Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster BLACHY_997
Autor Wiadomość
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-28, 20:10   

Śruby pod alusy to takie: https://frauto.pl/sruba-kola-do-felgi-aluminiowej-renault,id22988.html
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-03-01, 10:52   

rysiek223 napisał/a:
Śruby pod alusy to takie: https://frauto.pl/sruba-kola-do-felgi-aluminiowej-renault,id22988.html


Dokładnie tak. Takie kupiłem - nawet pudełko i cena ta sama!
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-03-19, 12:34   

Pierwsze pomiarowe tankowanie z którego wynika, że według dystrybutora średnie spalanie to ok. 7,2 litra/100 km. Jednocześnie komputer wskazuje średnią spalania 7,3 litra. Samochód jeździł głównie w mieście (średnia prędkość 40 km/h). Rezerwa zaświeciła się jednocześnie ze zniknięciem przedostatniej cegiełki przy ok. 100 km dystansu do przejechania Jak dla mnie spalania jest mniejsze niż w Dusterze 1, którego miałem poprzednio bo tam - z tego co pamiętam - na dotarciu było powyżej 9 litrów.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-24, 19:23   

No to gratuluję, u mnie (H4M) spalanie wynosi zazwyczaj 8,6 l/100km, podobnie było w K4M. Pomijam oczywiście najzimniejsze miesiące (w najgorsze mrozy miałem spalanie do około 11 l) oraz letnie (więcej jazdy w trasie, potrafiło być 7 l).
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-25, 00:05   

To u mnie pokazuje 9,7L po 160 km i 75 punktach jazdy po mieście, a biegi zmieniam wg ekonomizera. Czyli ewidentnie coś nie pykło w moim egzemplarzu.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-03-25, 01:11   

Obywatel MK napisał/a:
To u mnie pokazuje 9,7L po 160 km i 75 punktach jazdy po mieście, a biegi zmieniam wg ekonomizera. Czyli ewidentnie coś nie pykło w moim egzemplarzu.

Zacznij jeździć normalnie, nie patrząc na wskazówki dotyczące zmiany biegów- spadnie ilość przyznanych punktów ale spadnie również spalanie. Niestety ten ,,podpowiadacz" ewidentnie jest skopany moim zdaniem.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-25, 10:13   

Dobra, to przy jakich obrotach mam zmieniać biegi?
_________________
Browar domowy Mariampol
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-03-25, 10:15   

Ja również jeżdżę "na słuch" (chyba jak większość kilkudziesięcioletnich kierowców) i daleki jestem od zwracania uwagi na te wszystkie eko-elektroniczne dodatki. Przyznam szczerze, że gdyby była opcja samochodu bez nich chętnie wybrał bym taki model pojazdu. Jeżdżąc nową Daćką oczywiście praktycznie zawsze S&S wyłączone a klawisza Eco nawet nie tykam :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-03-25, 10:18   

Obywatel MK napisał/a:
Dobra, to przy jakich obrotach mam zmieniać biegi?


Gdy czujesz, że jest to najlepszy moment dla samochodu i silnika. Po oswojeniu się z nowym pojazdem chyba jesteś w stanie wyczuć charakterystykę momentu obrotowego silnika i przełożeń skrzyni?
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-25, 10:32   

U mnie dzisiaj S&S nie wyłączył silnika na dystansie 13 km, było przekreślone A, ale miałem włączoną autoklimę na 21 st. z tym że nie zapaliła się lampka od niej.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-03-25, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-05, 17:30   

Jakiś czas temu zorganizowałem w Dusterze "centrum rozdzielcze" gdyż nie chcę łączyć wszystkich odbiorników prądu bezpośrednio do instalacji. Dlatego też wykorzystałem rozdzielacz gniazda zapalniczki z włącznikami tak abym mógł poszczególne odbiorniki (nawigację, ładowanie telefonu, kamerę itp) włączać z pozycji tego ustrojstwa. Dodatkowo pokusiłem się o montaż termometru wskazującego temperaturę wewnętrzną oraz w tym samym miejscu przymocowany jest uchwyt telefonu. Całość prezentuje się następująco:



Ponadto jakiś czas temu na Forum rozgorzała dyskusja związana z niefortunnym mocowaniem stopera sprzączki pasów bezpieczeństwa co mogło powodować zarysowania plastików na słupku. Część z Forumowiczów kupowała i instalowała wyżej podobne stopery na co kolejni (nie należę do nich) twierdzili, że to ingerencja w strukturę pasa itp. Znalazłem na to sposób. Bez żadnej ingerencji znalazłem w necie coś takiego, co doskonale spełnia swoją rolę:






_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-04-05, 22:00   

BLACHA_997 napisał/a:
Bez żadnej ingerencji znalazłem w necie coś takiego, co doskonale spełnia swoją rolę:

Świetne rozwiązanie dla osób które mają problemy z pasami. Ja uważam żwe problem jest wyolbrzymiony ale takie rozwiązanie to idealny kompromis.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-06, 08:44   

Oczywiście masz rację co do wyolbrzymienia tego problemu. Generalnie ja aby zapiać pas zawsze sięgałem po sprzączkę co pozwalało uniknąć jej haczenia o plastiki. Podobnie przy wypięciu pasa także chwytając sprzączkę umieszczałem ją w pozycji spoczynkowej. Jednak czasami zdarzało mi się o tym zapomnieć - nie mówię już o pasażerach, których ciężko nauczyć właściwych odruchów :lol: :lol:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-04-06, 09:02   

Jak dla mnie temat z pasami był wywołany głównie przez kolegę Powolnego (zresztą nie tylko ten temat o pasach), który jak to się mówi zawsze szuka dziury w całym dla wywołania sensacji tam gdzie jej nie ma. Osobiście mam przeniesioną tą plastikową oryginalną pinezkę trochę wyżej, i teraz jest wszystko ok, i to bez żadnych dodatkowych zakupów :-D , no ale tu nie o te groszowe koszty chodzi . Sam osobiście twierdzę, że dodatkowa dziurka wielkości milimetra, czyli na grubość większej igły, zrobiona pomiędzy strukturami materiału pasa nie żadnego znaczenia dla jego wytrzymałości i co najważniejsze na 100% nie zagraża to niczemu.Temat został sztucznie wyolbrzymiony, co niektórzy zaraz podchwycili. No, ale każdy robi według swojego uznania, pozdrawiam.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-06, 09:03   

Według mnie to, czy ktoś ma problem z tą sprzączką czy go nie ma zależy od ustawienia fotela względem słupka B. Ja mam fotel maksymalnie odsunięty do tyłu i żadnego problemu z rysowaniem plastików nie mam. Słupek od strony pasażera też jest ok. Może dlatego, że od jakiegoś czasu jeżdżę głównie sam.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-06, 09:15   

Na temat genezy "problemu" nie wiedziałem (postów tej osoby nie sposób zrozumieć więc generalnie mało na nie zwracam uwagę) choć mogłem i chyba powinienem się spodziewać. Podniesienie wysokości klamry pasów podyktowane było osobistymi obserwacjami po kilku tygodniach użytkowania. Tak jak wspomniałem, można tak zapinać pasy by nie zahaczać plastików.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-25, 12:46   

Pierwszy dłuższy wyjazd Dusterem – kierunek Karkonosze – oraz tankowanie, a także pierwsze wrażenia z jazdy autostradą.
Średnie zużycie paliwa wg. dystrybutora wyliczone na 7,1 litra, co oceniam jako bardzo dobry wynik. Niestety nie mam danych wskazania komputera gdyż nie wyzerowałem go podczas ostatniego tankowania.
Jeśli chodzi o jazdę, z punktu widzenia pozycji kierowcy, to w porównaniu do Dustera 1, „dwójka” jest znacznie wygodniejsza. Muszę jednak „zmatowić” kokpit gdyż w słoneczną pogodę bardzo odbija się on w szybie samochodu („jedynka” miała szybę pod innym kątem i tego efektu nie było). Nie wspominam także o lusterku wstecznym, które w pewnych momentach zasłania prawą stronę – ale to kwestia przyzwyczajenia i wyrobienia pewnych nawyków podczas jazdy. Miałem przyjemność jechać przy dość silnym wietrze i stwierdziłem, że samochód jest bardzo na niego podatny więc trzeba bardzo uważnie kontrolować tor jazdy.
Jako, że samochód nie ma jeszcze przejechanych wielu kilometrów na autostradzie nie przesadzałem z prędkością. Jazda na tempomacie w granicach 120 km była bardzo przyjemna i to z obrotami poniżej 3 tyś co w „jedynce” było nie do pomyślenia. Niestety większe prędkości powodują większy hałas związany z oporem powietrza. Wydaje mi się, że „jedynka” w takich warunkach była cichsza (mniejszy hałas wynikający z oporu powietrza), ale możliwe, że wynika to z faktu, iż tam nie miałem relingów oraz przedniej rury ozdobnej. Te elementy mogą robić krecią robotę. Natomiast silnik na plus – był niesłyszalny – odwrotnie jak w przypadku „jedynki”.
Trochę rozczarowany jestem dynamiką silnika. Sądziłem, że 10 koni więcej w porównaniu z „jedynką” umożliwi przynajmniej stosowanie podobnego stylu jazdy, a tutaj niestety. Wciśnięcie gazu na max. przy prędkości 130km i 5 biegu (ok. 3,2 tyś. obrotów) pozostaje bez reakcji ze strony samochodu. Wiem, że max. moment obrotowy silnik osiąga powyżej 4 tyś. więc chyba w przypadku potrzeby „ucieczki” z lewego pasa przed pędzącymi bolidami konieczna będzie redukcja do 4. Gdy samochód przejedzie trochę więcej kilometrów będę musiał spróbować tej metody. W moim odczuciu silnik w „jedynce” był bardziej dynamiczny, chyba, że osiągi silnika obecnego Dustera sztucznie ograniczane są przez elektronikę (którą najchętniej wymontowałbym) co by mnie wcale nie dziwiło.
Generalnie podczas całego wyjazdu samochód spisywał się dobrze aczkolwiek w pewnym momencie przy wyższych prędkościach (ok. 130 km/h) z przedniej części pojazdu zaczął dobiegać dźwięk podobny do odgłosu ślizgającego się paska klinowego. Dźwięk ten nie był jednak aż taki głośny oraz nie był jednostajny (pojawiał się na kilka sekund później cichł i znowu się pojawiał). Co dziwne gdy prędkość samochodu malała (np. do 120km) dźwięk ten już nie występował. Próbowałem zwiększyć obroty silnika np. na 4 biegu aby były one porównywalne z obrotami jakie osiąga samochód na 5 biegu przy prędkości przy której dźwięk się pojawia i stwierdziłem, że dźwięk ten nie występuje stąd wyeliminowałem (chyba słusznie), że źródłem może tu być silnik. Moje podejrzenia skłaniają się ku jakiemuś elementowi, który staje się źródłem tego dźwięku w związku z oporem powietrza gdy samochód osiąga wyższą prędkość. Może macie jakieś sugestie - będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-25, 13:18   

Co do kokpitu odbijającego się w szybie, to chyba na taką okoliczność Chińczycy wymyślili i sprzedają nakładki na deskę z wykładziny,deklarowaną do danego modelu
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-25, 14:15   

traks napisał/a:
Co do kokpitu odbijającego się w szybie, to chyba na taką okoliczność Chińczycy wymyślili i sprzedają nakładki na deskę z wykładziny,deklarowaną do danego modelu


Zobaczę, ew. zamówię. Mam nadzieję, że nie jest zrobiona z różowego futerka :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-25, 14:29   

A klimę miałeś włączoną?
Może załączanie jej przy większej prędkości daje taki efekt albo sam przepływ czynnika w układzie.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-25, 14:42   

Tak, klimatyzacja była włączona. Jednak nie sądzę, aby była ona źródłem dźwięków (piszczenia) wszak sprężarka pracuje chyba wtedy cały czas - klima manualna.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-04-25, 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-04-25, 16:03   

Nie cały czas tylko cyklicznie się załącza.
Zmiana sprężarek o zmiennej wydajności (pracowały cały czas) na sprężarki o stałej wydajności (sterowanie od temperatury) nastąpiło coś około 2014r.
Renault miało to już wcześniej, a miało związek z wprowadzeniem normy EURO....
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-25, 17:02   

Czy w tym przypadku możliwe jest, aby sprężarka dawała takie efekty dźwiękowe?
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-25, 18:01   

Raczej mało możliwe, a już na pewno nie dałoby się tego usłyszeć przy prędkościach rzędu 100 km/h i więcej. Sprężarka jak się załącza to jest takie ciche brzdęknięcie i lekki syk. I tyle. Ale słyszalne bardziej z zewnątrz.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-25, 18:49   

Belphegor napisał/a:
Raczej mało możliwe, a już na pewno nie dałoby się tego usłyszeć przy prędkościach rzędu 100 km/h i więcej. Sprężarka jak się załącza to jest takie ciche brzdęknięcie i lekki syk. I tyle. Ale słyszalne bardziej z zewnątrz.


Też tak mi się wydaje, zwłaszcza, że piszczenie ustępuje (nie występuje wcale) przy prędkości do ok. 120 km.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne