Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
Błąd Check Engine - sondy Lambda
Autor Wiadomość
Komisarz Zawada 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2011-09-16, 12:26   Sonda lambda przed katalizatorem (po raz drugi)

Otóż wczoraj zostawiłem w serwisie w Warszawie swojego Sandero z uszkodzoną sondą lambdą przed katalizatorem. Dziwna to rzecz ponieważ w czerwcu panowie z serwisu założyli mi nową sondę, gdyż poprzednią również szlag trafił. Miał ktoś z Was podobne problemy? Co może być przyczyną tak częstych awarii części, której żywotność powinna być dużo dłuższa. Mam wrażenie, że i serwis za bardzo nie wie co jest grane, podobno wysłali zapytania do swoich sieci serwisów, czy miały podobne przypadki. Według mnie problem tkwi chyba w komputerze, który być może niewłaściwie steruje wtryskiem paliwa.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Komisarz Zawada 2011-11-18, 06:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-09-16, 15:52   

Cytat:
problem tkwi chyba w komputerze, który być może niewłaściwie steruje wtryskiem paliwa.

Albo zbieg okoliczności, ale to raczej nie jest wina złej mieszanki - wywalcz gratisowy chip tuning (pewnie tak ze 3kuce będą ;p), a może błędu numeru części w systemie ASOwskim. U mnie nie ma problemów 60kkm, w tym 50kkm na gazie i wszystko działa jak powinno.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-09-16, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-09-16, 17:13   

u mnie póki co nic takiego się nie dzieje, ale mój ojciec w Fabi 1.2 HTP miał podobny problem, wymieniali mu sonde Lambda właśnie przed katalizatorem 3 razy i za kadym razem w innym warsztacie i w tym 2 razy w ASO. wymienili za 4 razem filt paliwa i wróciło do normy. Objaw palił się check engine. a u Ciebei jak się objawia? :?:
 
Komisarz Zawada 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2011-09-16, 18:23   

Kontrolka błędu paliła się jakieś dwa góra trzy dni potem zgasła. Trochę dziwne. Tak było zarówno za pierwszym jak i za drugim razem. Samochód jednak cały czas ssał około 10 litrów benzyny na 100 km. Znajomy mechanik wpiął mi taką małą kostkę diagnostyczną z własną pamięcią, z którą można jeździć i która analizuje parametry jazdy i zapisuje błędy i to ona wskazała na awarię w obwodzie sondy lambdy. Natomiast podpięcie innego urządzenia bazującego na programie CDIF nie wskazało żadnych błędów.
Odebrałem właśnie samochód z serwisu. Założyli mi nową sondę, ale dalej nie wiedzą gdzie tkwi przyczyna, że padają. Problem zgłosili ponoć do producenta i jeżeli otrzymają jakieś wyjaśnienia w tej sprawie zaproszą mnie na naprawę. Na razie podobno należy domniemywać, że to jednak wina sondy. Czy w przypadku kolejnej awarii tego samego podzespołu posiadam jako klient jakiekolwiek prawa, aby czegokolwiek żądać albo od dilera, albo od serwisu? Trafiła mi się widać jakaś felerna sztuka przy zakupie, w zeszłym roku na jesieni, rozsypał się w drobny mak wiatrak nawiewu, teraz ta sonda i jeszcze po półtora roku blokujący się i piszczący hamulec z jednej strony (ale to jestem w stanie zrozumieć- eksploatacja).
_________________

Ostatnio zmieniony przez Komisarz Zawada 2011-09-16, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-09-17, 20:55   

Bo aso to pipy są (przepraszam, bo wiem że nie wszyscy, ale często praca to tylko czytanie serwisówek).

Co należało zrobić to odpalić samochód z wypiętą kostką sondy lambda i sprawdzić napięcia multimetrem kupionym na bazarze za 10zł. Jest to element który o ile się nie mylę ma np. podgrzewanie i jest zasilany. Jeśli jest złe napięcie to mamy przyczynę - pierwszy element do którego prowadzi przewód i pewnie on jest problemem. Sonda lambda to nic innego jak opornik o oporze zależnym od "jakości" spalin, bez trudu można znaleźć info jakie wyniki powinny być (zwykły interfejs ELM327 pokazuje odczyt napięcia z lambdy, więc można zobaczyć czy nie ma przekłamania w odczycie). Sama sonda zwraca tyle co np. w Toyotach i pewnie wielu innych samochodach - także poprawne dane można szybko wygooglować.

Dziwie się że trudno zlokalizować problem "specjalistom" i trzeba szukać pomocy w magicznej centrali (a co jeśli to odosobniony przypadek spowodowany np. przepalonym kondesatorem? może w centrali mają szklaną kulę...).

A w takim przypadku obawiam się, że w ASO uważają że sonda lambda to takie magiczne urządzenie cyfrowe, komunikujące się nieznanym protokołem z komputerem silnika... A tak naprawdę cała rola komputera silnika to odczyt napięcia z sondy przy zadanym prądzie...
 
Komisarz Zawada 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2011-11-18, 06:49   

Po wrześniowej wymianie sondy na nową nie minęły dwa miesiące i ponownie ta sama akcja po raz trzeci :evil: .
Samochód wczoraj odstawiłem do ASO. Jak to się mówi do trzech razy sztuka i w końcu serwis ustalił przyczynę tych awarii sondy. Jak zostałem telefonicznie poinformowany winą ponoć jest rozszczelnienie czujnika oleju, który to po jakiejś wiązce dostawał się do sondy lambda. Do wymiany oczywiście w ramach gwarancji czujnik oleju, sonda lambda i ta wiązka. Mam nadzieję, że na tym zakończą się problemy i awarie te nie wpłynęły negatywnie na pozostałe podzespoły takie jak np. katalizator :?:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Komisarz Zawada 2011-11-18, 07:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
  Wysłany: 2012-01-03, 08:03   Błąd Check Engine - sondy Lambda

Muszę wymienić sondę w moim, po jest uszkodzona, tak wyszło po podpięciu do kompa. Byłem juz tego pewny dużo wczesniej, ale musiałem się przekonać na 100% podpinając pod komputer.
Mam pytanie teraz, bo szukam z jakiegoś rozbitka, najlepiej żeby miał mały przebieg i był w miarę młody. czy wystarczy nową wkręcić i wpiąć wtyczkę i będzie śmigać i poprawi się w koncu spalanie, bo pali mi jak smok benzyny????, czy po zamontowaniu, trzeba znowu podpinać pod kompa i coś ustawiać. Bo nigdy nie wymieniałem tego elementu i nie bardzo wiem.
Kolejne moje pytanie wymieniał, już ktoś wogóle sondę w swoim loganie, a jeśli tak to w jaką się zaopatrzył, bo czytałem żeby omijac szerokim łukiem te różne tanie zamienniki, i ciekawi mnie ile kosztuje oryginał w ASO, ale na pewno z 1000zł znając te ich złodziejskie ceny.

Chociaż ostatnio kupiłem w serwisie ASO czujnik świateł STOP (ten montowany nad pedałem hamulca) taniej niż podróbka na allegro, bo koszt to 60zł i tu mnie pozytywnie zaskoczyli.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 09:59   

waski napisał/a:
czy po zamontowaniu, trzeba znowu podpinać pod kompa i coś ustawiać

Nie.


waski napisał/a:
ile kosztuje oryginał w ASO

553 zł brutto, ref. 7700103504.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-03, 11:32   

Kup zamiennik, ale znanej firmy i w sklepie firmowym - ani Renault ani Dacia nie produkuje sond, jak obejrzysz tą co masz to powinieneś znaleźć oznaczenie producenta. A swoją drogą to po jakim przebiegu jest uszkodzona- bo coś szybko.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-03, 16:07   

W Intercarsie kupisz firmową sondę FAE za maks. 370 zł.


Albo Boscha za 280 zł :
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-03, 16:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-01-03, 20:29   

Ojciec wkręcił tą sonde Boscha w Corolle dwa lata temu i śmiga aż miło...

Można podłączyć do kompa, żeby zgasł Check Engine, albo poczekać kilka minut do kilku godzin i komputer zauważy że już wszystko działa. (mniej więcej tak jak po hamowni kontrolka ABS, u wszystkich zgasło od razu, a u mnie po kilku godzinach, a później jak na dojazdówce dojeżdżałem do wulkanizatora też po założeniu koła i kilku metrach przejechanych zadziałało ;D)
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 19:57   

Bosch około 300. Montaż bardzo prosty ale kasują około 100 . Zawsze po naprawie dobrze zrobić odczyt. Przy przepustnicy byłby konieczny. W zakładzie zrobią ci w cenie.
_________________
Dacia...czemu nie.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-01-09, 00:14   

Ja kupowałem uniwersalną NGK za chyba 220zł w hurtowni...
 
akon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-10, 09:59   

wiesz, zamiennik zamiennikowi nierówny. ja bym Ci polecał uniwersalkę boscha, wygląda to tak - sonda lambda, bądź NGK (robi dedykowane, nie wiem nawet czy nie na pierwszy montaż, choć tutaj musiałby się specjalista wypowiedzieć). nie zdziwiłbym się, gdyby kupując przykładowo sondę NGK w sklepie miałbyś to samo co w ASO tak de facto tylko bez oznaczeń...
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2016-01-28, 19:32   sonda lambda Duster 1.6 16v 114km

witam
opiszę swoją sytuację.
Dzisiaj odpalam samochód a tu ZONK ;/, przebieg 700km i pali się błąd silnika....
Dzwonie do najbliższego serwisu i jadę na diagnostykę. Pada diagnoza- "obwód grzałki sondy lambda" czy jakoś tak- czyli sonda do wymiany. I tu zaczynają się schody..Zostałem poinformowany, że takiej sondy nie można dostać i trzeba będzie czekać pewnie z miesiąc....Dzwoni do salonu w którym kupowałem samochód i na dziale części mówią mi, że sonda może być na drugi dzień ale muszę do nich przyjechać, żeby ich diagnosta zdiagnozował mój samochód. Jako, że mam daleko i nie chcę robić zbędnych kilometrów to dzwonię do agenta u którego kupowałem samochód i mówię co i jak i czy by nie dało rady zamówić tej sondy, tak żebym mógł przyjechać tylko na wymianę-po kilkunastu minutach telefon, że kontaktowali się z serwisem w którym byłem i u nich też trzeba czekać bo mam "specjalną sondę" i w Polskich magazynach takich nie ma...Dzwonię do trzeciego serwisu, podaję VIN i gość mi mówi, że sonda na drugi dzień po zamówieniu będzie na miejscu...
Moje pytanie: o co k***** chodzi z tą dostępnością? a może jechać do tego trzeciego serwisu i niech tam zamawiają-tylko, czy nie skasują mnie za takie jeżdżenie po serwisach?
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-28, 19:42   Re: sonda lambda Duster 1.6 16v 114km

keisyzrk napisał/a:
Moje pytanie: o co k***** chodzi z tą dostępnością? a może jechać do tego trzeciego serwisu i niech tam zamawiają-tylko, czy nie skasują mnie za takie jeżdżenie po serwisach?

Tak się niestety szanuje pracę i klienta w PL. Nie zarobią nic, więc zlewają.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-01-28, 21:22   

I dla tego ja wlasnie zrezygnowalem z gwarancji i mam spokoj z serwisami.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-01-28, 21:27   

kolego shrek..to w takim razie po co kupowac nowe auto?gwarancja jest po to , zeby z niej korzytac...ja wykupilem 5 lat FNS i juz jestem dzieki nie kilka stowek do przodu...
a koledze rozpoczynajacemu temat zycze cierpliwosci..na pewno wszystko sie dobrze skonczy. w razie czego proponuje pisac do Renault Polska.. ja kiedys mialem problem z ASO a po kontakcie z RP jeszcze mnie orzepraszali...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 21:32   

Specjalna sonda lambda :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a ja myślałem że ten element nie zmienił się od 20 lat

Pierwsze pytanie która sonda bo są 2 . Za catem i przed .
Ta przed koryguje skład mieszanki ta po kontroluje czy katalizator działa .
Zapaliła ci się ikonka katalizatora ?
to można olać bo znaczy tyle że katalizator nie czyści spalin .
Czy obroty falują , silnik gaśnie itp to ta 1

Sonda ma oczywiście podgrzewanie ale chyba tylko ta 1 .
Sondy lambda to elementy uniwersalne różnią się tylko wtyczkami
Najłatwiej będzie zajrzeć samemu pod auto i sprawdzić powinna być widoczna od razu
dla bardzo nie kumatych wygląda jak świeca zapłonowa wkręcona w wydech.

Oryginał boscha to koszt ok 150 -200 zł
robota na 30 min .

Sondy dobiera się tylko po ilości przewodów (standard teraz 4 ) wtyczce (można kupić uniwersalną ) i długości przewodów . Najlepiej kupić z trochę dłuższym przewodem będzie łatwiej zamontować .
Do wszystkich daci pasuje praktycznie taka sama jak do reszty renówek

Pewnie ten silnik ma sonde od nissana ale znając życie to dokładnie taka sama jak u nas .

5940449062.jpg
Plik ściągnięto 202 raz(y) 70,16 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-28, 21:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-01-28, 21:39   

W moim aucie po 20 tys mialem problem z kolem dwumasowym sprawa prawie skonczyla sie w sadzie(przypadek jak u autora temayu) . Za wymiane oleju w reno trzeba zaplacic w moim przypadku okolo 220-300 euro. I jeszcze nie wiadomo czy wymienia.A ja i tak jestem nerwowy i nie potrzebny mi dodatkowy stres. Robie wszystko sam i jestem zadowolony.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-01-28, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 22:44   

keikan napisał/a:
po co kupowac nowe auto?

Właśnie po to, żeby mieć nowe - czyli przez nikogo nie popsute, łącznie z mechanikami z ASO.

Jeżeli ma się możliwość samodzielnego serwisowania - miejsce, narzędzia, umiejętności i chęci - to na pewno jest to najlepszy sposób na zadbanie o auto.

(Aczkolwiek ja też uważam, że lepiej zachować gwarancję "na wszelki wypadek" - a w Dacii nie jest to zbyt kosztowne).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-28, 22:57   

Czyli sonda działa tylko grzałka padła. Zdarza się ostatnio widzę że coraz częściej i szybciej. A rodzajów sond jest naprawdę parę i nie piszę tylko o gwintach czy długości.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 23:48   

ale wszystkie działają tak samo
mierzą ilość tlenu w spalinach wysyłając sygnał od 0,1V do 1V
_________________
Moje auto
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2016-01-30, 14:14   

dzisiaj spisałem numery z sondy: 226A44172R, H8201312873, 0258030144 no i oczywiście nigdzie takiej nie ma...
ile mogę czekać na taką sondę zanim serwis ją sprowadzi?wiem, że te sondy były montowane w innych autach, np. w scenicu i twingo i tam też padały prawie nowe...
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-30, 15:23   

Keisyzrk, czy teraz możesz jeździć tym samochodem?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne