Mnie brakuje natomiast regulacji czasu pracy przerywanej wycieraczek jak jest np; w Seatach. Ale mam już taki programator od dacii 1310tlx, tylko czekam na koniec gwarancji żeby go wpiąć w układ.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2011-01-11, 22:42
Marek1603 napisał/a:
Mnie brakuje natomiast regulacji czasu pracy przerywanej wycieraczek jak jest np; w Seatach. Ale mam już taki programator od dacii 1310tlx, tylko czekam na koniec gwarancji żeby go wpiąć w układ.
bez większego problemu zaadaptować także na przód.
"bez większego problemu"
OK, przyłapałeś mnie, przyznaję że jak jest więcej niż kilka kabli i w dodatku których końców nie widzę jednocześnie to układ jest dla mnie zbyt skomplikowany.
Bo miałem takie coś fabryczne w Jeepie i działało bardzo sympatycznie. A jak się domyślam to w Dacii jest tylko jedna prędkość przerywanego ruchu wycieraczek? Czy może jednak kilka ?
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2011-07-30, 18:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 21:33
benny86 napisał/a:
A można regulować intensywność wycierania szyb w trybie przerywanym?
Pawlo napisał/a:
W oryginale nie.
No to trzeba bedzie kiedys pomyslec nad jakims bardziej zaawansowanym "przekaznikiem" interwalowej pracy wycieraczek... najlepiej takim programowalnym, zeby mozna sobie bylo na biezaco (w zaleznosci od zmieniajacej sie intensywnosci mzawki/deszczu/sniezenia) programowac czestotliwosc "machnięć" .
laisar napisał/a:
Ja też, ale trzeba przyznać, że przeróbka w drugą stronę powinna być chyba w sumie prostsza (:
Oczywiscie, w jedna strone trzeba dolozyc kalelek, a w druga tylko go przeciac + ew. dla uniwersalnosci dolozyc wlacznik... o czym juz z reszta wspomniales w tym watku 30-tego maja, zapomniales ?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-09, 21:41
DD napisał/a:
takim programowalnym, zeby mozna sobie bylo na biezaco (w zaleznosci od zmieniajacej sie intensywnosci mzawki/deszczu/sniezenia) programowac czestotliwosc "machnięć" .
Nie programowalny, lecz regulowany dzwigienką mam właśnie w aveo - niby pierdołka, ale przydatna. Działa w ten sposób że od pozycji neutralnej przesuwamy dzwigienkę o jedno położenie do góry (całość). Jesteśmy w trybie przerywanym. Teraz chwytamy za końcówkę dzwigienki i regulujemy częstotliwość wycierania. Sprawdza się świetnie, ale w mega-opadach trzeba pamiętać że liczy się nie tylko widoczność, ale też droga hamowania... O tym większość kierujących zapomina jadąc w ulewnym deszczu, ale to już inna inszość
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 22:28
benny86 napisał/a:
Nie programowalny, lecz regulowany dzwigienką mam właśnie w aveo - niby pierdołka, ale przydatna. Działa w ten sposób że od pozycji neutralnej przesuwamy dzwigienkę o jedno położenie do góry (całość). Jesteśmy w trybie przerywanym. Teraz chwytamy za końcówkę dzwigienki i regulujemy częstotliwość wycierania.
Tak, to ten Twoj rzeczywiscie chyba nie jest programowalny - w tej kreconej koncowce dzwigienki masz pewnie potencjometr. Programowalny polega na tym, ze programujesz sobie konkretny czas, ktory widzisz po sytuacji na szybie... np. w ten sposob, ze przesuwasz cala dzwigienke od wycieraczek w okreslone polozenie, nastepnie cofasz w polozenie neutralne, a po odczekaniu czasu, po ktorym szyba wymaga znow machniecia, znow przesuwasz dzwigienkie w to wczesniejsze okreslone polozenie. To w wygodniejszej (IMO) wersji, w mniej wygodniej moze byc jakas procedura progrmowania przerwy za pomoca okreslonej kombinacji spryskiwania.
A można regulować intensywność wycierania szyb w trybie przerywanym?
Pawlo napisał/a:
W oryginale nie.
No to trzeba bedzie kiedys pomyslec nad jakims bardziej zaawansowanym "przekaznikiem" interwalowej pracy wycieraczek... najlepiej takim programowalnym, zeby mozna sobie bylo na biezaco (w zaleznosci od zmieniajacej sie intensywnosci mzawki/deszczu/sniezenia) programowac czestotliwosc "machnięć" . (...)
Dawno temu były takie pudełeczka z 'zębatym' pokrętłem, do Dużego Fiata czy Poloneza bo często padały ... Może jeszcze bywają w sklepach z częściami... ?
Pomysł w sumie niegłupi: włączasz tryb przerywany dźwignią a częstotliwość regulujesz sobie osobnym pokrętłem. Tylko musi być w dobrym miejscu zamontowane aby łatwo dosięgnąć.
Chociaż ja nadal myślę nad czujnikiem deszczu. Pytanie tylko czy ten sprzedawany na Allegro ustawia sobie częstotliwość machnięć w zależności od ilości wody na szybie czy też ma zaprogramowane prędkości "przerywaną", ze stałym interwałem jak jest w Dacii, bieg ciągły wolny i bieg szybki...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2011-09-10, 07:38, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-11, 21:13
W aveo mam takie coś, przydaje się przy lekkich opadach wczesną wiosną zwłaszcza. Jesienne ulewy czy zimowe śnieżyce to i tak warunki w których używa się ciągłej pracy wycieraczek ( mam "dwa biegi" tzn. 2 szybkości pracy ciągłej wycieraczek)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-12, 00:18
Czadooowe... :D Te przełączniki na allegro są po 10 zł. :) Jak już skończę temat tempomatu i innych wynalazków, i ktoś to przetłumaczy, to do przemyślenia. :]
PS. A jaki srogi tempomat ten pan ma, ciekawe, czy z homologacją! ;)
Nie "zabrakło", tylko była to świadoma decyzja producenta - ale czy wynikała z ograniczania kosztów, czy raczej z pozycjonowania (= brak bajerów), to już jest jego słodka tajemnica...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-12, 13:26
Pozycjonowanie? Śmiem twierdzić że polonezy czy 126p były adresowane do co najmniej tak samo zamożnej grupy klientów a takowe rozwiązanie posiadały. Jak dla mnie może to być zwyczajne [rzegapienie sprawy lub wspomniana oszczędność
To były po prostu inne czasy: zupełnie inna zamożność względna, mimo być może pozornie podobnej bezwzględnej, inna filozofia projektowania (zwłaszcza w demoludach), inne podejście do wyposażenia, inne ceny elementów składowych i pewnie tysiąc kolejnych czynników... Nie, tu nie ma co porównywać. A tu i teraz przyczyny braku pewnych konkretnych rozwiązań w daciach w 99% podpadają pod jedną, drugą lub obie podane przeze mnie kategorie - tyle że nie znamy szczegółów.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-12, 15:34
benny86 napisał/a:
Pozycjonowanie?
Moim zdaniem tak, najbardziej pozycjonowanie względem Renault A w Megane podoba mi się, że im szybciej jadę tym szybciej wycieraczki pracują i wcale nie trzeba regulować ręcznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum