Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 15 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-25, 22:40
Powiedz mi kolego czy kiedykolwiek robiłeś wypalanie filtra cząsteczek w Renault i czy wiesz jak to wygląda od strony technicznej? czy tylko czytałeś bajki innych forumowiczów ?
Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1,9dCi
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-08-25, 22:46
Drogi Kolego,
W moim poście napisałem wyłącznie o FAP - jak zapewne zauważyłeś
NIe będę przekonywać Cię o stosowaniu dodatkowego wtryskiwacza w silnikach dCi, ci z forumowiczów którzy znają temat - wiedzą o co chodzi.
Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 15 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-26, 09:57
funbike napisał/a:
Drogi Kolego,
W moim poście napisałem wyłącznie o FAP - jak zapewne zauważyłeś
NIe będę przekonywać Cię o stosowaniu dodatkowego wtryskiwacza w silnikach dCi, ci z forumowiczów którzy znają temat - wiedzą o co chodzi.
pozdrawiam
Nie pisz bredni jeśli nie wiesz na 100%, poszukaj sobie w swoim aucie jak masz FAP czy jest tam jakiś wtryskiwacz, przez takich jak ty przyjeżdzają potem ludzie na warsztat i takie farmazony opowiadają, jest jedna zasada: jak nie wiesz to sie nie wypowiadaj
Ja bym jeszcze dodał jakie elementy biorą udział w procesie oczyszczania filtra cząstek stałych.
Są dwa rozwiązania dla silnika K9K 896 - 90KM, które rysunki powyżej zaprezentował kol. jackthenight,
197 zaznaczony na rysunku wtryskiwacz dodatkowy dawek wzbudzających proces wypalania filtra
1287 - jest sondą temperatury, która kontroluję czas procesu oczyszczenia filtra
1735 - czujnik temperatury spalin przed filtrem
1989 - Czujnik ciśnienia względnego emisji spalin, który inicjuje proces czyszczenia
W silniku K9K 898 - 110 KM zrezygnowano z czujnika 1735 temperatury spalin przede filtrem. Tak naprawdę ten parametr jest generowany w programie sterownika wtryskami.
Zawsze może się zdarzyć, że nowy użytkownik forum, nie znający zasad i poziomu dyskusji na naszym forum palnie jakieś głupstwo i potem kurczowo trzyma się swojej błędnej teorii, co gorsza nie popartej żadną merytoryczną wiedzą.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-08-27, 19:30
ozi77 napisał/a:
Nie pisz bredni jeśli nie wiesz na 100%, poszukaj sobie w swoim aucie jak masz FAP czy jest tam jakiś wtryskiwacz, przez takich jak ty przyjeżdzają potem ludzie na warsztat i takie farmazony opowiadają, jest jedna zasada: jak nie wiesz to sie nie wypowiadaj
wypadało by kolego przeprosić za ten post i klepnąć się w pierś w myśl swojej zasady
P.S.
a po lekturze forum czasem niestety to my jedziemy do mechanika a ten opowiada właśnie takie farmazony
kolego pluto czy FAP jest jakoś w twoim odczuciu uciążliwy warto się martwić na zapas jak ta cała sprawa z oczyszczaniem wygląda właśnie dzisiaj zakupiłem taki sam model (acz jeszcze nie odebrałem dopiero za 2 miechy) i ciekaw jestem czy przez ten Fap nie wdepnąłem
Kolego SE-MEN tym FAP-em to się nie przejmuj. Ja ujeżdżam też Scenica 1,9 dCi z FAP-em który ma przebieg 200.000 km i jakichkolwiek z nim problemów nie mam, a ostatnio dużo jeżdżę po mieście. Jedyne to wiem, że go mam - jak działa to spalanie chwilowe rośnie ale to tylko przez parę km by się filtr oczyścił.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-06, 09:43
koszalin11 napisał/a:
Kolego SE-MEN tym FAP-em to się nie przejmuj. Ja ujeżdżam też Scenica 1,9 dCi z FAP-em który ma przebieg 200.000 km i jakichkolwiek z nim problemów nie mam, a ostatnio dużo jeżdżę po mieście. Jedyne to wiem, że go mam - jak działa to spalanie chwilowe rośnie ale to tylko przez parę km by się filtr oczyścił.
Dokładnie FAP jest całkowicie bezobsługowy i nie ma najmniejszego z nim problemu (nawet producent nie przewidził kontrolki działania). Jeżdżę głównie w mieście na krótkich trasach i nawet w takich warunkach następuje jego wypalanie co około 700-1000 km. Tak jak kolega "koszalin11" napisał tylko przez kilka minut autko wchodzi na wyższe obroty (nieraz widać biały dymek za samochodem ale nie zawsze) i tylko tyle. Jeśli ten proces zostanie przerwany, po uruchomieniu silnika wypalaniu jest kontynułowane - super sprawa
Z uwagi ze jakiś czas pracowałem na wyższej uczelni to zbadałem (tak dla własnej ciekawości zapełnienie filtry) i jakie wnioski ?
Maksymalne zapełnienie wynosiło 20% , średnio kształtuje się w granicach 5-7% więc naprawdę nie jest źle (jak będę miał dostęp do skanera to wrzucę wykres z pomiarów).
Dla porównania jeźdzę służbowo skodą fabią 1,6 TDI 90KM DPF tam jest masakra. Auto ma 29000 km i 2 razy było w serwisie w sprawie filtra
Zasadę działania filtra w naszych Daciach opisywałem tutaj:
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=15
Naprawdę polecam tą wersje silnikową szczególnie do jazdy po mieście, tym którzy chcą poruszać się za naprawdę małe pieniądze. Do dłuższych wojaży czy jazdy w terenie jest za słaby lepsza byłaby wersja 110 KM.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Dzięki panowie trochę się uspokoiłem w pracy kolesie ciągle stękają na FAP-a choć żaden z nich takiego nie posiada w swoim samochodzie ja co prawda też nie mam (na razie) dlatego szukam odpowiedzi . Autkiem głównie będę jeździł po mieście tzn 90%.
Potwierdzam, przejechane 50 tys. i nie mam problemów z FAP-em. Raz tylko zuuważyłem podczas jazdy biały dymek za samochodem i to na pewno było wypalanie sadzy.
Wysłany: 2015-02-04, 23:27 eksploatacja DPF w Daci
Witam
Ponieważ za chwilę wyjadę moim klekotem z dpf-em mam do Was pytanie jak aktualnie ten dpf się spisuje, jakieś problemy a może żadnych, jakoś szczególnie trzeba go dopalać świeci się wtedy jakaś kontrolka i jeździmy jeszcze 30 minut.
A może jeździmy jak zwykle czasem trasa czasem w koło komina i nic specjalnie się nie dzieje.
Z moich obserwacji:
90% osób nie zauważa że cokolwiek się dzieje z samochodem
10% w tym ja zauważa tzw "małe wypalenia" trwające po max 5min, żadna kontrolka się nie świeci, trochę kopci z rury i wydaje trochę niższy ton - zwykle u mnie gdzieś raz na miesiąc/dwa, zaczyna się około 20km po starcie. Podobno nie ma problemu jeśli to przerwiesz, czyli w eksploatacji się nic nie zmienia. Inni znawcy mówią, że przerywanie może doprowadzić do:
Cytat:
go dopalać świeci się wtedy jakaś kontrolka
Ale to nie tak, że
Cytat:
i jeździmy jeszcze 30 minut
bo i owszem zgaśnie, ale będzie pojawiać się częściej (fap do regeneracji/wymiany/wycięcia? - wycięcie może być równoznaczne z problemem na stacji kontroli pojazdów jeśli przepisy się zmienią).
Uspokajając - do 150 000km raczej nic Ci nie grozi.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2015-02-05, 08:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-05, 20:44
U mnie po przebiegu 60 tys km nic sie nie dzieje auto uzytkowane w 90 procentach w miescie na odcinkach od 2 do 5-7 km.10 procent to wyjazdy do Polski po 1500 km (dwa trzy razy w roku ) i raz w tygodniu (choc nie zawsze ) wypad po 30 km w jedna strone.Raz zauwazylem na stacji bezynowej bialo-niebieski dym z rury wydechowej przed tankowaniem wiec nie gasilem auta czekalem az fap sie wypali (trwalo to jakies 2 min.). Dwa razy na autrostradzie widzialem we wstecznym lusterku jak zaczal dymic przez okolo 5 minut i to wszystko.Pytalem znajomego ktory pracuje w Renault o awaryjnosc tych filtrow .Powiedzial " ze stosujac dobrej klasy oleje c4 (ja leje Motul specyfic 720) filtry wytrzymuja 180 tys bez problemu".FAP w Daci z tego co mi wiadomo wypala sie w prawie kazdych warunkach miiescie ,korkach ,nie wymaga jazdy ze stala predkoscia po autostradzie (choc pewnie stala predkosc sprzyja wypalaniu).W szczegolnych wypadkach w instrukcji jest napisane ze po pojawieniu sie pomaranczowej kontrolki FAP w DL nalezy obnizyc predkosc obrotowa silnika i kontynuowac jazde do momentu jej zgaszenia .ta sama kontrolka swieconca na czerwono nie jest opisana ale moim zdaniem nie wrozy nic dobrego . Tak wiec jak narazie to jezdzic i cieszyc sie z autka.
Dzięki wielkie mam nadzieje że z czasem będzie więcej opinii;). Ja jutro odbieram swojego wiec na wrażenia przyjdzie czas, mam nadzieje że bez marudzenia ;) i reklamacji.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-18, 19:47
A do czego ta kontrolke podlaczyc?.Czytalem w internecie ze w peugeotach podlaczaja kontrolke pod ogrzewanie lusterek bo podobno wlacza sie przy wypalaniu FAP. Czy w Daci jest tak samo ?
Znalazłem w rosyjskiej serwisówce informacje o regeneracji filtra , załącza się na około 30 minut co około 275 km przebiegu. Temperatura wypalania 550-650 stopni Celsjusza. Oryginalny tekst poniżej:
Датчик относительного давления позволяет определить степень загруженности фильтра (массу накопленных частиц) и запускает процедуру регенерации. Регенерация выполняется при установке специального режима впрыска, в основном с помощью форсунки противосажевого фильтра и форсунок двигателя (поздний впрыск и последующий впрыск) в результате чего температура отработавших газов
перед противосажевым фильтром устанавливается в пределах 550 °C и 650 °C. Регенерация длится не менее 30 минут выполняется каждые 275 км пробега (минимальный пробег между двумя выполненными регенерациями).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum