Ale z tego wynika, że wszystkie te przekaźniki programowalne za pomocą sygnału spryskiwacza można również sterować potencjometrem, który ustawia domyślny interwał czasu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-16, 17:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-12-17, 11:04
To może jakieś rozwiązanie dla maluczkich
Jak dla mnie wcale nie musi być płynna regulacja czy też "automata do wiązania krawata". Całkowicie byłbym zadowolony kilkupozycyjnym przełącznikiem regulacji prędkości - np co 3", co 5-6", 10-12", co 30" i chwatit. Nawet wolę takie rozwiązanie od płynnego sterowania. To ostatnie zawsze mnie wnerwiało zarówno w "torpedzie" jak i w "jaszczembiu"
Dla zainteresowanych mogę podać schemat jak był wpięty w 1310.
Mam zamiar taki sobie zrobić i zamontować do MCV-ki jak znajdę chwilę czasu. Części już zakupiłem i zostało tylko wykonanie. Do swojej 1300 mam taki oryginalny.
A ja mam takie pytanie, czy nie wystarczy po prostu wymiana tego przełącznika
Bo tak sobie myślę że na naszym przełączniku jest powiedzmy czas pracy co dwie sekundy a ten "potencjometr" po prostu by go zwielokrotniał.
Nie wiem czy dobrze myślę ale mam zamiar spróbować kupić i podłączyć może nic nie wybuchnie tylko czy na pewno
Mam jeszcze jedno pytanko z tym związane od jakiego auta my mamy swoje UCH
clio,thalia
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-12-20, 18:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-20, 19:16
Jeśli cały ten mechanizm sterowania siedzi w manetce to manetka identycznego rozmiaru i kształtu jest w Lagunie 1 faza 2 są tam regulacje prędkości a nie ma regulacji zależnej od prędkości samochodu - niestety moje pojęcie o elektryce samochodowej jest za małe żebym samodzielnie próbował zamienić - ale ktoś co ma pojęcie niech kupi na szrocie manetkę od laguny i sprawdzi czy to się da podłączyć - a potem załączy manual to ja przełożę z Lagi do Dustera
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-20, 19:38
Pawlo napisał/a:
Nie wiem czy dobrze myślę ale mam zamiar spróbować kupić i podłączyć może nic nie wybuchnie
Pomysł dobry, gdyż może się okazać, że jednak nasze UCH również jest przystosowane do manetki z regulacją prędkości za pomocą potencjometru - na co w sumie wskazuje schemat.
Na pewno nic nie wybuchnie, także śmiało.
Ja niedługo będę zakładał przekaźnik programowalny dla tylnej wycieraczki, to również przy okazji sprawdzę, czy wstawienie potencjometru do przedniej wycieraczki powoduje jej zmianę prędkości.
A teraz czekam, aż wreszcie sprzedawca przyśle mi ten przekaźnik.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-20, 19:41, w całości zmieniany 2 razy
Jeżeli oryginalne połączenie w Dacii pozostają nienaruszone (a na to wygląda), to chyba nie ma się czym specjalnie przejmować - nie jest to raczej jakaś niezgodność fizyczna, ale najprawdopodobniej w megane było po prostu inaczej rozwiązane połączenie wszystkich wiązek dochodzących do kierownicy.
A ja się zastanawiam, nad całkowitym zautomatyzowaniem pracy wycieraczek. I tak dwa czujniki deszczu (przód/tył), niezależne sterowanie zawierające automatyczne włączanie wraz ze zroszeniem poprze spryskiwacze oraz sterowanie interwałami czasowymi w zależności od prędkości. Taki automat byłby włączany tylko jak pracuje silnik (podobnie jak światła do jazdy dziennej) i wyłączany poprzez uruchomienie istniejącego układu.
IMHO równoległy układ nie naruszałby w żaden sposób istniejącego układu a co za tym idzie nie maiłby wpływu na utratę gwarancji.
Wznawiam temacik ponieważ kupiłem już przełącznik pod kierownicę z reno clio oraz przekaźnik czasowy 7700822929 też z clio czy któryś z kolegów mógłby poprowadzić mnie za rączkę jak to zrobić żeby działało bo jak wrzuciłem na tłumacza tamtą stronkę z pierwszego postu to lepiej nie gadać jakie wyszły opisy Rozpiska samego przekaźnika też mile widziana.
A tak apropo to rozebrałem ten przekaźniczek i jest tam jakaś alektronika nawet scalaczek
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-12-29, 19:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-29, 19:39
Mnie zastanawia co innego - o ile bez regulacji czasu pracy wycieraczek jakoś do tej pory żyłem i potrzeba regulowania owego czasu leży dość daleko na liście moich naturalnych potrzeb, o tyle straszne brakuje mi innej rzeczy - pojedynczego machnięcia wycieraczkami. We wszystkich znanych mi samochodach było to realizowane przez pociągnięcie manetki do góry. Pytanie - czy w owej manetce od Clio/Megane/Whatever jest zrealizowane owo pojedyncze machnięcie?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-29, 23:35
Raczej : U642B
A możesz pstryknąć foto tego rozebranego przekaźnika. Wyżej pokazałem ci jak to podłączyć.
Pinu 6 w przekaźniku możesz nie podłączać, jeśli nie chcesz aby wycieraczka sama się włączała po psiknięciu spryskiwaczami.
Jak coś to pytaj, bo nie wiem czy wyjaśniać schemat, czy po schemacie już sobie dasz radę.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-29, 23:44, w całości zmieniany 3 razy
Artur tutaj http://www.atmel.com/dyn/...nts/doc4774.pdf masz schemat przekaźnika na tym układzie. R3 potencjometr 10k i masz płynną regulację i przekaźnik relay na schemacie musi mieć styk wysoko prądowy bo steruje on silnikiem wycieraczek.
Ale na pewno już widziałeś.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-12-30, 06:28, w całości zmieniany 2 razy
W środku masz przekaźnik tego typu. Jak chcesz to ci płytkę rozrysuje, a ty sobie namalujesz i wytrawisz.
Ten od dacii 1300 co pisałem wcześniej też ma taki i nawet mam już schemat rozrysowany i płytkę.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-30, 12:50
Ale mnie Marek o co innego chodzi.
Są dwa rodzaje tych przekaźników : dla wycieraczek przednich i drugi typ dla wycieraczek tylnych.
Różnią się tym, że dla przekaźnika dla tylnych wycieraczek do pinu 5 przekaźnika podłączamy masę, a w przypadku dla przekaźnika dla przednich wycieraczek podłącza się pin 5 do sygnały z wyłącznika PARK wycieraczki.
W naszych tutaj na forum rozważaniach bierzemy przekaźnik przystosowany pod tylną wycieraczkę ale podłączamy go do przedniej wycieraczki, i dlatego pin 5 jest podłączany pod masę.
Wygląda to tak, jak w pliku w załączniku.
U642B w specyfikacji ma do pinu 5 podłączony przełącznik PARK z wycieraczki.
Ja posiadam przekaźnik ze scalakiem U642B dla wycieraczek przednich, i jeśli na stałę podłącze do pinu 5 masę to przekaźnik nie działa - nie ma interwału, przekaźnik włącza wycieraczkę i czeka aż pojawi się masa - ona nie może być podłączona na stałe, ale musi pojawić się z opóźnieniem - tak jak działa wycieraczka, pozycja PARK po sekundzie się pojawi.
Czyli przekaźnik włącza wycieraczkę dopóty, dopóki nie pojawi się masa na pinie nr 5.
Jeśli dasz masę na stałe na pin 5 to przekaźnik włączy wycieraczkę i nigdy jej nie wyłączy.
I teraz ciekawi mnie jak to zrobili w tym przekaźniku co ma Pawlo, że korzystając z U642B
można na stałe podpiąc masę do pinu 5 i przekaźnik będzie działać poprawnie, no chyba że Pablo kupił przekaźnik pod wycieraczki przednie to wtedy do pinu 5 będzie musiał zamiast masy podłączyć sygnał z włącznika wycieraczki PARK.
Co oczywiście nie jest problemem.
Ale w moim przypadku, kiedy chcę podłączyć przekaźnik pod tylną wycieraczkę jest mały problem, bo w tylnej wycieraczce przełącznik nie podaje sygnału PARK. Ja to sobie rozwiązałem przez programowalny timer CD4541, który co sekundę wystawia masę i wtedy u mnie też to będzie działać z tylną wycieraczką, ale ciekawi mnie jak to zrobili z U642B w fabrycznym przekaźniku pod tylną wycieraczkę, dlatego proszę właśnie Pawlo aby wstawił zdjęcie tego przekaźnika.
przek.JPG
Plik ściągnięto 365 raz(y) 86,91 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-30, 14:37, w całości zmieniany 4 razy
No więc tak przekaźnik jest od wycieraczek przednich tak powiedzieli w sklepie i tak mówili a ASO zresztą jest on w oficjalnym cenniku i kosztuje coś koło 270zł
Jeśli możesz dostosuj proszę schemacik do mojego przekaźnika wraz z automatem do spryskiwania, a pytania oczywiście że mam bo nie za bardzo wiem co to jest na schemacie 145, 645, 212
Przypuszczam że 145 to wtyczka od przełącznika wycieraczek.
Jeśli możesz to poprowadź za rączkę bom ciemny chociaż zrobiłem sobie spryskiwanie z automatem i chyba też wg Twoich rad.
Zdjęcia tego przekaźnika,niestety nie są najlepsze ale dlatego że on sam jest mały i aparat się nie wyrabia z ostrością.
Zdjęcie035.jpg
Plik ściągnięto 268 raz(y) 226,86 KB
Zdjęcie036.jpg
Plik ściągnięto 230 raz(y) 216,24 KB
Zdjęcie037.jpg
Plik ściągnięto 198 raz(y) 209,23 KB
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-12-30, 18:00, w całości zmieniany 11 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-30, 19:18
Jak masz przekaźnik dedykowany na przednie wycieraczki to musisz to podłączyć zgodnie ze schematem w załączniku.
Przekaźnik ma 6 nóżek o numerach : 1, 2, 4, 5, 6 i 8.
145 to wtyczka manetki.
212 to wycieraczka przednia.
645 to UCH.
Jeśli już masz podłączony przewód do automatycznej wycieraczki, która to się uruchamia po spryskaniu szyby to pinu 6 w przekaźniku nie podłączasz, bo nie ma sensu dublować funkcji.
Czyli podłączasz w przekaźniku piny 1, 2, 4, 5 i 8, a pin 6 pozostawisz niepodłączony.
Z wtyczki od manetki z pinu A1 wychodzący przewód przecinasz (powinien być koloru łososiowego ale niekoniecznie - patrz się na oznaczenia na wtyczce - tam jest napisane A1) i jedną końcówkę przewodu od strony wtyczki manetki podłączasz do pinu nr 1 przekaźnika, a drugą stronę przeciętego kabla podłączasz do pinu nr 2 w przekaźniku - zgodnie ze schematem.
Pin 4 przekaźnika podłączasz co masy, czyli do czarnego przewodu w manetce.
Pin 5 przekaźnika podłączasz do przewodu pomarańczowego do pinu A6 wtyczki P1 przy UCH, do takiej dużej białej poziomej wtyczki (tej z grubszymi przewodami :) ) - nie tniesz tego przewodu, tylko się do niego dolutowujesz.
Pin 8 przekaźnika podłączasz do żółtego przewodu do pinu A7 przy wtyczce manetki.
Na dole oznaczenia we wtyczce od manetki, oraz poniżej zdjęcie wtyczki P1 w UCH.
UCH-a6.JPG
Plik ściągnięto 216 raz(y) 51,98 KB
wtyczka.JPG
Plik ściągnięto 371 raz(y) 221,33 KB
przekaz.JPG
Plik ściągnięto 497 raz(y) 118,56 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-30, 19:32, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum