Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-09, 14:14
Bynajmniej , gazownicy twierdzą że Renault skopało mapę wtrysków do wszystkich wolnossaków Euro5 - teraz to naprawiają "przy okazji":
http://lpg-forum.pl/post474815.html#p474815
Witam szanownych forumowiczów po dłuugiej nieobecności na Forum.
Miewam czasami problem z odpaleniem mojego Dustera - kręci, a nie odpala... Po którejś z kolei próbie w końcu odpala, ale nie jest to fajne...
Problem ten pojawia się bardzo losowo (czytaj; nie znasz dnia ni godziny), kiedyś występował sporadycznie, ostatnio coraz częściej. Zgłosiłam problem przy przeglądzie (we wtorek), przeczyszczona została przepustnica powietrza, po czym w środę rano znów miałam problem z odpaleniem. A przez kolejne dwa dni - "na dotyk"... Byłam dzisiaj w serwisie i się dowiedziałam, ze dostali w sieci komunikat, że jeżeli występują pewne określone problemy typu gaśnięcie, nie odpalanie itp w Dusterze 1,6 benzin, to przed podjęciem jakichkolwiek kroków maja się kontaktować z serwisem centralnym czy inną "technolinią" - czyli jest faktycznie jakiś problem.
W poniedziałek odstawiam daćkę do serwisu (bo w piatek technolinia pracuje po francusku, tzn do 14tej tylko), dam znać jak coś wykryją/wymyślą...
pozdrawiam wszystkich dusterowców serdecznie w Nowym Roku!
_________________ Były: kaszlak,fiesta, Corolla, mercedes 190, laguna kombi, cherokee, musso (ble), był scenic RX4 , jest ford escape (4x4), i JEST: DUSTER (4x4)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
to podziel się wiedzą czy ASO uznało, że rzeczywiście jest taka potrzeba... (moja drakulka jest co prawda rok starsza od Twojej co może mieć znaczenie...)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-11, 11:05
jeśli auto odpala natychmiast i nie ma problemów z rozruchem - moim zdaniem nie warto, po co poprawiać coś co działa?
Koledzy jak tam chcecie. Ja jakbym wiedział że jest nowy soft to bym nie ryzykowałbym unieruchomienia samochodu tylko od razu pojechałbym do ASO.
No cóż mnie zastanawia fakt, że nie ma akcji przywoławczej tylko jak się stanie to mówią, że jest nowe oprogramowanie, sprawdzają czy dany samochód podlega akcji serwisowej i wgrywają.
Od 2 dni obserwuje inne lepsze zachowanie DD
pozdrawiam !!!
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-11, 14:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-08, 11:08 Logan MCV LPG błędy i brak możliwości uruchomienia silnika
Witajcie,
W grudniu 2013 (przebieg ok. 3000 km) i w styczniu 2014 (przebieg ok. 5000) km, aktualny 8000 km pojawiły się dwie sytuacje, w których nie było możliwe uruchomienie samochodu.
W grudniu samochód stał na dworze, uruchomił się normalnie, po czym podczas manewrowania na parkingu i kręcenia kierownicą zgasł. Przez ok. 1 minutę nie mogłem go uruchomić. Uruchomił się normalnie i pojechałem.
W styczniu pojazd stał całą noc w garażu ok. 5 stopni. Po wejściu do samochodu, próba uruchomienia silnika. Przez ok. 1 minutę brak możliwości. Po kilkunastu próbach krótkiego kręcenia silnik uruchomił się i przez chwilę pracował jakby na 3 cylindrach.
Od tamtego momentu brak problemów, kontrolka sprawdź silnik nie uruchomiła się nigdy.
Wczoraj odczytałem błędy z silnika i były następujące - zgodnie z czasookresem ich wystąpienia, tj. odliczone km do tyłu.
DTC1302F8 - gas cylinder 2 combustion misfire
DTC1314F8 - Misfiring detection
DTC018421 - LPG temperature sensor circuit
Błąd z LPG wystąpił w innym czasookresie i nie wiązałbym go w żadnym wypadku z dwoma pierwszymi - silnik nie pracuje w tym czasie na gazie.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-08, 14:23
Wykręcę każdą i pooglądam co i jak. Bardziej opłaca mi się wymienić świece samemu niż jechać do ASO 60 km w jedną stronę. Bo to co mam pod nosem, to jedynie sprzedać auto może. I tak zbliża mi się 10.000 km, gdzie będę sam wymieniał olej i filtry, więc 80 zł na świece też mnie nie zrujnuje.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
2. Czy ktoś z was miał problem z zapaleniem samochodu za pierwszym razem (kręci ale nie zapala). Co jakiś czas zdaża mi się to ale za drugim/trzecim razem zapala normalnie. Podobno to zabrudzona przepustnica. Bylem 2 razy z tym w aso ale znów mam to samo.
Witam,
Mój Logan, którego nabyłem miesiąc temu też parę razy miał dokładnie takie same objawy. Niby drobiazg, ale na wszelki wypadek odwiedziłem ASO. Sprawdzili wszystko ale niczego nie znaleźli. Oczywiście podczas wizyty w ASO wspomniane objawy nie wystąpiły, ale to typowe... Pan z ASO stwierdził, że być może wina leży po stronie oprogramowania komputera pokładowego, które co jakis czas powoduje jakiś błąd. Podobno trwają prace nad przygotowaniem aktualizacji, ale na razie nic konkretnego nie wiadomo.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-06, 20:39, w całości zmieniany 1 raz
W ASO zawsze jest problem. U mnie były dwa błędy. Wykryty wybuch na 2 cylindrze i ogólnie wykryty wybuch. Na 8.000 km zdarzyło się to już 3x. Raz na srogim mrozie po uruchomieniu silnika - zgasł i problem z zapaleniem. Drugi raz po nocy w garażu, a trzeci po nocy na dworze na +5 stopni. Więc nic wspólnego nie ma w tych zdarzeniach. Jak dla mnie coś z elektroniką, może jakiś czujnik albo odczyt był nieprawidłowy na co wskazują błędy w komputerze. Za trzecim razem, po wyczyszczeniu chwilę wcześniej błędów, tym razem nic nie wskazał. Więc pojęcia nie mam o co w tym chodzi. Za 1500 km przy 10.000 km wymieniam świece, więc zobaczy się czy to przypadkiem nie pada ta na drugim cylindrze.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-05-06, 19:39
Wczoraj przy przebiegu 11.500 km znalazłem chwilę czasu, aby powymieniać olej, filtry i przy okazji świece w 1.2 GPL.
I wyszło czemu auto jeździło jak pisałem wyżej. O dziwo na pierwszym cylindrze była od nowości uszkodzona świeca. Na elemencie ceramicznym od strony cylindra było widać brązowe przedmuchy na świecy, czyli była nieszczelna.
Od razu po uruchomieniu silnika jego praca była "delikatniejsza", brak szarpania przy przełączaniu z Pb na LPG, silnik na dzień dobry pracuje na niższych obrotach oraz nie ma szarpnięcia przy "ruszaniu" z dwójki na progu na drodze. Ponadto był jeszcze problem po uruchomieniu ciepłego silnika po kilku minutach. Potrafił zgasnąć od razu jakby został zalany.
Nowe świece również włożyłem NGK.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-05-06, 19:42, w całości zmieniany 1 raz
2. Czy ktoś z was miał problem z zapaleniem samochodu za pierwszym razem (kręci ale nie zapala). Co jakiś czas zdaża mi się to ale za drugim/trzecim razem zapala normalnie. Podobno to zabrudzona przepustnica. Bylem 2 razy z tym w aso ale znów mam to samo.
Witam,
Mój Logan, którego nabyłem miesiąc temu też parę razy miał dokładnie takie same objawy. Niby drobiazg, ale na wszelki wypadek odwiedziłem ASO. Sprawdzili wszystko ale niczego nie znaleźli. Oczywiście podczas wizyty w ASO wspomniane objawy nie wystąpiły, ale to typowe... Pan z ASO stwierdził, że być może wina leży po stronie oprogramowania komputera pokładowego, które co jakis czas powoduje jakiś błąd. Podobno trwają prace nad przygotowaniem aktualizacji, ale na razie nic konkretnego nie wiadomo.
Pozdrawiam
Witam!
U mnie również wystąpił ten problem 3 lub 4 razy. Raz po nocy w garażu, wcześniej się bawiłem pilotem (przed nocą) otwierałem i zamykałem drzwi (sprawdzałem jak szybko gasną lampki etc.).
Drugi raz po powrocie z Serbii (trasa ok. 800km) auto zostało na noc przed domem w nocy było -2 stopnie. Rano zapalił i zgasł, potem długo musiałem kręcić. Pojechałem do pracy ok. 50km i po wyjściu z pracy (8h) to samo, tylko z drugim razem odpalił od razu.
Mam przejechane 8 tys. km. Właściwie nawet nie wiem kiedy mam przyjechać na pierwszy przegląd. Wtedy też planuje zgłosić usterkę i wady, które mnie niepokoją.
p.s. Mam instalacje LPG zamontowana u dilera (BRC)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 15:33
zaczęły się upały i mam problemy z zapalaniem kiedy silnik zupełnie nie wystygl po godzinie dwóch od jazdy wtedy nawet z minutę go muszę pilowac ... mam nadzieję że ASO ma mapę na lato :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-05-25, 17:23
Co się dzieje - benzyna coraz bardziej problematyczna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum