mojego Logana (1.4 bez gazu) nie pracuje tak jak powinien. Przy uruchamianiu zimnego silnika, po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci chwilę zanim silnik zaskoczy. Wcześniej palił momentalnie, nawet przy niskich temperaturach. Poza tym, nawet dobrze rozgrzany pracuje niezbyt równo, tzn. wyczuwalne są leciutkie drgania, jakby bardzo drobne przerwy w jego pracy. Zużycie paliwa nieco większe niż zwykle, dynamika zaś mniejsza. Zjawisko występuje od paru tygodni. Od wiosny paliwo tankuję na stacjach Orlenu. Ostatnio zalałem 45 l. Vervy. Przebieg 28,5 tys. km. Co to może być? Świece lub przewody wysokiego napięcia? Coś z silnikiem krokowym?
I jeszcze jedna rzecz: ostatnio jeżdżę w mieście odcinki po ok. 10 km (bez korków, na drugą stronę Wisły). Silnik w tym czasie pracuje nieźle. Kiedy zdarza się nieco dłuższa jazda, parę razy odniosłem wrażenie, że silnik w pewnym momencie nieco słabnie. Co to może być?
Ostatnio zmieniony przez Kotus 2009-07-06, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-07-05, 20:01   

http://www.daciaklub.pl/f...t=praca+silnika
Spójrz na to może to coś Ci pomoże :-)
Jak dla mnie to masz zawory do regulacji
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-07-05, 22:30   

Zapytaj jackthenighta, może to wysiada przekaznik wtryskiwaczy? lub pompy paliwa?/po trzech awariach przekazników mam uczulenie na ich tle/ :-D
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-06, 05:36   

Kurcze chciałbym napisać na 100% co to jest, ale niestety się nie da.
Problem może być powodowany przez wiele usterek - trudno z takiego ogólnego opisu coś jednoznacznie zaproponować.

Ja bym najpierw podłączył auto pod komputer i sprawdził błędy. Bardzo możliwe, że ich nie ma - kontrolka zapłonu u ciebie nie świeci się ??

Już kiedyś pisałem, że dobrym i takim łatwym do wykonania testem jest test "wilgotności po ciemku" - polega to na tym, że w nocy otwierasz maskę, włączasz silnik i takim domowym spryskiwaczem psikasz na kable, cewkę - ale psikasz taką chmurką wodną - NIE STRUMIENIEM.
Jeśli zobaczysz latające iskry, zrobi się prawie widno - to kabelki , cewka do wymiany w zależności gdzie te iskry powstają.

Masz mały przebieg 30 tyś, chyba przy takim zalecane jest wymiana świec.

Sądzę, że to przekaźnik żaden raczej nie jest problemem.

Dobrze by było właśnie podpiąć się pod komputer i sprawdzić również jak pracuje sonda lambda.

Co do regulacji zaworów to niestety na tym się w ogóle nie znam.
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-06, 10:48   

Kotus, a masz też takie objawy, że (nieraz) po uruchomieniu silnika obroty płynnie same rosną do poziomu mniej więcej 1500 obr/min :?: U mnie zdarza się to co raz częściej (17 kkm przebiegu).
_________________
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-06, 15:57   

Nie, Beckie, nic takiego nie zauważyłem. Zakładam, że nie chodzi Ci pracę na ssaniu, kiedy obroty są wyższe ?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-06, 20:13   

A do jakiego poziomu normalnie po starcie mogą obroty podchodzić? Bo nie raz to aż bryczka cała się trzęsie.
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-06, 20:35   

U mnie przy włączonej klimie po uruchomianiu silnika obroty rosną do 1100 obr, jak się rozgrzeje to obroty utrzymują się na poziomie 850 obr.
_________________

 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-07-24, 12:17   Problem z zapalaniem

Kurde od tygodnia mam problem z zapalaniem auta, szczególnie rano. Wchodzę próbuję odpalić a on prawie wogóle nie wchodzi na obroty, a jeśli już to jest to max 1000obr i czepie całym autem, jagby pracował nie na wszystkich garach. Wtedy gaszę silnik i odpalam jeszcze raz i wtedy pracuje normalnie. Ale czasami jest tak że kręci i nie odpala wogóle. dopiero popchnięcie auta pomaga i wtedy zapala ale też ma tendencje do nie równej pracy. Podczas jazdy nie ma absolutnie żadnych problemów, pracuje równo i przyśpiesza także bezproblemowo. Tylko to zapalanie, nie wiem za co się zabrać. Na blacie mam już 62000tyś i jeszcze nie wymieniane ani świece ani kabkle wysokiego napięcia. Ale czy któreś z tych rzeczy może powodować to co napisałem. Dzisiaj rano zapaliłem doiiero za piątym razem, czepało autem, jagby pracował tylko na jednym cylindrze i trochę się dusił. A może coś nie tak z silnikiem krokowym. A znajomy powiedział mi dzisiaj że to może być wina wody w benzynie. Bo ja praktycznie jeżdżę tylko na gazie, a auto odpala na benzynie i jedzie na niej tylko krótką chwilę. Może zalać więcej lepszej benzyny i wlać denaturatu trochę, żeby wytrącić tą wodę.
Kurde nie wiem co robić, a nie chcę wymieniać po kolei wszystkiego, bo to też nie małe koszty są. Pomóżcie :cry: :cry: :cry:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-24, 12:21   

Wlej do pełna bak dobrej benzyny.
Pojeźdź chwilę na benzynie aby spalić tą starą benzynę - aby być pewnym że już do silnika leci tylko dobre paliwo.
Jak dalej na zimnym/wilgotnym silniku auto będzie się dusić/dławić to już to
odsyłam do podobnego tematu kolegi Kratylosa :

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2206
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-24, 12:50   

1. Świece (62 tys....).
2. Reszta (;
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-07-24, 14:05   

Kratylos napisał/a:
swiece trzeba wymieniac co 30.000


A jak masz gaz to co 15 tys.

Świece, przewody zapłonowe i co jest najbardziej prawdopodobne - regulacja zaworów.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne