Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Działanie skrzyni biegów
Autor Wiadomość
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-03-18, 12:40   Działanie skrzyni biegów

Moze jestem przeczulony, ale zrobiłem Loganem 1,5 tys km i przy wrzucaniu biegów czuję opór na synchronizatorach. Nie przeszkadza on we wrzucaniu biegów, ale czy to normalne?
Oczywiscie moge wrzucac biegi z taka sila, zeby opor synchronizatorów był niewyczuwalny. Jak lepiej wrzucac biegi, mocniej czy delikatniej? W obu przypadkach ruch dżwignią jest w miarę jednostajny.

Moge byc troche przeczulony, gdyż ostatnie 40 tys zrobiłem w padace, która czasami nie pozwała wrzucic biegu ;) padł synchronizator 2 i 4 biegu ;)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-18, 14:14   

kier napisał/a:
ale czy to normalne?

Z tego, co piszesz wniskuje, ze chodzi o delikatny opor przy wrzucaniu kazdego biegu. Jest to normalne zjawisko i nie masz sie czym przejmowac. IMO Takie "cos" zwieksza precyzje wybierania biegow, gdyz drazek nie chodzi jak "w masle".

Jesli mimo wszystko uwazasz, ze cos odbiega razaco od normy mozesz przejechac sie do jakiegos ASO (nie pytaj mechanika bo on i tak powie, ze to normalne ;-) ) i porownac z praca drazka w innych samochodach (Logan, Clio III, Megane II), ktore stoja w salonie. Jesli wtedy utwierdzisz sie w przkonaniu, ze z twoim smaochodem jest cos nie tak od razu podejdz do serwisu, aby to sprawdzili.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-03-18, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-18, 14:59   

Logan jest dużo lepszy w tym względzie niz np. Laguna II, jednak oddając sprawiedliwość auta vw/audi oferują przyjemniejsze doznania (krótszy skok, większa pewnośc prowadzenie drążka).

Suma sumarum - Logan wypada dobrze (chyba że jest jakaś wada jednostkowa)
_________________
GeRRaD
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-03-18, 17:03   

Szybka zmiana biegow w zwyklym samochodzie nie jest zalecana, ze wzgledu na trwalosc miedzy innymi synchronizatorow. Nalezy to robic pewnie z wyczuciem.
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-18, 17:40   

Problem z "oporną" zmianą biegów nasila się zimą. Zgłaszałem w serwisie, jednak mechanik orzekł, że nic "nie czuje".
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-18, 18:32   

Zimą ciężej chodzi ale przy minusowych temperaturach. Jak się rozgrzeje już jest OK. Poza tym, sprzęgło i skrzynia bardzo leciutko chodzi w Loganach z silnikiem benzynowym a w dieslu ciężko jedno i drugie.

Biegi trzeba precyzyjnie wrzucać, można się do tego przyzwyczaić.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-03-21, 10:40   

Jak dla mnie lepiej byloby gdyby lewarek byl krotszy, nawet na wzor z VW albo chociazby z 307ki, wtedy bylby krotszy skok, i dzwignia chodzilaby precyzyjniej. Razem z tym wskazany bylby regulowany na wysokosc fotel albo dlugie rece
_________________

 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-23, 17:30   

U mnie biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Chociaz czasami zdarza się, że zamiast jedynki wrzucę trójkę - ale sadze, że jest to mój błąd, a nie samochodu.

...no i zdarza sie, że chcę wrzucić szóstkę... :lol:
 
dec 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2008-03-23, 17:38   

U mnie skrzynia chodzi idealnie, nie haczy, a biegi wchodzą precyzyjnie.
_________________
pozdrówka
dec
Dacia Logan 1.5DCI Laureate '2007
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-03-26, 11:37   

Jak ktoś ładnie określił: jestem mordercą skrzyń biegów. Jakoś nie wierzę, że nowoczesne skrzynie biegów można wrzucać lekko, łatwo, i przyjemnie dwoma paluszkami.

W Loganie trochę problemów może sprawiać na początku wrzucanie wstecznego biegu. Wrzucanie zaraz po zatrzymaniu samochodu sprawia, że czasami coś zaskrzypi-była o tym mowa na forum. Podobnie jak przy wrzucaniu piątki-trzeba drążek mocniej odchylać w bok.

Druga rzecz, która pojawi się z czasem wraz ze zwiększającym się przebiegiem to ciężej, z lekkim oporem wchodząca jedynka.

II, III, IV chodzą bez problemów.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-03-26, 11:48   

Ja również zauważyłem, że jak jest zimno, to skrzynia ciężko chodzi, ale to mniej więcej pierwsza minuta, może dwie. Potem jest w porządku.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-26, 17:56   

Jak jest zimno gęstszy jest olej w skrzyni i dzieki temu lewarek chodzi ciężej - normalny objaw :-D
_________________
GeRRaD
 
kuba18 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,6
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-26, 21:47   

łatwo wchodzą teraz w marcu, jak w czasie mrozów, to nie wiem, bo dopiero kupilem brykę. :mrgreen:
_________________
Pozdro dla Wszystkich!
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2008-03-26, 22:36   

W Nexii biegi wchodziły mi łatwiej i przyjemniej ... no i nie było tak "wysokiego" sprzęgła.
 
johnny303 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-27, 03:10   

Mnie w Loganie uderzyło to, że leciutko się prowadzi, a biegi wskakują lekko, sprężyście i chętnie. Moja jedenastoletnia Nexia, chociaż wcale nie zdezelowana, jest przy nim jak czołg. Może to kwestia wersji albo egzemlarza?
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-03-27, 07:57   

Jak dla mnie to biegi chodzą super i ekstra wskakują, i właśnie fajnie ze jest taki mały opór, gdyż mam lepsze wyczucie...
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-31, 14:53   

O widzę że jest tu więcej osób które śmigały lub śmigają nexią. Kurcze to były piękne czasy. Myślałem że po kupnie logana będzie dużo lepiej niż w nexii, ale muszę stwierdzić że jest odwrotnie. Moja nexia miała wymienione kompletne zawieszenie wliczając w to każdą możliwą gumę z zawieszenia. I jak bym miał porównać to logan tylko wyglądaem bije nexię i niczym pozatym. Śmiem stwierdzić że w nexii były nawet lepsze plastiki deski rozdzielczej. No i wyciszenie w porównaniu z loganem to było mistrzostwo. Tam na piątce jak się leciał 100-120 to tylko lekki szumek wiatru, żadnego odgłosu silnika, a w loganie przy setce to silnik słychać bardziej niż szum powietrza.

Po dłuższej eksploatacji muszę powiedzieć że logan mi się strasznie podoba z wyglądu, ale mogłem lepiej kupić peugeota 406 rocznik 2003, czyli te ostatnie modele.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-31, 17:09   

406 tez ładne auto (wolę niż 407) Zawsze pozostaje tylko jedno "ale"........ w cenie nowego Logana auto używane :cry:
_________________
GeRRaD
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-31, 20:11   

GeRRaD napisał/a:
406 tez ładne auto (wolę niż 407) Zawsze pozostaje tylko jedno "ale"........ w cenie nowego Logana auto używane :cry:


No tak to jest to jedno ale. Albo-albo. Nowy z gwarancją i dwie klasy niżej, czy starszy sprawdzony samochód wyżeszej klasy, już niestety dawno po gwarancji i trzeba się liczyć że ma jakieś wady ukryte, które trzeba będzie pokryć z własnej kieszeni
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-06-02, 08:18   

Trochę trudny temat, gdyż dotyczy subiektywnych odczuć. Jednak tuż po rozpoczęciu jazdy przez około 10, może 15 km I bieg czasami nie wchodzi (wyskakuje?) gdy go nie dociśnie się mocniej dłonią. Warto poćwiczyć na sucho podczas postoju z wyłączonym silnikiem włączanie I biegu. Wtedy łatwo można wyczuć opór, taki przeskok, który trzeba pokonać, by włączyć I bieg. W pośpiechu, gdy dźwigni zmiany biegu podczas ruszania nie dociśniemy odpowiednio mocno to mimo, że dźwignia jest ustawiona prawidłowo to nie ruszymy. Tylko, czy to jest wina skrzyni biegów, czy kierowcy? :-P
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-06-02, 10:46   

1 bieg to nieco inno sprawa, w zasadzie jest zsynchronizowany, ale unikalbym wrzucania go gdy samochod jeszcze sie porusza.

Co do pierwszego postu, obecnie przejechalem 4900, i albo skrzynia sie dotarla, albo ja stalem sie mniej wrazliwy, w kazdym razie jest dobrze :)
Jak szanowny przedmowca zauwazyl, odczucia subiektywne - trudna sprawa ;)

--
pozdrawiam
kierek
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-02, 11:19   

Miałem ostatnio okazję trochę pojeździć na zmianę z moją MCV-ką Citroenem C3.

W "cytrynce" gałka lewarka przypomina kapsel na butelce, co może nieźle wygląda i pasuje stylistycznie do reszty krzywizn samochodu, ale jest jest fatalnie nieergonomiczne - klasyczny przerost formy nad treścią.

Same biegi wchodzą zdecydowanie precyzyjniej, z wyraźnym "kliknięciem" (coś podobnego było kiedyś w Astrze I moich rodziców), ale, o dziwo, za to znacząco ciężej niż w Loganie. Być może jest to - przynajmniej do pewnego stopnia - wynikiem zastosowania znacząco krótszej dźwigni.

Ogólnie - skrzynia Logana jednak bardziej mi się podoba: długi skok nie przeszkadza, precyzja jest wystarczająca, a lekkością działania bije na głowę ten konkretny egzemplarz Citroena.
 
Tomasz 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-11-12, 22:34   Re: Jak chodzi skrzynia biegów w Loganach?

Witam u mnie jest tak z 5 biegiem tak jakby był mniej precyzyjny i głośniejszy przy wrzucaniu oczywiście serwis powiedziała że te typy tak mają ale jak uważam to jest ok oczywiście sprzegło wciskam prawidłowo
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-11-13, 08:39   

Tomasz napisał/a:
k z 5 biegiem tak jakby był mniej precyzyjny i głośniejszy przy wrzucaniu


Teoria grubymi nicmi szyta: Jak jeszcze troche pojezdzisz to powinno przejsc - pewnie w samochodzie zbyt czesto piatka nie byla wrzucana i sie jeszcze nie "spasowala" - synchronizatory nie dotarte (???) :)

--
pozdrawiam
kierek
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-13, 09:53   

Jak się rozgrzeje to wchodzi jak masełko.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne