Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-08-02, 22:23
nie działa klakson (odp.: urwany kabelek w manetce)
Autor Wiadomość
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-27, 19:25   

A producent coś z tym zrobił - zmodernizował manetkę?
_________________
enjoy the silence
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-27, 20:46   

gregorisan napisał/a:
A producent coś z tym zrobił - zmodernizował manetkę?

Nie trzeba modernizować manetki - wręcz przeciwnie, mam taką sama w Lagunie z 1998r i nadal działa bez problemów - to właśnie zmodernizowana manetka w Dusterze jest wyjątkowo awaryjna. :mrgreen:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-27, 21:07   

PiotrWie napisał/a:
Nie trzeba modernizować manetki - wręcz przeciwnie, mam taką sama w Lagunie z 1998r i nadal działa bez problemów - to właśnie zmodernizowana manetka w Dusterze jest wyjątkowo awaryjna.

Nie jestem tego w stanie intelektualnie objąć :-D
_________________
enjoy the silence
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-27, 21:15   

gregorisan napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Nie trzeba modernizować manetki - wręcz przeciwnie, mam taką sama w Lagunie z 1998r i nadal działa bez problemów - to właśnie zmodernizowana manetka w Dusterze jest wyjątkowo awaryjna.

Nie jestem tego w stanie intelektualnie objąć :-D

Dlaczego - w Lagunie była dobra i trwała, do Dustera zmodernizowali i się psuje. Trzeba wrócić do tego co było.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-27, 21:25   

PiotrWie napisał/a:
Trzeba wrócić do tego co było.

Wiem - to była ironia pod adresem koncernu ;-)
_________________
enjoy the silence
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-01-27, 21:41   

gregorisan, to nie jest pytanie czy tylko kiedy padnie, mam nadzieję, że przed końcem gwarancji :-D
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-01-28, 11:32   

modernizacja polegała zapewne na użyciu cieńszych i słabszych kabli
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-30, 07:14   

wieza napisał/a:
hmm tylko ze u mnie działa klakson jak jeda na długich swiatłach ale jak włacze na drogowe to nie dziala..

To normalny objaw. Przy swojej sztywności, kabelek po urwaniu nie przemieszcza się za bardzo. W zależności od tego jak jest napięty (czyli od pozycji manetki) albo dotyka lutu i klakson działa, albo robi się minimalna przerwa i nie działa.

Dar1962 napisał/a:
modernizacja polegała zapewne na użyciu cieńszych i słabszych kabli

No własnie nie - kabelki są grube i zbyt sztywne. Dlatego się łamią. Najlepiej przy okazji naprawy wymienić na bardziej elastyczne.
_________________

 
Zepco 
Zielony listek


Marka: Daccia
Model: Sandero II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Sandero
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 1
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-27, 14:35   

Czy wasze stare przewody też wewnątrz były "stalowe"? W ogóle bardzo sztywne są. Wymieniłem na miedziany o podobnym przekroju i myślę, że wytrzyma jeszcze dłużej.
Naprawa dotyczyła Dacii Sandero (2012r). Wcześniej jeździłem DD ale tam mimo 5 lat eksploatacji nic takiego się nie robiło. Za to w firmowym Loganie był ten sam problem, po przelutowaniu przez elektronika ponownie coś się zrobiło i ostatecznie został wymieniony, jak się zepsuje to już dzięki wam wiem co robić. :)
Ostatnio zmieniony przez Zepco 2017-02-27, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-27, 14:43   

To na pewno nie jest żaden stop żelazny, może jakiś miedzio-nikiel? Ale jego sztywność to podstawowa przyczyna usterki.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-02-27, 17:53   

jakieś białe, więc pewnie nie czysto miedziane,w każdym razie są dość marne - pomyślałem sobie,że po zlutowaniu można by to miejsce dodatkowo zabezpieczyć klejem z pistoletu. Tyle,że jak puści obok, może być zabawa z usuwaniem kleju
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-02-27, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2017-03-23, 16:46   

Uwaga news z dnia dzisiejszego. Także i mnie dopadła przypadłość nie działającej manetki:-(. A że dziś akurat w ASO robiłem przegląd to zapytałem co i jak. W RRG dalej wymieniają całą manetka za niecałe 700pln :shock: :shock: :shock: :evil: :evil: :evil: . W niezależnym warsztacie Bosch lutowanie koszt 40 pln......bez komentarza.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-23, 19:15   

Sama manetka kosztuje podajże 380 zł, a reszta to na robociznę, a czas wymiany to max 20 min. Rozbój w biały dzień. :evil:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Tomek_NSZ 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90 Euro5
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-03-28, 19:15   

Po 5-ciu latach i 3 miesiącach, pierwsza usterka mojej Dacii Duster tj. oderwany czarny kabelek od klaksonu naprawiłem sam, szybko i sprawnie. Dziękuję wszystkim kolegom z Forum za szczegółowe instrukcje !. ;-)
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2017-05-10, 05:22   

Tomek_NSZ napisał/a:
Po 5-ciu latach i 3 miesiącach, pierwsza usterka mojej Dacii Duster tj. oderwany czarny kabelek od klaksonu naprawiłem sam, szybko i sprawnie. Dziękuję wszystkim kolegom z Forum za szczegółowe instrukcje !. ;-)
Dacia lodgy problem podobny tyle że brak klaksonu przy włączonych światłach mijania oraz znikające światła podczas włączania kierunkowskazów. Problem świateł przypalony styk na suwaku . Klaksonu to złamany kabelek. Lodgy ma troszeczkę inną manetkę niż DDale problemy podobne.Naprawilem sam ale zamówiłem zamiennik dziś odbieram koszt 100 zł oryginał olewam jak mam wydać 400 zł i kupic ten sam problem
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2017-05-16, 06:16   

Dołączyłem do klubu. W mojej MCV-ce raczył urwać się czerwony kabelek i przy okazji odkryłem że czarny był już lutowany. Na razie połatałem prowizorycznie ale dokonam zakupu manetki - koszt 250 zł.
 
pepewroc 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-16, 12:54   Dacia Lodgy - Klakson - naprawa

Witam,
moją LODGY także dopadła milcząca choroba - braku klaksona. Diagnoza w ASO wymiana dźwigni na nową za parę 100zł. Ogólnie już kiedyś naprawiałem w Renault Kangoo moduł kierunkowskazów i byłem ciekaw czy tradycja wywodząca się z Renault jest także pielęgnowana w Dacii. (Jak potwierdził mi to po cichu pan w ASO - to jest pielęgnowana).
Postanowiłem się przyjrzeć co powoduje problem, bo i tak dźwignia była do wywalenia, więc zabrałem się do analizowania problemu.
A ponieważ z analizowania wyszło, że naprawienie będzie równie skuteczne co wymiana na nową dźwignię. A żywotność obu rozwiązań jest żadna!!! Postanowiłem wybrać rozwiązanie tańsze - czyli reanimowanie do póki się da. Poniżej krótki tutorial jak się do tego zabrać. Bo uważam, że jest to wyjątkowo nie moralne zachowanie Renault, gdzie usterka jest znana już od 10 lat - bo spotykana w Renault jak i innych Daciach. Nie można dać dziadom zarabiać na ich błędach.

1. zdjąć górną obudowę kolumny kierownicy - mocno szarpnąć do góry. Nie jest przykręcona. Jedynie zatrzaski - porządne, nie powinny się połamać.

2. Odkręcić dolną obudowę kolumny kierownicy (2 śrubki torx). Zdjęcie jest troszkę bardziej problematyczne, bo obudowa przy zdejmowaniu haczy o pilota od radia przy kierownicy. Ogólnie procedura zdjęcia wygląda prawie identycznie do tej w Dusterze - zdjęcia parę postów wcześniej.

3. Odkręcamy dwie śrubki trzymające dźwignię kierunkowskazów od kolumny kierownicy (2 szt. torx). i wysuwamy dźwignię z modułem. Odpinamy z kostki przewody i idziemy do warsztatu z lutownicą.

4. Niestety naprawa dźwigni wymaga jej rozkręcenia, ale nie ma co się obawiać. Nie ma tam łatwo strzelających sprężynek i elementów. Aby rozkręcić moduł trzeba wykręcić 2 śrubki i zdjąć obudowę patrząc na podważenie dwóch zatrzasków.

5. Musimy niestety wylutować wszystkie przewody, które biegną od dźwigni do modułu. U mnie były to kable w kolorach: niebieskie, brązowy, czerwony, czarny, żółty. Widać to na zdjęciu poniżej (Lodgy_Signal1.jpg). Dlaczego wylutować? Bo niestety kable są na tyle krótkie, że nie będzie dojścia do miejsca wlutowania przewodów klaksona, które się ułamały.

6. Po odtworzeniu kostki i dźwigni ukarze się widok z rysunku Lodgy_Signal2.jpg. Widać tam jak u mnie wiszą ułamane kable żółty i niebieski od klaksona. Na rysunku Lodgy_Signal3.jpg widać gdzie one były. Niestety są tak zaprojektowane, że owijają się wokół dźwigni, która się kręci kiedy włączamy światła. A dalej są przylutowane do złącza przycisku klaksona. Zaiste szatański design -> biorąc pod uwagę fakt, że kable są bardzo twarde.

7. Dolutowujemy urwane kable na swoje miejsce. Niestety nie da się ich już poprowadzić z powrotem w około dźwigni. Ja dolutowałem je wprost do złącz przycisku. Widać to na rys. Signal_Lodgy5.jpg.

8. Składamy kostkę w całość z powrotem. I z powrotem przylutowujemy wszystkie kable, które zostały rozdzielone od kostki w pkt. 5. Ja moje kable (żółty i niebieski) przedłużyłem. Samo oceńcie czy trzeba to zrobić.

9. Składamy auto do kupy i sprawdzamy, czy wszystko działa. Jak nie działa, to pewnie za mało uwagi przyłożyliście do wcelowania odpowiednimi dźwigniami w module dźwigni. Są tam takie suwnice, popychane przez drążki. Muszę być na swoim miejscu.

Całość zajęła około 1h. Pewnie za jakiś czas będzie trzeba operację powtórzyć. Wtedy zastanowię się nad zmianą tych przewodów na inne, bardziej elastyczne.
Powodzenia

P.S. Co do cyny, to rzeczywiście cyna użyta przez Renault roztapiała się dopiero od 450st. C.

Drazek1.jpg
Widok drążka i sposób rozkręcenia
Plik ściągnięto 361 raz(y) 163,57 KB

Lodgy_Signal5.jpg
Drążek 5 -po lutowaniu
Plik ściągnięto 285 raz(y) 132,39 KB

Lodgy_Signal4.jpg
Drążek 4 - złącza przycisku klaksona
Plik ściągnięto 262 raz(y) 99,9 KB

Lodgy_Signal3.jpg
Drążek 3 - miejsce lutowania
Plik ściągnięto 268 raz(y) 165,73 KB

Lodgy_Signal2.jpg
Drążek 2 - problem ukazany
Plik ściągnięto 216 raz(y) 221,69 KB

Lodgy_Signal1.jpg
Drążek 1 - widok kostki
Plik ściągnięto 221 raz(y) 239,82 KB

Ostatnio zmieniony przez pepewroc 2017-05-16, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2017-06-22, 09:18   

Albo ja robię coś źle, albo mam wyjątkowego pecha, bo w ciągu 2 miesięcy po pierwszym lutowaniu klaksonu, robiłem to już 5 razy wymieniając całe kable 3 razy, i za każdym razem urywa się on w innym miejscu.

Zastanawiam się nad przeszczepieniem całej kierownicy z innego modelu tak aby klakson był "normalny", czy ktoś ma informacje czy z którejś Renówki dałoby radę zamontować kierownicę z klaksonem?
_________________

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-22, 09:49   

Gasnik napisał/a:
Zastanawiam się nad przeszczepieniem całej kierownicy z innego modelu tak aby klakson był "normalny", czy ktoś ma informacje czy z którejś Renówki dałoby radę zamontować kierownicę z klaksonem?

Do Logana? Zapewne najprościej by było kierownicę z nowego Logana/Sandero... ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-06-22, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2017-06-22, 09:57   

A nowy ma już przycisk klaksonu w kierownicy?
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-22, 09:59   

Tak
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2017-06-22, 10:02   

Ciekawe czy by pasowała...

Z tego co widzę identyczna jak u mnie (tylko że z przyciskiem) jest w Kangoo 2, bo ta z Logana wygląda zupełnie inaczej.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-22, 10:24   

Mechanicznie to na pewno będzie pasowała, ale bez małej przeróbki w elektryce to nie.

A czy do kangoo to nie wiem, trzeba by było spytać w ASO o te kiery do dwóch pojazdów na porównanie.

Tylko musiałbyś kupić kompletną kierę z airbagiem od Kangoo, a cena to już ponad 150 zł (używka).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-06-22, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2017-06-22, 10:26   

Elektryka to mały problem, ale jak wygląda sprawa poduszki powietrznej?
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-22, 10:27   

Gasnik napisał/a:
Elektryka to mały problem, ale jak wygląda sprawa poduszki powietrznej?

Jeszcze raz przeczytaj wyżej, bo dopisałem jedno zdanie... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne