Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-11-19, 20:31
18 usterek samochodów z LPG - motor nr 47/2012
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-19, 20:13   18 usterek samochodów z LPG - motor nr 47/2012

zapraszam do lektury - nie dlatego, aby zniechęcać potencjalnych amatorów LPG - ale należy sobie jasno uświadomić, że wszystko, tak jak Księżyc, ma strony jasne i ciemne ;-)

lpg1.jpg
Plik ściągnięto 291 raz(y) 254,61 KB

lpg2.jpg
Plik ściągnięto 329 raz(y) 254,64 KB

lpg3.jpg
Plik ściągnięto 275 raz(y) 246,36 KB

 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-11-19, 20:54   

Dar1962 napisał/a:
strony jasne i ciemne

Jasna-cena gazu.
Ciemna -cena benzyny gdyby nie było LPG.
_________________
48piotr
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-19, 20:56   

aktualny motor?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-19, 22:14   

z dzisiaj
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-19, 22:29   

super "merytoryczny" artykuł :-P pełen profesjonalizm autora :mrgreen:
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-11-20, 08:16   

Co za stek bzdur. Autorowi sugerowałbym jeszcze jeden potencjalny problem - kury przestają się nieść w promieniu 100 km od zbiornika.

Ale bełkot, aż się nie chce tego komentować szczegółowo....
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-20, 10:03   

project2010 napisał/a:
Co za stek bzdur.

ale są tacy co są skłonni podzielić poglądy ("wiedzę" :mrgreen: ) fachowca z Motoru od instalacji LPG.. :mrgreen:
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-20, 11:41   

większość to problemy wyimaginowane, spowodowane niechlujnym montażem, naturalnym zużyciem elementów instalacji lub też nieprawidłowym doborem elementów

w mojej bliskiej rodzinie (ja, brat, ojciec) przewinęło się 5 samochodów z instalacją LPG, łączny czas korzystania z LPG to 22 lata (2 auta kupione z instalacjami 4letnimi, czyli spokojnie można dodać 8, choć nie wiem czy w tych pierwszych 4 latach były jakieś awarie) najdłużej używana instalacja LPG w kwietniu skończy 10lat
dotychczasowe awarie instalacji LPG

auto z I gen (7 lat eksploatacji LPG, kupione z 4 letnią instalacją) - BRC
- zużycie membran w parowniku (jeździł tylko na gazie, odpalanie nawet w zimie z powodu niesprawnego gaźnika)

auto z II gen LPG (8 lat eksploatacji LPG) - Lovato
- w ciągu tygodnia od montażu uszkodzona głowica (pęknięcie), konieczność szlifowania korbowodu - winne było wcześniejsze uszkodzenie silnika, które ujawniło się po montażu instalacji (była to najbardziej kosztowna awaria - ale związana z LPG tylko pośrednio bo i tak ujawniłaby się po pewnym czasie)

auto z II gen LPG (prawie 10lat eksploatacji LPG, kupione z 4 letnią instalką) - BRC
- podczas demontażu osprzętu silnika okazało się, że popękany jest mikser LPG - wymiana 40zł, nie dawało objawów w postaci wycieków gazu
- całkiem niedawno zwariowała centralka LPG - nie da się włączyć na tryb noLPG - zawsze przełącza na LPG po przekroczeniu obrotów

auto z IV gen LPG (4 lata korzystania z instalacji LPG) - Stag 4
- nieszczelne przewody gazowe - wykryte kilka dni po montażu - błąd instalatorów
- po 3 latach wtryskiwacze Valtek przestały poprawnie pracować (najtańsze na rynku - koszt wymiany ok 120zł)

auto z IV gen LPG - Stag 300 ISA2
- póki co odpukać żadnych problemów (Logan ;-) )
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-11-20, 12:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-20, 12:27   

@kapelusznik
bingo... i to jest praktyczna wiedza o "złym" :mrgreen: gazie... :-P
ja tak bogatych doświadczeń z eksploatacji "zagazowanych" samochodów nie mam, kiedyś w odległych czasach ujeżdżałem (krótko) Poloneza z LPG (system Bedini) oraz rok temu zaprzestałem ujeżdżania Lanosa (system Lovato), Lanosa kupiłem jako samochód ok. siedmioletni eksploatowany (intensywnie) przez poprzednika prawie od nowości z instalacją LPG, ja nim jeździłem cztery lata i poza wymianą świec i przewodów zapłonowych oraz naprawdę drobnymi regulacjami nic złego się nie działo, zużycie LPG było co prawda stosunkowo duże (w stosunku do np. do Dustera) bo w granicach 9,5-10 l/100 a samochód jest zdecydowanie mniejszy/lżejszy (dwudrzwiowy hatchback)... na bazie tych doświadczeń zdecydowałem się na "gaz" w Dusterze, nakład na instalację już się zwrócił i od pewnego czasu jeżdżę już trochę taniej i wcale nie gorzej :-) ...
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-20, 12:38   

TD Pedro napisał/a:
zużycie LPG było co prawda stosunkowo duże (w stosunku do np. do Dustera) bo w granicach 9,5-10 l/100 a samochód jest zdecydowanie mniejszy/lżejszy
po prostu Lanos sam w sobie dużo pali :-)

ja nie zamierzam ściemniać, mój Logan 1.4 pali mi ok 8l/100km - większość trasy
czasami mniej, czasami więcej, średnio wychodzi właśnie tyle
mógłby pewnie palić mniej, ale chyba nie ma sensu walczyć mocno o niższe zużycie, bo słaba mieszanka, to nie jest to co silniki lubią
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-27, 11:21   

http://motoryzacja.interi...dy,1866678,5906
ten sam artykuł - w wydaniu elektronicznym - bardziej komfortowym do czytania :-P
O wyższości LPG nad benzyną , jak o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy można spierać się tyleż długo co bezskutecznie. Obie tezy mają swoich zwolenników i przeciwników.Nie dążę do wywołania kolejnej, zbędnej dyskusji na ten temat. Współczesny silnik benzynowy (dokładniej iskrowy - choć akurat pierwsza tego typu konstrukcja - dzieło Nikolausa Ottona zasilana była akurat gazem świetlnym ;-) )- jak sama,obiegowa nazwa wskazuje, skonstruowano z myślą o spalaniu tegoż paliwa i przerabianie go na inne, alternatywne wcześniej, czy później MUSI odbić się negatywnymi konsekwencjami. Lepszym rozwiązaniem byłoby skonstruowanie motoru GAZOWEGO - zbudowanego od podstaw z myślą o pracy na LPG czy CNG - silniki na to ostatnie buduje się od lat, ale kłopotliwe magazynowanie gazu w ciężkich butlach, spory ich koszt i mała ilość stacji tankowania nie doprowadziły do popularności tego rozwiązania. Tu mała dygresja - stary, 12-cylindrowy 580 konny silnik W-55 (montowany w czołgach T-55) ;-) - napędzano olejem napędowym. Po kilku przeróbkach - możliwych do wykonania nawet w warunkach polowych,(przestawieniu kąta wyprzedzenia wtrysku, regulacji pompy,zmianie stopnia sprężania) można było zasilaćać naftą, benzyną!!!(z odpowiednim dodatkiem) oraz paliwami do lotniczych silników odrzutowych.Mogł spalać starą etylinę 78 i benzyny nieetylizowane. Zasilanie innymi paliwami powodowało oczywiście szybsze jego zużycie
Rozwiązanie z LPG jest więc w jakimś sensie zastępczym i doraźnym. Współczesne, precyzyjne instalacje IV i V generacji i regularna ich obsługa minimalizują ryzyko nagłej awarii, jednak nawet zadeklarowani zwolennicy muszą przyznać,że warunkiem bezproblemowej eksploatacji tak przygotowanego pojazdu jest konieczność zachowania szczególnej dbałości o nienaganny stan techniczny zarówno samej instalacji, jak i współpracujących z nią elementów. Reszta jest rachunkiem ekonomicznym wynikającym z przebiegu, czy też zwykłego wygodnictwa właściciela, któremu nie chce się bawić w dodatkowe czynności obsługowe. W przypadku LPG,zasada - "jak dbam, tak mam" sprawdza się jak nigdzie. Dlatego np nigdy nie zaryzykowałbym kupna używanego, już przerobionego auta
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-27, 17:17, w całości zmieniany 17 razy  
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-27, 16:25   

LPG to ZLO.
Ja w mojej OCTAVII musialem szlifowac wal korbowy i bloku silnika.

To, ze wczesniej rowalilem mise olejowa i zatarlem panewki nie ma
oczywiscie zadnego znaczenia ;)

J.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-11-27, 16:53   

kukubara,

Nie wiem jaki wpływ ma zasilanie gazem na wał korbowy. Może kolega nie dbał o wymianę oleju albo była nie usunięta usterka w układzie smarowania. :?:
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-27, 17:04   

chriskb napisał/a:
Może kolega nie dbał o wymianę oleju albo była nie usunięta usterka w układzie smarowania.

kukubara napisał/a:
To, ze wczesniej rowalilem mise olejowa i zatarlem panewki nie ma
oczywiscie zadnego znaczenia


;-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-27, 17:15   

kukubara napisał/a:
LPG to ZLO

to wielkie uproszczenie :-P
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-27, 17:50   

Dar1962 napisał/a:

Rozwiązanie z LPG jest więc w jakimś sensie zastępczym i doraźnym.[...] W przypadku LPG,zasada - "jak dbam, tak mam" sprawdza się jak nigdzie. Dlatego np nigdy nie zaryzykowałbym kupna używanego, już przerobionego auta


Odwolujac sie do Twojej wypowiedzi (ktorej przytaczam wycinek): zasluzyles na piwo merytorycznym zamknieciem tematu.
Nic dodac, nic ujac.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-27, 18:06   

kukubara napisał/a:
LPG to ZLO.
....
J.


potwierdzam
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-27, 18:25   

A ja sie zastanawiam czy jest jakas bzdura, ktora mozna napisac
w internecie i wszyscy sie polapia ze to glupoty. Trace nadzieje...

J.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-29, 15:33   

kukubara napisał/a:
czy jest jakas bzdura, ktora mozna napisac
w internecie i wszyscy sie polapia ze to glupoty.

MSZ nie ma... :mrgreen: a też się nad tym nie raz zastanawiałem... :-(
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-12-08, 15:07   

"Do czasu gdy nie wszedłem do internetu nie wierzyłem że na świecie jest tylu idiotów"
Chyba niemal dosłowny (a z pewnością zgodny treściowo) cytat ze śp S. Lema
 
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-08, 21:47   

Pracowałem kiedyś "w mediach" - liczy się TYLKO i WYŁĄCZNIE wierszówka. Byle strona była zapchana i zamknięta. Druga sprawa, że artykuły piszą coraz częściej laicy, bo każdemu się wydaje właśnie, że tu coś przeczyta w necie, tutaj coś skopiuje i viola - super tekst o LPG :)
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-12-23, 16:50   

W Interii znów o LPG, tym razem o problemach przez niedbalstwo.
http://motoryzacja.interi...ac,1874710,5906
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-12-23, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-23, 16:53   

z tezą, że kupno używanego auta z równie używaną instalacją LPG to inwestycja podwyższonego ryzyka, zgadzam się w pełni. W sumie kupujemy wtedy nie jednego a dwa koty w worku
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-23, 17:03   

Dar1962 napisał/a:
W sumie kupujemy wtedy nie jednego a dwa koty w worku

trafnie to waszeć ująłeś... :lol:
co do samego artykułu to normalna i obiektywna publikacja...
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-12-23, 18:17   

fajnie napisany artykuł :-D
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne