Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-01-15, 11:35
Duster 2x4 kontra 4x4 - technika jazdy
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-05, 00:12   

Czas na włożenie kija w mrowisko z mojej strony .
Użytkuje od listopada subaru forestera ze stałym napędem 4x4 z podziałem stałym 50:50 .
Podział jest realizowany przez centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem lepkościowym (wiskoza) . Reduktora nie ma jest w wersji ze słabszym silnikiem . Blokady szpery również nie uświadczymy z powodu wprowadzania eLSD co zdaje się jest też w daci .


W tym czasie miałem na użyciu również suzuki vitare 4wd i golfa 6 z haldexem .

Codziennie pokonuje drogę ok 10 km drogami wiejskimi i 5 km miejskimi . W tym roku ani razu droga wiejska nie była posypana od 3 miesięcy jest to czysty lód ... Co jest klu moich przemyśleń .
Według mnie w takich warunkach napęd dołączany to jakaś pomyłka . W suzuki i golfie nie da się nawet spiąć napędu na stałe jest tylko opcja automatyczna (w golfie nie ma nawet wyboru czułości ) . W podanych warunkach napęd uruchamiał się tylko przy popisowym ruszaniu z wyczuwalnym opóźnieniem . W normalnych warunkach nie dawał zupełni nic . Mogę tylko wymyślić mu zastosowanie przy wyjeżdżaniu z zasp czy śniegu na parkingu . Co przy niskich prześwitach tych aut i tak było daremne .
Przejdźmy do napędu w daci czyli ze spiętym napędem do 60 km/h . Niestety w podanych warunkach również nie znajdzie on swojego zastosowania ponieważ na typowych drogach wiejskich jest długa prosta i ostry skręt . Z mojej obserwacji wynika że na długich prostych poruszam się do 80 km/h co oznacza że napęd by się zgrzał/ rozłączył .
Mogę więc śmiało wysnuć tezę że napęd w daci zda egzamin tylko w terenie górzystym lub przy dojazdach leśnych .
W złych warunkach atmosferycznych (deszcz, śnieg, lód ) tylko auto z stałym napędem na obie osie zapewnia lepszą trakcje . Za napęd w daci warto dopłacić tylko w przypadku użytkowania auta w złych warunkach poniżej tych 60 km/h za wydmuszki jak w maździe czy suzuki w ogóle nie warto się brać . Jeżdżąc po lodzie auto było bardziej nieprzewidywalne niż duster 4x2.

Niestety jazda ze stałym napędem ma swoje wady . Zaobserwowałem że w takim pojeździe kierowca czuje sie dużo pewniej na lodzie i jeździ szybciej niż normalnie . Raz się zdarzyło że jechałem dusterem za subaru . W moim odczuciu powyżej 50 km/h było już niebezpiecznie a moja małżonka poruszała się z prędkością 70 a jest osobą bojącą się dużych prędkości .
Po sobie również zauważyłem poruszanie się po kiepskich drogach 80 gdzie normalnie jeździłem 60. I wiem że każde auto hamuje tak samo ale czasem się człowiek zamyśli i porusza się na autopilocie kierując się odczuciami, nie patrząc na zegary .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2017-02-05, 00:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-05, 06:20   

Karenzo napisał/a:

Według mnie w takich warunkach napęd dołączany to jakaś pomyłka .


Nie do końca się zgadzam - przy ruszaniu ze świateł się przydaje.
Fakt - w zakręcie może zrobić więcej szkody niż pożytku, gdy tył postanowi dołączyć sie w niespodziewanym momencie, co może zmienić tor jazdy.
Ale od tego jest ESP żeby takim przypadkom zapobiec.

Zgadzam się o tyle, że to powinno być zdecydowanie bardziej czułe - tył powinien dołączać się już wtedy, gdy użytkownik jeszcze nie czuje poślizgu, ale ABS powinien go wykrywać zdecydowanie wcześniej i dołączać tył, a nie dopiero wtedy gdy koła przednie zaczynają buksować i piszczeć.

Karenzo napisał/a:

W suzuki i golfie nie da się nawet spiąć napędu na stałe jest tylko opcja automatyczna


Pewnie nie mówisz o nowej vitarze:
http://www.suzuki.pl/auto/Vitara.html

"Napęd 4x4 AllGrip, z 4 trybami m.in.:
LOCK
Tryb LOCK pozwala wydostać auto z głębokiego śniegu, błota lub piachu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi."
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-02-05, 06:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-02-05, 12:48   

Karenzo napisał/a:
tylko auto z stałym napędem na obie osie zapewnia lepszą trakcje . Za napęd w daci warto dopłacić tylko w przypadku użytkowania auta w złych warunkach poniżej tych 60 km/h za wydmuszki jak w maździe czy suzuki w ogóle nie warto się brać . Jeżdżąc po lodzie auto było bardziej nieprzewidywalne niż duster 4x2.

-w Dacii sprzęgło nie jest wiskotyczne a elektromagnetyczne - a to spora różnica na korzyść tego ostatniego,- teza "tylko w przypadku użytkowania auta w złych warunkach poniżej tych 60 km/h" słabo się broni, napęd 4x4 w Dacii bardzo dobrze sprawuje się w trybie automatycznym, który wymyślono właśnie po to,żeby nie przegrzewać sprzęgła międzyosiowego mordując go przy granicznej prędkości eksploatacyjnej na długich odcinkach o lepszej nawierzchni czy przyczepności, gdzie tak naprawdę nie jest do niczego potrzebne. Sprzęgło elektromagnetyczne bije wiskozę na głowę szczególnie jeśli chodzi o czas i prędkość reakcji oraz natychmiastową skuteczność zadziałania , brak jest typowego dla wiskozy opóźnienia, ślizgania i braku zdecydowania - działać, czy nie a jeśli już, na ile mocno Ergo? - 4x4 w Dacii warte jest każdej wydanej na nie złotówki - to oczywiście moje, prywatne zdanie, ale wątpię by mi mi zaprzeczył jakikolwiek użytkownik wersji 4x4 :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-02-05, 12:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-05, 13:21   

Kilka slow wyjasnienia
Jeździłem octawia 2 1.9tdi z haldexem najwiecej i te auto to antyreklama 4x4. Haldex w golfie 6 spisywal sie doskonale przy rusznaiu ale przy ciasnych zakrętach był nieprzewidywalny. Vitara jeździłem raz i tak powiedzal mi właściel.
Sprzeglo elektro magnetyczne jest stosowane bo jest zwyczajnie tansze.
Piszesz ze proces jest błyskawiczny ale nadal trwa co oznacza że na zakręcie zadziała za puzno.
Stukam z telefonu
_________________
Moje auto
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-02-05, 13:45   

Nie jeździłem Subaru...ale moim znajomi, którzy zamienili Tiguana z Haldexem na Forestera XT są zachwyceni trakcją i możliwościami tego samochodu. Przed zakupem Dustera oglądałem Subaru XV i Forestera ale przekraczały założony budżet.

Jeśli chodzi o napęd w Dusterze....moim zdaniem wart jest każdej złotówki. Zapewne nie dorównuje temu z Subaru( co stały napęd to jednak stały napęd)...ale przesiadka z samochodu napędzanego na jedną oś pozwala odczuć niesamowitą różnicę, oczywiście na plus. Auto prowadzi się dużo pewniej i nie mówię tu tylko o ruszaniu czy wyjeżdżaniu z zasp....i też trzeba pamiętać, że hamuje jak każde inne auto...a łatwo się zapomnieć...Być może w Subaru efekt ten jest jeszcze bardziej zauważalny. ;-)
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-06, 12:56   

Karenzo napisał/a:
W suzuki i golfie nie da się nawet spiąć napędu na stałe jest tylko opcja automatyczna
Karenzo napisał/a:
Vitara jeździłem raz i tak powiedzal mi właściel

Jesteś pewien, że to była nowa Vitara...?
Przypadkiem mam taki samochód i bardzo dobrze wiem, jak działa system All Grip.
Napęd można spiąć (Lock), ale nie jest to sztywne 50/50 (pełna blokada, niezależnie od trybu występuje tylko w przypadku poślizgu, Lock w Dusterze będzie działał podobnie). Wszystkie pozostałe tryby (Auto, Sport, Snow) to aktywne działanie w zakresie od 100:0 do 50:50.
Proponuję użytkownikom Dustera 4x4 wybrać się do ASO, dogadać się z serwisem i pojeździć z diagnostą, który za pomocą komputera będzie na bieżąco odczytywał wartości natężenia ze sprzęgła, w ten sposób można dowiedzieć się prawie wszystkiego.

PS.
Karenzo napisał/a:
Przejdźmy do napędu w daci czyli ze spiętym napędem do 60 km/h . Niestety w podanych warunkach również nie znajdzie on swojego zastosowania ponieważ na typowych drogach wiejskich jest długa prosta i ostry skręt . Z mojej obserwacji wynika że na długich prostych poruszam się do 80 km/h co oznacza że napęd by się zgrzał/ rozłączył
Im szybciej, tym mniej momentu trafia na tył, przy 80 km/h to już w zasadzie FWD. Na prostych nie zgrzejesz napędu, jeśli koła przedniej i tylnej osi kręcą się z taką samą prędkością, to tarcze sprzęgła pozostają względem siebie nieruchome.
A jeśli już dojdzie do przegrzania (warunki raczej terenowe), system rozłączy sprzęgło, aby się nie ugotowało. W Subaru MT tak samo trzeba uważać, albo i jeszcze bardziej - można spalić wiskozę, koszty naprawy... Lepej nie wiedzieć.

Karenzo napisał/a:
W złych warunkach atmosferycznych (deszcz, śnieg, lód ) tylko auto z stałym napędem na obie osie zapewnia lepszą trakcje
Nie tylko. Skuteczne napędy dołączane także zapewniają lepszą trakcję (np. Subaru AT/CVT, Quattro Ultra). Wszystko zależy od poziomu zaawansowania programu sterującego rozdziałem mocy przód/tył.

Karenzo napisał/a:
za wydmuszki jak w maździe czy suzuki w ogóle nie warto się brać . Jeżdżąc po lodzie auto było bardziej nieprzewidywalne niż duster 4x2.
Bzdura. Ok, nie wiem jak w Maździe, ale w przypadku Suzuki All Grip, tryb Snow doskonale radzi sobie na śliskich nawierzchniach, oczywiście w granicach praw fizyki.
Ostatnio zmieniony przez DS 2017-02-08, 13:45, w całości zmieniany 4 razy  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-02-07, 21:49   

DS napisał/a:
Proponuję użytkownikom Dustera 4x4 wybrać się do ASO, dogadać się z serwisem i pojeździć z diagnostą, który za pomocą komputera będzie na bieżąco odczytywał wartości natężenia ze sprzęgła, w ten sposób można dowiedzieć się prawie wszystkiego.


No, no, widzę, że Kolega jest mocnym optymistą! Nie sądzę, żeby w jakimkolwiek sklepie z daćkami występowała taka opcja testowania samochodu.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-08, 09:05   

A to sprzęgło nie jest czasem dwustanowe?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-08, 09:09   

@piku, kwestia dobrej woli serwisu :)
W moim przypadku (Suzuki) nie było problemu, dwukrotnie udostępnili diagnostę z komputerem, sami byli ciekawi wyników i ich zgodności z tym, co podaje producent.
Napęd Dustera oparty jest o takie samo sprzęgło, więc i możliwość monitorowania natężenia na pewno jest.
Odczyt łatwy, zakres pracy sprzęgła to od 0.0A (FWD) do 2.8A (pełna blokada).


eplus napisał/a:
A to sprzęgło nie jest czasem dwustanowe?
Nie jest, pracuje w pełnym zakresie wartości podanych powyżej.
Ostatnio zmieniony przez DS 2017-02-08, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-02-08, 09:51   

DS napisał/a:
@piku, kwestia dobrej woli serwisu :)


Oczywiście, a ja się obawiam, że na to trzeba znacznie większej dobrej woli niż lubelskie serwisy są w stanie wygenerować, ale spróbuję przy najbliższej okazji :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-09, 11:04   

Nie chce mi sie wierzyc , ze w ASO Mory w W-wie , chcieliby jechac 4x4 po jakims terenie i podlaczac komputer i Ci cos pokazywać :lol: :roll:
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-09-19, 11:13   

Czy jest ktoś chętny na przetestowanie napędu swojego Dustera na rolkach?
Najbliższe testy odbędą się w Krakowie (ostatni weekend września), zapraszam :)
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-10-04, 18:28   

W końcu udało się przetestować napęd DD I na rolkach:
Dacia Duster vs Nissan Qashqai
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-10-04, 18:52   

No i z tego wynika że Qashqai ma lepsze sterowanie napędu. :-(
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-10-06, 17:57   

"Pojedynek" 4x4 w klasie budżet - Dacia Duster vs Suzuki Vitara:
Dacia Duster vs Suzuki Vitara
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-10-29, 11:32   

Duster II vs Duster I:
https://youtu.be/l7o6uw9MKyQ
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-11-11, 16:04   

Kurcze, przed chwila natrafiłem na ten filmik i chciałem go tutaj wrzucić.
Tak na oko wygląda, że napęd w DD2 sprawuje się ciutkę lepiej niż w DD1.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-11-11, 22:36   

To nie jest żaden test napędów ale systemów blokowania kół.
Napęd jest dokładnie ten sam zaktualizowano tylko sterownik ESP (e sprzera )
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-11-11, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-11-11, 22:57   

No i widać, że pomogło...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-13, 10:50   

Jedynie ciapke na 3 rolkach .
Poza tym wedlug mnie troche slabo , bo duzo ustawien mozna samemu zmodyfikowac przez DDT w ESP/ABS samemu, w tym torque kiedy ma sie zalaczac druga os
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-28, 21:14   

Fruxo napisał/a:
Napęd jest dokładnie ten sam zaktualizowano tylko sterownik ESP (e sprzera )
Masz jakąś konkretną wiedzę w tym temacie, jakieś źródła? Sterownik ESP na pewno zaktualizowano, a sterowanie napędem?
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2019-01-10, 12:43   

może nie całkiem ten wątek, ale żeby nie produkować następnych :D

czy jest jakaś forma porównania pomiędzy osiągami 2x4 a 4x4?
byliśmy w Czechach ostatnio, w Pecu. Czesi mają dosyć swobodny stosunek co do odśnieżania górskich miejscowości, wychodzą z założenia, że autobusy sobie poradzą, zakopani turyści to nie ich problem, a tubylcy radośnie przesiadają się na pojazdy gąsienicowe. nie wziąłem tego pod uwagę... pojechaliśmy dusterem 2x4 - bez łańcuchów (tak tak.. głupi ja ;)

ku naszemu zaskoczeniu dacia nad podziw dzielnie sobie radziła, nadmiar śniegu rozpychając na boki, trochę wrzucając na maskę. bałem się zatrzymać, nie byłem pewny czy uda mi się ponownie ruszyć. aczkolwiek tak jak mówię, szła jak przecinak. można było wyczuć i zobaczyć że koła momentami boksują.

za jakiś czas będziemy chcieli kupić drugi samochód. wstępnie duster sobie radzi, a oszczędności w nim poczynione nie doskwierają. z racji tego, że będzie traktowany jako dojazdowy do i z miasta, pewnikiem wybierzmy opcje z benzyną. ale cały czas siedzi pytanie -> 2x4? czy 4x4?
_________________
=nie znam się, ale chętnie doradzę=
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-10, 12:47   

Jak już zostało tu napisane - zależy gdzie i jak będziesz jeździć. Jeśli potrzebujesz napędu 4x4 to w Dusterze świetnie się sprawdza. Jeśli auto głównie na miasto i dojazdy spod miasta normalnymi drogami, to według mnie szkoda pieniędzy, gorszych osiągów itp.

Wiem, że kto raz spróbuje jazdy z 4x4, to już nie będzie chciał innego, tylko zawsze trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie potrzebuję, czy tylko chcę, bo... bo tak. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2019-01-10, 12:53   

teraz mam naped 2x4 -> nie ma problemu żeby skrócić sobie drogę przez pole, przez las ;) samochód jest wyjątkowo dzielny jak na swoją cenę.

mam porównanie z rav4 2002, gdzie jest stały napęd 4x4, i nie czuję się mniej "uterenowiony" :D
wysokość plus mocny kąt natarcia pozwala przejechać przez płytkie rowy i ominąć zakorkowany wjazd do wrocławia :)

zdarza nam się w samochodzie spać, co gdzieniegdzie wymaga zjechania z drogi i schowania się, np w lesie. przy drugim samochodzie -> biorę pod uwagę 4x4. czy jest mi potrzebne? odnosząc się do bieżących możliwości nie wiem... nie wiem na ile jest to bezawaryjne rozwiązanie, czy jest warte dopłaty. drugi samochód będzie kupowany używany, więc trwałość 4x4 jest też istotna.
_________________
=nie znam się, ale chętnie doradzę=
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-10, 14:55   

Jeśli chodzi o 4WD, to warto też uwzględnić swoje własne bezpieczeństwo w trakcie jazdy gdy droga ASFALTOWA jest oblodzona na ten przykład. To nie jest tak, że 4WD przydaje się tylko przy przejazdach przez rowy, pola czy błoto, podczas jazdy. po oblodzonej drodze auto lepiej trzyma się drogi i trudniej wpaść w poślizg.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne