Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulowany bieg przerywany wycieraczek
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-25, 15:15   

Marek1603 napisał/a:
JackTheNight zrobił podobny układ z przekaźnikiem od renówki z zewnętrznym potencjometrem. Układ zależny od położenia manetki na pierwszym biegu. Popraw Artur jeżeli jestr inaczej.

Ja zrobiłem sobie na tylną wycieraczkę, także w manetce jest tylko jedna pozycja włączenia :)
Włączam tylną wycieraczkę poprzez przekręcenie manetki, czyli tak jak się włączało ją do tej pory, a potencjometrem mogę zmieniać czas przerwy przerywanej pracy wycieraczki.
Podobnie można zrobić dla przedniej wycieraczki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-02-25, 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacenty_m 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Dolny Slask
Wysłany: 2012-03-25, 21:10   

Czy "francuski numer" :-) zostal juz zaadoptowany i przetestowany w Dusterze???



Co do wycieraczki tylnej, to polecam "pomysl" ze strony:

http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=770

Na allegro przekazniczek 72 (VW) - 10zl, konektorki i 15min roboty.

Dla mnie bomba... :-)
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-25, 22:25   

jacenty_m napisał/a:
Czy "francuski numer" :-) zostal juz zaadoptowany i przetestowany w Dusterze???



Co do wycieraczki tylnej, to polecam "pomysl" ze strony:

http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=770

Na allegro przekazniczek 72 (VW) - 10zl, konektorki i 15min roboty.

Dla mnie bomba... :-)


Opisz jak pracuje wycieraczka tylna z tym patentem? Lubię rzeczy proste i skuteczne ;-)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2012-03-25, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-25, 23:30   

Schemat do przekaźnika jest np tu: http://www.kraecker.de/st.../25.1700.10.pdf

Opis pinów - np tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/DIN_72552

Czyli:

15 to "+" po zapłonie;

31 to "-" czyli masa;

53 to podanie "+" do silnika wycieraczki.

A co to jest, do cholery, to "L"???

(No bo przecież nie "lewy kierunkowskaz", a jakoś nie umiem wyguglać innego Generalnego Opisu Styków...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-26, 07:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-03-26, 06:01   

To L to chyba "+" z manetki do załączenia pracy przekaźnika.
 
jacenty_m 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Dolny Slask
Wysłany: 2012-03-26, 09:57   

Piotr_K napisał/a:
Opisz jak pracuje wycieraczka tylna z tym patentem? Lubię rzeczy proste i skuteczne


Po zamontowaniu wszystko dziala jak trzeba.

Pierwsze krotkie przekrecenie wlacza prace przerywana - machniecie co 3-4sek.,
drugie krotkie przekrecenie wylacza.

Reszta pracy przelacznika bez zmian:
- pierwsza pozycja - praca ciagla,
- druga spryskiwacz.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-26, 13:05   

Tylko interwał 3 - 4 sekundy to dla tylnej wycieraczki jest stanowczo za krótka przerwa, bo przez te 3 - 4 sekundy tylna szyba nie zdąży się nawet lekko zamoczyć, aby było potrzebne przetarcie wycieraczką.
Ja z dłuższych obserwacji zauważyłem, że odpowiednim przedziałem pracy dla tylnej wycieraczki jest interwał czasu od 10 sekund wzwyż, do nawet 30. Przy lekkim deszczu ustawiam sobie na 21 sekund i nieraz przydałoby się ustawić nawet więcej na 25 sekund. Przy mocniejszym deszczu lub ulewie zmniejszam czas do optymalnego, ale z reguły jest to jakieś 10 sekund albo i więcej.
U siebie mam regulacje od 8 sekund do 21 sekund i jeszcze z 8 sekund nigdy nie korzystałem, a co dopiero z 4 sekund.

To z tego wynika, że montowanie przekaźnika, który ma na sztywno ustawiony interwał pracy co 3 - 4 sekundy mija się z celem.

Ponadto miejsce montażu - klapa bagażnika, którą to się podnosi i opuszcza i ona sobie trzaska, jakoś zbytnio na styki przekaźnika to na pewno dobrze nie wpłynie, dlatego przekaźniki montuje się w miejscu, w którym nie ma takich wstrząsów.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-26, 15:44, w całości zmieniany 6 razy  
 
jacenty_m 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Dolny Slask
Wysłany: 2012-03-26, 17:10   

No wlasnie i tu klaniaja sie rozniece miedzy modelami Daci...jak dobrze widze posiadasz Sandero, a to duza roznica w poziome zachlapywania szyby tylnej w porownaniu z Dusterem.

Ciagle machanie mnie wkurza, a ta przerwa jest akurat :-)

Poza tym mysle, ze przez miesiac, jak bedzie padac, to bede mial bardziej wyrobione zdanie o tym patencie i wtedy napisze.

Dalej ponawiam prosbe:

Czy "francuski numer" zostal juz zaadoptowany i przetestowany w Dusterze??? - chodzi mi o sposob z wymiana manetki zrobiony przez francuzow :-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-26, 19:52   

jacenty_m napisał/a:
a to duza roznica w poziome zachlapywania szyby tylnej w porownaniu z Dusterem.

Nie sądzę, aby była jakaś znaczna różnica.
Natomiast fakt, że posiadam z tyły chlapacze może faktycznie wpływać na poziom zabrudzenia tylnej szyby.

jacenty_m napisał/a:
Czy "francuski numer" zostal juz zaadoptowany i przetestowany w Dusterze???

Przyjrzyj się dokładnie zdjęciom w tym poście : http://www.daciaklub.pl/f...p=115590#115590
, a zobaczysz, że właśnie w Dusterze zostało to zrobione. Poza tym nie ma to zbytnio znaczenia czy to Duster, czy Sandero czy Logan, bo pod względem elektrycznym te auta są identyczne.
A kilka postów wyżej kolega "Pawlo" zrobił to w swojej MCV.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-26, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacenty_m 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 9
Skąd: Dolny Slask
Wysłany: 2012-03-26, 20:58   

jackthenight napisał/a:
Nie sądzę, aby była jakaś znaczna różnica.
Natomiast fakt, że posiadam z tyły chlapacze może faktycznie wpływać na poziom zabrudzenia tylnej szyby.

Ciesze sie, ze znalezlismy consensus w sprawie wycieaczki tylnej :lol:

Co do sterowania wycieraczkami to widze TYLKO marne tlumaczenie "made in google". Troche kumam z francuskiego i tez do konca nie jestem tego pewien. Jedni mowia, ze ten model przelacznika, inni ze inny, jedni- potrzebny przekaznik, inni ze nie...

Autko mam na gwarancji wiec mam obawy - byc moze "żabojady" w zwiazku z innymi realiami cenowymi maja wiecej odwagi :-)

Dlatego jeszcze poczekam na sprawdzone HOWTO.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-26, 22:13   

jacenty_m napisał/a:
Co do sterowania wycieraczkami to widze TYLKO marne tlumaczenie "made in google".

jacenty_m napisał/a:
Dlatego jeszcze poczekam na sprawdzone HOWTO.


W tym temacie jest wszystko tutaj napisane, tylko trzeba dokładnie przeczytać przynajmniej ostatnie 4 strony. Jest opisany montaż, podłączenie - sprawdzone przez kolegę Pawlo - działa.
_________________

 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-06, 13:55   

Pytanie za 100pkt.

A czy ktoś widział manetkę z potencjometrem ale BEZ tylnej szyby oraz Z przyciskiem do kompa?

Jak na razie godzinne szukanie na allegro nic mi takiego nie pokazało...

Jedynie taką znalazłem - musiałbym tylną zakleić czy coś...

Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-11-06, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-06, 14:07   

WooojaS napisał/a:
musiałbym tylną zakleić czy coś

Aaale po co, tak właściwie? Nie będzie podłączona i tyle...
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-11-06, 14:12   

Mógłbym ją zostawić jak najbardziej... ale nie lubię mieć czegoś co nie istnieje...
 
wrzesi 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCE 116KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-13, 15:02   

Nie wiem czy nie piszę OT, ale czy jest możliwość wyłączenia dodatkowego machnięcia wycieraczek na koniec spryskiwania? mam takie cus i często po spryskaniu i wytarciu szyb, są one suche, a wyciaraczka po 2-3 sekundach robi jeszcze jeden przebieg... wkurzające :))

Bede wdzięczny za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez wrzesi 2015-02-13, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-02-13, 15:08   

Może manetka jest już zmęczona życiem bo ja tego nigdy nie zaobserwowalem.
 
wrzesi 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCE 116KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-13, 15:29   

To wygląda jak zaprogramowane. Jakby to dodatkowe machnięcie miala zebrac ściekający płyn...?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-13, 16:00   

Potwierdzam - u mnie też jest to dodatkowe machnięcie po 2-3 sek. W sumie na suchej i czyściutkiej już szybie rozmazuje tylko resztki wody z mokrego pióra więc i tak znowu trzeba przetrzeć. Trochę przekombinowane. :-(
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-02-13, 16:12   

Tak to działa, nie tylko w Dacii zresztą. Ford już to od dawna stosuje.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-02-13, 19:48   

To trzeba akurat w UCH zrobić.

Można odłączyć jeden przewód od manetki i wycieraczki nie będą startowały razem ze spryskiwaczem.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-15, 10:37   

Czy ktos sie orietuje czy ta manerka z megane 1 z pierwszego postu pasuje do Lodgy.Dzieki za pomoc.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-02-15, 21:09   

ZbujMadej napisał/a:
Tak to działa, nie tylko w Dacii zresztą. Ford już to od dawna stosuje.


W Dacii nowej pewnie, bo w moim Dusterze z 2012 tego nie ma. Jest natomiast od lat w Skodach. W Dusterze po wytarciu szyby spływa "łezka" (źle dobrane fabryczne długości piór wycieraczek);to dodatkowe "machnięcie" akurat by to zebrało.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-15, 19:36   

Do Lodgy pasuje wylacznik wycieraczek z regylowanym interwalem z clio 4; Tylko mam takie pytanie : Czy ktos sie orietuje Czy to bedzie dzialac po podmiance tych wylacznikow czy nie?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-11, 09:30   

shrek napisał/a:
Do Lodgy pasuje wylacznik wycieraczek z regylowanym interwalem z clio 4; Tylko mam takie pytanie : Czy ktos sie orietuje Czy to bedzie dzialac po podmiance tych wylacznikow czy nie?

Czy już w końcu to zrobiłeś regulowany interwał wycieraczek? ;-)

Kolega dacialoganmcv jest taki tajemniczy, bo konkretnie nie powiedział jak to zrobił poza wymianą wcześniej elementów tj. wymiana manetki z CLIO IV to wspominał jeszcze o PRZEPROGRAMOWANIU czyli jak i co?

Aha, czy w tej fabrycznej manetce jest stały rezystor o jakiej wartości?
Bo myślę sobie, żeby wywalić stały rezystor i wlutować potencjometr skokowy liniowy o większej wartości na przewodach i do tego dodatkowy stały rezystor o mniejszej wartości niż fabryczny, bo jak przekręcisz potencjometr na 0 to będzie ciągła praca, a to nie ma sensu, bo wystarczy przełączyć manetkę na następny stopień czyli na pracę ciągłą.
Pomysł zaczerpnąłem od kolegi Marka 1603, a potencjometr umieściłbym w obudowie kolumny kierowniczej tak jak zrobił jackthenight. To byłby najmniejszy koszt z całej roboty.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-04-11, 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-11, 18:34   

route2000 napisał/a:
shrek napisał/a:
Do Lodgy pasuje wylacznik wycieraczek z regylowanym interwalem z clio 4; Tylko mam takie pytanie : Czy ktos sie orietuje Czy to bedzie dzialac po podmiance tych wylacznikow czy nie?

Czy już w końcu to zrobiłeś regulowany interwał wycieraczek? ;-)

Kolega dacialoganmcv jest taki tajemniczy, bo konkretnie nie powiedział jak to zrobił poza wymianą wcześniej elementów tj. wymiana manetki z CLIO IV to wspominał jeszcze o PRZEPROGRAMOWANIU czyli jak i co?

Aha, czy w tej fabrycznej manetce jest stały rezystor o jakiej wartości?
Bo myślę sobie, żeby wywalić stały rezystor i wlutować potencjometr skokowy liniowy o większej wartości na przewodach i do tego dodatkowy stały rezystor o mniejszej wartości niż fabryczny, bo jak przekręcisz potencjometr na 0 to będzie ciągła praca, a to nie ma sensu, bo wystarczy przełączyć manetkę na następny stopień czyli na pracę ciągłą.
Pomysł zaczerpnąłem od kolegi Marka 1603, a potencjometr umieściłbym w obudowie kolumny kierowniczej tak jak zrobił jackthenight. To byłby najmniejszy koszt z całej roboty.


Nie nie mam.
Po wymianie manetki trzeba przeprogramowac uch, zeby widzial zmiane rezystancji i zmieni predkosc wycieraczek. Programowac trzeba clipem lub ddt 2000.
Nawert jak zmienisz rezystancje na manetcee to najprawdopodobniej wycieraczki nawet nie rusza.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne