Nano dla tysięcy Hindusów stało się urzeczywistnieniem marzenia o własnym samochodzie. W Europie takie autko potraktować jako ciekawy gadżet, który można sobie sprowadzić za pośrednictwem brokera. To właśnie ten rewolucyjny samochód stał się główną przyczyną tak niskiej popularności Logana, który zresztą traktowany jest tam jako auto klasy średniej. W marcu Bajaj, współpracujący z Renault przedstawił odpowiedź na cenne dziecko Pana Ratana Taty. ULC bez kosztów dystrybucji miałby kosztować 2500 $. Niestety, pierwszy seryjny egzemplarz zjechałby z taśm w 2010 roku. Jakiś czas temu, w "Motorze" opublikowano donosy, jakoby ten samochodzik mógłby byc sprzedawany w Europie jako Dacia. Niestety, jest to mało prawdopodobne, z powodu restrykcyjnych norm bezpieczeństwa i emisji CO2 narzuconych przez UE, jednak kto wie ? Potrzeba jest matką nie tylko wynalazków - także odpowiedzialnych i ważnych decyzji. Takie samochodziki mogłyby z powodzeniem pełnić rolę pierwszych aut w życiu dla młodych kierowców. ULC na pewno waży mniej niż 550 kg, więc zdawanie kategorii B1 znowu stałoby się opłacalne.
P.S Logo Dacii na ULC, bardziej znanym jako Lite to oczywiście fotomontaż.
dacia_ulc.jpg
Plik ściągnięto 454 raz(y) 84,22 KB
_________________ Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ , ale czy zajechałbym do Rumunii ?
Dacia, Fiat i Tata - to nie samochody, to pasja
Ostatnio zmieniony przez Loganek 2008-06-28, 08:45, w całości zmieniany 4 razy
Niestety, to na razie prototyp, więc brak informacji o silniku. Może się zdarzyc, że jak niemal każdy koncept, tego silnika... nie ma !
Sądzę jednak, że motor będzie porównywalny do tego z Nano .
Czyli:
623 ccm
33 KM
105 km/h
45 Nm
_________________ Italjet Formula
50 ccm
12 lat
wciąż jeździ , ale czy zajechałbym do Rumunii ?
Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 213 Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-06-27, 17:42
Do pojechania po bułki i gazetę - niezły.
Fajnie byłoby mieć takie niedrogie małe coś jako drugie auto w domu - oczywiście po LOGANIE, który jest nr 1.
_________________ Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum