Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulowany bieg przerywany wycieraczek
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-05-05, 06:13   

Mnie brakuje natomiast regulacji czasu pracy przerywanej wycieraczek jak jest np; w Seatach. Ale mam już taki programator od dacii 1310tlx, tylko czekam na koniec gwarancji żeby go wpiąć w układ.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2011-01-11, 22:42   

Marek1603 napisał/a:
Mnie brakuje natomiast regulacji czasu pracy przerywanej wycieraczek jak jest np; w Seatach. Ale mam już taki programator od dacii 1310tlx, tylko czekam na koniec gwarancji żeby go wpiąć w układ.


VW Relais 99 (J31) + Relais 72(J30)



 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-12, 11:35   

Marek1603 napisał/a:
Mnie brakuje natomiast regulacji czasu pracy przerywanej wycieraczek ...

http://www.ape.com.pl/ind...=44&produkt=162
Tyle że trzba by bardzo uprzejmie poprosić kogoś ;-) o przemyślenie sposobu podłączenia.

Puki co dokładam kabelek bo to na moim poziomie.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-03-12, 11:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-14, 20:13   

stempik napisał/a:
trzba by bardzo uprzejmie poprosić kogoś ;-) o przemyślenie sposobu podłączenia.

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=65041#65041 - dotyczy co prawda tyłu, ale można oczywiście bez większego problemu zaadaptować także na przód.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-16, 00:18   

laisar napisał/a:
bez większego problemu zaadaptować także na przód.

"bez większego problemu"
OK, przyłapałeś mnie, przyznaję że jak jest więcej niż kilka kabli i w dodatku których końców nie widzę jednocześnie to układ jest dla mnie zbyt skomplikowany.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29, 16:37   

stempik napisał/a:
układ jest dla mnie zbyt skomplikowany

Ale wiesz, że fałszywa skromność jest gorsza od faszyzmu? <;
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-30, 12:43   

Witam,

a ja zastanawiam się nad czujnikiem deszczu.
http://allegro.pl/czujnik...1709844129.html

Bo miałem takie coś fabryczne w Jeepie i działało bardzo sympatycznie. A jak się domyślam to w Dacii jest tylko jedna prędkość przerywanego ruchu wycieraczek? Czy może jednak kilka ?
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2011-07-30, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-30, 18:50   

wojtek_pl napisał/a:
A jak się domyślam to w Dacii jest tylko jedna prędkość przerywanego ruchu wycieraczek? Czy może jednak klika ?

Przerywanego - jedna. Do tego są dwie ciągłe - za wolna i stanowczo za wolna. :|
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-31, 11:14   

A można regulować intensywność wycierania szyb w trybie przerywanym?
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-31, 16:24   

W oryginale nie. :cry:
_________________
Pawlo
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 21:33   

benny86 napisał/a:
A można regulować intensywność wycierania szyb w trybie przerywanym?

Pawlo napisał/a:
W oryginale nie. :cry:

No to trzeba bedzie kiedys pomyslec nad jakims bardziej zaawansowanym "przekaznikiem" interwalowej pracy wycieraczek... najlepiej takim programowalnym, zeby mozna sobie bylo na biezaco (w zaleznosci od zmieniajacej sie intensywnosci mzawki/deszczu/sniezenia) programowac czestotliwosc "machnięć" :-D .

laisar napisał/a:
Ja też, ale trzeba przyznać, że przeróbka w drugą stronę powinna być chyba w sumie prostsza (:

Oczywiscie, w jedna strone trzeba dolozyc kalelek, a w druga tylko go przeciac + ew. dla uniwersalnosci dolozyc wlacznik... o czym juz z reszta wspomniales w tym watku 30-tego maja, zapomniales ;-) ?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-09, 21:41   

DD napisał/a:
takim programowalnym, zeby mozna sobie bylo na biezaco (w zaleznosci od zmieniajacej sie intensywnosci mzawki/deszczu/sniezenia) programowac czestotliwosc "machnięć" .

Nie programowalny, lecz regulowany dzwigienką mam właśnie w aveo - niby pierdołka, ale przydatna. Działa w ten sposób że od pozycji neutralnej przesuwamy dzwigienkę o jedno położenie do góry (całość). Jesteśmy w trybie przerywanym. Teraz chwytamy za końcówkę dzwigienki i regulujemy częstotliwość wycierania. Sprawdza się świetnie, ale w mega-opadach trzeba pamiętać że liczy się nie tylko widoczność, ale też droga hamowania... O tym większość kierujących zapomina jadąc w ulewnym deszczu, ale to już inna inszość
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 22:28   

benny86 napisał/a:
Nie programowalny, lecz regulowany dzwigienką mam właśnie w aveo - niby pierdołka, ale przydatna. Działa w ten sposób że od pozycji neutralnej przesuwamy dzwigienkę o jedno położenie do góry (całość). Jesteśmy w trybie przerywanym. Teraz chwytamy za końcówkę dzwigienki i regulujemy częstotliwość wycierania.

Tak, to ten Twoj rzeczywiscie chyba nie jest programowalny - w tej kreconej koncowce dzwigienki masz pewnie potencjometr. Programowalny polega na tym, ze programujesz sobie konkretny czas, ktory widzisz po sytuacji na szybie... np. w ten sposob, ze przesuwasz cala dzwigienke od wycieraczek w okreslone polozenie, nastepnie cofasz w polozenie neutralne, a po odczekaniu czasu, po ktorym szyba wymaga znow machniecia, znow przesuwasz dzwigienkie w to wczesniejsze okreslone polozenie. To w wygodniejszej (IMO) wersji, w mniej wygodniej moze byc jakas procedura progrmowania przerwy za pomoca okreslonej kombinacji spryskiwania.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-10, 07:36   

DD napisał/a:
benny86 napisał/a:
A można regulować intensywność wycierania szyb w trybie przerywanym?

Pawlo napisał/a:
W oryginale nie. :cry:

No to trzeba bedzie kiedys pomyslec nad jakims bardziej zaawansowanym "przekaznikiem" interwalowej pracy wycieraczek... najlepiej takim programowalnym, zeby mozna sobie bylo na biezaco (w zaleznosci od zmieniajacej sie intensywnosci mzawki/deszczu/sniezenia) programowac czestotliwosc "machnięć" :-D . (...)
Dawno temu były takie pudełeczka z 'zębatym' pokrętłem, do Dużego Fiata czy Poloneza bo często padały :-) ... Może jeszcze bywają w sklepach z częściami... ?
Pomysł w sumie niegłupi: włączasz tryb przerywany dźwignią a częstotliwość regulujesz sobie osobnym pokrętłem. Tylko musi być w dobrym miejscu zamontowane aby łatwo dosięgnąć.

Takie coś? :lol: http://allegro.pl/regulat...1793331327.html Chyba że to reguluje prędkość przesuwania wycieraczek a nie częstotliwość... :-/

Chociaż ja nadal myślę nad czujnikiem deszczu. Pytanie tylko czy ten sprzedawany na Allegro ustawia sobie częstotliwość machnięć w zależności od ilości wody na szybie czy też ma zaprogramowane prędkości "przerywaną", ze stałym interwałem jak jest w Dacii, bieg ciągły wolny i bieg szybki...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2011-09-10, 07:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-09-13, 20:51   

Miałem taki potencjometr (fabrycznie) w poprzednim aucie (Hyundai s-coupe) i sprawdzało się znakomicie :) Obecnie mi tego brakuję...

Pamiętam takie potencjometry w maluszkach, po lewej stronie licznika było montowane pokrętło :)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-13, 23:55   

Cendra napisał/a:
Miałem taki potencjometr (fabrycznie) w poprzednim aucie (Hyundai s-coupe) i sprawdzało się znakomicie :) Obecnie mi tego brakuję...

Pamiętam takie potencjometry w maluszkach, po lewej stronie licznika było montowane pokrętło :)


To moze proponuje wywalic pompke elektryczna i zainstalowac maluchowska gumowa mikropompeczke o napedzie kciukowo-palcowym ;-) Ciekawe ile wcisniec wymagaloby nawilzenie płynem tylnej szyby Logan MCV ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-09-13, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-11, 18:20   Regulowany bieg przerywany wycieraczek

http://www.forum-auto.com...a/sujet4437.htm
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-11, 20:06   

I pomyśleć że Polonezy miały to w standarcie :-P
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-11, 21:13   

W aveo mam takie coś, przydaje się przy lekkich opadach wczesną wiosną zwłaszcza. Jesienne ulewy czy zimowe śnieżyce to i tak warunki w których używa się ciągłej pracy wycieraczek ( mam "dwa biegi" tzn. 2 szybkości pracy ciągłej wycieraczek)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-12, 00:18   

Czadooowe... :D Te przełączniki na allegro są po 10 zł. :) Jak już skończę temat tempomatu i innych wynalazków, i ktoś to przetłumaczy, to do przemyślenia. :]

PS. A jaki srogi tempomat ten pan ma, ciekawe, czy z homologacją! ;)
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-12-12, 11:43   

matucha napisał/a:
I pomyśleć że Polonezy miały to w standarcie :-P


tak samo jak 125p i maluchy a w Daćce zabrakło pieniedzy:)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-12, 13:24   

Nie "zabrakło", tylko była to świadoma decyzja producenta - ale czy wynikała z ograniczania kosztów, czy raczej z pozycjonowania (= brak bajerów), to już jest jego słodka tajemnica...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-12, 13:26   

Pozycjonowanie? Śmiem twierdzić że polonezy czy 126p były adresowane do co najmniej tak samo zamożnej grupy klientów a takowe rozwiązanie posiadały. Jak dla mnie może to być zwyczajne [rzegapienie sprawy lub wspomniana oszczędność
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-12, 13:32   

To były po prostu inne czasy: zupełnie inna zamożność względna, mimo być może pozornie podobnej bezwzględnej, inna filozofia projektowania (zwłaszcza w demoludach), inne podejście do wyposażenia, inne ceny elementów składowych i pewnie tysiąc kolejnych czynników... Nie, tu nie ma co porównywać. A tu i teraz przyczyny braku pewnych konkretnych rozwiązań w daciach w 99% podpadają pod jedną, drugą lub obie podane przeze mnie kategorie - tyle że nie znamy szczegółów.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-12, 15:34   

benny86 napisał/a:
Pozycjonowanie?
Moim zdaniem tak, najbardziej pozycjonowanie względem Renault ;-) A w Megane podoba mi się, że im szybciej jadę tym szybciej wycieraczki pracują i wcale nie trzeba regulować ręcznie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne