Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-12-03, 18:28
Łącznik/sworzeń/końcówka drążka stabilizatora
Autor Wiadomość
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-30, 23:27   GUMY STABILIZATORA-wymiana czy można samemu

jak w temacie
Zaniepokoiły mnie dziwne odgłosy podczas przejazdu przez dziury,przejzady tramwajowe i kolejowe i postanowiłem pojechać na diagnostykę
Pan w poznaniu na ul. Omańkowskiej stwierdził ze to GUMY STABILIZATORA
Teraz moje pytanie czy można to samemu wymienić czy trzeba dać do mechanika
Jeżeli można to poprosiłbym o jakąś rozpiskę jak się do tego zabrać
Z góry dziękuje
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-31, 00:03   

Co tu pisać - wszystko powinno być absolutnie zrozumiałe z takiego obrazka:

3 - 105 Nm
6 - 8 Nm

5 - 14 Nm

stabilizator_przedni_logan.png
Plik ściągnięto 15745 raz(y) 12,66 KB

 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-31, 09:32   

Dzięki
Wszystko czytelne i zrozumiałe
Ale jeszcze jedno pytanko - czy klucz dynamometryczny będzie niezbędny czy da się to ominąć
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-31, 10:16   

Jeżeli momenty będą bardzo niedobre, to oczywiście może się skończyć awarią.

Ale sam klucz nie jest niezbędny - zawsze można sobie przecież policzyć jaką siłę trzeba przyłożyć do posiadanego narzędzia. Pozostaje kwestia jej zmierzenia...

Natomiast najprościej jest się po prostu umówić z jakimś pobliskim warsztatem - zrobić po swojemu, przykręcić porządnie, żeby się trzymało, a do mechanika udać się tylko na dokładne dociągnięcie. Wszystko jest na wierzchu, więc powinno kosztować jakieś "grosze"...

(Lub coś w tym stylu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4557 ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-05-31, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-10, 23:35   

Witam
Gumy dziś wymienione koszt 20zł plus gumy we własnym zakresie
Ale nadal coś puka :cry:
Czy to może być sworzeń wahacza??lub wahacz??zaczynają mnie denerwować te stuki :evil:
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-10, 23:58   

ja się tak nie bawię, zawsze jadę do mechanika (znajomego) na miejscu zazwyczaj się okazuje co i jak a sprzęt i części zamienne lepiej montować w autoryzowanym warsztacie - wtedy jest gwarancja i spokojna głowa ...
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-12, 07:08   

poznaniak1979 napisał/a:
zaczynają mnie denerwować te stuki

Rocznik autka jest taki jak u mnie. Oczywiscie niczego przesądzić przez takie proste porównanie sie nie da, ale ja w tym czasie wymieniłem wachacz i trzy końcówki drążków.
Najprościej jest jednak podjechać na sprawdzenie zawieszenia. Cała operacja nie trwa długi i masz wszystko czarno na białym. Wcześniej. za to płaciłem coś około 20 czy 30 zł. ale teraz mam to całkiem gratis.
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-13, 19:47   

Byłem dzisiaj w Carman-e w poznaniu przy Makro na sprawdzeniu zawieszenia
Koszt 20zł
Diagnoza wg.nich to prowadnica od zacisków tarcz z przodu :shock: :?:
Faktycznie po wejściu pod kanał i poruszenie zacisków one latają szukali u siebie w częściach żeby wymienić nie mieli
Kazali podjechać do serwisu zapytać się czy dostępny jest taka cześć a ze daleko nie było pojechałem w Poznaniu na ul.Kościelna pytam prowadnice od zacisków - maja 120 zł za sztukę ale za chwile powiedzieli mi po moich objaśnieniach jak to stuka i w jakich miejscach podczas jazdy tzn. przejazdy kolejowe dziury jazda po bruku ze to mogą być klocki :shock: :?: cena 280 zł za komplet
Więc się zastanawiam która diagnoza jest bliższa prawdzie??
Dodam ze klocki zaczynają mi powoli piszczeć
Może trochę długi opis sytuacji ale jest chyba czytelny
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-13, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-13, 22:29   

Poznaniak1979 tak to nie dojdziesz co puka.
Podjedź do diagnosty, tym razem innego i niech na trzepakach/szarpakach sprawdzi dokładnie co puka.
Ja wiem jedno na pewno, sworzeń kulisty wahacza najpierw puka tylko na skrętach przy przejeżdżaniu po nierównościach - to taki jego pierwszy etap luzów kiedy to jeszcze przy jeździe na wprost nic nie puka, nawet przejeżdżając po torach.
Nie wiem jak było u ciebie, czy najpierw coś pukało przy skręcaniu czy od razu usłyszałeś to niezależnie od tego czy skręcałeś czy też nie.
Piszesz, że zaciski latają - trochę to dziwne że panowie chcieli wymienić zaciski.
Może tylko blaszki wypadły i klocki mają luzy. Wyciągnęli te klocki i sprawdzili czy te blaszki są w zaciskach ?
Powodów stukania może być wiele.
Ja na twoim miejscu bym podjechał na stację diagnostyczną, ale inną niż byłeś ostatnio i jeszcze raz dokładnie sprawdził na trzepakach to zawieszenie.

Edit:
Zacisk to praktycznie element, który przez całe użytkowanie auta nie wymaga wymiany. Nie ma się w nim co zbytnio psuć, gdyż jest to odlew - no chyba że pękł, ale wtedy byłby nie sprawny i nie hamowałby odpowiednio dobrze. Jedynymi elementami zacisku, które mogą ulec uszkodzeniu, to gumki uszczelniające prowadnice, tłoczek, którego wżery uszkodziły ścianki powodując nieszczelności i wylewanie się płynu, ale to są wady które raczej nie pukają.
Może zacisk jest tylko odkręcony i należy go dokręcić ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-06-14, 07:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-15, 08:19   Łącznik stabilizatora-pierwsza taka awaria w Duster w Polsce

Witam,

Być może to pierwsza taka awaria w Dusterze w PL.

Byłem wczoraj w serwisie przy przebiegu 12tys km, bo uważałem, że coś mi w zawieszeniu stuka. Stukało w zasadzie już od kilku (5-6) dobrych tysięcy, ale nie było to coś mocnego, a ja nie miałem czasu jechać do ASO.
W ASO Nawrot (Długołeka) bardzo miła obsługa.

Okazało się, że do wymiany jest lewy łącznik stabilizatora. Niestety nie mieli części zamiennej (musieli zamówić), gdyż ponoć to jest pierwszy (przynajmniej u nich) taki przypadek w Dusterze. Część ma być za kilka dni.

Podejrzewam, że część musiała być fabrycznie wadliwa, bo żeby zawieszenie zaczęło padać przy 7kkm i to jeszcze w aucie przystosowanym do gorszych dróg....
_________________
firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2011-10-21, 21:30, w całości zmieniany 5 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-15, 08:42   

powiedź mi kiedy auto odebrałeś z salonu ? znaczy w którym miesiącu był wyprodukowane auto ?
Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-10-15, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-15, 08:48   

odebrałem 24.12.2010
_________________
firefox
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-10-15, 08:57   

standardowe drążki w "zwykłych" autach osobowych mają żywotność od kilkudziesięciu do nawet stu tys km przebiegu. Sądzę,że to odosobniony przypadek.Miałeś po prostu pecha
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-15, 09:11   

@firefox: Byłbyś dobrym dziennikarzem <; (a może jesteś?) - po przeczytaniu tytułu myślałem, że to faktycznie będzie coś niezwykłego i jedynego w swoim rodzaju.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że to pewnie rzeczywiście wada fabryczna - więc nie ma znaczenia, czy zawieszenie jest uterenowione czy nie.

Ważne natomiast, żeby nie lekceważyć podejrzanych odgłosów, bo czasami z małej niesprawności może się rozwinąć duża awaria...
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-15, 09:18   

@Laisar celowo tak napisałem tytuł postu, żeby zwiększyć zainteresowanie tematem :)
Co nie zmienia faktu, że to ciekawy przypadek, pytanie czy ostatni?
Czy wada pojedyncza czy wada seryjna... zobaczymy czas pokaże.
_________________
firefox
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-15, 10:25   

Pewnie niedokręcony był i tyle...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-15, 11:16   

powinien być obowiązkowy przegląd zerowy po 3tys km lub 5 miesiącach użytkowania.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-10-16, 15:47   

A jakie to był stuki? U mnie nic nie znaleźli 2 razy, a zawsze coś mi kołacze przy zakręcaniu np na bruku ...
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-10-17, 13:06   

We wcześniejszym swoim samochodzie 307 wymieniałem drążki stabilizatora co 10 tyś
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 14:10   

robo1973 napisał/a:
We wcześniejszym swoim samochodzie 307 wymieniałem drążki stabilizatora co 10 tyś

Na naszych drogach jest to jak najbardziej możliwe... :-/
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-10-17, 14:30   

w daewoo nubirze drążki wytrzymywały jakieś 15-20 tysi a tuleje na wahaczach 20-30.
Mam nadzieję, że dacia ma nieco lepszą jakość:)
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-10-17, 17:45   

W mojej Xsarze 1 drążek poszedł dopiero po ok. 65 tys., tylko wtedy odgłosy były o wiele większe ... jak będę zmieniać koła to pomacam, może coś się tam luzuje, albo TTTM ...
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-17, 19:08   

Ach ten postęp technologiczny
Moje poprzednie koreańskie wozidło KIA 150 tys. km i żadnych drążków, tulei, amortyzatorów nie wymieniałem.
Przez jedenaście lat raz łącznik i gumy od drążka stabilizatora oraz tłoczki hamulca tylnego. Nadmienię że pojazd katowany po budowach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-17, 19:15   

Wbrew pozorom to owszem, jest to owoc postępu technologicznego - a dokładniej: inżynierii materiałowej i jej podgałęzi, czyli planowania żywotności. A ta ma wystarczyć na gwarancję plus niewielki margines, więc jak ktoś jeździ więcej niż przewiduje limit, albo po nieco gorszych drogach, to i zużycie nastąpi wcześniej...

A propos: http://bsblog.blox.pl/2011/10/Projekt.html
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-17, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2011-12-03, 18:20   Łącznik/sworzeń/końcówka drążka stabilizatora

Wymieniłem gumy stabilizatora. Zdjęcia przedsawiają jeden stabilizator z gumą drugi bez(urwany) W górnej części łba śruby jest klucz gwiazdkowy.

zestaw naprawczy stabilizatora.jpg
Plik ściągnięto 262 raz(y) 32,23 KB

stabilizator.2.jpg
Plik ściągnięto 309 raz(y) 191,31 KB

stabilizator.jpg
Plik ściągnięto 235 raz(y) 176,24 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne