Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-12-19, 22:28
Wyłącznik ESP
Autor Wiadomość
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-01-20, 23:32   

Ja wtrącę swoje 5 groszy na temat Logana II - jak wiadomo producent nie przewidział możliwości wyłączenia elektroniki :mrgreen:
Ostatnio na allegro rzucił mi się w oczy panel regulacji lusterek z lodgy, który wizualnie do złudzenia przypominał ten z Logana, a na dodatek miał przycisk ESP :mrgreen:
Pytanie pod co podłączyć przewody, żeby całkowicie jednym kliknięciem zdezaktywować elektronikę? :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-20, 23:55   

Michał93 napisał/a:
pod co podłączyć przewody, żeby całkowicie jednym kliknięciem zdezaktywować elektronikę?

Najprościej można właśnie pod bezpiecznik (;

(Aczkolwiek komputer ABS/ESP zapewne ma odpowiednie wejścia nawet w wersjach bez przycisków, więc można by to zrobić a la fabrique. Ewentualnie może być jeszcze wymagana jakaś konfiguracja tego sterownika).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 12:48   

Można wyłączyć sam ESP ( aby dalej działał ABS ), przynajmniej tak myślę na 90% bo wszystkie piny sie zgadzają z tymi w Dacii.
Pomysł zaczerpnięty z ESP z renault laguny 2 po lifcie gdzie jest wyłącznik ESP i analogiczne wyprowadzenie pinów jak w Dusterze .
Kto umie rozpoznać schemat zobaczy gdzie się podłączyć a raczej gdzie na którym pinie zrobić przełącznik ON/OFF. Nic się na pewno nie zepsuje.
schemat z laguny
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-31, 13:54   

Oczywiście pod warunkiem że ta funkcja, jest zaprogramowana. Ten sterownik może mieć równie dobrze tylko puste piny i podłączenie włącznika nic nie da.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 14:28   

Pustych pinów nie ma bo sa podłączone pod nie i w dacii ,a dacia raczej nie rozrzuca przewodów bez potrzeby. Druga sprawa top włącznik operuje na zasilaniu więc ciężko żeby dalej działał.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-31, 17:41   

Fizycznie w samym sterowniku piny mogą być nie podłączone. A oprogramowanie może nie uwzględnić tego przycisku. Opisu nie dałeś ale pewnie to 1106. Ten jak widać operuje na masie a nie zasilaniu. Wiązka może iść bo w fazie projektowej zostało to uwzględnione. A zmiany w instalacji będą się wiązać z dużymi kosztami. I to większymi niż zysk z braku jednego kabelka.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 20:15   

a masa to nie zasilanie? mozemy sie spierac . Bez przylozonego do ukladu punktu o mniejszym potencjale ( tzw.ujemnym ) nie przeplyną nigdy elektrony .

Tak na pewno nie podłączone, juz to widze, a biedna dacia by dawala mimo wszystko przewody bo maja za duzo pieniedzy.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-31, 23:15   

Masa to masa, a prąd płynie od wyższego do niższego potencjału. A wyższy potencjał ma minus. Dacia to nie ma za wiele wspólnego z projektem instalacji i jej wykonawstwem. Wszystko odbywa się w zewnętrznych firmach. Na etapie projektowym przewidziano możliwość wyłączenie ESP. Co jest przydatne w paru okolicznościach. I stąd mogą być kable. I do puki zamawiający tego nie zmieni kable będą. Więc cena za wiązkę będzie utrzymana, nawet jak tego kabelka braknie. Bo z tak błahego powodu nikt nie będzie renegocjował kontraktu. I dlatego jak coś już jest to będzie. Oczywiście przy okazji jakiegoś liftingu rzeczy zbędne się usunie dokładając kolejne. Poza tym możliwości układu zależą od jego oprogramowania więc jak nie będzie tych paru linijek kodu to guziczek nie zareaguje. A i w samym układzie brak paru elementów dyskretnych uniemożliwi wyłączenie ESP-u
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 00:19   

ojjj Ale się napociłeś , pisząc ten bełkot i tak dalej z niego nic nie wynika, tylko jakieś bzdury i teorie chlopka roztropka. Skończ już bredzić a swoje teorie zachowaj dla siebie, bo zapewne nikogo to nie interesuje co myslisz, a zreszta plyyyyniesz .

Chetnie bym sprawdzil czy mialem racje i sam wyjal ten pin z wtyczki dla testu ( bo rozcinac szkoda - chociaz wyjecie pinu tez moze okazac sie nielatwe z tej wtyczki ;)) ale niestety nie mam jeszcze ASR/ESP wiec ktos przetestuje czy mialem racje samemu. Nie daje glowy, wiec jak nie to bedzie "chybiony strzal" z mojej strony
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-02-01, 00:31   

Pin wyciąga się łatwo, to kwestja narzędzi do tego. Więc co chciałeś udowodnić?
Być może w sterowniku jest wszystko wystarcy przełącznik. W końcu tak jak pisałem wyłączenie ESP jest czasem przydatne.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-11-30, 10:40   

Ja wczoraj z racji śniegu postanowiłem odreagować tymczasowy brak tylnego napędu i polatać na ręcznym.
Instrukcja w dłoń, bezpieczniki 14 i 16.. 16 niby od samego esc, miejsce puste. 14 abs i esc , od razu banan od ucha do ucha, że cała elektronikę sobie wyłączę :mrgreen:
Rozpedzam się, ręczny, duży kat , kontra i się okazuje, że działa kontrola trakcji :-| wciska hamulec i działa abs, na dodatek przy chodzeniu "na grubo" interweniuje esc.
Który przekaźnik odpowiada za esc / kontrolę tracji / abs ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-30, 13:40   

Przekaźników to raczej na pewno nie ma, może jeszcze jakiś bezpiecznik - ale nie mamy schematów od II generacji :(
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-11-30, 13:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-12-01, 00:54   

Problem rozwiązany - wystarczy wypiąć wtyczkę z agregatu abs :mrgreen: niestety towarzyszy temu symfonia alarmów samochodu.
Na dniach spróbuję odpiąć wtyczkę czujnika abs , moze nie będzie piszczeć
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-03, 23:47   

Dobra dusza podesłała mi schemat - i wygląda na to, że nie ma bata: 2 bezpieczniki _powinny_ odłączyć ABS/ESP na dobre...

x52_abs2.jpg
Plik ściągnięto 390 raz(y) 223,61 KB

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-03, 23:57   

Wyjęcie bezpiecznika czujnika konta skrętu. Powinno załatwić EPS bez ruszania ABS. Oczywiście błąd zostanie zarejestrowany. Kontrolka awarii zaświeci.
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-23, 14:30   [LOGAN MCV II] wyłącznik ESP

Analogicznie jak w wypadku czujników cofania i wyłącznika - czy mając wyłącznik ESP, w formie przycisku takiego: http://static.nanodatex.c...e9fb0af3ac1.jpg

Można wyłączyć ESP na pewien czas?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-23, 16:33   

Teoretycznie tak, ale w praktyce jakby nie do końca, chociaż temat jest rozwojowy - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6205
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-12-19, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jacek Gliwice 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-08-24, 07:49   

Temat umarł, dlatego sądziłem, że może coś się ruszy w tym temacie.

Mnie zależałoby w miarę na jak najbardziej fabrycznym rozwiązaniu, poprzez wyłączenie systemu a nie rwanie bezpiecznika :)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-24, 21:18   

Tak mi sie wydaje, ze w ddt jest taka opcja.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-19, 20:49   

Obawiam się, że zostaje żwir lub żużel.

Też się zdziwiłem, odebrawszy Dustera, że nie ma w nim pstryczka do wyłączenia ESP.
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-14, 16:01   włącznik ESP pinout

Cześć.
Może któryś z Was poratuje mnie schematem lub pomysłem jak to podłączyć. Wyłącznik/włącznik ESP do Dustera. Znalazłem schemat (wrzucony w innym wątku) z wyłącznikiem do Megane II lub Laguny II, ale to był włącznik starego typu z dużą kostką. Na tym miernik nic nie pokazuje, żadnego przejścia. Wiadomo, minus wchodzący i wychodzący oraz +12 v podświetlenie. Pytanie który kabel jest który. Włącznik jest typu click, czyli po włączeniu/wyłączeniu wraca do swojej pierwotnej pozycji.

ESP 3.jpg
Plik ściągnięto 10371 raz(y) 21,83 KB

ESP 2.jpg
Plik ściągnięto 10371 raz(y) 13,85 KB

ESP 1.jpg
Plik ściągnięto 10371 raz(y) 35,91 KB

 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-11-14, 17:56   Re: włącznik pinout

ex_perimental napisał/a:
Cześć.
Może któryś z Was poratuje mnie schematem lub pomysłem jak to podłączyć. Wyłącznik/włącznik ESP do Dustera. Znalazłem schemat (wrzucony w innym wątku) z wyłącznikiem do Megane II lub Laguny II, ale to był włącznik starego typu z dużą kostką. Na tym miernik nic nie pokazuje, żadnego przejścia. Wiadomo, minus wchodzący i wychodzący oraz +12 v podświetlenie. Pytanie który kabel jest który. Włącznik jest typu click, czyli po włączeniu/wyłączeniu wraca do swojej pierwotnej pozycji.


z chcecia tez taki wyichajster zaloze u siebie :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-14, 18:15   

Dobra, już wiem...
Czarny- masa
Błękitny- podświetlenie +12v
Zielony- wyjście sygnału (masa).
Jest to włącznik typu click, więc steruje przekaźnikiem bistabilnym na zasadzie włącz/wyłącz.
Ja muszę zastosować ten typ przycisku z tej racji, że mam dodatkowe zegary w tamtym miejscu i potrzebowałem ramkę na trzy przyciski (stara wersja 2 przyciski).
Stary włącznik (duża kostka z tyłu nie wymaga do działania przekaźnika, nie jest włącznikiem typu click- przynajmniej z tego co kojarzę, bo gdzieś mi przepadł).
Włączanie i wyłączanie ESP na pinie 38 (przewód masowy- ten cieńszy czarny, na oko jakieś 2,5 mm2, na złączu pompy ABS) wg schematu zamieszczonego na forum bodajże od Laguny II. Powoduje wyłączenie ESP i ABS- zapalają się obie kontrolki. Po włączeniu wszystko wraca do stanu poprzedniego, sterownik ABS nie łapie żadnego błędu. Sprawdzone Clipem.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2018-11-14, 18:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-20, 08:47   

Tak to wygląda...

IMG_20181120_083608.jpg
Plik ściągnięto 10175 raz(y) 37,75 KB

IMG_20181120_083311.jpg
Plik ściągnięto 10175 raz(y) 35,6 KB

IMG_20181120_083301.jpg
Plik ściągnięto 10175 raz(y) 35,49 KB

 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-01, 11:34   

Ale fizyczny wyłącznik ESP na żądanie przydałby się. W wielu autach jest dostępny.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne