Wysłany: 2014-04-03, 15:56 Nowe oprogramowanie duster 1,6
Byłem dziś w serwisie z powodu falujących obrotów. Do mojego dustera podobno nie ma jeszcze nowego oprogramowania. Zrobiono mi reset ustawień fabrycznych. Wygląda że jest lepiej. Teraz mam dawać w p....e samochodem i obserwować. Dywanik bagażnika rozwarstwiający się został zamówiony nowy, w polsce brak.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2014-04-06, 19:34
Ja swoją DD odebrałem miesiąc temu i mam ponad 4 tys. i tak własnie do 1000km oszczędzałem właśnie z myślą o dotarciu jednakże gdy rozmawiałem w owej kwestii z pracownikiem salonu to powiedział by tylko 4 tys obrotów nie przekraczać i wsio a i zeby te 1 tysiaka na gazie nie jeździć non stop bo coś tam z temperaturą itd:)
ja też bym przejechał dużo więcej ale jeszcze mam starego niesprzedanego i nie chcę żeby zardzewiał ;) do tysiąca bardzo go oszczędzałem i 120 na drogach szybkiego ruchu nie przekraczałem a teraz będę starał się żeby trochę ostrzej żeby jednak nie zamulić.
warto po dotarciu wymienić olej żeby zlać stary z resztkami po dotarciu .
Nie warto tego robić w ASO . Dajcie zaufanemu mechanikowi + olej taki jak każą w ASO.
ogólnie do musi spełniać normę RN0700 a spełnia to normę wiele olei .
Teraz jak sobie wymienisz olej to możesz jaki chcesz bo ASO i tak nawet się nie domyśli .
Ja teraz na przeglądzie okresowym zalałem ELF 5W40 Evolution SXR 5L .
Bo taki w ASO sprzedawali ( kupiłem własny ) ale to olei droższy bo do benzyny + turbo .
Kiedyś w ASO lali ELF 5W40 4L Excellium LDX 5L ale to jest trochę tańszy ale bez turbo .
Dla spokoju wlej ELF 5W40 Evolution SXR a potem nic nie mów w ASO że coś było wymieniane .
Płynu do chłodnic czasami po dotarciu ubywa trochę więc warto samemu kupic bo aso partacze biorą 20 zł za 1l
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-07, 10:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-07, 18:11
TD Pedro napisał/a:
waldek72 napisał/a:
filtr oleju też wymienić?
warto stosować zasadę, by bez względu na okoliczności wymiany oleju wymieniać również filtr...
ujmę to nieco inaczej - ZAWSZE, kiedy wymieniamy olej, należy wymienić również filtr oleju
Ja się właśnie zastanawiam, czy jest jakaś korekta softu do dCi po facelifcie, bo okrutnie przekłamuje średnie spalanie (ponad 10%) i słabo ciągnie od dołu. Ktoś coś o tym słyszał?
Co do zmiany oleju i filtra- przede wszystkim filtr, bo to i tak w nim będą się osadzać opiłki wszelakie. Jest nawet taka "szkoła", żeby po prostu zmieniać filtr oleju i uzupełniać tylko stan. Nie jestem co prawda jej zwolennikiem, ale nie jest to pozbawione sensu.
U mnie na wolnych obrotach ok ale jakoś tak dziwnie silnik pracuje na pół sprzęgle... Trzeba temat nowego softu monitorować gorzej jak się nam auto "zwiesi"...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-07, 21:52
mendelmax napisał/a:
Ja się właśnie zastanawiam, czy jest jakaś korekta softu do dCi po facelifcie, bo okrutnie przekłamuje średnie spalanie (ponad 10%) i słabo ciągnie od dołu. Ktoś coś o tym słyszał?
Mój już raz miał soft zmieniany, bo szarpał na zimnym.
Teraz jest kolejny problem, czasami obserwuję nierówne obroty biegu jałowego.
Oczywiście komp w serwisie żadnych błędów nie widzi, a akurat wtedy silnik pracuje normalnie, ale ja wiem co obserwowałem i że coś jest nie tak.
To samo dotyczy wskazań zużycia paliwa na kompie pokładowym - pokazuje minimum pół litra mniej niż w rzeczywistości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum