Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-04, 10:22
wentylator nawiewu działa tylko na 4 biegu
Autor Wiadomość
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-24, 18:01   wentylator nawiewu działa tylko na 4 biegu

Witam!
Zakupiłem drugą daćkę w przeciągu 8 misięcy. Pierwsza 1,4 acess z 2005 (86kkm) w salonie w ełku. Druga od prywatnego właściciela - 1,6 ambiance z 2005 (110kkm).
O ile pierwsza to ideał - od starszego pana, tylko trochę pieskiem zalatywało, to z druga jest kilka problemików:
1. Brak światła wstecznego - wymieniłem żarówkę ale nadal brak, więc stawiam na czujnik lub przewody.
2. Palące się ciągle światło w bagażniku - chyba coś włącznikiem - na razie odłączyłem i czekam na lepsza pogodę.
3. MERITUM SPRAWY - po przekręceniu kluczyka włączony jest wentylator na 1 biegu (bez uruchamiania silnika) mimo położenia na 0. Dalej po ustawieniu na inne 2,3,4 to nadal pracuje z ta sama prędkościa. Po uruchomienu pracuje nadal na 1 biegu. Pogrzebałem trochę i... do bezpiecznika w kabinie podłączony jest mały kabelek, po odłączeniu którego nawiewu brak. Więc pytanie czy jest to wina opornicy nawiewu a ten kabelek to sposób na działanie czy padło cos innego?
Z góry dzięki za pomoc.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-24, 20:37   

Może być uszkodzona opornica albo przełącznik nawiewu na konsoli głównej.

164 zespół wentylatora i opornicy
319 przełącznik na konsoli zintegrowany ze sterowaniem klimą

wentylator.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 830 raz(y) 25,81 KB

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-01-24, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-24, 20:49   

dziekuję za pomoc. jutro poszukam opornicy... od czegoś trzeba zaczać :)
pozdro
dam znać jak wymienię (potrwa to trochę bo mrozy ida :)
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-24, 21:05   

Szczerze to do opornicy będziesz miał problem się dostać bo jest chyba kupe rozkręcania. Nie wiem czy nie trzeba czasami deski odkręcać. Najpierw sprawdź przełącznik bo prościej. Wystarczy ściągnąć konsolę środkową tą srebrną z przełącznikami. Wtedy ocenisz szybciej czy coś wiecej trzeba rozkręcać do opornicy.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-24, 21:10   

Marek1603 napisał/a:
do opornicy będziesz miał problem się dostać bo jest chyba kupe rozkręcania.

Nic nie trzeba rozkręcać. Dostęp jest banalnie prosty od kierowcy spod nóg. Trzeba zanurkować pod deskę, zdjąć matę wygłuszającą która jest nad pedałami i wtedy widać już tą opornicę. Jest włożona na plastykowy zatrzask. Plastyk opornicy jest biały także widać go dość wyraźnie.
Marek1603 napisał/a:
Nie wiem czy nie trzeba czasami deski odkręcać

Nie trzeba :)

A opornica wygląda tak :
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-24, 21:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-24, 21:14   

tym kabelkiem poprzedni właściciel po prostu "na sztywno" spiął wentylator, żeby w ogóle mieć nadmuch np na szybę. Kol. Marek ma rację - należy zacząć od sprawdzenia przełącznika, który jest łatwiej dostępny i tańszy. Jeśli zaś okaże się, że wina tkwi w uszkodzonej opornicy,na co stawiam,to od razu jej nie wyrzucaj. Większość bystrych naprawiaczy radiowo-telewizyjnych radzi sobie z jej reanimacją, wystarczy czasem przelutować którąś z wypalonych ścieżek, naprawa będzie kosztować ułamek jej ceny,przywróci jej pełną sprawność a nawet więcej, bo będzie trwalsza niż oryginalna.Ja tak uratowałem opornicę w nissanie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-24, 21:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-24, 21:22   

Ja śmiem twierdzić, że skoro ktoś zdrutował to na krótko, tzn nie działał żaden bieg, w związku z czym mogła się wypalić ścieżka idąca do masy, co już mi się zdarzyło reanimować w innych autkach.

Edit:
Jednak tutaj opornica wygląda całkiem inaczej niż w przypadkach, gdzie miałem możliwość naprawiania ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2012-01-24, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-24, 21:23   

Skoro działa faktycznie pierwszy bieg to opornica musi być na 100% sprawna :)
Bo :
1 bieg wykorzystuje 3 rezystory opornicy
2 bieg wykorzystuje 2 rezystory opornicy
3 bieg wykorzystuje 1 rezystor opornicy
4 bieg to napięcie podane bez opornicy

Także jeśli faktycznie to pierwszy bieg ci działa to opornicy nawet nie wyciągaj.
Tam też jest przekaźnik 233(299) i bezpiecznik F39 o którym nie należy zapominać.

matucha napisał/a:
że skoro ktoś zdrutował to na krótko, tzn nie działał żaden bieg, w związku z czym mogła się wypalić ścieżka idąca do masy, co już mi się zdarzyło reanimować w innych autkach.

Ale wtedy by chyba poprzedni właściciel na krótko puścił masę, a nie napięcie z bezpiecznika.

Według mnie uszkodzony jest przełącznik nawiewu lub przekaźnik 233(299).
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-24, 22:09, w całości zmieniany 5 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-24, 22:18   

Działa pierwszy bieg, a może tylko jeden bieg i tu nie wiadomo dokładnie czy na maksa czy przez cały opornik. Dlatego obstawiam przełącznik.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-26, 08:18   

jackthenight napisał/a:
Także jeśli faktycznie to pierwszy bieg ci działa to opornicy nawet nie wyciągaj.


Pierwszy biega działa zawsze po włożeniu kluczyka i przekręceniu (bez względu na pozycję).
Jednka po wyjęciu tego przewodzika spod bezpiecznika wentylator nie działa.
Więc jechać po opornicę czy szukać przepalonych ścieżek?
pozdro
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-26, 08:24   

Jeśli pierwszy bieg to ten najwolniejszy to opornica jest sprawna - także wymiana jej nic nie da.

Sprawdź bezpiecznik F39 i F36 oraz przekaźnik 233 (299).

Przekaźnik jest pod maską :



Widzisz na dole po prawej jest duży przekaźnik 233. Podmień go z przekaźnikiem 336 i sprawdź wtedy czy działa regulacja wentylatora.
Oczywiście przed tym wyciągnji ten kabelek z pod bezpiecznika.
Przekaźnik 336 masz tylko wtedy, jeśli twoje auto posiada klimatyzację.


Natomiast bezpieczniki F39 i F36 widzisz tutaj gdzie są :


Bezpiecznik i przekaźnik najprościej sprawdzić bo łatwo się wymienia.
Jeśli przekaźnik i bezpiecznik okażą się sprawne to wtedy wiadomo że przełącznik prędkości wentylatora jest uszkodzony.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-26, 08:40, w całości zmieniany 6 razy  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-26, 14:38   opornica wentylatora czy coś innego?

bezpieczniki F39 i F33 są sprawdzone - ok.
gdy podmieniałem przekaźnik 474 (dziwne bo powinien być wyżej na 700) z przekaźnikiem 238 to działało tak samo. po wyjęciu przekaźnika z miejsca 474 nadal działał nawiew.
natomiast po wyjęciu bezpiecznika F39 i zetknięciu tego kabelka ze stykiem (w miejscu bezpiecznika F39) bliżej kierowcy to nie dzialał nawiew a z tym bliżej szyby przedniej to działał.
z kolei przekaźnika 233 nie mam (zonk). jest jakiś czarny duży obok 238. :oops:
a tak w ogóle to światło w bagażniku pali się cały czas nawet po wyjęciu tego stycznika przy zawiasie...
niezła choinka... :-(
jeździć można ale wkurz mnie to wszystko! :-x
załaczam zdjęcie:

DSCI0809.JPG
Plik ściągnięto 31550 raz(y) 89,19 KB

_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-26, 15:01   

Sprawdź ten przełącznik od nawiewu. Może wypadła wsówka w kostce przyłączeniowej albo sam wyłącznik i ktoś na krótko podłączył nawiew na stałe tym kabelkiem. Może nie wiedział jak ściągnąć tą konsole środkową i nie mógł się dostac do przełącznika.
Tutaj masz jak ją ściągnąć: http://www.daciaklub.pl/f...sola+%B6rodkowa
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-26, 17:02   

piotrek400:
U ciebie pierwszy od góry brązowy przekaźnik to przekaźnik pompy paliwa.
Drugi od góry brązowy przekaźnik to przekaźnik blokady wtrysku.
Ostatni na dole to przekaźnik od sprężarki klimatyzacji.
Natomiast ten czarny to może być przekaźnik 336 - od drugiej prędkości wentylatora chłodnicy - ale pewny nie jestem bo jakoś umieszczenie jego jest inne niż znam.

W takim razie masz wersje auta bez przekaźnika 233, czyli dotyczy cię taki schemat jak poniżej, a nie ten co podał Marek1603:


Co oznacza, że u ciebie układ jest bardzo prosty. Napięcie z bezpiecznika F39 idzie na przełącznik, z niego na opornicę i na wentylator.
Także pozostało ci już tylko sprawdzić przełącznik i tak jak pisał Marek1603 sprawdź czy w ogóle ta wtyczka od przełącznika się nie wypięła, czy jakiś wtyk we wtyczce się nie wypiął itd.

Możliwe również, że przełącznik ma powypalane styki i dlatego nie działa, także jak wtyczka z tyłu przełącznika będzie w porządku, odłącz ten kabelek, którego poprzedni właściciel wpiął pod jakiś tam bezpiecznik, przekręć kluczyk aby zapaliły się kontrolki i sprawdź czy na żółtym przewodzie od wtyczki przełącznika będzie napięcie - jeśli jest to przełącznik będzie pewnie do wymiany.

Zdejmowanie osłony konsoli środkowej jest proste, zaczynasz ciągnąć ją od samego dołu do siebie i później odczepiasz ją coraz wyżej, aż wyjdzie. Odłączasz wtyczki od przełączników podnoszenia/opuszczania szyb, awaryjnych itd. i masz dostęp do przełącznika prędkości wentylatora nagrzewnicy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-26, 17:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-26, 18:44   opornica wentylatora czy coś innego?

Dziękuje za rady.
Konsolę zdejmę, bo wiem jak (zdejmowałem przy wymianie podświetlenia konsoli w drugiej daćce - a w sumie można bylo rekę wsadzić pod spód konsoli i tez wymienić :)
A powiedzcie mi czy skoro nie mam klimy to po cholerę przekaźnik siedzi w 474 (klimatyzacja) a nie w 700 (wolna prędkość nawiewu)...?!
Przepiąć? Boje się jakiegoś zwarcia, bo może wcześniej coś było grzebane i źle podłączone...? A może zaryzykowac?
W każdym razie do przełącznika nawiewu tez zajrzę. Dzieki za info na którym kablu mam szukać napięcia.
dam znać o postepach
pozdro
_________________

 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-26, 18:46   

jackthenight napisał/a:
Odłączasz wtyczki od przełączników podnoszenia/opuszczania szyb
dobry żart :)
pozdro!
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-26, 19:01   

Dlaczego żart ?
Co jest śmiesznego w odpięciu wtyczek ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-26, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-26, 19:04   

jackthenight, kolega piotrek 400 ma wersję ambience, tam są tradycyjne korbki
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-26, 19:05   

chodziło mi o szyby...
moje daćki to golasy 8-)
nie no jedna centralny ma :)

jedna ambiance a druga access

najlepsze jest to, że w tej pierwszej nic nie bylo robione od nowości (oprócz oleju i świec bo sa na to kwity) i dzisiaj na przeglądzie (pierwszy raz za mojej kadencji) pan powiedział:
no jest kilka usterek... chyba zapieczony lewy cylinderek, do wymiany praca końcówka drązka i podświetlenie tablicy rej...
od czasów matiza pierwszy raz zapomniałem na rok o samochodzie (w sensie napraw) a zrobiłem 25kkm w 8 misięcy...
ave romiania :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-26, 19:25   

Aha oki, teraz żarcik już zrozumiałem :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-26, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-27, 14:48   

Dopiero dziś tu zerknąłem.
Dokładnie dwa latka temu miałem to samo. Winny okazał się przekażnik.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-01-27, 20:06   

stempik napisał/a:
Winny okazał się przekażnik

tylko, że podmieniałem przekaźnik z tym od wtrysku... (brazowy 474 z 238)
no chyba, że chodzi o ten duży czarny... (233)
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-27, 21:30   

Wyglada że masz taki schemat instalacji bez przekaźnika prawie taki sam jak Jackthenigt. Wygląda że różne wersje mają rózne rozmieszczenie elementów strujących.

W związku z tym sprawdź bezpiecznik, a potem ewentualnie na kostce przy przełączniku czy przychodzi napięcie na żółty przewód.

0025_A3.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 491 raz(y) 14,19 KB

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-01-27, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-27, 21:31   

piotrek400 napisał/a:
no chyba, że chodzi o ten duży czarny... (233)

No właśnie, nie wiadomo co to za przekaźnik. Jakoś inaczej jest zamontowany.
Ogólnie przekaźnik od dmuchawy jest duży, taki właśnie kwadratowy.
Także chyba nikt więcej już nic nie wniesie do twojego problemu, musisz sprawdzić ten przekaźnik i przełącznik.

Marek1603 napisał/a:
Wyglada że masz taki schemat instalacji bez przekaźnika.

Już wcześniej również o tym pisałem jak i schemat zapodałem :) :
http://www.daciaklub.pl/f...p=115525#115525
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-27, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-27, 21:36   

No właśnie Artur prawie taki sam ale troche inny.

Zostaje sprawdzić napiecie przychodzące na przełącznik.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne