jakoś nie mogłem sie doszukać odpowiedniej nigdzie ,
ta np .nie ma gwintu na całej długości
Myślę, że nie musi być na calej dlugosci gwint, bo pokrywa zaworów ma jakąś tam grubość plus uszczelka to ta śruba Ci pewnie starczy. Jak będziesz zdejmował pokrywę to od razu zmierz grubość i sprawdź ile śruba wchodzi do pokrywy i będziesz wiedział czy starczy gwintu.
Taka info przyda się dla potomnych.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
a no widzisz Marku1603 ,nie tak łatwo , lista aukcji nie zawiera praktycznie żadnej śruby,
która by mi odpowiadała , bo albo za krótka , albo za długa i trzeba obcinać tak jak
ja to zrobiłem , albo na imbus (gorsze od torx) ,albo jeszcze jakaś stożkowa ...
ta z konkretnej aukcji fajne , ale zaś jest 5mm krótsza od oryginału
konkretnej , sześciokątnej długości 25mm i powyżej 8.8 nie łatwo sie doszukać
Myślę, że nie musi być na calej dlugosci gwint, bo pokrywa zaworów ma jakąś tam grubość plus uszczelka to ta śruba Ci pewnie starczy.
może i nie musi być gwintu na całej długości ale przypatrz sie proponowanej śrubie :
problem w tym że kiedy wkręci się ją do końca gwintu to ona dalej nie pójdzie
bo powierzchnia nienagwintowana jest średnicy gwintu , musiała by być cieńsza od
gwintu aby wejść głębiej ... rozumiesz o co chodzi ?
Ostatnio zmieniony przez Marcin_R 2017-06-11, 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Route2000 chciał ci tylko powiedzieć abyś sprawdził czy grubość pokrywy zaworów nie jest równa długości bez gwintu na śrubie. Jeżeli tak jest to nie potrzeba gwintu na całej długości. Powiem więcej, pokrywa lepiej "leży" na takiej śrubie jak na obrazku.
Hej, też od jakiegoś czasu problem z obrotami, a mianowicie gaśnie na wolnych i nie zapala jak jest zimny. Uparłem się na silniczku krokowym a okazało się, że wystarczyło podregulować zawory i nierówne obroty ustały. Pozostała kwestia niezapalania na zimnym silniku... mechanik wymienił świece i dał mi instrukcję, a mianowicie wlać troszkę więcej paliwa do zbiornika (98) i załączać zapłon tak do 3 razy aby więcej dostał paliwa. Pomogło teraz jest tak jak powinno. Zaworów nie regulowałem od nowości, mam instalację LPG od roku.
Serio nigdy nie były regulowane, z tym zapłonem to może źle się wyraziłem chodziło oto aby przełączać stacyjkę na 2 i wyłączyć tak powtórzyć. Miałem stwierdzić czy na pewno działa pompa, no i dać więcej paliwa.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-22, 07:56
Fruxo napisał/a:
nie możliwe żeby 12 lat bez regulacji wytrzymał chyba że ma 30 tyś przebiegu
Czemu nie ? Jeśli jeździ na benzynie to regulacja luzu zaworowego może być konieczna dopiero po 200 kkm .... stąd zresztą producenci nie zaprzątają sobie głowy ułatwianiem czy automatyzacją tej operacji bo dla zwykłego użytkownika samochodu ten problem nie istnieje do końca użytkowania samochodu ...
Zresztą przebieg przebiegowi też nie jest równy, bo sposób eksploatacji również wpływa na luz zaworowy. Inaczej będzie się zmieniał w aucie traktowanym łagodnie, a inaczej przy częstych dynamicznych przyśpieszeniach czy długich odcinkach z prędkościami autostradowymi.
A, no widzisz.... Jak ważne jest regularne sprawdzenie i regulacja zaworów. Robi się co 15 tys.km.
dopuściłem sie dzisiaj kolejnej regulacji luzów :) od poprzedniej mineło 18 000km .
Kontrola wykazała mniejsze niż prawidłowe luzy na zaworze wylotowym 1 i 4
cylindra , aczkolwiek nie były jeszcze podparte .
Cała robota tym razem pochłoneła juz tylko 2 godziny czasu .
Przy okazji wydało się że jedna ze świec była wyraźnie niedokręcona !
Wymieniłem też te beznadziejne torxy na inne śruby ze specjalnie
dorobionymi do tego celu podkładkami :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum