Jesli w jakis dzzien bede mial wolny czas gdy bedzie jeszcze widno, to pomierze. Tak wiec wszystko zalezy od tego, czy moj szef wypusci wczesniej z roboty ;P
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-20, 13:52
niestety, trzeba po prostu przyłożyć "na żywo" żeby mieć pewność. I kolejna sprawa to sposób mocowania zarówno kasety za tylnym siedzeniem jak i końcówki wysuniętej rolety. Potrzebne by były oryginalne punkty kotwiczenia - zostaje szrot?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
a ja tam nie widzę żadnego w związku z tym problemu - u mnie jeździ w pozycji "worek" - zaczepiona o pierwszy punkt mocowania zaraz za kanapą i traktuję ją jako sporych rozmiarów dodatkowy schowek (parasolki, kurtka itp) w ogóle jej nie rozwijam
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-01-07, 01:11, w całości zmieniany 2 razy
Na wymiar bardzo dobrze powinna pasować z Clio Grandtour - ma 95 cm szerokości.
Kaseta ze zwijaczem jest jednak oczywiście znacząco grubsza (jakieś 7-8 cm "średnicy") niż patyki i szersza (prawie 110 cm) - trzeba by więc nieco porzeźbić w dusterowych plastikach...
(No ale tego się chyba spodziewaliście, prawda? Chyba nikt nie oczekiwał znalezienia czegoś idealnie pasującego bez żadnych przeróbek? d: ).
Pięknie się zwija, mocowanie na końcu jest bardzo podobne do MCV-kowego, natomiast sam materiał przypomina... właśnie dusterowy (((: tylko ociupinkę lepszy i lepiej wykończony.
Nówka sztuka w ASO: 600 zł brutto, ale wśród używek można oczywiście znaleźć sporo taniej.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-20, 15:56
wątpię aby pasowała - w Lodgy takiej wielkiej dziury nie da się zasłonić sensownie niczym innym. Nasza atłasowa fałda w jaspisowej grocie jest jedyna w swoim rodzaju. Nie wyobrażam sobie Dustera bez tego uroczego elementu. Niedługo stanie się równie kultowy jak uszczelka made in pf 126p a inni będą go nam zazdrościć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-20, 16:08, w całości zmieniany 6 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
wątpię aby pasowała - w Lodgy takiej wielkiej dziury nie da się zasłonić sensownie niczym innym. Nasza atłasowa fałda w jaspisowej grocie jest jedyna w swoim rodzaju. Nie wyobrażam sobie Dustera bez tego uroczego elementu. Niedługo stanie się równie kultowy jak uszczelka made in pf 126p a inni będą go nam zazdrościć
Niech i tak będzie - jak kult to kult i żadnych przeróbek
_________________ Bądź ostrożny na drodze. Szanuj życie swoje i innych.
Mam myśl, może by się tak zebrać razem i nakłonić jakiegoś producenta aby zrobił normalną, wsuwaną roletę bagażnika do Dustera? To jest chyba najbardziej upierdliwy element w codziennym użytkowaniu, mam już jej po prostu dość i zaczynam mieć zabójcze myśli pod adresem osoby, która to zaprojektowała.
Niestety Renault i Nissan musiało zrobić kilka takich upierdliwych rzeczy żeby Duster nie robił zbyt dużej konkurencji dla Qashqaia i Koleosa.
http://www.forum-auto.com/marques/dacia/sujet4723.htm - przeróbka rolety ze scenica3.
salut,
je remets ma modif ici :
j'avais l'idée de me faire un cache bagages à enrouleur, voilà, c'est fait, c’est un peu difficile et il faut être patient mais en 2 heures, c’est faisable
A réserver aux bricoleurs avec un peu d’expérience
Je suis parti d’un cache bagage de Scenic 3
Tout d’abord, il faut tout démonter
Il y a 2 clips à faire sauter sur les cotés (petits caches chromés) et 1 rivet à percer au dos d’un des embouts et on tire le tout
traduction avec google
tłumaczenie z Google
witam,
Kładę mod tutaj:
I wpadł na pomysł, aby mnie okładka, chowany bagaż, to wszystko, to trochę ciężko i być cierpliwym, ale w dwie godziny, jest to wykonalne
Aby zarezerwować dla DIYers z niewielkim doświadczeniem
Zostawiłem pamięci podręcznej bagażu Scenic 3
Po pierwsze, trzeba usunąć
Istnieją dwa klipy dmuchać na tych stronach (małe buforuje chromowane) oraz nity przebić z powrotem jednego z okuć i można wyciągnąć wszystko
Après, on raccourcit le chassis de 25,5cm, il doit mesurer au total 1m avec les embouts
Następnie możemy skrócić podwozia przez 25,5 cm, należy mierzyć w odległości 1 metra w sumie z poradami
Puis, on sort la toile d’origine de scenic et on raccourcit le rouleau de 25.5cm, il doit faire 99 à 99.5cm maxi
Następnie pozostawić oryginalne płótno z malowniczych i skraca 25.5cm rolki, to musi być 99 do 99.5cm maxi
Maintenant, on va percer les 2 rivets du cache bagage d’origine du duster pour enlever le tube de guidage qui est dedans
Teraz będziemy wiercić dwoma nitami bagażu cache oryginalny prochowiec do usunięcia rury prowadzącej znajduje się wewnątrz
Maintenant, on va couper entre le trou du tube de guidage et la partie rigide qui descend derrière les sièges en conservant la partie où était le tube bien collée
Teraz będziemy wyciąć dziurę pomiędzy rury prowadzącej i części sztywnej, że idzie w dół za siedzeniami, utrzymując udział gdzie rura była mocno przyklejona
On va insérer une baguette à souder dans le tunnel où était le tube de guidage
Będziemy włożyć pręt spawalniczy w tunelu, gdzie rura przewodnik został
Puis on va rentrer le tissu et la baguette dans le rouleau de scenic
Następnie wrócimy na tkaninę i pręt w rolce Scenic
On obtient ça :
Otrzymujemy w ten sposób:
On va remonter l’embout du rouleau où il n’y a pas le long ressort et insérer le tout dans le chassis
Będziemy wspinać się na wierzchołek rolki, gdzie nie ma długo wiosna i wstawić go do obudowy
On fixe l’embout de chassis en l’appuyant bien à fond (attention il a un méplat pour le petit axe) et on fait un petit trou et on met une vis parker très très courte (juste l’épaisseur du plastique et de l’alu, sinon, le tissu va se déchirer)ou un tout petit rivet court
Naprawimy końcówki obudowy przyciskając go mocno (zauważyć, że ma mieszkanie w osi krótkiej) i zrobił mały otwór i nakładamy bardzo, bardzo krótkie wkręty samogwintujące (tylko grubość plastiku i alu, w przeciwnym razie materiał będzie oderwać) lub mały nit krótki
On insère le coté où il y a le long ressort
Zakładanie strony, gdzie istnieje długa wiosna
Maintenant, on va bander le ressort à l’aide d’une perceuse sans fil et dans le sens inverse des aiguilles d’une montre sur environ 20-30 tours, attention à bien tenir le tissu pour ne pas qu’il s’enroule et il faut appuyer le petit axe pour déverrouiller le frein, quand vous relachez la pression, l’axe se bloque (il faut chercher l’endroit où il se bloque, c’est à chaque demi tour)
Teraz idziemy do napięcia sprężyny za pomocą wiertarko i lewo o 20-30 okrążeń, uważać, aby trzymać tkaninę aby uniknąć owija i musimy wspierać małej osi, aby zwolnić hamulec, po zwolnieniu nacisku, zamki osi (należy szukać gdzie się zawiesi, to każdy zakręt pół)
Il vous reste plus qu’à remonter l’autre embout de chassis en l’appuyant au maxi (faire attention de bien faire correspondre le cache avec le méplat du petit axe) et faire un petit trou pour mettre une très très petite vis parker ou un petit rivet court comme de l’autre coté (un des 2 cotés est déjà percé)
Il reste à tailler un peu les emboitages des embouts pour qu’ils rentrent dans le support de cache bagage
On po prostu przejść się na drugi koniec obudowy wspierającego Max (uważać, aby pasować do pamięci podręcznej z spłaszczenie małej osi) i robimy mały otwór do wprowadzenia bardzo, bardzo małe wkręty samogwintujące lub nit trochę krótki, jak drugiej stronie (jedna z dwóch stron jest już wiercić)
Pozostaje wykroić trochę obudów wskazówki i idą w bagażniku wsparcia cache
Cache déroulé :
Ukrywanie się:
Cache au milieu
Cache enroulé partie rigide à plat
Cache enroulé partie rigide en bas
Cache enroulé partie rigide relevée
Pour bien finir mon cache bagages, j'ai remplacé le tissu où je m'étais loupé sur la longueur des vis (tissu un peu abimé) et j’ai encastré la poignée du cache bagage de scenic 3, c’est bien pratique (le tissu est coupé au milieu de la poignée et s’abaisse quand on passe la main)
Aby zakończyć mój bagaż pamięci podręcznej, wymieniłem tkaninę gdzie miałem opuszczoną na długości śruby (trochę uszkodzone tkanki) i opróżnić pamięć podręczną uchwyt malownicze tło 3, która jest poręczny (tkanka jest cięta w środku rękojeści i spada, gdy jeden przekazuje rękę)
j'ai aussi un peu fignolé les coupes des deux embouts plastiques de coté et fixé la redescente derrière les sièges de manière à ce qu'elle plaque aux sièges
Ja też manipulowane kilka kawałków dwóch nakrętek plastikowych końcowych oraz uchylenie zejście za siedzeniami tak, że siedzenia płyty
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum