Wysłany: 2020-09-22, 08:19 CheckEngine P2A00 i P0130(96) - Dacia Logan II MCV 2017
W moim Loganie znowu zaświeciła się pomarańczowa lampka CheckEngine. Ostatni taki problem rozwiązywałem w ASO, ale trwało to wieczność, dosłownie z cztery wizyty, za każdym razem auto zostawiałem na dzień czy dwa.
Tym razem z czystej ciekawości sprawdziłem przez OBD-II ELM327 iCar3 i dwoma aplikacjami na Android (Piston i Car Scanner) i wyskoczyły mi dwa błędy:
P2A00 - ten błąd w obu aplikacjach
P0130(96) - ten błąd tylko w jednej aplikacji
Wygooglałem, że oba dotyczą czujnika tlenu.
Czy ktoś z Was może mi wyjaśnić, czy to jest mega poważny problem, czy można z nim przejeździć jeszcze trochę i jeśli tak to ile 100km, 1000km? Bo teraz samochód mam niezbędny do pracy non stop i trochę kasy brak na naprawę. No i co to za czujnik, bo widzę ceny od 70 do 400zł.
Czy warto wyzerować ten błąd i poczekać, czy wystąpi ponownie? Czy radzicie nic nie kombinować (bo przecież będzie ślad, że go resetowałem)?
edit: albo poczekać i sprawdzić za 50-100km czy w OBD bład pojawi się drugi raz? Teraz mam "wystąpienie błedu 35km temu", czy ten bład wystapi ponownie jeśli go niewyzeruję, czy jak raz wystąpił to ten licznik się nie zmienia?
Ostatnio zmieniony przez sub 2020-09-22, 08:25, w całości zmieniany 2 razy
To są błędy sondy lambda pierwszej, czyli przed katalizatorem.
Ten drugi wskazuje na uszkodzenie obwodu, więc albo padła kostka, albo umarła sonda.
Czy można jeździć? Trochę można, auto będzie na pewno więcej paliło. Może być mułowate.
Auto na gwarancji jeszcze? Jak tak, to zleź to w ASO.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-22, 09:32
Można jeździć ale po pierwsze będzie więcej palił a po drugie zbyt bogata mieszanka może uszkodzić katalizator gdy tam się będzie dopalało paliwo.
Chyba że przepaliła się grzałka sondy to wtedy problem jest dużo mniejszy:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6470
Można to sprawdzić aplikacją Torque przez ELM - będzie widać czy zmienia się napięcie odczytu z sondy jednej i drugiej.
Cena raczej bliżej tej górnej wartości , zresztą nie warto kupować najtańszych bo się historia powtórzy:
Ta chyba będzie pasować , sprawdź czy jest taka sam wtyczka:
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-dacia-logan-sandero-duster-lodgy-9550930837
W takim razie tak to ogarnę.
Auto na gwarancji jeszcze moment, ale przyznam, że przegapiłem ostatni przegląd (w wakacje wypadł, a wrzesień zleciał jak szalony w robocie) i obawiam się, że to podstawa, żeby nie uznali gwarancji.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-22, 09:46
Sonda Lambda do wymiany i tyle. Trochę dziwne, że w tak młodym aucie ale u mnie tez zdążyły się dwie usterki, które przy aucie 4 letnim z przebiegiem 45tyś nie powinny się zdążyć wiec wszystko jest możliwe.
Trochę dziwne, że w tak młodym aucie ale u mnie tez zdążyły się dwie usterki, które przy aucie 4 letnim z przebiegiem 45tyś nie powinny się zdążyć wiec wszystko jest możliwe.
Też mnie to dziwi, szczególnie, że ok. 10-12k km temu było to wymieniane również z powodu tej kontrolki.
Dlatego się zastanawiam, czy bezpiecznie jest usunąć błąd i czekać (bo nie ma żadnych symptomów, pali bardzo ładnie, jak od nowości i nie muli), czy przy moim poślizgu z przeglądem, usunięcie błędu było by już strzałem w kolano (pewnie tak)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3627 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-22, 12:35 Re: CheckEngine P2A00 i P0130(96) - Dacia Logan II MCV 2017
sub napisał/a:
P2A00 - ten błąd w obu aplikacjach
P0130(96) - ten błąd tylko w jednej aplikacji
Nie całkiem to samo, bo u mnie nigdy kontrolki nie było, ale temat pokrewny. Może to przypadek i rzecz jest całkowicie bez sensu, ale ja u siebie pozbyłem się błędów P0130 i P0135 (wykrywanych androidową apką dla każdego cyklu jazdy) oraz lekkiego poszarpywania przy przyspieszaniu, po oczyszczeniu czoła sondy lambda- tej pierwszej, przed katalizatorem. Ta sonda ma otworki tylko od czoła i były one całkowicie zasłonięte czapeczką z sadzy. Po zewnętrznym czyszczeniu sondy i krótkiej trasie, błędy zniknęły i poszarpywanie też.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-09-22, 12:58, w całości zmieniany 2 razy
Ciekawa historia. Wsiadam w samochód o 15:00, przez 2-3 minuty świeci się lampka checkengine, rzucam okiem za kilka minut i lampki nie ma, zgasła sama z siebie... Zgasiłem silnik na światłach, odpaliłem i dalej lampki nie ma. Czemu?
Jednak jak zatrzymałem się na chwilę pod sklepem i jak odpaliłem auto trzeci raz, lampka się zapaliła. Czemu?
Jeśli chodzi o Torque to mam wykres tylko na
- O2 1x2 (czyli Napięcie sondy lambda nr 2 - Bank 1)
- Q2S1Eq [edit: wskaźnik równoważności powietrze/paliwo - sonda lambda nr 7]
Pozostałe wykresy płaskie.
Ale wg. Piston mam cokolwiek tylko tu:
- Współczynnik Lambda (Sensor 1) - 1,000
- Sonda Lambda (Sensor 2) - 0,430
Pozostałe N/A
Ostatnio zmieniony przez sub 2020-09-22, 17:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-22, 17:26
Czyli pierwsza sonda nie działa albo gdzieś przerywa jej obwód. Jak masz multimetr to wypnij wtyczkę i sprawdź rezystancje par jej kabli (dwa są sygnałowe , dwa od grzałki). Będziesz wtedy wiedział czy to sonda czy może gdzieś dalej w wiązce jest problem.
Czyli pierwsza sonda nie działa albo gdzieś przerywa jej obwód. Jak masz multimetr to wypnij wtyczkę i sprawdź rezystancje par jej kabli (dwa są sygnałowe , dwa od grzałki). Będziesz wtedy wiedział czy to sonda czy może gdzieś dalej w wiązce jest problem.
Dzięki. Spróbuję.
Pytanie z tych głupich: czemu to się mogło rypnąć? Wczoraj jechałem wieczorem, dosłownie 5km i w połowie trasy przy ruszaniu ze skrzyżowania się ona zapaliła. Co ciekawsze dziś już zgasła i zdążyła znowu się zapalić... To już było wymienane z 10-12k km temu, chyba trochę często :(
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-09-22, 19:57
sub napisał/a:
Ja się obwiesiłem zawieszkami domestosa i chyba działa, ale tylko chyba... aż wybadam.
Na kuny jedyny pewny sposób to złapać i wywieść.
Testowałem wszystko co było na rynku a kamera pod samochodem potwierdziła, że nie ma takiego środka/urządzenia, co skutecznie odstrasza.
Mieszkam na wsi gdzie kuny to totalna plaga. Na kilka dni może coś pomoże np. świeża kostka toaletowa, albo nowy zapach, sierść itp... Ale to tylko kilka dni. Potem kuna czuje się jak u siebie.
Do tego jak parkujesz w miejscu gdzie jest inna kuna ( inna rodzina ) to po powrocie kuna mieszkająca w twojej okolicy będzie chciała usunąć ich zapach. Wtedy właśnie dochodzi do niszczenia kabli.
sub napisał/a:
Jak kuny, to i na gwarancji mi tego nie zrobią (taką dostałem odpowiedź za pierwszym razem, ale wtedy nie były to gryzonie).
Na uszkodzenia spowodowane kunami jest AC a Lambda u kun to stały element zainteresowana.
A teraz jak sprawdzić co wczoraj sąsiad miał na obiad ? - rano na 100% znajdziesz resztki pod maską.
Raz w tygodniu wyciągam kotlety, suchy chleb itp... - dzisiaj 22.09.2020 miałem kości z kurczaka.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-09-22, 19:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-22, 20:02
sub napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Czyli pierwsza sonda nie działa albo gdzieś przerywa jej obwód. Jak masz multimetr to wypnij wtyczkę i sprawdź rezystancje par jej kabli (dwa są sygnałowe , dwa od grzałki). Będziesz wtedy wiedział czy to sonda czy może gdzieś dalej w wiązce jest problem.
Dzięki. Spróbuję.
Pytanie z tych głupich: czemu to się mogło rypnąć? Wczoraj jechałem wieczorem, dosłownie 5km i w połowie trasy przy ruszaniu ze skrzyżowania się ona zapaliła. Co ciekawsze dziś już zgasła i zdążyła znowu się zapalić... To już było wymienane z 10-12k km temu, chyba trochę często :(
niestety teraz wszystko tak robią, że dana część wytrzymuje kilka tyś km albo kilka set tys km. W moim loganie który jest z 2016 roku przy przebiegu 42 tys km poszła maglownica a przy 45 tyś km cewka zapłonowa co przy tak młodym aucie i tak małym przebiegu nie powinno się zdarzyć a jak widać się zdarzyło. Poprzedniego takiego logana miałem z 2014 roku i jak sprzedawałem go z przebiegiem 80 tyś km to do tego przebiegu nie miał żadnych awarii. Po prostu wszystko zalezy od tego z jakich elementów powstanie dany egzemplarz i tyle
Dziś znowu rano CheckEngine się świecił, a w między czasie zgasł... Aplikacja Piston dalej uważa, że mam 3 razy błąd P2A00, więc od wczoraj ilość błędów się nie zmieniła. Ostatni zanotowany błąd 19km temu, więc to jak wczoraj miałem zgaszoną lampkę i po trzecim uruchomieniu znowu się zapaliła. Ciekawe czemu ona tak sama gaśnie.
Przylookałem, śladów kun nie mam :)
PS. Jestem laikiem. Czy sonda (pierwsza, o której mówimy) to to co zaznaczyłem na obrazku? Czy zupełnie źle szukam?
sonda-small.jpg Sonda?
Plik ściągnięto 49 raz(y) 209,37 KB
Ostatnio zmieniony przez sub 2020-09-23, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3627 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-23, 09:41
sub napisał/a:
PS. Jestem laikiem. Czy sonda (pierwsza, o której mówimy) to to co zaznaczyłem na obrazku? Czy zupełnie źle szukam?
Tak- dokładnie. obejrzyj wiązkę, złączkę, rozłącz i złącz ponownie. Żeby sondę wykręcić, wskazany jest specjalny kluczyk do sond- żeby wypuścić kabel. A gdybyś szukał kiedyś drugiej sondy, to już dostęp ciut gorszy, bo niżej. Ale pod samochód wchodzić nie trzeba, wszystko od góry- zobacz na zdjęciu tyłu silnika- to pomarańczowy kabelek.
SCe75_tyl.jpg
Plik ściągnięto 69 raz(y) 32,68 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-09-23, 09:54, w całości zmieniany 3 razy
PS. Jestem laikiem. Czy sonda (pierwsza, o której mówimy) to to co zaznaczyłem na obrazku? Czy zupełnie źle szukam?
Tak- dokładnie. obejrzyj wiązkę, złączkę, rozłącz i złącz ponownie. Żeby sondę wykręcić, wskazany jest specjalny kluczyk do sond- żeby wypuścić kabel. A gdybyś szukał kiedyś drugiej sondy, to już dostęp ciut gorszy, bo niżej. Ale pod samochód wchodzić nie trzeba, wszystko od góry- zobacz na zdjęciu tyłu silnika- to pomarańczowy kabelek.
Fajnie :) Dzięki, zobaczę. Z kluczem już trudniej, bo kupować tylko w tym celu... może sąsiad ma...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum