Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zimny gaśnie
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-10, 21:07   

A potrzebna jest na całej długości?

https://allegro.pl/listing?string=%C5%9Bruba%20m6%2010.9&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-com-1-4-0511

http://allegro.pl/m6x20-s...42-13cef0021797
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-06-10, 21:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-11, 11:38   

Marcin_R napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Ależ są śruby kołnierzowe M6x25 10.9 sześciokątne.
http://allegro.pl/sruba-k...6707191096.html

jakoś nie mogłem sie doszukać odpowiedniej nigdzie ,
ta np .nie ma gwintu na całej długości

Myślę, że nie musi być na calej dlugosci gwint, bo pokrywa zaworów ma jakąś tam grubość plus uszczelka to ta śruba Ci pewnie starczy. Jak będziesz zdejmował pokrywę to od razu zmierz grubość i sprawdź ile śruba wchodzi do pokrywy i będziesz wiedział czy starczy gwintu.
Taka info przyda się dla potomnych. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-06-11, 18:07   

Marek1603 napisał/a:
A potrzebna jest na całej długości?

https://allegro.pl/listing?string=%C5%9Bruba%20m6%2010.9&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-com-1-4-0511

http://allegro.pl/m6x20-s...42-13cef0021797


a no widzisz Marku1603 ,nie tak łatwo , lista aukcji nie zawiera praktycznie żadnej śruby,
która by mi odpowiadała , bo albo za krótka , albo za długa i trzeba obcinać tak jak
ja to zrobiłem , albo na imbus (gorsze od torx) ,albo jeszcze jakaś stożkowa ...

ta z konkretnej aukcji fajne , ale zaś jest 5mm krótsza od oryginału

konkretnej , sześciokątnej długości 25mm i powyżej 8.8 nie łatwo sie doszukać
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-06-11, 18:12   

route2000 napisał/a:

Myślę, że nie musi być na calej dlugosci gwint, bo pokrywa zaworów ma jakąś tam grubość plus uszczelka to ta śruba Ci pewnie starczy.


może i nie musi być gwintu na całej długości ale przypatrz sie proponowanej śrubie :



problem w tym że kiedy wkręci się ją do końca gwintu to ona dalej nie pójdzie
bo powierzchnia nienagwintowana jest średnicy gwintu , musiała by być cieńsza od
gwintu aby wejść głębiej ... rozumiesz o co chodzi ?
Ostatnio zmieniony przez Marcin_R 2017-06-11, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2017-06-11, 19:18   

wydaje mi się że w Gliwicach jest kilka dobrych sklepów ze śrubkami i jeśli nawet czegoś nie mają na stanie to ściągają pod klienta ;)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-11, 20:17   

Marcin_R napisał/a:
rozumiesz o co chodzi ?


Route2000 chciał ci tylko powiedzieć abyś sprawdził czy grubość pokrywy zaworów nie jest równa długości bez gwintu na śrubie. Jeżeli tak jest to nie potrzeba gwintu na całej długości. Powiem więcej, pokrywa lepiej "leży" na takiej śrubie jak na obrazku.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-11, 21:59   

Dla poszukujących śrubek - http://www.asmet.com.pl i http://www.bispol.com.pl mają klasy wyższe niż 5.8. (i 12.9 też istnieje).
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2017-09-22, 01:35   

Hej, też od jakiegoś czasu problem z obrotami, a mianowicie gaśnie na wolnych i nie zapala jak jest zimny. Uparłem się na silniczku krokowym a okazało się, że wystarczyło podregulować zawory i nierówne obroty ustały. Pozostała kwestia niezapalania na zimnym silniku... mechanik wymienił świece i dał mi instrukcję, a mianowicie wlać troszkę więcej paliwa do zbiornika (98) i załączać zapłon tak do 3 razy aby więcej dostał paliwa. Pomogło teraz jest tak jak powinno. Zaworów nie regulowałem od nowości, mam instalację LPG od roku.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-22, 01:42   

nie możliwe żeby 12 lat bez regulacji wytrzymał chyba że ma 30 tyś przebiegu
Cytat:
załączać zapłon tak do 3 razy

nie korzystaj więcej z usług tego magika
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-09-22, 01:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2017-09-22, 04:36   

Serio nigdy nie były regulowane, z tym zapłonem to może źle się wyraziłem chodziło oto aby przełączać stacyjkę na 2 i wyłączyć tak powtórzyć. Miałem stwierdzić czy na pewno działa pompa, no i dać więcej paliwa.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-22, 07:56   

Fruxo napisał/a:
nie możliwe żeby 12 lat bez regulacji wytrzymał chyba że ma 30 tyś przebiegu

Czemu nie ? Jeśli jeździ na benzynie to regulacja luzu zaworowego może być konieczna dopiero po 200 kkm .... stąd zresztą producenci nie zaprzątają sobie głowy ułatwianiem czy automatyzacją tej operacji bo dla zwykłego użytkownika samochodu ten problem nie istnieje do końca użytkowania samochodu ...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-22, 08:02   

Zresztą przebieg przebiegowi też nie jest równy, bo sposób eksploatacji również wpływa na luz zaworowy. Inaczej będzie się zmieniał w aucie traktowanym łagodnie, a inaczej przy częstych dynamicznych przyśpieszeniach czy długich odcinkach z prędkościami autostradowymi.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-10-14, 21:55   

route2000 napisał/a:
A, no widzisz.... Jak ważne jest regularne sprawdzenie i regulacja zaworów. Robi się co 15 tys.km. ;-)


dopuściłem sie dzisiaj kolejnej regulacji luzów :) od poprzedniej mineło 18 000km .
Kontrola wykazała mniejsze niż prawidłowe luzy na zaworze wylotowym 1 i 4
cylindra , aczkolwiek nie były jeszcze podparte .
Cała robota tym razem pochłoneła juz tylko 2 godziny czasu .
Przy okazji wydało się że jedna ze świec była wyraźnie niedokręcona !
Wymieniłem też te beznadziejne torxy na inne śruby ze specjalnie
dorobionymi do tego celu podkładkami :)









 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne