Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-01-02, 12:03
parowanie szyb
Autor Wiadomość
husik 


Marka: Dacia
Model: Sandero stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Stepway
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-12, 06:15   parowanie szyb

Witam wszystkich,

jak u Was wygląda kwestia odparowania przedniej szyby? u mnie jakoś średnio to wychodzi, cały czas paruje mimo włączonego nawiewu na szybę i otwartego wlotu powietrza, sytuacja zmienia się diametralnie jak włączę AC. Wtedy cała szyba w mgnieniu oka jest odparowana.
MAcie u siebie coś podobnego?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-12, 06:17   

Radzę przeczytać instrukcję
 
husik 


Marka: Dacia
Model: Sandero stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Stepway
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-12, 06:59   

Gdybym nie przeczytał to na pewno nic bym tutaj nie napisał :)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-07-12, 07:23   

Wszystko zależy od tego na jakich trasach jeździsz tak naprawdę...
Jak wsiadałem do samochodu dwa razy dziennie za każdym razem robiąc 70km to nic mi nigdy nie parowało, a teraz jak jeżdżę częściej ale mniejsze dystanse (max. 20km) to od roku już w Sandero również miałem taki problem, a jak jeszcze przez pół roku nocowała pod chmurką w Krakowie, to już w ogóle rano wolałem iść na piechotę do pracy (miałem dosłownie 15min dość szybkiego marszu) niż wsiadać do samochodu...
Co można polecić... Kartoniki pod dywaniki gumowe, moim zdaniem sporo to daje, szczególnie w okresie jesiennym i zimowym...
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-12, 20:57   

U mnie paruje szyba w szczególnosci jak zacznie padac deszcz. Wtedy obowiazkowo klima jako osuszacz. Podczas normalnej jazdy z wlaczonym otwartym obiegiem powietrza praktycznie nie paruje w sezonie wiosenno-letnim.
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-07-12, 20:58   

No niestety, ja też tak mam (choć nie jest to w dużej skali), z czego wynika że nie jest przypadłość nowego lub starego Sandero... :-/
_________________
WhiteDragon
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-12, 21:15   

husik napisał/a:
cały czas paruje mimo włączonego nawiewu na szybę

sprawdź czy nie jest ustawiony "obieg wewnętrzny"... chyba, że używając tego sformułowania
husik napisał/a:
otwartego wlotu powietrza
masz właśnie "obieg wewnętrzny" na myśli... :-)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-07-12, 21:26   

To bolączka wielu współczesnych samochodów, gdzie ze względu na "estetykę" i cx wloty są ukryte pod maską. I bez wylotów z tyłu. Bez dmuchawy, przewietrzanie w nich praktyczne nie istnieje. To samo dotyczy widoczności, wielkie auto, 5 gwiazdek za bezpieczeństwo, a widoczność tylno-boczna zerowa. Paranoja. pozdr
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-07-12, 22:08   

U mnie paruje sporadycznie, gdy w aucie przebywają więcej niż 2 osoby i oczywiście tylko jak warunki atmosferyczne są niekorzystne; AC radzi sobie w takich sytuacjach bez problemu. W sytuacji gdzie w aucie są góra 2 osoby takiego zjawiska nie zauważyłem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-12, 23:09   

Ja do dustera kupiłem rok temu dokładnie takie pochłaniacze wilgoci . Samochód parkował w nie ogrzewanym garażu więc ciągle szyby były zaparowane . http://allegro.pl/6-x-nie...3372700812.html
Od czasu kupna miałem tylko raz zaparowaną szybę .
Pochłaniacz leży sobie w drzwiach pasażera i nikomu nie przeszkadza .
W opakowaniu są 2 pochłaniacze i jeden "pracuje " a drugi się suszy w domu .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-07-12, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ptah 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCi 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-13, 00:36   

U mnie też troszkę paruje gdy jest duża wilgotność powietrza (jak pada lub zaraz po deszczu). Oczywiście włączenie klimy błyskawicznie niweluje zaparowanie.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-22, 23:01   Parowanie szyb

Nie wiem jak u was ale przy obecnej pogodzie szyby bardzo często mi zaparowują.
Ze względu na ciagła jazdę w korkach musiałem wciąż uruchamiać klimatyzację w celi ososzenia wnątrza.
Sądziłem też że może to problem z trochę zapchanym filtrem kabinowym - bo 10 kkm w Warszawie robi swoje - ale okazało się że to nie to.
Poszperałem i znalazłem powód - jak sie okazuje w w procesie produkcji chyba zostały zaklejone otwory ujściowe powietrza w tyulnej częsi kabiny.

Pokazane za pomocą czerwonych kwadratów



Można oczywiście rozebrać cały boczek - ale trzeba uważać na zatrzaski






U mnie wystarczyło zerwać taśmę schowaną za pokrywką - bez rozbierania
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-23, 00:09   

Jeżeli chodzi o parę w zimie, to chyba ktoś właśnie powinien zatkać te otwory a nie je odetkać - chyba źle zrozumiałeś te fotki :roll: - bo one łączą się z dworem przez "żaluzje" wywietrznikowe pod zderzakiem tylnym umożliwiając wpadanie wilgotnego powietrza, a później po odpaleniu auta, gdy już się zrobi różnica temperatur to skrapla się na szybach.

Chyba że auto nie stoi pod chmurką tylko w ogrzewanym garażu gdzie może para z auta wyparować to faktycznie lepiej byłoby uchylić szyby czy przewietrzyć generalnie auto, ale obawiam się że większość parkuje na dworze :P
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-23, 00:40   

Ja parkuję w garażu pod budynkiem gdzie temperatura jest znacznie wyższa niż na zewnątrz.
Po wyjeżdzie mam zawsze zaparowane szyby .
A wg mnie te otowry powinny byc odetkane bo inaczej nie ma przwietrzania wnętrza - mimo pracy dmuchawy bo powietrze nie ma jak wylecieć z samochodu.
Problem jest gdy do samochodu wsiada węcej niż jedna osoba - trudno w taką pogodę jechać z otwartym oknem.
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2015-02-23, 00:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-23, 01:07   

Ja kupiłem sobie samochodowy pochłaniacz wilgoci i nie mam problemu parowania szyb
_________________
Moje auto
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-23, 01:17   

No cóż, można i tak :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-23, 01:27   

Dałem za 2 opakowania 30-40 zł
Użytkuje już 3 rok .
Pochłaniacz jeździ sobie w kieszeni drzwi pasażera więc nie wadzi za bardzo .
W tej cenie otrzymałem 2 opakowania .
Jeden jeździ w zimę kiedy drugi się suszy się w domu na kaloryferze , potem jest zamiana .
Nigdy nie miałem rano zaparowanych szyb
http://archiwum.allegro.p...2812366474.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-23, 01:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2015-02-23, 11:19   

Karenzo napisał/a:
Dałem za 2 opakowania 30-40 zł
Użytkuje już 3 rok .
Pochłaniacz jeździ sobie w kieszeni drzwi pasażera więc nie wadzi za bardzo .
W tej cenie otrzymałem 2 opakowania .
Jeden jeździ w zimę kiedy drugi się suszy się w domu na kaloryferze , potem jest zamiana .
Nigdy nie miałem rano zaparowanych szyb
http://archiwum.allegro.p...2812366474.html


TRUE :-)
Najlepszy efekt w zimę przy sporych mrozach, gdzie rano nie masz zamarzniętej przedniej szyby od środka:-).
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-03-03, 10:00   

domyślam się, że to już sprawdziłeś, ale czy na pewni nie masz włączonego zamkniętego obiegu powietrza? Przy zamkniętym obiegu przy niskich temp. zewnętrznych zawsze będzie parować...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 09:50   

Mam wrażenie, że ta czarna taśma to nie wylot powietrza tylko po prostu zaklejony otwór technologiczny prowadzący do wnętrza słupka.
Ale faktem jest, że WYLOTY powietrza w Dusterze są gdzieś tak przemyślnie schowane, że praktycznie nie działają. I w związku z tym wentylacja w kabinie jest słaba. Może tam gdzie one są nie ma podciśnienia w czasie jazdy tylko zawirowania za/pod samochodem sprawiają, że powietrze nie chce wylatywać?
Gdy zrobi się cieplej to spróbuję rozebrać bagażnik i znaleźć te otwory wylotowe
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-04, 10:00   

wojtek_pl, te zaklejone otwory łączą z kratkami/zaluzjami pod zderzakiem tylnym

corrado już pisał o tym na samym początku

t_duster_kratka_wylotowa_wentylacji_112.png
Plik ściągnięto 48 raz(y) 24,59 KB

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 10:06   

Dominus napisał/a:
wojtek_pl, te zaklejone otwory łączą z kratkami/zaluzjami pod zderzakiem tylnym
corrado już pisał o tym na samym początku

Dlatego nie mogą być zaklejone od środka.
Po zdjęciu tego jednego za pokrywą narzedzi nie mam już żadnego problemu z przewietrzaniem samochodu.
Dziwi mnie więc to co powiedział bo jesli są zatkane to powietrze( nadciśnienie w kabinie nie ma ujścia przez te otwory - bo są zatkane
corrado napisał/a:
Jeżeli chodzi o parę w zimie, to chyba ktoś właśnie powinien zatkać te otwory a nie je odetkać - chyba źle zrozumiałeś te fotki :roll: - bo one łączą się z dworem przez "żaluzje" wywietrznikowe pod zderzakiem tylnym umożliwiając wpadanie wilgotnego powietrza, a później po odpaleniu auta, gdy już się zrobi różnica temperatur to skrapla się na szybach.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 10:22   

Dominus napisał/a:
wojtek_pl, te zaklejone otwory łączą z kratkami/zaluzjami pod zderzakiem tylnym


Acha ! No, to ułatwi sprawę. Zrobię kilka dziur w tej zaklejającej je taśmie i po sprawie.

Zastanawiam się tylko czy w środku zrobi się głośniej... :-|


Po kiego oni zaklejali te otwory w takim razie ... Może w cieplejszym klimacie (Indie) one nie są zaklejone ?
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-03-04, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-04, 10:26   

wojtek_pl napisał/a:
Zrobię kilka dziur w tej zaklejającej je taśmie i po sprawie.

Zastanawiam się tylko czy w środku zrobi się głośniej... :-|



dobra myśl, będzie to chyba optymalne rozwiązanie
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 10:31   

wojtek_pl napisał/a:
Dominus napisał/a:
wojtek_pl, te zaklejone otwory łączą z kratkami/zaluzjami pod zderzakiem tylnym


Acha ! No, to ułatwi sprawę. Zrobię kilka dziur w tej zaklejającej je taśmie i po sprawie.

Zastanawiam się tylko czy w środku zrobi się głośniej... :-|
?

Wystarczy odkleić ( przekleić w inne miejsce ten kawałek który jest schowany za pokrywą z narzędziami , jeśli będzie Ci za głośno zakleisz z powrotem.
Uważam to za błąd montażystów w fabryce
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne