Dzisiaj byłem na montażu nadkól i przy okazji podnieśli sanderko do góry. A tam szok. Czy to normalne, że śruba przy silniku zaczyna już rdzewieć? I czy możliwe, aby ktoś w salonie przejechał czarnm syfem tam, gdzie kable idą aby ukryć jakąś korozję? Widoczne są tego ślady, zwłaszcza, że pod kablami zostało puste, bez czarnego, więc na szybko robione...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-10, 14:53
Za bardzo przewrażliwiony jeszcze jesteś.
Gruba śruba może rdzewieć, zanim przerdzewieje na wylot to przeżyje jeszcze twoje dzieci, także nie ma się czym martwić.
I to pewnie tylko osad rdzawy widziałeś, nigdy taka śruba nie przerdzewieje aby spowodowało to jakiś problem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-02-10, 14:55, w całości zmieniany 1 raz
W procesie produkcji stali dodaje się różne pierwiastki. Produkowane śruby dla aut mają swoja wytrzymałość na zrywanie ale aby produkt był jak najtańszy z reguły dodaje się mało wanadu, który jest odporny na wydzielanie w wilgotnym powietrzu uwodnionego tlenku żelaza (II) (FeO(OH). Dlatego często śruby silników samochodowych zbudowanych z korpusu aluminiowego pokrywają się w/w tlenkiem, gdzie dodatkowym katalizatorem jest połączenie stal-aluminium.
Nie ma się co bać ten proces trwa bardzo długo. Dla świętego spokoju można oczyścić łby śrub i pokryć je cienką warstwą farbą hammerite
Okej, dzięki za odpowiedź. I tak na wiosnę będzie wszystko zakonserwowane na zapas.
bez względu na opinie kolegów konserwuj podwozie , profile zamknięte i wszystko co się daje zabezpieczyć.
Dacia jest ciągle słabiutko zabezpieczona antykorozyjnie ( czasem im wyjdzie dobrze) i to przyznają sami dilerzy. Istnieją systemy zabezpieczeń , które nie są widoczne ( czyste oleje) i nawet serwis nie wykrywa dodatkowych warstw
bo jak zrobisz konserwację podwozia we własnym zakresie, a potem zacznie naprawde rdzewieć, to zapomnij o gwarancji antykorozyjnej
ale
zyga03 napisał/a:
bez względu na opinie kolegów konserwuj podwozie , profile zamknięte i wszystko co się daje zabezpieczyć.
Dacia jest ciągle słabiutko zabezpieczona antykorozyjnie ( czasem im wyjdzie dobrze) i to przyznają sami dilerzy. Istnieją systemy zabezpieczeń , które nie są widoczne ( czyste oleje) i nawet serwis nie wykrywa dodatkowych warstw
a zasugerowałem ostrożność po to byś podejmując taką decyzję miał świadomość powyższego...
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-02-11, 17:24
z całym szacunkiem, ale ja nie znalazłem żadnego wpisu, który mówi, że gwarancja antykorozyjna nie obejmuje w przypadku dodatkowego zabezpieczenia. No chyba, że kolega ma inną książkę gwarancyjną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum