Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-03-07, 09:33   Problemy z zapalaniem - benzyna

Już kilka razy zdarzyło mi się, że jak zapalałem, to ok. 2-3 sekundy pocharczał i dopiero potem zapalił, a ostatnio Logan zapalił dopiero za drugim razem. Przy czym po takim zapaleniu z problemami mam na obrotomierzu nawet do 1500 obr/min, a ostatnio nawet jak odpala bez problemów, to mam ok. 1200 obr/min. Działo się to okazyjnie, zawsze jednorazowo (tzn. jak zapałem kolejne razy tego samego dnia, to nie było problemu) i nie ma żadnej zależności odnośnie temperatury, czy długiego czasu nie jeżdżenia.

Zastanawiam się, czy ma to może związek z problemem, o którym pisałem wcześniej: jak włączę jakiś dodatkowy obiornik prądu, to widzę wyraźny spadek napięcia, np. jak nacisnę światła stopu, to można wyraźnie zauważyć, że na chwilę reflektory słabiej świecą.

W przyszłym tygodniu będę w ASO zmieniać opony, to zajmą się tym problemem, ale może macie jakieś rady, to zawsze lepiej jechać do serwisu uzbrojonym w wiedzę. I podstawowe pytanie: czy u Was też zdarzają się takie sytuacje? Muszę wiedzieć, gdyby otrzymał odpowiedzieć, że "ten typ tak ma".
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-04, 00:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-07, 10:08   

Prawie żadne auto - a już na pewno Daćka - to nie jest idealna maszyna i zawsze może się coś zdarzyć. Ważne, jakie są odchyły od normy i ich częstotliwość.

Włączanie silnika samochodu to operacja dość skomplikowana i podlegająca bardzo wielu czynnikom - także zewnętrznym. Nie widzę więc nic dziwnego w dużym rozrzucie czasowym w jakim się to udaje.

Także podwyższone obroty zaraz po uruchomieniu są zupełnie naturalne - mówi Ci coś termin "ssanie"? (; Oczywiście we współczesnych silnikach działa to wszystko zupełnie inaczej.

Z drugiej strony faktycznie może u Ciebie występować jakiś problem - tyle że zdalnie ciężko cokolwiek powiedzieć. Najlepiej przekaż swoje wątpliwości ASO - mimo powszechnej nie najlepszej ogólnej opinii o tych firmach z czymś takim powinni sobie jednak poradzić (;
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-07, 10:50   

Ja tez miałem kilka przypadków że po dłuższym postoju 9 - 10 godz, kręcił rozrusznik 2- 3 sekundy a potem dopiero silnik zaskoczył, ale jakoś tak niemrawo :-? Przyłączam sie również do pytania co to może być :?:
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-07, 11:11   

Może nie być nic - moim zdaniem coś takiego mieści się w granicach normy.

Ale oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić - np przede wszystkim akumulator.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-03-07, 11:14   

GeRRaD napisał/a:
Ja tez miałem kilka przypadków że po dłuższym postoju 9 - 10 godz, kręcił rozrusznik 2- 3 sekundy a potem dopiero silnik zaskoczył, ale jakoś tak niemrawo


U mnie to sie nawet zdarzało jak przejechałem ok. 25 km, a potem auto stało tylko ok. 3 godzin i to na słońcu.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-07, 21:29   

leciutkie przygasniecie swiatel , jak sie wlaczy cos dodatkowo to norma. regulator napiecia musi miec moment na skorygowanie. pozdr
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-03-07, 22:03   

Potwierdzam to co przydarzało się psurowi i Gerrardowi.

Sporadycznie przy dłuższym postoju, rozrusznik kręcił kilka razy, auto nie paliło od "strzała". Podobnie jak u psura raz zdarzyło misię to na słońcu, przy ładnej pogodzie (suchej). A czasami stał pod pracą 8 godzin w deszczu, na zimnie i palił z kopa.

Byłem z tym w ASO, sprawdzili instalacje, ładowanie akumulatora (wszystko było ok.) i potwierdzili, że czasami zdarza się to we wszystkich silnikach 1.4 - w daćkach, clio, thaliach.
Podobno wszystko jest w normie, więc spokojnie.

Podkreślam, że zdarzyło mi się to może ze 3 razy w ciągu 3 lat... ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-03-08, 09:32   

Pablo78 napisał/a:
Podobnie jak u psura raz zdarzyło misię to na słońcu, przy ładnej pogodzie (suchej). A czasami stał pod pracą 8 godzin w deszczu, na zimnie i palił z kopa.


ford escort 1.4 ;) dokladnie tak samo, im cieplej tym gorzej bylo zapalic ;) (oczywiscie rzecz nie dziala sie zawsze.... tylko czasami) Winę za to ponosił taki maly badziew, ktory wpuszczal paliwo do silnika (okrągłe z igiełką w środku). Pewnego razu otworzyl sie na stałe. Po jego wymiane samochodzik palil od kopniecia, w kazdych warunkach ;)

--
pozdrawiam
kierek
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-09, 09:40   

Mnie też się to zdażyło kilka razy, z tym że silnik zapalał bez dłuższego kręcenia, czyli na dotknięcie, ale te kilka razy co mi się zadarzyło, wygladało tak że silnik jakby nie łapał obrotów i chciał zgasnąć.
Zdziwiłem się tym trochę, bo normalnie jak zapalam, to obroty idą do góry i spadają natychmiast, a wtedy było inaczej jakby coś go chciało zadusić.

Ale widzę że wiele osób miało takie przeżycie, czyli faktycznie można stwierdzić że jest to normalne zachowanie, można prędzej powiedzieć że jakieś niedopracowanie ze strony producenta.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-03-10, 08:55   

A może te problemy są związane z LPG, jeżeli oczywiście macie takową instalację ...
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-03-10, 13:15   

Black Eryk napisał/a:
A może te problemy są związane z LPG, jeżeli oczywiście macie takową instalację ...


Ja nie posiadam
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-10, 15:27   Re: Problemy z zapalaniem

psur napisał/a:
Już kilka razy zdarzyło mi się, że jak zapalałem, to ok. 2-3 sekundy pocharczał i dopiero potem zapalił, a ostatnio Logan zapalił dopiero za drugim razem.


A czy to charczenie to nie jest przypadkiem usterka sprzegła rozrusznika? Gdy nawali rozusznik charczy a silnik a nie zapala.

W mojej dacii miałem już kilka takich epizodów. Ale nie są na tyle powtarzalne, zeby dało się je reklamować. Występują raz na kilkaset zapłonów.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-10, 18:00   

Jakieś 20 minut temu poszedłem do auta żeby go zawieśc do garażu, wsiadam i chcę odpalić, kręciłem dobre 3-4 sekundy i nic, drugi raz to samo i nic, dopiero za 3 razem zapalił od razu, ale przez chwilę obroty wariowały.

Te auto zaczyna mnie do szału doprowadzać tymi drobnymi pierdułkami. A takie dyrdymały jak Laisar uskutecznia, to przepraszam za słownictwo, aż w dupę szczypią. A mianowicie chodzi o jego wypowiedź że "takie coś mieści się w granicach normy". Co za kompletna bzdura, takie coś nie ma prawa się dziać, owszem raz na bardzo długi czas, to tak, ale z naszych opini wynika że to się zdaża zbyt często. Pozatym nigdy coś takiego nie zdażało mi się w poprzednich renówkach, nigdy w życiu.

No ale co pojadę do serwisu i co znowu usłyszę, ano usłyszę to samo co z klekoczącą skrzynią biegów, czyli że nic się nie dzieje, wszystko jest w porządku.

Kurcze gdybym miał tylko jakąś lewą kasę dzisiaj na boku, to sprzedałbym to auto w cholerę, bo zaczyna mnie ono do szału doprowadzać, jak one już takie szopy odstawia na gwarancji, to Bóg jeden wie co będzie się działo jak się ona skończy :cry: :cry: :cry: :cry:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-10, 18:47   

waski napisał/a:
laisar napisał/a:
GeRRaD napisał/a:
kilka przypadków [...] kręcił rozrusznik 2- 3 sekundy

Może nie być nic - moim zdaniem coś takiego mieści się w granicach normy.
Ale oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić - np przede wszystkim akumulator.

Co za kompletna bzdura, takie coś nie ma prawa się dziać, takie coś nie ma prawa się dziać, owszem raz na bardzo długi czas

Nie wiem dokładnie jak długo GeRRaD posiada Logana, ale zdaje mi się, że pewnie coś w okolicach roku - jak dla mnie to jest to wystarczająco "długi czas", żeby "kilka przypadków" właśnie "mieściło się w granicach normy"...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-03-10, 20:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-10, 18:52   

Ale ja nie mówiłem że nie mieści się to w granicach normy, tylko pytałem co to jest :lol: :lol: :lol:
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-10, 20:19   

Ja mówiłem (; - ale faktycznie, może niezbyt jasno odpowiedziałem waskiemu, więc poprawiłem.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-03-10, 21:19   

waski ma jakiś felerny model, jeżdżę już 3 lata i nie dzieje się nic, chodzi jak burza...

powtarzam...nic się nie dzieje!
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-03-10, 21:28   

Ja co prawda mam bardzo krótko moją Daćkę ; ale ja tylko do niej podejdę to merda rurą wydechową :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-10, 22:15   

Cytat:
waski ma jakiś felerny model,

O ile pamiętam - kupił używkę; może po prostu poprzedni właściciel coś poważniej zepsuł?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-11, 13:45   

Ja raz mialem "problem". Bylo to chyba przy okolo 10 000 kilometrach przebiegu. Silnik zapalil jak zawsze od dotkniecia, ale po sekundzie, dwoch zapalila sie kontrolka od ukladu oczyszczania spalin i silnik od razu zgasl. Po ponownym rozruchu problemow nie bylo. Przy okazji przegladu zadnych bledow w komputerze rowniez nie bylo.

Za to (rowniez wasze przypadki) wg mnie odpowiada elektronika sterowania silnikiem. Gdzies moze dostac sie wilgoc, cos przez chwile zadziala nie tak jak powinno i stad te objawy, trudne do zweryfikowania (bo w zasadzie nie istniejace jako blad zapisany w pamieci) za pomoca urzadzen diagnostycznych dostepnych w serwisie.

jacek napisał/a:
ale ja tylko do niej podejdę to merda rurą wydechową

Moj tylko macha lusterkami... ;-)
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-03-12, 14:05   

Byłem z tym w ASO przy okazji zmiany opon. Nie powtórzyło się u nich (nic dziwnego, to bardzo rzadko się zdarzało), podłączyli silnik do jakiejś aparatury diagnostycznej i wszystko wygląda OK. Mówią, że z doświadczenia wiedzą, że jest jakaś część (nie pamiętam jaka), która jest w Loganie nieosłonięta i ona się czasem brudzi, więc to oczyścili. Serwisant podsumował to tak, że gwarancji jeszcze dużo zostało, więc jak coś jest uszkodzone, to z czasem wyjdzie i wtedy naprawią. Bo teraz nic nie widać.

Usterka występuje tak rzadko (przez prawie pół roku i 6200 km raz zapalił za drugim razem, ok. 4 razy charczał przez 2-3 sekundy), że na razie daje z tym sobie spokój. Jak coś ma się zepsuć, to jeszcze zdąży przed końcem gwarancji :-)

Dzięki za wszystkie pomocne opinie w tym wątku :-)
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-06-26, 07:57   Problemy z zapalaniem

Kratylos kable wysokiego napięcia jak tak miałem w matizie.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-26, 08:22   

Cewka też chyba może być, bo to znany od dawna problem renówkowych silników.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-06-26, 09:04   

A świeca równie dobrze. pozdr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-26, 10:04   

Kable można sprawdzić tak :

W nocy odpalasz auto, otwierasz maskę i takim spryskiwaczem do szyb psikasz wodą
na kable (tylko nie strumieniem - psikasz taką puszystą chmurką :) ) i jak
widzisz że iskry zaczynają szaleć pomiędzy kablami (dlatego to robisz w nocy aby je dobrze widzieć) i pomiędzy silnikiem to oznacza że kable są już do wymiany.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne