Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Użytkowanie Diesla 1.5DCi z FAP / DPF
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-25, 22:35   

gdzieś widziałem techniczny rysunek z 5 wtyskiem :roll: może ktoś zapoda niedowiarkowi :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-25, 22:40   

Powiedz mi kolego czy kiedykolwiek robiłeś wypalanie filtra cząsteczek w Renault i czy wiesz jak to wygląda od strony technicznej? czy tylko czytałeś bajki innych forumowiczów ?
 
funbike 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1,9dCi
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-08-25, 22:46   

Drogi Kolego,

W moim poście napisałem wyłącznie o FAP - jak zapewne zauważyłeś
NIe będę przekonywać Cię o stosowaniu dodatkowego wtryskiwacza w silnikach dCi, ci z forumowiczów którzy znają temat - wiedzą o co chodzi.

pozdrawiam
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-26, 09:57   

funbike napisał/a:
Drogi Kolego,

W moim poście napisałem wyłącznie o FAP - jak zapewne zauważyłeś
NIe będę przekonywać Cię o stosowaniu dodatkowego wtryskiwacza w silnikach dCi, ci z forumowiczów którzy znają temat - wiedzą o co chodzi.

pozdrawiam
Nie pisz bredni jeśli nie wiesz na 100%, poszukaj sobie w swoim aucie jak masz FAP czy jest tam jakiś wtryskiwacz, przez takich jak ty przyjeżdzają potem ludzie na warsztat i takie farmazony opowiadają, jest jedna zasada: jak nie wiesz to sie nie wypowiadaj
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-26, 10:10   

To ja wstawię fragment schematu silnika K9K896 :
(klikamy aby powiększyć)

Jak sądzisz ozi77 po co silnikowi 5-ty wtryskiwacz ?
Wiesz do czego służy ten wtryskiwacz nr 197 (a ja go oznaczyłem nr.5)?

A poniżej jeszcze miejsce występowania wtryskiwacza 197 :


k9k896.JPG
Plik ściągnięto 500 raz(y) 125,85 KB

silnikk9k.JPG
Plik ściągnięto 805 raz(y) 88,55 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-08-26, 10:30, w całości zmieniany 5 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-26, 11:18   

Ja bym jeszcze dodał jakie elementy biorą udział w procesie oczyszczania filtra cząstek stałych.

Są dwa rozwiązania dla silnika K9K 896 - 90KM, które rysunki powyżej zaprezentował kol. jackthenight,

197 zaznaczony na rysunku wtryskiwacz dodatkowy dawek wzbudzających proces wypalania filtra
1287 - jest sondą temperatury, która kontroluję czas procesu oczyszczenia filtra
1735 - czujnik temperatury spalin przed filtrem
1989 - Czujnik ciśnienia względnego emisji spalin, który inicjuje proces czyszczenia
W silniku K9K 898 - 110 KM zrezygnowano z czujnika 1735 temperatury spalin przede filtrem. Tak naprawdę ten parametr jest generowany w programie sterownika wtryskami.

Zawsze może się zdarzyć, że nowy użytkownik forum, nie znający zasad i poziomu dyskusji na naszym forum palnie jakieś głupstwo i potem kurczowo trzyma się swojej błędnej teorii, co gorsza nie popartej żadną merytoryczną wiedzą.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 14:06   

Mechanik z ASO z niemiec ...
Klekajcie narody.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-08-26, 21:55   

Mechanik jak z koziej d...trąba. Wytłumacz panu mechanikowi skąd się bierze paliwo w oleju przy Fapie. Może mu się uda zrozumieć. pozdr
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-08-27, 19:30   

ozi77 napisał/a:
Nie pisz bredni jeśli nie wiesz na 100%, poszukaj sobie w swoim aucie jak masz FAP czy jest tam jakiś wtryskiwacz, przez takich jak ty przyjeżdzają potem ludzie na warsztat i takie farmazony opowiadają, jest jedna zasada: jak nie wiesz to sie nie wypowiadaj


wypadało by kolego przeprosić za ten post i klepnąć się w pierś :mrgreen: w myśl swojej zasady

P.S.
a po lekturze forum czasem niestety to my jedziemy do mechanika a ten opowiada właśnie takie farmazony :-P
 
SE-MEN 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 90KM eco2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 19
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2013-01-05, 23:27   

kolego pluto czy FAP jest jakoś w twoim odczuciu uciążliwy warto się martwić na zapas jak ta cała sprawa z oczyszczaniem wygląda właśnie dzisiaj zakupiłem taki sam model (acz jeszcze nie odebrałem dopiero za 2 miechy) i ciekaw jestem czy przez ten Fap nie wdepnąłem ;-)
_________________
 
koszalin11 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-06, 08:50   

Kolego SE-MEN tym FAP-em to się nie przejmuj. Ja ujeżdżam też Scenica 1,9 dCi z FAP-em który ma przebieg 200.000 km i jakichkolwiek z nim problemów nie mam, a ostatnio dużo jeżdżę po mieście. Jedyne to wiem, że go mam - jak działa to spalanie chwilowe rośnie ale to tylko przez parę km by się filtr oczyścił.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-06, 09:43   

koszalin11 napisał/a:
Kolego SE-MEN tym FAP-em to się nie przejmuj. Ja ujeżdżam też Scenica 1,9 dCi z FAP-em który ma przebieg 200.000 km i jakichkolwiek z nim problemów nie mam, a ostatnio dużo jeżdżę po mieście. Jedyne to wiem, że go mam - jak działa to spalanie chwilowe rośnie ale to tylko przez parę km by się filtr oczyścił.


Dokładnie FAP jest całkowicie bezobsługowy i nie ma najmniejszego z nim problemu (nawet producent nie przewidził kontrolki działania). Jeżdżę głównie w mieście na krótkich trasach i nawet w takich warunkach następuje jego wypalanie co około 700-1000 km. Tak jak kolega "koszalin11" napisał tylko przez kilka minut autko wchodzi na wyższe obroty (nieraz widać biały dymek za samochodem ale nie zawsze) i tylko tyle. Jeśli ten proces zostanie przerwany, po uruchomieniu silnika wypalaniu jest kontynułowane - super sprawa :-)
Z uwagi ze jakiś czas pracowałem na wyższej uczelni to zbadałem (tak dla własnej ciekawości zapełnienie filtry) i jakie wnioski ?
Maksymalne zapełnienie wynosiło 20% , średnio kształtuje się w granicach 5-7% więc naprawdę nie jest źle (jak będę miał dostęp do skanera to wrzucę wykres z pomiarów).
Dla porównania jeźdzę służbowo skodą fabią 1,6 TDI 90KM DPF tam jest masakra. Auto ma 29000 km i 2 razy było w serwisie w sprawie filtra :-(
Zasadę działania filtra w naszych Daciach opisywałem tutaj:
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=15

Naprawdę polecam tą wersje silnikową szczególnie do jazdy po mieście, tym którzy chcą poruszać się za naprawdę małe pieniądze. Do dłuższych wojaży czy jazdy w terenie jest za słaby lepsza byłaby wersja 110 KM.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
SE-MEN 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 90KM eco2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 19
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2013-01-06, 12:21   

Dzięki panowie trochę się uspokoiłem w pracy kolesie ciągle stękają na FAP-a choć żaden z nich takiego nie posiada w swoim samochodzie ja co prawda też nie mam (na razie) dlatego szukam odpowiedzi . Autkiem głównie będę jeździł po mieście tzn 90%.
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-01-06, 12:38   

Ja u siebie również nie zauważyłem żadnych objawów wypalania filtra, nie mam zielonego pojęcia kiedy to sie dzieje :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-06, 12:39   

SE-MEN napisał/a:
kolesie ciągle stękają na FAP-a choć żaden z nich takiego nie posiad

Prawdziwi rasowy znafcy <<<:
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2013-01-06, 13:13   

Potwierdzam, przejechane 50 tys. i nie mam problemów z FAP-em. Raz tylko zuuważyłem podczas jazdy biały dymek za samochodem i to na pewno było wypalanie sadzy.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-06, 13:48   

Swoim zrobiłem 20 tys km, czego większość w trasie i nie zauważyłem wypalania sadzy czy też innych objawów posiadania FAP. :-)
 
yogo 


Marka: citroen
Model: c5
Silnik: 1.6 hdi
Rocznik: 2005
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 11
Skąd: szczecin/kopenhaga
Wysłany: 2014-04-23, 07:34   

Zamontowanie kontrolki i po kłopocie.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-02-04, 23:27   eksploatacja DPF w Daci

Witam

Ponieważ za chwilę wyjadę moim klekotem z dpf-em mam do Was pytanie jak aktualnie ten dpf się spisuje, jakieś problemy a może żadnych, jakoś szczególnie trzeba go dopalać świeci się wtedy jakaś kontrolka i jeździmy jeszcze 30 minut.
A może jeździmy jak zwykle czasem trasa czasem w koło komina i nic specjalnie się nie dzieje.

Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami :-P
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-02-05, 08:17   

Z moich obserwacji:
90% osób nie zauważa że cokolwiek się dzieje z samochodem
10% w tym ja zauważa tzw "małe wypalenia" trwające po max 5min, żadna kontrolka się nie świeci, trochę kopci z rury i wydaje trochę niższy ton - zwykle u mnie gdzieś raz na miesiąc/dwa, zaczyna się około 20km po starcie. Podobno nie ma problemu jeśli to przerwiesz, czyli w eksploatacji się nic nie zmienia. Inni znawcy mówią, że przerywanie może doprowadzić do:
Cytat:
go dopalać świeci się wtedy jakaś kontrolka

Ale to nie tak, że
Cytat:
i jeździmy jeszcze 30 minut

bo i owszem zgaśnie, ale będzie pojawiać się częściej (fap do regeneracji/wymiany/wycięcia? - wycięcie może być równoznaczne z problemem na stacji kontroli pojazdów jeśli przepisy się zmienią).

Uspokajając - do 150 000km raczej nic Ci nie grozi.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2015-02-05, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-05, 20:44   

U mnie po przebiegu 60 tys km nic sie nie dzieje auto uzytkowane w 90 procentach w miescie na odcinkach od 2 do 5-7 km.10 procent to wyjazdy do Polski po 1500 km (dwa trzy razy w roku ) i raz w tygodniu (choc nie zawsze ) wypad po 30 km w jedna strone.Raz zauwazylem na stacji bezynowej bialo-niebieski dym z rury wydechowej przed tankowaniem wiec nie gasilem auta czekalem az fap sie wypali (trwalo to jakies 2 min.). Dwa razy na autrostradzie widzialem we wstecznym lusterku jak zaczal dymic przez okolo 5 minut i to wszystko.Pytalem znajomego ktory pracuje w Renault o awaryjnosc tych filtrow .Powiedzial " ze stosujac dobrej klasy oleje c4 (ja leje Motul specyfic 720) filtry wytrzymuja 180 tys bez problemu".FAP w Daci z tego co mi wiadomo wypala sie w prawie kazdych warunkach miiescie ,korkach ,nie wymaga jazdy ze stala predkoscia po autostradzie (choc pewnie stala predkosc sprzyja wypalaniu).W szczegolnych wypadkach w instrukcji jest napisane ze po pojawieniu sie pomaranczowej kontrolki FAP w DL nalezy obnizyc predkosc obrotowa silnika i kontynuowac jazde do momentu jej zgaszenia .ta sama kontrolka swieconca na czerwono nie jest opisana ale moim zdaniem nie wrozy nic dobrego . Tak wiec jak narazie to jezdzic i cieszyc sie z autka. :-)
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-02-05, 20:54   

94 000 km z haczykiem i żadnych problemów. Fakt, że dzień w dzień przeloty po jakieś 25 km z domu do pracy i z powrotem
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-02-05, 22:34   

Dzięki wielkie mam nadzieje że z czasem będzie więcej opinii;). Ja jutro odbieram swojego wiec na wrażenia przyjdzie czas, mam nadzieje że bez marudzenia ;) i reklamacji.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-18, 19:47   

A do czego ta kontrolke podlaczyc?.Czytalem w internecie ze w peugeotach podlaczaja kontrolke pod ogrzewanie lusterek bo podobno wlacza sie przy wypalaniu FAP. Czy w Daci jest tak samo ?
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2015-02-21, 22:40   

Znalazłem w rosyjskiej serwisówce informacje o regeneracji filtra , załącza się na około 30 minut co około 275 km przebiegu. Temperatura wypalania 550-650 stopni Celsjusza. Oryginalny tekst poniżej:
Датчик относительного давления позволяет определить степень загруженности фильтра (массу накопленных частиц) и запускает процедуру регенерации. Регенерация выполняется при установке специального режима впрыска, в основном с помощью форсунки противосажевого фильтра и форсунок двигателя (поздний впрыск и последующий впрыск) в результате чего температура отработавших газов
перед противосажевым фильтром устанавливается в пределах 550 °C и 650 °C. Регенерация длится не менее 30 минут выполняется каждые 275 км пробега (минимальный пробег между двумя выполненными регенерациями).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne