Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-08-02, 22:23
nie działa klakson (odp.: urwany kabelek w manetce)
Autor Wiadomość
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-01-21, 09:33   

Nie da się ukryć że identyczna dźwignia w Lagunie działa od 1998r bez problemów - więc problem musi być w przewodach - ja przy kolejnym przerwaniu postanowiłem wymienić na przewód wyjęty z zasilania maszynki do golenia - taki w kształcie spirali, powinien być odporniejszy na skręcanie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-21, 10:08   

PiotrWie napisał/a:
identyczna dźwignia w Lagunie działa od 1998r bez problemów

Aż sprawdziłem z ciekawości - i kabelki są cieńsze...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-21, 11:42   

laisar napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
identyczna dźwignia w Lagunie działa od 1998r bez problemów

Aż sprawdziłem z ciekawości - i kabelki są cieńsze...

... i pewnie elastyczniejsze niż z Dacii (druciki w kabelku są grubsze i sztywniejsze niż w innych autach, gdzie drucików jest więcej i są cieńsze, za to są miększe). ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-01-28, 18:54   

juz po sprawie.
zrobionenagwarancji FNS..
ASO Lisowski Wieliczka.
Panowie nawet nie chcieli slyszec o naprawie...
przelacznik w jeden dzien zamowiony..dzis zalozony w 20 minut..
wszystko ok.
Na fakturze widnieje kwota za przelacznik 498 PLN. oczywiscie ja nie zaplacilem nic.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-29, 07:19   

keikan napisał/a:
ASO Lisowski Wieliczka.
Panowie nawet nie chcieli slyszec o naprawie...

Pewnie takie są wytyczne serwisowe dla tego przełącznika. A może Renault zbiera te padnięte przełączniki do analizy, choć tak serio, to nie spodziewam się takiego profesjonalizmu w odniesieniu do usterek w Daciach.
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-29, 07:58   

Lajkonik napisał/a:
może Renault zbiera te padnięte przełączniki do analizy

prędzej do naprawy- inaczej - modne słowo - regeneracji, która jak wyżej opisano, jest niezbyt skomplikowana. A potem dostają drugie życie u klientów przekonanych, że wymieniono im na nowe :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-29, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-01-29, 10:25   

Dar1962 napisał/a:
Lajkonik napisał/a:
może Renault zbiera te padnięte przełączniki do analizy

prędzej do naprawy- inaczej - modne słowo - regeneracji, która jak wyżej opisano, jest niezbyt skomplikowana. A potem dostają drugie życie u klientów przekonanych, że wymieniono im na nowe :-P


Nawet jeśli tak jest - to mnie jako klientowi nie przeszkadza, czy mam nowy przełącznik, czy "tuningowany" - pod warunkiem, że mam go za darmo w ramach gwarancji ;)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-16, 09:45   

Klakson padł drugi raz :-x
Skoro wcześniej padł mi nietypowo czerwony kabelek, więc przypuszczam, że teraz sypnął się (jak wszystkim) ten czarny. Tak jak się odgrażałem wcześniej, mam zamiar wziąć manetkę "na warsztat" i całkowicie wymienić te cudowne kabelki.
_________________

 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-03-16, 10:49   

Lajkonik napisał/a:
Klakson padł drugi raz :-x
Skoro wcześniej padł mi nietypowo czerwony kabelek, więc przypuszczam, że teraz sypnął się (jak wszystkim) ten czarny. Tak jak się odgrażałem wcześniej, mam zamiar wziąć manetkę "na warsztat" i całkowicie wymienić te cudowne kabelki.


Zrób z tego "fotostory" krok po kroku.
Może komuś się przyda, gdy juz będzie po gwarancji.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-21, 12:47   

OK, są i zdjęcia.
Okazało się, że znowu szlag trafił czerwony przewód. Koniec końców postanowiłem wymienić tylko ten jeden kabelek (przenicowanie nowego kabelka zajmuje więcej czasu niż rozbieranie obudowy kolumny kierownicy).
Zaczynamy jednak od początku:
Rozkręcanie obudowy kolumny kierownicy. Wszystko spajają dwie śruby dostępne od dołu. Do ich odkręcenia potrzebny jest śrubokręt - gwiazdka (coś jak imbus, tylko w wystającymi rogami :mrgreen: ) T15. Można już zdjąć górną część obudowy. Trzecim miejscem mocowania dolnej części jest zaczep na drugim końcu obudowy. Wystarczy po wykręceniu obudowę opuścić i lekko przesunąć do siebie.
Następnie należy wykręcić dwie śrubki trzymające manetkę. Po wysunięciu manetki należy odpiąć kostkę z przewodami w tylnej jej części. Teraz można zabrać manetkę do domu i wygodnie, w ciepełku, wykonać operację :mrgreen:
Wylutowałem przewód fabryczny i znalazłem coś podobnego, ale trochę bardziej elastycznego - przewód od starego zasilacza komputerowego.
Nowy przewód ciężko jest przenicować jak fabrycznie - na około wewnętrznej części manetki (tej, która się kręci) i jak pokazuje autopsja - nie jest to skuteczne. Przenicowałem więc przewód tylko przez pierwsze "oczko" i przylutowałem z obu stron. Przy takim rozwiązaniu wydaje się że ruch przewodu jest łagodniejszy, niż w oryginalnym rozwiązaniu.
Zostało tylko zmontować wszystko ze sobą. A więc to samo, co wcześniej, tylko w odwrotnej kolejności. Podpinamy przewody do manetki, osadzamy manetkę na miejscu i przykręcamy. Przy skręcaniu obudowy kolumny trzeba wrócić uwagę na to, żeby śruby trafiły w odpowiednie otwory kolumny. Przy wkręcaniu muszą przejść na wylot kolumny, aby chwycić górną część obudowy kolumny kierownicy.

gotowe.JPG
I po lutowaniu.
Plik ściągnięto 267 raz(y) 49,75 KB

przenicowanie.JPG
Przenicowany nowy przewód.
Plik ściągnięto 227 raz(y) 39,28 KB

winowajca.JPG
Na czerwono zaznaczony przewód i miejsce jego lutowania.
Plik ściągnięto 219 raz(y) 78,48 KB

manetka - przewody.JPG
Odłączanie przewodów od manetki.
Plik ściągnięto 115 raz(y) 77,69 KB

manetka wykręcona.JPG
Wysunięta manetka.
Plik ściągnięto 100 raz(y) 91,77 KB

manetka - wykręcanie.JPG
Widok na śrubki manetki.
Plik ściągnięto 100 raz(y) 80,05 KB

śruby.JPG
Śruby trzymające obudowę kolumny kierowniczej.
Plik ściągnięto 67 raz(y) 77,54 KB

bit.JPG
Tak wygląda końcówka którą rozkręcałem obudowę kolumny kierownicy.
Plik ściągnięto 38 raz(y) 36,55 KB

obudowa kolumny.JPG
Rozkręcanie obudowy kolumny kierownicy. Widok od dołu. Na czerwono śruby, na niebiesko miejsce zaczepu.
Plik ściągnięto 1689 raz(y) 43,64 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2016-03-21, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-03-21, 19:15   

Super fotostory!
Na pewno się przyda!
dzięki!
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
poszept 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 LPG 84 KM
Rocznik: 2012
Wersja: BlackLine2
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-09, 09:39   

Czy przed demontażem obudowy kolumny kierownicy i odpięciem lewej manetki nie trzeba wcześniej odłączyć poduszki powietrznej? Czy ona nie wystrzeli?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-09, 10:46   

Skoro kolega post wyżej to robił, to jeszcze mu poduszka nie wystrzeliła.. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
poszept 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 LPG 84 KM
Rocznik: 2012
Wersja: BlackLine2
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-09, 11:24   

Niby tak ale wolę się upewnić.
Złego słowa o dacii nie powiem, ale historia z klaksonem mnie zeźliła. Prawie cztery lata spokoju, a tu taki numer.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-05-09, 11:36   

Służę pomocą przetłumaczyłem książkę na j.polski naprawa Logan Sandero, ksiązka ukazała się w j. rosyjskim w 2009. Kontakt na PW.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-05-09, 17:13   

Lajkonik napisał/a:
śrubokręt - gwiazdka

w handlu występuje jako "torx" - może komuś się przyda.
W ogóle wiele wkrętów w daćkach to torx-y, warto kupić za kilka PLN komplet w jakimś OBI czy innej Castoramie
Ostatnio zmieniony przez ajax 2016-05-09, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-09, 17:37   

nie ma żadnej obawy o detonację poduszki, demontaż obudowy kolumny, która nie ma nic wspólnego z obudową poduszki to dwie śrubki, demontaż manetki podobnie plus odpięcie wtyczki i to cała filozofia
poszept napisał/a:
Niby tak ale wolę się upewnić.
Złego słowa o dacii nie powiem, ale historia z klaksonem mnie zeźliła. Prawie cztery lata spokoju, a tu taki numer.

właściciele Dacii dzielą się na tych którzy już to zaliczyli i tych, co mają temat przed sobą
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-09, 17:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-10, 06:50   

poszept napisał/a:
Czy przed demontażem obudowy kolumny kierownicy i odpięciem lewej manetki nie trzeba wcześniej odłączyć poduszki powietrznej? Czy ona nie wystrzeli?

Odpisałem na PW i powtórzę na forum - nie ma obawy o poduszkę. Przewody manetki nie mają nic wspólnego z poduszką.
_________________

 
poszept 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 LPG 84 KM
Rocznik: 2012
Wersja: BlackLine2
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2016-05-16, 12:28   ja już naprawiłem

W ubiegłym tygodniu naprawiłem. Bardzo pomogło fotostory Lajkonika. Dziękuję. Wszystko się zgodziło. Jedyna różnica była taka, że kolumnę odkręcałem końcówką z oznaczeniem T-20. Kolega fachowo zlutował i daćka odzyskała głos.
 
t o m a s z 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 13
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-06-04, 15:12   

Bardzo pomocny wątek. Naprawa jest bardzo szybka. Po przeczytaniu i obejrzeniu zdjęć, mając pod ręką klucze, drut i lutownicę można to zrobić w 20 minut. W moim przypadku czarny przewód "obcięło" w miejscu gdzie wchodzi do podstawy manetki i przechodzi przez te krótkie bolczyki (zaraz przed pętlą). Przewód na pierwszy rzut oka wygląda jak by był stalowy, ale chyba jednak jest miedziany.
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-06-11, 21:10   

Mój klakson także przestał działać więc dziś zabrałem się do roboty. Całość zajmuje ok 30 min. Mój mały manual:
-odkrecamy dwa wkręty od dołu oslony kierownicy (specjalny torx 15 dostepny w każdym sklepie)
-zdejmujemu osłonę górną i osłonę dolna (należy pamiętać że jest ona przymocowana w dole także na plastikowym zaczepie)
-odkręcamy dwie srebrne śrubki śrubokrętem krzyżakowym i przełącznik wychodzi nam w lewo i trzyma sie tylko na kostce z kablami
-wypinamy kostkę i możemy zabrać przełącznik w bardziej wygodne miejsce do naprawy
W moim przypadku kabel uwalil się w miejscu wcisku w rynienke. Nie bawiłem sie w wymiany tylko skróciłem kabel i zlutowalem. UWAGA!!!! ZWYKŁĄ LUTOWNICA DO 500ST C SIE NIE DA. NIE WIEM DLACZEGO ALE TO SA TWARDE LUTY I MUSIALEM POŻYCZYC COŚ WIEKSZEJ MOCY BO ZWYKŁA LUTOWNICA NIE ROZPUSZCZALA TYCH LUTÓW

a to moje fotki

20160611_150847.jpg
Plik ściągnięto 15750 raz(y) 37,94 KB

20160611_150825.jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 244,23 KB

20160611_141709.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 222,8 KB

20160611_141549.jpg
Plik ściągnięto 101 raz(y) 251,5 KB

20160611_141459.jpg
Plik ściągnięto 84 raz(y) 221,92 KB

20160611_141316.jpg
Plik ściągnięto 82 raz(y) 239,09 KB

20160611_141307.jpg
Plik ściągnięto 68 raz(y) 210,41 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-06-11, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-13, 06:31   

bossboss napisał/a:
UWAGA!!!! ZWYKŁĄ LUTOWNICA DO 500ST C SIE NIE DA. NIE WIEM DLACZEGO ALE TO SA TWARDE LUTY I MUSIALEM POŻYCZYC COŚ WIEKSZEJ MOCY BO ZWYKŁA LUTOWNICA NIE ROZPUSZCZALA TYCH LUTÓW

Ja mam mocno sfatygowaną lutownicę pistoletową 100W i nie zauważyłem żadnych problemów z roztapianiem cyny na lutach. Może ma wyższą temperaturę pracy.
_________________

 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-06-14, 18:39   

Moja rozgrzewa do 500 c i nie dala rady. Probowalem tez kolbowa i te nie dala rady wiec pozyczylem taka do 450 c i dala rade
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-14, 18:55   

Bo to są lutowia noPb - sama cyna - rezultat dyrektyw ROHS. Trzeba rozpuścić na grocie trochę lutu z ołowiem i wtedy po połączeniu idzie zdecydowanie lepiej.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-15, 05:58   

bossboss napisał/a:
Moja rozgrzewa do 500 c i nie dala rady. Probowalem tez kolbowa i te nie dala rady wiec pozyczylem taka do 450 c i dala rade

Taka o niższej temperaturze dała radę? Coś chyba pochrzaniłeś w tym opisie :mrgreen:
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne