Wzięta z sufitu cena to już tylko ostatni objaw owej choroby...
Natomiast jest z kolei prawdopodobne, że takie spekulacje - a może raczej: reakcje na nie, np w postaci komentarzy pod nimi czy dyskusji na forach jak nasze - zainspirowały / przekonały Renault, żeby się tematem zająć.
Tyle że nie ma się też co za wiele podniecać, bo będzie zapewne jak z tata nano - 2500€ może takie auto kosztować w krajach rozwijających się, ale po przystosowaniu do warunków technicznych UE (ABS+ESP, DRL, Euro5 itd) cena zapewne sporo wzrośnie.
Tak czy owak byłoby jednak miło, gdyby pojawiło się coś za poniżej 4 k€ (:
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-11-23, 14:24
W cenę w europie na poziomie 2,3k euro nikt nie wierzy z oczywistych przyczyn, ale już golas,5d z ekonomicznym małym benzyniakiem za 20kzł w polskich warunkach może być strzałem w 10kę ("zagospodarowano" by w ten sposób potencjalnych klientów jeżdżących obecnie matizami, tico, seicento itp)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-11-23, 20:13
Jakiś czas temu było głośno o niewielkim przepozycjonowaniu Dacii "w górę" a na najniższej półce koncernu Renault-Nissan ustawienia zakupionej przez Renault Łady, czy ktoś wie jak się skończyły negocjacje? Być może chodzi o plany dla fabryki w Togliatti?
przecież wiemy że to trochę zmieniona Micra dla hindusów, u nich może kosztować te 2,5k Euro czy dolców bo wywalą z niej wszystko i zostawią 50KM silnik i wspomaganie kierownicy. Wymysł jakiegoś redaktora który musi zrobić jakąś normę by zarobić minimalną krajową
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2011-11-23, 22:08
Cytat:
Jakiś czas temu było głośno o niewielkim przepozycjonowaniu Dacii "w górę" a na najniższej półce koncernu Renault-Nissan ustawienia zakupionej przez Renault Łady, czy ktoś wie jak się skończyły negocjacje? Być może chodzi o plany dla fabryki w Togliatti?
Generalnie to wyglądalo tak, że Renault-Nissan wykupiło jakąś część AvtoVAZ-a, który posluguje się marką Lada. Rząd rosyjski postawił warunek "albo inwestujecie w Lade, albo wypad z rynku". A wiadomo, że ten rynek jest baaardzo chłonny i istotny dla producentów, stąd też pojawia się tam sporo montowni i fabryk (TSD wynika to z przepisów rosyjskich - nakładaja wysokie podatki na wytwory zagraniczne). No i zainwestowali, przerabiając Logana MCV na Ladę R90 (inny grill i podmienione znaczki), a także modernizując Ładę Kalinę, którą przemianowano na Lada Granta, z wieloma elementami "pożyczonymi" od Logana, ale w sumie to konstrukcja dość autonomiczna (technika to miks Kaliny i Renault, projekt wnętrza też inny niż u Dacii).
Dacia ma być low-cost, Łada to projekt na rynek rosyjski. Wątpię, by Renault robiło dwie marki na zasadzie "tańszy low-cost" (Lada) i "droższy low-cost" (Dacia). Pominąwszy koszty logistyczne, to zbudowanie wizerunku kolejnej marki kosztuje krocie.
Co do auta za 2,5 tys. euro... Swego czasu glośno było o aucie marki BAJAJ, rodem z Indii. Wyglądał jak toi-toi po zderzeniu z Matizem, ale go opracowano - pytanie czy wdrożono i z jakim skutkiem. Jak słusznie zauważono wyżej, to nierealna cena. Bo to musiałby być... skuter z zadaszeniem :D choć i to jest możliwe :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum