Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster 3.0 V6
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-21, 00:21   Dacia Duster 3.0 V6

Dacia Duster Competition Car zostanie zaprezentowana w Val Thorens już w ten weekend (21-22 listopada 09), lecz w wyścigach w po raz pierwszy wystartuje podczas pierwszej rundy Trophée Andros 5-6 grudnia 2009. Za kierownicą usiądzie legendarny mistrz F1 Alain Prost. Nie pozostaje nam więc nic innego jak trzymać kciuki za Mistrza i Jego Lodową Bestię. :-D



Specyficznymi cechami nowego samochodu Dacii, przeznaczonego do wyścigów na lodzie w ramach Andros Trophée jest zastosowanie nadwozia z kompozytu z włókna szklanego. Pozwoliło to na ograniczenie masy pojazdu do minimalnej wartości dopuszczonej przez regulamin tj. 950 kg.
Konstrukcja zawieszenia z podwójnymi wahaczami trójkątnymi i amortyzatory o dużym skoku pozwolą Dacii Duster zmagać się z trudnym i zróżnicowanym terenem w zawodach Trophée Andros
W celu poprawienia sterowności pojazdu silnik został przesunięty do pozycji środkowo-tylnej. Umożliwiło to redukcję momentu bezwładności względem osi pionowej. Inną istotną cechą konstrukcyjną, mającą poprawić sterowność pojazdu w czasie jazdy na lodzie jest zastosowanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu (LSD-Limited Slip Differential) Z tych samych względów zastosowano sterowanie na obie osie (koła skrętne z przodu i z tyłu)
Tylny komponent układu kierowniczego jest mechanicznie mechanicznie sprzęgnięty za pomocą drążka z przednim układem kierowniczym. Konstrukcja umożliwia szybką regulację, w zależności od konfiguracji toru.


Dacia Duster Competition Car – Dane techniczne

Nadwozie:
z rur stalowych,
karoseria z kompozytu na osnowie z włokna szklanego
Zawieszenie: wahacze podwójne trójkątne



Silnik
Renault-Nissan Alliance VQ 30 (V6)

liczba cylindrów: 6
liczba zaworów: 24
pojemność skokowa: 2,987 cm3
średnica x skok tłoka: 93mm x 73.3mm
Moc maksymalna: 257kW EEC (350KM) przy 7,500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 360Nm EEC przy 5,500 obr./min.
wtrysk bezpośredni paliwa: NEO-Di

Skrzynia biegów:

sześciostopniowa, sekwencyjna firmy SADEV
napęd 4x4

Hamulce:
Przód: wentylowane tarczowe o średnicy 260 mm, stalowe
Tył: wentylowane tarczowe o średnicy 265 mm, stalowe

Koła:
obręcze: 5.5" x 16" ze stopu magnezowego
Opony: Continental Racing Contact 3

Wymiary:
Długość: 4001mm
Szerokość: 1,900mm
rozstaw kół przód/tył: 1690 mm
rozstaw osi: 2500 mm

Masa: 950kg
Pojemność zbiornika paliwa: 25 litrów
__________________________________________________________
Żródło: Daciagroup
http://www.daciagroup.com...lui-andros.html

Dacia-Duster4.jpg
Dacia Duster 3.0 v6
Plik ściągnięto 17712 raz(y) 48,09 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-07, 01:23, w całości zmieniany 6 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-11-21, 19:47   

Duster 3.0 v6 na wybiegu w Val Thorens 21 listopada 2009:

http://www.tropheeandros....TOS/photos.php#

generalnie, daje się dostrzec zainteresowanie, po wrzuceniuw googla frazy Andros Trophy wysypuje się duużo więcej linków niż np. w przypadku Skody Yeti/ przykład pierwszy z brzegu:

http://www.imotormag.co.u...racing_car.html
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-11-26, 15:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-11-28, 18:26   

Video
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-30, 18:50   

Może DACIA pojawi się w rajdach WRC? A co do video powyżej to - REWELACJA
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-12-01, 08:27   Alain Prost w Daci

http://moto.onet.pl/57595...html?node=18930
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-07, 01:18   

No i mamy pierwsze wyniki z Val Thorrens:
W sobotę "Profesor" i Duster zajeli drugie miejsce (gł. na skutek rozbicia vehiculu)
za ... Skodą Fabią
W niedzielę bezapelacyjnym zwycięzcą okazała sie Dacia. :-D
Na razie na pierwszym miejscu jest zespół Skody.
więcej:

http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5133
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-12-07, 01:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-14, 21:05   

Alain Prost w Dacii Duster zaliczył kolejny udany weekend w zmaganiach w cyklu Trophee Andros. Tym razem Francuz zdobył łącznie 153 punkty i już tylko dwa oczka dzielą go od prowadzenia w klasyfikacji łącznej!

W sobotnim finale Prost był drugi, ale stracił sześć punktów do zwycięzcy i lidera klasyfikacji generalnej, Jeana-Philippe Dayrauta w Škodzie. Przewaga Dayrauta wzrosła w efekcie do 10 punktów, ale na szczęście w każdy weekend są dwa finały. Pamiętamy przecież, że przed tygodniem Prost w niedzielę wygrał i odzyskał trochę punktów.

Podobnie było i tym razem - w niedzielnym wyścigu nie było mocnych na Alaina, któremu tor w Andorze najwyraźniej się podoba ;-) Prost wygrał, a co ważniejsze - Dayraut był dopiero szósty. W efekcie ośmiopunktowa przewaga byłego mistrza świata F1 sprawiła, że do objęcia pozycji lidera klasyfikacji łącznej cyklu brakuje Prostowi tylko dwóch oczek.



http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5156
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-08, 13:03   

Nie wiem, czy uważacie, że debiut wypadł słabo, czy boli przegrana z "Fabiozą" d: ale ponieważ w efekcie nikt się nie kwapi, to chociaż "sport" <; motorowy mało mnie interesuje, z kronikarskiego obowiązku wypada jednak podać wyniki:

http://www.daciagroup.com...eul-andros.html

- Alain Prost w Dacii Duster 3.0 V6 zajął w zawodach Trophée Andros w sezonie 2009/2010 drugie miejsce. Pierwszy był Jean-Philippe Dayraut, kierujący Skodą Fabią.

Ostateczna klasyfikacja: 1, Dayraut (860 pkt.). 2, Prost (830). 3, Panis (811). 4, Balas (798). 5, Dubourg (775). 6, Lagorce (772). 7, Thoral (761). 8, Rivière (752). 8, Thoral (750). 9, Llorach (729). 10, Pernaut (697).
 
Gość

Wysłany: 2011-01-24, 22:03   

Ciekawe jakby to weszło do seryjnej produkcji ile by musiało kosztować :) Na razie najszybsza wersja Dustera ma 109 KM... ale podobno do dizelków można dać chip-a. Po chiptuningu Dacia Duster ma trochę więcej mocy :)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-25, 18:30   

Ta wersja wyścigowa ma tyle wspólnego z seryjnym co fabioza :lol:
Nadwozie z kompozytów,...hmmm ten sam silnik układ jezdny + kompozytowa buda Sajreny bosto i :lol:

Chociaż... konsylium które oglądało mojego DD stwierdziło że:
1. Obniżyć zawieszenie o 50 mm
2. 1.9 dCi 130 KM i jest hit.

Nie wiem, ja mam inne gusta, jak zwykle, czyli ogony na pozomie "3σ" :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-01-25, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2011-04-30, 22:44   

piotrres napisał/a:

Chociaż... konsylium które oglądało mojego DD stwierdziło że:
1. Obniżyć zawieszenie o 50 mm
2. 1.9 dCi 130 KM i jest hit.


Dokładnie tak. To jest sportowa Dacia Duster na nasze warunki gdzie benzyna po 5 zł... a zarobki szkoda gadać :(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne