Po wielu godzinach medytacji nad ofertami samochodów klasy kompakt, ostatecznie wybór padł na Dustera Wersja Laureate, czarna, napęd 4x2, silnik 1.5 dCi 110KM, bez pakietu Look, felgi stalowe. Lepsza połowa zatwierdziła taką konfigurację Felgi aluminiowe planujemy dokupić na następną wiosnę, a zimówki założyć na stalowe. Z dodatków interesuje mnie podłokietnik, chlapacze i gumowe dywaniki. Radio i głośniki zdobędziemy we własnym zakresie i poprosimy o montaż przed odbiorem samochodu.
Wczoraj przejechaliśmy się wersją 4x4 / 1.5 dCi 110KM i to przesądziło o wyborze. Jedyne co nam przeszkadza to stosunkowo głośna praca silnika, ale rozumiem że są sposoby na zaradzenie temu, ciekawie opisane tu na forum
Zanim zapadnie klamka chciałem jeszcze rozwiać kilka wątpliwości, które mają też sporo wspólnego z tym że będzie to mój pierwszy kupiony samodzielnie samochód:
1. Ubezpieczenie: jakich zabezpieczeń antykradzieżowych wymaga ubezpieczyciel? Czy powinienem zamówić dodatkowo auto-alarm?
2. Wyciszenie wnętrza: czy instalacja mat wyciszających w grodzi między silnikiem i kabiną spowoduje utratę gwarancji? Czy taką czynność powinienem zlecić w ASO?
3. Gwarancja: czy ktoś z obecnych na forum dokupił dodatkową gwarancję na dodatkowe 2 lata (po upływie 3 lat) z limitem 100kkm? Czy wydatek 1700pln na ten cel to trafny wydatek? Z tego co mi powiedziano, ową gwarancję dokupić można np. po roku.
4. Zakup: czy ktoś na forum kupował w salonie Wektor w Oświęcimiu? Nie widzę tego salonu w wątku „Dealerzy, warsztaty i sklepy”. W grę wchodzą salony z górnego i dolnego śląska.
5. Dodatki: czy powinienem zwrócić uwagę na coś jeszcze poza wymienionymi wyżej? Samochód ma być używany do wypadów weekendowych (rowery i te sprawy) i dojeżdżania do pracy.
Dziękuję bardzo i pozdrawiam wszystkich noworocznie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-04, 13:11
witam i pozdrawiam
dobry wybór - Duster to auto dla ludzi bez kompleksów
-większość ubezpieczycieli przy tej cenie pojazdu zażąda 2 zabezpieczeń (standardowo jest tylko immobiliser) - ja zleciłem montaż blokady (nie wierzę w skuteczność alarmu - robi hałas i wyładowuje akumulator a i tak nikt nie zwraca na niego uwagi)
-sądzę,że mata pod pokrywą komory silnika w zupełności wystarczy (Dci bardzo przyjemnie brzmi)
-w mojej ocenie dodatkowa gwarancja (na kolejne dwa lata) jest pozbawiona większego sensu
-warto zainwestować w zabezpieczenie błotników i drzwi (pakiet off road - komplet chlapaczy i nakładek - chronią drzwi i błotniki przed obijaniem na parkingach,rysowaniem gałęziami, piaskowaniem żwirem i piaskiem wyrzucanym spod kół przednich przy skrętach)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-04, 13:29, w całości zmieniany 12 razy
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-04, 13:22
Witaj w klubie
Cytat:
jakich zabezpieczeń antykradzieżowych wymaga ubezpieczyciel? Czy powinienem zamówić dodatkowo auto-alarm?
Sprawdź w OWU konkretnego ubezpieczyciela. Większość żąda 2 niezależnych zabezpieczeń, choć nie wszyscy
kopaczus napisał/a:
czy instalacja mat wyciszających w grodzi między silnikiem i kabiną spowoduje utratę gwarancji
IMHO nie jeśli nie będzie ingerencją w samą konstrukcję samochodu
kopaczus napisał/a:
Czy taką czynność powinienem zlecić w ASO
wtedy odpowiedzialność bierze na siebie ASO, jeśli coś takiego wykonuje bez pisemnego zerwania gwarancji, to jest to ich problem, nie użytkownika (Ciebie) - ten kto wyrządza szkodę jest zobowiązany do jej naprawienia
kopaczus napisał/a:
czy ktoś z obecnych na forum dokupił dodatkową gwarancję na dodatkowe 2 lata (po upływie 3 lat) z limitem 100kkm
Ja nie. Nie mam zdania
kopaczus napisał/a:
czy ktoś na forum kupował w salonie Wektor w Oświęcimiu? Nie widzę tego salonu w wątku „Dealerzy, warsztaty i sklepy”. W grę wchodzą salony z górnego i dolnego śląska.
Ja nie, ale ten salon gdzieś się na forum przewinął.
kopaczus napisał/a:
czy powinienem zwrócić uwagę na coś jeszcze poza wymienionymi wyżej? Samochód ma być używany do wypadów weekendowych (rowery i te sprawy) i dojeżdżania do pracy.
Oczywiście na kultową uszczelkę i klubową naklejkę
Dość miękki lakier łatwy do zarysowania
IMHO - zabezpieczenie antykorozyjne
IMHO - czujniki parkowania (dopiero po zamontowaniu stwierdzam na ile poprawiają wygodę)
Do przemyślenia - dodatkowa wymiana oleju po docieraniu - rób jak chcesz
Bagażnik rowerowy
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-01-04, 16:09, w całości zmieniany 3 razy
gratuluję rozsądnej "lepszej połowy"...
ad. 1
podpytaj dealera o ubezpieczenie w Allianz, są różne łączone akcje RP z Allianz w których oferują tanie ubezpieczenie (pakiet), ja z takiej oferty skorzystałem i wówczas nie było warunku dodatkowego zabezpieczenia w postaci alarmu ale "wytarmosiłem" alarm od dealera gratis,
ad. 3
w kwestii wykupienia dodatkowej gwarancji to nie warto się spieszyć, lepiej trochę samochodem pojeździć i zorientować się jak się sprawuje, masz na to rok czasu, WAŻNE: na dokupienie dodatkowej gwarancji musisz się zdecydować PRZED upływem roku od daty zakupu, by może okaże się, że autko sprawuje się bez żadnych problemów (i tak też rokuje) i zakup dodatkowej gwarancji okaże się zbędny,
ja dokupiłem dodatkowy rok za 950,00 pln, sugerowałem się tym, że przez trzy lata gwarancji fabrycznej z Dustera powinny "wyjść" wszystkie mankamenty "okresu dziecięcego" i gdyby coś się ewentualnie działo niepokojącego to mam jeszcze dodatkowy rok ochrony i czas na podjęcie decyzji co dalej z tym robić...
kopaczus napisał/a:
Jedyne co nam przeszkadza to stosunkowo głośna praca silnika
ja mam co prawda wersję benzynową i dlatego w tym temacie doświadczeń nie mam ale była na ten temat dyskusja na forum i z tego co pamiętam to koledzy użytkujący Dustery z silnikiem diesla pisali, że po pewnym czasie silnik pracuje ciszej...
Teraz tak:
- chlapacze powinny wystarczyć żeby dostatecznie osłonić karoserię przed działaniem piasków/żwirów/etc? W cięższy teren niż od czasu do czasu podjazd pod wyciąg na jakichś górkach zjeżdżać nie zamierzamy...
- @TD Pedro, co do ubezpieczenia, dzięki za poradę; popytam o ten pakiet Allianza, jeżeli da się poprzestać na jednym zabezpieczeniu antykradzieżowym. Alarm - zgadzam się z Dar1962 - jest bezużyteczny a blokada skrzyni wymaga ciągłego sięgania do tego zamka - również wolałbym uniknąć tej wątpliwej przyjemności.
- @ajax, w forumową uszczelkę się rzecz jasna zaopatrzę, w naklejkę również żeby nie trzeba było podnosić maski celem stwierdzenia przynależności do klubu
- @ajax, zabezpieczenie antykorozyjne pod jaką postacią sugerujesz?
- co do wyciszenia, faktycznie - pojeździmy zobaczymy :)
Co do ubezpieczyciela to Hestia nie wymaga drugiego jak do tej pory. Fabryczny immobilaizer wystarcza.
Chlapacze moim zdaniem słabo chronia zwłaszcza progi. W zimie sypią np szlaką czy czymś takim ostrym i to może obijać. Proponowałbym pakiet jw. wraz z nakładkami na błotniki.
Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne to tzw. baranek.
Salon Wektor w Oświęcimiu czy Bielsku bo tam też jest i pare osób tam kupowało. Omijaj Tandem Będzin, a raczej serwis, a przy odbiorze nówki posprawdzaj i pooglądaj dobrze jakbys tam brał.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-01-04, 15:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-04, 16:02
Mam Rust Check. Miejsca gdzie robiłem nie polecam ze względu na odległość. Jak widzę jesteś z Wrocka, to do Sosnowca będziesz miał daleko. Chyba, że od razu po odbiorze w Oświęcimiu po drodze - wtedy to ma sens. Popatrz na Wątek Duster Blachy 997, stamtąd masz namiar na mój (już nie pamiętam tytułu, ale jak coś, to szukajka też znajdzie). Jeśli tam, to radzę telefon na jakiś tydzień wcześniej i uzgodnić. Gdzie indziej nie wiem
Przyjemności z ujeżdżania, szerokości, przyczepności, gumowych drzew
P.S. Nie ciągnęło Cię do 4X4?
P.P.S. "szukajka" znalazła: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6164
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-01-04, 16:07, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-04, 18:46
pytałem gościa z salonu, czy ewentualnie wykonują dodatkową konserwację nowego Dustera przed jego odebraniem. Odpowiedział że nie - z uwagi solidne zabezpieczenie antykorozyjne wykonane fabrycznie. Wręcz odradzał mi wykonywanie takich zabiegów we własnym zakresie gdyż mogłoby się to wiązać z problemami gwarancyjnymi.
Witaj. Dodałbym do tych dodatków soczewkę na szybę tylną ,lusterko martwego punktu,termometr wewnętrzny+zewnętrzny i dodatkową gwarancję miałem za symboliczną złotówkę.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-04, 21:19
Riczi napisał/a:
Witaj. Dodałbym do tych dodatków soczewkę na szybę tylną
Dziękuję za porady dot. ubezpieczenia i @ajax, zabezpieczenia antykorozyjnego :) Napęd 4x4 nam niepotrzebny - nie planujemy zapuszczać się w teren który by usprawiedliwiał wyższy koszt zakupu i większe spalanie. Jesteśmy młodą rodziną więc musimy mocno liczyć się z kosztami ;)
Dowiedziałem się właśnie we wrocławskim salonie iż Allianz nie wymaga drugiego zabezpieczenia anty-kradzieżowego jeżeli wartość samochodu nie przekracza 60.000zł... niestety w mojej konfiguracji cena przekroczy 60k, więc musze wybrać alarm albo blokadę skrzyni...
Zabezpieczenie anytkorozyjne skonsultuję przy odbiorze.
Teraz dzwonię po salonach i próbuję negocjować bonusy. Przy tej cenie samochodu zdaje się panować konsensus iż wartość dodatków powinna wynieść +/- 1000zł. Dużo w tej kwocie się nie zmieści; podłokietnik, chlapacze i gumowe dywaniki dorzucą, ale pytania o więcej spotykają się z kategorycznym oporem. Może coś ugram w salonie, face to face :)
Zgadza się Allianz wymaga drugiego zabezpieczenia powyżej kwoty 60 tys.Ja wybrałem blokadę,a dodatkowe 2 lata dodatkowej gwarancji dostanę przy okazji kredytu (50% wpłaty własnej),ubezpieczenie zaś za 1% wartości samochodu.
Witam..jakbyś musiał wybierać w gratisach,to zacznij od chlapaczy(najpotrzebniejsze z potrzebnych rzeczy na zewnątrz auta ) potem podłokietnik,a dywaniki na końcu(najtańszy gadżet)-chyba,żę Ci to wszystko dają w jednym darmowym pakiecie..i dobrze,że nie bierzecie pakietu look..ja dopiero po czasie widzę,że niepotrzebnie go wzięłem(znaczy się żona chciała-bo,że niby ładniejszy będzie)..u mnie pakiet look "padł" na całej lini-alufelgi porysowane,osłona podwozia tył i przód porysowana,nakładki progowe porysowane,szyby dociemniałem dodatkowo-kasa wyrzucona w błoto(pakiet look tylko dla niejeżdżących po krzaczorach)..ubezpieczenie-za pierwszym razem przymknęli oko na brak drugiego zabezpieczenia,a za drugim razem pani nie pytała lub zapomniała..no to się nie przypominałem..pozdr.
Zgadza się Allianz wymaga drugiego zabezpieczenia powyżej kwoty 60 tys.Ja wybrałem blokadę,a dodatkowe 2 lata dodatkowej gwarancji dostanę przy okazji kredytu (50% wpłaty własnej),ubezpieczenie zaś za 1% wartości samochodu.
Hej,
Rzecz w tym że chcemy kupić całość za gotówkę. W związku z tym OC/AC/NW sfinansujemy również przy zakupie - tu pojawiła się kwota ~1800zł. Moża uda się "dogadać" z ubezpieczycielem żeby pozostać przy immobilizerze skoro koledze Welesowi się udało... Dodatkowe ubezpieczenie będziemy kontemplować przed upływem roku od zakupu, jak to zasugerował wyżej TD Pedro :)
@Weles, pakiet Look odpadł od razu, bardziej mi się podoba w całości czarny, po roku jeszcze dojdą do tego czarne alufelgi
Właśnie dostałem ofertę z chlapaczami, dywanikami, podłokietnikiem i głośnikami w cenie samochodu. Brać czy nie brać? Targować się jeszcze? :)
_________________ Rowery i piwo.
Ostatnio zmieniony przez kopaczus 2012-01-05, 15:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-05, 15:27
sądzę,że nie wytargujesz nic lepszego z prostej przyczyny - duży popyt na auto, ograniczona podaż
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-05, 15:28, w całości zmieniany 1 raz
Bierz co dają..bo się rozmyślą ja tylko radio wynegocjowałem..a i tak,jak je facet wpisywał,że będzie w cenie auta to mu łzy leciały..a poza tym z okazji poslizgu z terminem odbioru auta,obiecał salon jeszcze coś dorzucić..ale jak przyszło do odbioru,to niby nic takiego nie mówili..i reszte musiałem sobie kompletować,za ciężko zarobione prywatne pieniążki ;) pozdr.
Soczewkę i czujniki cofania/a może kamerka?/zamontujesz sam.
Podłokietnik kupisz na Allegro też taniej./dwa wkręty dasz radę/
Grosz oszczędzaj na instalację LPG.
Pozdrawiam.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-05, 19:55
TD Pedro napisał/a:
48piotr napisał/a:
Grosz oszczędzaj na instalację LPG
ale instalacja LPG do diesla jeszcze w Polsce mało popularna...
celna uwaga - ale gdzieś czytałem,że do diesla jakby się uparł, też by zamontował
co do wytłumiania grodzi silnika... nie licz na cuda... tylko tyle dodam - reszta jak mówią przedmówcy.
Nie zrobisz z Dacii ani Niemieckiego samochodu, ani Japońskiego. Na dodatek akurat wersja DCI winna mieć matę przy masce i matę przy grodzi i zwykle wypada lepiej niż benzyna i w moich oczach bardzo poprawnie pod względem uciążliwości hałasu, więc nie chcę być złym prorokiem, ale hałasu silnika wiele się nie pozbędziesz... Z drugiej strony nie wiem czy konkurencja w zakresie cenowym Dacii oferuje coś lepszego (compacty w okolicach 60k zł), a już na pewno nie oferują wysokiego zawieszenia i wysokiego profilu na dużych felgach, dla których żaden krawężnik nie jest straszny...
Cytat:
Przy obecnej cenie ON kupowanie disla to wyrzucona kasa.
Chyba że DCI z wyboru a nie z rzekomo tańszego jeżdżenia... DCI (duży moment) + 4x4 + 6biegowa skrzynia z krótką jedynką i spokojnie możesz dojechać wszędzie tam gdzie inne seryjne samochody...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-01-05, 21:56, w całości zmieniany 2 razy
Na dCi zdecydowaliśmy się głównie ze względu na parametry tego silnika - wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach, czyli elastyczność na wszystkich biegach. Również względy praktycznie - często parkujemy na podziemnych parkingach, czego z LPG robić nie można. Różnicę w cenie zakupu jakoś przebolejemy
@czaju, wiem że Dacia poszła na kompromis cena/jakość - ja osobiście przywyknę zwłaszcza że całkiem przyjemnie ten silnik mruczy, a lepsza połowa też nie będzie miała wyjścia
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-06, 17:39
kopaczus napisał/a:
Na dCi zdecydowaliśmy się głównie ze względu na parametry tego silnika - wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach, czyli elastyczność na wszystkich biegach.
Witaj!
No nareszcie ktoś podziela mój pogląd
Nie będziesz żałował.
Witaj dCi jest b. dobrym silnikiem (elastyczny, pali ile jedziesz a nie ile wlejesz), ma bardzo elastyczną charakterystykę i spisuję się dobrze w rożnych temperaturach.
ŻYCZĘ POWODZENIA W UŻYTKOWANIU.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2012-01-08, 09:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum