Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-04, 10:22
wentylator nawiewu działa tylko na 4 biegu
Autor Wiadomość
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-28, 20:15   

sorki za opóżnienia ale cholerny mróz wstrzyma mnie chyba jeszcze ze 2 tyg.
dziekuję za wszystkie rady
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-03-03, 21:54   

Cytat:
2. Palące się ciągle światło w bagażniku - chyba coś włącznikiem - na razie odłączyłem i czekam na lepsza pogodę.

- sprawdziłem, gaśnie po kilkudziesięcu sekundach z pięknym ściemnianiem :) włącznik ok.

niedługo rozbiorę konsolę to dam znac co z wentylatorem
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-04-09, 19:53   opornica wentylatora czy coś innego?

(przypominam, że mam tylko 1 bieg wentylatora i to od przekrecenia kluczyka nawet bez uruchamiania auta)

No i w końcu rozebrałem konsolę i:

magiczny kabelek prowadzi z bezpiecznika do kostki opornicy (do brązowego przewodu)


a opornica jakby cała... pomierzyłem to wykazuje opór w róznych kombinacjach połączeń jej styków

a przełącznik nie mał sladów spalenia, rozebrałem go prawie całego aż kuleczki powylatywały od pokretęł (ledwo je tam poupychałem skracając sprężynki - pokrętła teraz "chodzą" lżej)

może coś poradzicie...

Zdjęcie0295.jpg
Plik ściągnięto 290 raz(y) 59,82 KB

Zdjęcie0294.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 48,65 KB

Zdjęcie0293.jpg
Plik ściągnięto 266 raz(y) 69,92 KB

_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-09, 20:19   

A sprawdzałeś czy przychodzi napięcie na przełącznik? Bo dopiero z niego idzie na opornicę i wentylator. Jeżeli nie masz napięcia to nie będzie działać pomimo, że wszystko dobre.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-04-09, 20:58   

a jak mam sprawdzić?
(na zółtym przewodzie i np gdzieś ma metalowej cześci auta?)
(nie jestem elektromechanikiem :)
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-09, 21:31   

Cytat:
(nie jestem elektromechanikiem :)

No właśnie.
Jakbyś był kiedyś w Łodzi lub zamierzał jechał to daj mi znać, zadzwoń do mnie : (numer podam ci na PW)
i wtedy samemu ci sprawdzę co jest nie tak z tym wentylatorem. Pewnie tak będzie szybciej :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-09, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-04-09, 21:58   

super!
przez 4 tyg jeździłem do federacji sportu na kurs sędziego plywania... :cry:

ale pewnie niedługo będe...
pozdrawiam!

(ale ten kabelek to mam tak sprawdzic?) :mrgreen:
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-10, 05:55   

A wtyczka przy przełączniku podłączona - może się wypięła ?

Przy wtyczce od pokrętła/przełącznika masz takie przewody (interesują cie grube przewody) :

żółty - zasilanie główne
brązowy - pierwszy bieg
Biały - drugi bieg
fioletowy - trzeci bieg
szary - czwarty bieg
i chyba beżowy - to zasilanie wentylatora
czarny - masa

Przy opornicy masz podobnie :

brązowy - pierwszy bieg
Biały - drugi bieg
fioletowy - trzeci bieg
szary - czwarty bieg


Czy na żółtym jest napięcie sprawdzasz tak jak napisałeś. Czyli jedną końcówką do żółtego a drugą gdzieś do masy, możesz również do czarnego przewodu (bo to też masa). Sprawdzasz przy włączonej stacyjce.

Skoro ktoś podłączył na krótko napięcie do brązowego przewodu - czyli zrobił tylko pierwszy bieg, to pewnie miał jakiś powód :) No ciekaw jestem co tam się zepsuło.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-10, 05:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-04-10, 07:14   

po pracy postaram się sprawdzić
dziękuję :)
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-04-29, 18:01   opornica wentylatora czy coś innego?

wiem, że gigant jestem bo tak długo nie odpisywałem ale wczoraj dopiero znalazłem chwilkę...
sytuacja przedstawia się nastepująca:
- po odłączeniu tego kabelka od bezpiecznika nie ma napięcia na żadnym przewodzie,
- po podłączeniu tak jak było napecie jest na:
(od lewej)
rzad dolny: szary - nie, szary - tak, fioletowy - tak, biały - tak, brązowy - tak, żółty - nie
rząd górny: granatowy - nie, czarny - nie, pomarańczowy - nie

P1070557.JPG
Plik ściągnięto 241 raz(y) 154,55 KB

_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-29, 18:11   

A czy stacyjka była przekręcona, czyli włączona ?

Bo jak na żółtym nie ma napięcia, to działać nie będzie.

A jeśli stacyjka była włączona, a na żółtym nie było napięcia to musisz ustalić czemu nie ma na zółtym napięcia bo być powinno.:)
A na krótko i tylko dla pewności możesz ten kabel co poprzedni właściciel na krótko podłączył do brązowego kabla, odłącz go od brązowego i podłącz do kabla żółtego - wtedy zaczną ci działać wszystkie biegi.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-29, 18:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-04-30, 08:28   opornica wentylatora czy coś innego?

oczywiście stacyjka była przekręcona.

jackthenight napisał/a:
A na krótko i tylko dla pewności możesz ten kabel co poprzedni właściciel na krótko podłączył do brązowego kabla, odłącz go od brązowego i podłącz do kabla żółtego - wtedy zaczną ci działać wszystkie biegi.

a nie mogę tak na zawsze zostawić :)

czyli podsumowując: opornica i przełączniki dobre...
tylko po żółtym kablu muszę polecieć i sprawdzić gdzie się przerwał bądź upalił... a gdzie on idzie..... :roll:

pozdro i dzięki
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-30, 09:40   

Jeszcze taka uwaga - pomysł. Może ktoś wymieniał bezpiecznik i wysunęła się wsuwka z gniazda pod bezpiecznikiem i nie mam przejścia. Sprawdź wyciągając bezpieczniki ewentualnie dobierz się do skrzynki od spodu i sprawdź.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-01, 10:13   

piotrek400 napisał/a:
po żółtym kablu muszę polecieć i sprawdzić gdzie się przerwał bądź upalił... a gdzie on idzie.....

idzie do bezpiecznika F39
Cytat:
a nie mogę tak na zawsze zostawić :)

Możesz.
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-05-01, 20:54   opornica wentylatora czy coś innego?

jackthenight napisał/a:
a nie mogę tak na zawsze zostawić :)

Możesz.


czy na tej "nowej drodze" dodać bezpiecznik?

jesli tak to jaki? 30?
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-03, 11:37   Re: opornica wentylatora czy coś innego?

piotrek400 napisał/a:

czy na tej "nowej drodze" dodać bezpiecznik?

jesli tak to jaki? 30?


Możesz, ale skoro bierzesz napięcie z bezpiecznika F39 ze styku "bliżej kierowcy" to nie ma sensu dokładać następnego.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-05-03, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-05-10, 22:06   

kabelek podłączony od bezpiecznika do żółtego przewodu
wszystko działa!!!

wniosek:
opornica ok
przełącznik ok
brak napięcia na żółtym przewodzie

dziekuję za pomoc!!

pozdrawiam!!
_________________

 
akifue 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Växjö - Szwecja
  Wysłany: 2015-01-21, 21:20   opornica

Witam

Moja drakulka sie chyba zaczyna psuc (po 80tys bez usterek). nawiew w kabinie chodzi tylko na 4 biegu. z innych postow i z tego co mechanik mowi wyglada na to ze opornica padla. Bezpieczniki i przekazniki sprawdzone. Moj mechanik twierdzi ze trzeba pol samochodu rozbierac. Ale mieszkam teraz w Szwecji, a im sie tu nie chce wysilac.

Wyczytalem w poscie http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6571 ze jest dostep pod pedalami. Sprawdzilem, ale po odsunieciu dwoch warst wygluszajacych nie znalazlem nic co moglo by przypominac opornice.
Tamten model to byla benzyna, ja mam Sandero Laureate dCi 68 koni, z klimatyzacja.

Czy ktos wie moze jak sie dostac do opornicy? Rzeczywiscie trzeba silnik rozbierac?

Z gory dziekuje za pomoc
Mateusz
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-21, 22:35   

wszystko wskazuje na upaloną opornicę , bo wiatrak chodzi CI na 4ce, czyli bez opornika.

Opornicę łatwo sprawdzić , jeśli tylko umiesz wyciągnąć wtyczkę z panelu sterowania nawiewem. Co dziwne na schemacie występuje razem z wiatrakiem na elemencie 164, ale powinna być odłączana.

Wystarczy sprawdzić oporność na pinach wtyczki z panela sterowania ( na schemacie element 319) czyli przelecieć piny 6(masa - CZARNA szóstka na schemacie ) z , po kolei : 2,3,4,5 (od największej rezystancji do najmniejszej )



... wg tego schematu który wstawił kolega w poście który wstawiłeś


Nie powinna być nieskończona , czyli na mierniku uniwersalnym rózna od "1"
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-01-22, 06:07   

A ten element na końcu opornicy (między tymi dwoma nóżkami), to nie jest czasami tzw. bezpiecznik termiczny. Robi przerwę jeżeli się przegrzeje. Spróbuj go zewrzeć kawałkiem przewodu i sprawdź czy działa nawiew. Potem sobie dokupisz taki w sklepie z elektroniką z 1zł i masz sprawną opornicę.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-22, 07:17   

A te bezpieczniki termiczne nie muszą mieć określonego prądu? Wypadałoby chyba dobrać zamiennik o takim samym prądzie wyłączenia (przepalenia). Poza tym nie powinien zadziałać w normalnym stanie pracy, więc należałoby poszukać przyczyny jego zadziałanie, a to pewnie będzie usterka opornicy :mrgreen: Sprawdzanie przez zwarcie może wyjaśnić sprawę - jak po chwili działania pójdą dymy z opornicy, to będzie wszystko jasne :mrgreen:
 
akifue 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Växjö - Szwecja
Wysłany: 2015-01-22, 07:44   

Wielkie dzieki😊powiedzcie tylko jeszcze jak ta opornice wygrzebac - bo w moim modelu jakos jej nie znalazlem pod kolumna kierownicy. Trzeba rozkrecac panel sterowania i szukac gdzies pod regulacja nawiewu?

W sumie uzywana opornice znalazlem za 30zl ns allegro, nie oplaca sie kombinowac z lutowaniem.

Jeszcze raz dziekuje!
Mateusz
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-01-22, 09:27   

Lajkinik, wszystkie dane powinny być na tym bezpieczniku napisane.
Mogło coś wpaść w wentylator i przyblokować. Jak puściło na 4 to puściło.

Akifue weź go zewrzyj najpierw i sprawdzisz czy działa.

Jest ona, tak jakby pod deską rozdzielczą. Zanurkuj pod kierownicę i popatrz tam gdzie wylatuje powietrze "na nogi" z nawiewu. Może być widać tylko ta białą kostkę, a opornica w kanale nawiewu.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-01-22, 09:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-22, 09:35   

tak, u mnie też tak gdzieś siedzi - widziałem ją (tą białą wtyczkę ) jak wygłuszałem tam kanał nawiewu za radiem .
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-22, 10:52   

Jestem pewny na 100%, że padł bezpiecznik termiczny. Miałem to parę razy tak samo w Scenicu i sam to naprawiałem (elektryk zaśpiewa min.100 zł za robotę). Tylko UWAGA nie lutować nóżek bezpiecznika, bo znowu się spali od temperatury kolby lutownicy (ostrzeżenie dla tych co będą samodzielnie naprawiać).
Naprawa polega na wycięciu samego starego bezpiecznika bez nóżek (nóżki zostawiamy).
Nowy bezpiecznik przykładamy do istniejących nóżek, skracamy nadmiar lub, jak kto ma zręczne palce, długie druty nowego bezpiecznika owinąć wokół nóżek, albo skracamy je i drucikiem miedzianym (0,5 mm2) owijamy je dookoła dość mocno.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne