Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy 1.6 Sce - zagazowanie.
Autor Wiadomość
Purelogic 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Sty 2023
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 2023-04-22, 06:54   Lodgy 1.6 Sce - zagazowanie.

Witam!
Wiem, że pewnie temat wałkowany, ale szukam jakiejś nadziei i opinii osób, które mają już na tym silniki zagazowanym tysiące przerobione.

Wczoraj kupiłem rocznik 2019 z 40tys na blacie w w zasadzie od dealera. W swojej głupocie byłem przekonany, że jest to niezły silnik do zagazowania. Facet w serwisie Renault mocno wyprowadził mnie z błędu. Stwierdził, że te nissanowskie silniki na łańcuchu ludzie gazuja a potem są same problemy. Że za 40tys muszę się liczyć z wymianą/regeneracją głowicy, a to rok temu kosztowało już ponad 5 tysięcy. Ja robię ok. 10tys km rocznie.

Tak więc...Jak wynika z waszego doświadczenia?
Dacia stoi mi już na placu i nie wyobrażałem sobie żeby jej od razu nie zagazować. Czy może pomimo wszystko-warto?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-22, 09:38   

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15795

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8344

http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=21


Skoro jedne egzemplarze przejeżdżają bez większych kłopotów np 200 tys. km, a inne padają przy 50, to znaczy że problemem nie jest sam silnik, tylko coś innego.

Nie znamy statystyk awaryjności, ale gdyby była wysoka, to mielibyśmy wręcz zalew informacji o usterkach, a tymczasem pojawiają się one okazjonalnie, chyba nie częściej niż o innych częściach auta.

Największym faktycznym utrudnieniem jest nieco bardziej pracochłonny serwis, bo nawet sama kontrola luzów zaworowych nie jest zbyt prosta.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2023-04-22, 11:39   

76tys przejechane na LPG w dusterze;) żadnych problemów;)
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-04-22, 13:42   

laisar napisał/a:
Skoro jedne egzemplarze przejeżdżają bez większych kłopotów np 200 tys. km, a inne padają przy 50, to znaczy że problemem nie jest sam silnik, tylko coś innego.

np. co ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-22, 15:00   

michauek22 napisał/a:
np. co ?

Części instalacji, jej montaż, regulacja, eksploatacja, serwisowanie... Pojedynczo lub w różnych zestawieniach.

Czasem owszem, także po prostu rzeczywiście słabszy egzemplarz samego silnika - to w końcu tylko produkcja masowa, przy setkach tysięcy jednostek, składających się z setek elementów, zawsze może się zdarzyć.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-04-24, 20:13   

Ja osobiście widziałem lodówy właśnie z tym silnikiem u znajomego na regeneracji głowic. Mówił,że ten silnik to śmietnik pod lpg,że ma co chwilę co robić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-24, 22:06   

To oczywiste, że na regenerację przyjeżdżają silnik w kiepskim stanie - ale żeby stwierdzić, że sam ich projekt lub wykonanie są kiepskie pod kątem współpracy z LPG, to trzeba by wiedzieć jaki jest odsetek motorów z problemami.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne