Tak mnie naszło - czy ktoś zna częstotliwość na której działają daćkowe piloty w kluczykach? Może moje myśli błądzą, ale czy nie szło by "dorobić" pilota wykorzystując samouczącego się psztyczka?
Częstotliwość to nie problem, alarmy samochodowe pracują na częstotliwości 433 MHz. Problem to algorytm, który zmienia kod, a ten jest strzeżony przez wytwórcę.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-07, 20:48
chriskb napisał/a:
Problem to algorytm, który zmienia kod, a ten jest strzeżony przez wytwórcę.
Pięknie, security by obscurity. :/ Ktoś buchnie algorytm i pozamiatane, wszystkie piloty świata do wymiany. Nie dało się tego zrobić po bożemu, na kluczach SSL? :)
"Natenczas Wojski ujął do pasa przypięty
klucz asymetryczny, stubitowy, kręty." ;)
Pewnie, że można. W uproszeniu można powiedzieć, że i tutaj też jest wykorzystywany algorytm dawniej symetryczny DES i jego odmiany, potem asymetryczny z odmianami a obecnie stosuję się mieszany SSL.
nie wiem, ale wiem ze czaszka ladnie rezonuje z czestotliowscia i jesli jestes za daleko od wozu, kluczyk nie lapie to przyloz kluczyk do czaszki i nacisnij. Sprawdzone, lapie na jakies 3 do 4 normalnej odleglosci .)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum