No i podłokietnik zamontowany Wszystko działa jak należy, regulacja lędźwiowa też
Montaż w spokojnym tempie zajmuje około 30-40 minut. Należy zwrócić szczególną uwagę na dokładność rozwiercenia nita trzymającego regulacje lędźwiową aby nie uszkodzić plastikowej obudowy. Ponadto potrzebny jest klucz płaski o rozmiarze 36 - czyli niezbyt często spotykanym w przydomowych warsztatach. Kupno takiego na potrzeby montażu podłokietnika to trochę duży wydatek. Ja poradziłem sobie inaczej - miałem chiński, niezbyt dobrej jakości- przez co w zasadzie nieużywany klucz w rozmiarze 32 kupiony kiedyś w markecie za kilka zł. Zeszlifowałem go do pożądanego rozmiaru i spełnił swoje zadanie. Ogólnie jestem mega zadowolony.
A czy instrukcja montażu jest w miarę sensownie napisana? Najbardziej obawiam się momentu zdjęcia poszycia żeby potem nie zrobiły się jakieś fałdy.
Właśnie otrzymałem odpowiedź z ASO, gdzie za ten podłokietnik z montażem życzą sobie 600pln brutto, więc chyba im podziękuję i sam się tym zajmę...
Instrukcja obsługi właściwie nie jest wcale napisana tylko narysowana
Możesz ją sobie ściągnąć w pdf-ie ze strony sklepu. Rysunki są średniej jakości ale jak zaczynasz je porównywać z elementami siedzenia to wszystko staje się jasne. Jak już wspominałem, najtrudniejszym zadaniem jest chyba dokładne rozwiercenie nita trzymającego obudowę cięgła od regulacji lędźwiowej bo tutaj błąd grozi uszkodzeniem uniemożliwiającym ponowny montaż. Zwróć też uwagę że aby wyjąć obudowę cięgła należy ją przekręcić jak to wskazane na rysunku, a montując zrobić to w odwrotną stronę. Przestrzegaj też kolejności bo np. próba założenia przedłużenia trzepienia regulacji po umieszczeniu podłokietnika na miejscu może się skończyć zniszczeniem któregoś elementu- po prostu robi się za ciasno. Demontaż i montaż poszycia fotela to chyba najłatwiejsza część prac. Reasumując: zadanie nie jest jakoś mocno skomplikowane i przy odrobinie uwagi i zdolności manualnych nie powinno stanowić problemu.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-28, 14:22
Pedros, Jak już to rozbierałeś, możesz napisać czy istnieje możliwość zdemontowania oryginalnego podłokietnika i zostawienia samej regulacji lędźwiowej? Coś da się skrócić i wetknąć pokrętło?
Pedros, Jak już to rozbierałeś, możesz napisać czy istnieje możliwość zdemontowania oryginalnego podłokietnika i zostawienia samej regulacji lędźwiowej? Coś da się skrócić i wetknąć pokrętło?
Da się. Trzeba odkręcić podłokietnik i jego mocowanie - w sumie jedna zawleczka i 7 śrub, a następnie skrócić trzpień regulacji lędźwiowej. Można nawet spróbować później dopasować oryginalne pokrętło z podłokietnika ale dobrze by było mieć jakąś przelotkę plastiikową żeby wetknąć w otwór tapicerki bo może mało estetycznie wyglądać. Trzeba by pokombinować z wykończeniem estetycznym ale technicznie nie ma problemu z pozostawieniem samej regulacji.
Ostatnio zmieniony przez Pedros 2019-05-28, 15:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-29, 09:55
Dzięki serdeczne za informację.
Korci mnie wywalić ten co mam i przykręcić jakiś uniwersalny do tunelu, bo Daćkowy za wysoko jest jak dla mnie, a z fotelem zintegrowany i nie da się go regulować
To prawda, oryginalny podłokietnik jest umieszczony dość wysoko a przy tym szerszym akcesoryjnym jest to jeszcze bardziej odczuwalne. Mnie udało się dopasować położenie podłokietnika i siedzenia do moich preferencji ale doskonale rozumiem w czym rzecz.
Jeżeli chodzi o ten oryginalny podłokietnik to zgadza się, ale w tym akcesoryjny, jest możliwość regulacji pochylenia do przodu tym pokrętłem z tyłu, więc tu nie ma raczej już znaczenia odchylenie fotela. Jak dla mnie ten oryginalny jest ok , ale chyba skuszę się na ten szerszy, to może i żona z niego skorzysta i trochę się do mnie przytuli podczas jazdy
Zamówiłem ostatnio podłokietnik w Jaszpolu. Miał być montowany w tunel. Zamontowali w fotel i wzięli jak za montaż w tunel (czyli 1,5 roboczogodziny mniej). Ja tam się cieszę!
E tam, ręczny to ok, ale drążkiem to .... spoko Ha,ha
mam akurat ten montowany do tunelu (Sandra I serii więc i akcesoria ciut odmienne) nie mam problemu z ręcznym czy zapinaniem pasów a komfort jazdy o niebo lepszy a i bałagan mniejszy bo jest gdzie pochować to i owo ;)
btw. mały offtop mam też na zbyciu akcesoryjny podłokietnik więcej info na giełdzie
No i podłokietnik zamontowany Wszystko działa jak należy, regulacja lędźwiowa też
Montaż w spokojnym tempie zajmuje około 30-40 minut. Należy zwrócić szczególną uwagę na dokładność rozwiercenia nita trzymającego regulacje lędźwiową aby nie uszkodzić plastikowej obudowy. Ponadto potrzebny jest klucz płaski o rozmiarze 36 - czyli niezbyt często spotykanym w przydomowych warsztatach. Kupno takiego na potrzeby montażu podłokietnika to trochę duży wydatek. Ja poradziłem sobie inaczej - miałem chiński, niezbyt dobrej jakości- przez co w zasadzie nieużywany klucz w rozmiarze 32 kupiony kiedyś w markecie za kilka zł. Zeszlifowałem go do pożądanego rozmiaru i spełnił swoje zadanie. Ogólnie jestem mega zadowolony.
Zamówiłem w salonie szeroki podłokietnik 8201698592 do wersji comfort bez podłokietnika autobusowego. Będę go montował samodzielnie. Mam wątpliwości, czy nie będzie on zbyt wysoko umieszczony, przez co nie będzie mi wygodnie. Liczę na to, że przy wzroście 190 moje łokcie są wyżej "zawieszone" i nie będzie źle. Obawa jednak jest. Dlatego chciałbym zapytać, czy jak montowałeś swój to czy zauważyłeś możliwość zamontowania na "próbę'? W moim przypadku chodzi mi o to, czy można przymocować podłokietnik do ramy oparcia, bez robienia dziury w pokrowcu (w wersji comfort jest potrzeba zrobienia dziurki)?
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Lip 2019 Posty: 6 Skąd: Miasto
Wysłany: 2019-07-13, 02:42
Czy warto zamontować podłokietnik?
Są dostępne 2 ze schowkiem - montowane do siedzenia pasażera - nie bardzo wiem czym się różnią ( 877001871R / 8201698592 ).
Zdaje się w Essential tapicerka jest szara, a podłokietnik czarny i przeszyty - wygląda lepiej pewnie niż siedzenie - więc takie połączenie może być "dziwne". Czy ktoś ma?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-15, 07:33
robertkk napisał/a:
Czy warto zamontować podłokietnik?
Są dostępne 2 ze schowkiem - montowane do siedzenia pasażera - nie bardzo wiem czym się różnią ( 877001871R / 8201698592 ).
Montowane do siedzenia kierowcy, nie pasażera...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-07-15, 07:34, w całości zmieniany 1 raz
W moim Dusterze - wersja Essential, mam zamontowany włąśnie taki oryginalny podłokietnik akcesoryjny, montowany do oparcia fotela kierowcy. Te dwa numery katalogowe - ze zdjęć wynika, że to ten sam podłokietnik. Wygodny w użytkowaniu - regulacja wysokości poprzez ustawienie kąta nachylenia - pokrętło z tyłu. W środku schowek - przy małej ilości schowków w Dusterze to duża zaleta. Podłokietnik można złożyć do pionu. Na fotelach mam pokrowce, tapicerka foteli jest czarna.
Ostatnio zmieniony przez pawelcioh 2019-07-17, 09:07, w całości zmieniany 1 raz
O cholera, nie wiedziałem, że coś takiego jest, świetna sprawa w porównaniu do tego co jest z autobusu, tym bardziej że dalej będzie działać regulacja lędźwi.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-07-17, 09:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum