Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster - koło zapasowe na klapie
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-01-13, 17:04   Duster - koło zapasowe na klapie

"A jednak się kręci!" (;





http://daciaduster4x4.blo...a-duster-y.html
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-13, 17:08   

Wygląda efektownie, ale... zasłonięta tylna szyba+ szeroki słupek C (dotyczy 99% współczesnych samochodów)=bardzo mizerna widoczność przy manewrowaniu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-01-13, 17:59   

To jest akcesorium do off-roadu - rozumiem, że widoczność nie jest wtedy zbyt istotna ("AVANTI!!!" (; ).
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-13, 19:08   

dla mnie makabra!!!
jedynie to, że:
laisar napisał/a:
To jest akcesorium do off-roadu
jest "wytłumaczalnym... :-P " wytłumaczeniem...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-01-13, 19:19   

Eee tam, bez przesady - nawet stylowy bajer, chociaż jakoś tak bardziej chyba w stylu wojskowym.

Makabrycznie to wygląda co najwyżej tylko mocowanie tego ustrojstwa - trochę po rzeźnicku: wkręty na żywca w blachę, brrr...

(;
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-13, 19:27   

laisar napisał/a:
nawet stylowy bajer..........

Makabrycznie to wygląda co najwyżej tylko mocowanie tego ustrojstwa - trochę po rzeźnicku: wkręty na żywca w blachę, brrr...

są różne style, ten akurat nie jest mi bliski :-( mocowanie jak mocowanie dostosowane do możliwości, fabrycznie na pewno wyszłoby lepiej... ale fabrycznie pewnie można by znaleźć inny bardziej praktyczny sposób... podniesienie klapy z takim "drobiazgiem" też będzie lekko dolegliwe... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-01-13, 20:34   

TD Pedro napisał/a:
podniesienie klapy z takim "drobiazgiem" też będzie lekko dolegliwe

Niekoniecznie.

Ogólnie - nawet, jeśli sam nie biegnę montować już-teraz-zaraz, to cieszę się jednak, że pojawiają się takie rzeczy [:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-13, 21:26   

A mnie cały czas chodzi coś takiego po głowie aby zamontować do MCV-ki na tylne drzwi.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-01-13, 23:21 ]
Odpowiedź o MCV: http://www.daciaklub.pl/f...p=114212#114212.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-13, 21:31   

Ciekawe gdzie mozna kupic te czarne mini kolpaczki :D
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-13, 22:13   

laisar napisał/a:
Niekoniecznie.

nie napisałem, że niemożliwe tylko, że:
TD Pedro napisał/a:
będzie lekko dolegliwe

takie "kółeczko" waży zapewne ok. 30 kg i nawet z faktu, że jest umocowane blisko górnej krawędzi klapy (tym samym blisko jej punku kotwiczenia/zawiasów co trochę "pomaga") to jednak grawitacja robi swoje no
chyba, że zastosowano jakiś wzmocniony teleskop... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-01-13, 23:14   

TD Pedro napisał/a:
chyba, że zastosowano jakiś wzmocniony teleskop

Niech zgadnę: nie zajrzałeś do linka, ukrytego pod słowem "niekoniecznie"? <;
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-14, 01:49   

fajne zawieszenie i efektowne ;) chciałbym zobaczyć szczegóły tego "patentu", to samoróbka czy też ktoś robi to na zamówienie?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-14, 11:02   

laisar napisał/a:
Niech zgadnę: nie zajrzałeś do linka, ukrytego pod słowem "niekoniecznie"

nie doceniasz mnie :-( zapewniam, że zajrzałem ale skupiłem się wyłącznie na zdjęciu... a założenie:
TD Pedro napisał/a:
chyba, że zastosowano jakiś wzmocniony teleskop..

okazało się (po zapoznaniu się z opisem) rzeczywistym rozwiązaniem :-) ... nie zmienia to jednak faktu, że mi się to wizualnie nie podoba (pomijam większą - w pewnych warunkach - funkcjonalność)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-14, 11:07   

Piotr_K napisał/a:
to samoróbka czy też ktoś robi to na zamówienie

z zamieszczonego przez laisara (vide post z dn. 13.01'12 godz. 20,3)4
Cytat:
Niekoniecznie.

można wnioskować, że jest to do kupienia...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-15, 21:26   

Silniejsze silowniki to jedno ale co z punktami ich mocowania, zawiasami, zamkiem w klapie itp itd - do zabawy w aucie firmowym, reklamowym jak najbardziej - w prywatnym na lata... nigdy :)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-01-15, 23:06   

RnR napisał/a:
co z punktami ich mocowania, zawiasami, zamkiem w klapie itp itd

Teoretycznie, z punktu widzenia konstrukcji - w zasadzie nie powinno się wiele dziać...

Niestety, praktyka czasem odstaje od teorii (; więc jakieś ryzyko jak najbardziej istnieje - no ale bez niego podobno nie ma przecież zabawy, a tu w sumie wyłącznie o zabawę [wyglądem] idzie.

Natomiast dobrze zrobiona furtka miałaby zapewne większy margines bezpieczeństwa.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-01-16, 10:25   

laisar napisał/a:
To jest akcesorium do off-roadu .

Dla amatorów, bo zawodowiec tego balastu dodatkowego by tak nie woził, prawa fizyki na zawodach mają więcej do powiedzenia niż estetyka. Ale jak to ma być dla amatorów, to ja bym wolał coś takiego. To moja wizualizacja po zabawie z Paint -em.

2010_Dacia_Duster_10_640791040.jpg
Plik ściągnięto 588 raz(y) 62 KB

_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-01-16, 10:31   

monopios napisał/a:
zawodowiec tego balastu dodatkowego by tak nie woził

Bo ja wiem? Np w takim Camel Trophy to zawsze bardzo dużo wozili (wożą?) na dachach - choć faktycznie akurat nie koła, ale zdaje się, że nie dlatego, że są ciężkie, tylko że po prostu łatwiej je umocować gdzie indziej, oszczędzając miejsce na relingach dla innych ładunków...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-16, 10:35   

jeżeli na "dachu" to fajnie byłoby znaleźć odpowiedni box a ponadto to kółeczko jednak trochę waży a Duster też do najniższych nie należy...
dlatego też wg mnie:
laisar napisał/a:
dobrze zrobiona furtka

byłaby rozwiązaniem najlepszym... :lol:
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-01-16, 10:57   

laisar napisał/a:
Np w takim Camel Trophy to zawsze bardzo dużo wozili (wożą?) na dachach - choć faktycznie akurat nie koła

yyyyyy - błąd koła też wozili*, choć nie wszyscy.

Camel Trophy to był raczej najtrudniejsza wyprawa offroadowa na świecie (z elementami rywalizacji sportowej w postaci tzw.special tasks), niż typowy rajd terenowy opierający się na czasówkach w trudnym terenie.

*- ostatnia edycja 1998
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-01-16, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2012-01-16, 11:09   

No to uznajmy, że się po prostu nie znam (bo i tak jest) i dla mnie "Prawdziwy Off-road" to jest właśnie coś w stylu CT (: - stąd więc moja laicka opinia, że "zapas na klapie = do OR".

(TSD, po co w tych czasówkach w ogóle zapas? Przecież w razie czego, to technicy orgów mogliby dostarczyć...?).
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-01-16, 11:27   

laisar napisał/a:
(TSD, po co w tych czasówkach w ogóle zapas? Przecież w razie czego, to technicy orgów mogliby dostarczyć...?).

Jak złapie "kapcia" to musi załoga/zawodnik polegać na własnym sprzęcie lub dojechać do serwisówki i tam dokonać napraw w przeciwnym razie kara czasowa lub wykluczenie, ale o tym wszystkim stanowi regulamin poszczególnych rajdów.
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-01-16, 19:40   

No to w takim razie najlepsze koło zapasowe w sprayu albo koła run flat.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-01, 12:16   

Podepnę do tematu inny pomysł od Opla, może w przyszłości Dacia rozważy jego funkcjonalność?

Uploaded with ImageShack.us

Opel.jpg
Plik ściągnięto 22113 raz(y) 10,28 KB

Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2015-02-03, 15:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-01, 12:53   

pomysł ciekawy szczególnie dla wersji 4x4 "wzmocnionej podtlenkiem LPG"... :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne