Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia 1300
Autor Wiadomość
WojtekLodz 


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1.3
Rocznik: 1982
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-10, 23:45   Dacia 1300

Witam serdecznie.

W maju 2011 stałem się szczęśliwym posiadaczem Dacii 1300 z 1982r . Auto zakupione z przebiegiem 80 tyś od pierwszego właściciela. Pierwsze wrażenia z jazdy były bardzo pozytywne. Ruminką zdecydowanie ciekawiej jeździ się niż Polonezem czy Fiatem 125p, ale do wrażeń z jazdy jakie daje Zastava 1100 nie ma co porównywać (ale to nie forum Zastavy). Wracając do rumunki niestety odcień maski jest trochę inny niż reszty bo poprzedni właściciel miał spotkanie z motorem, co widać po lekko krzywym zderzaku. Na całe szczęście zderzak udało mi się zakupić i powoli kompletuje resztę. A oto i ona:



Poszukuję części do Dacii, więc jeśli ktoś jakieś posiada to proszę o pw.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-11, 00:18   

Witaj w Klubie...
po prostu klasyka... :lol:
WojtekLodz napisał/a:
Ruminką zdecydowanie ciekawiej jeździ się niż Polonezem czy Fiatem 125p

przedni napęd, lekkość linii oraz żwawy silnik swoje robią...
 
El Diablo 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-11, 00:50   

Witam Ziomka z miasta Łodzi :-P
I jeszcze równolatka :mrgreen:
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-02-11, 10:53   

piękna babula!!
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-02-11, 12:37   

Witaj i gratuluję klasyka.

Co do części to szukaj w tematach działu dawne modele są tam namiary.
 
WojtekLodz 


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1.3
Rocznik: 1982
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-22, 20:57   

Mam do was pytanie a w zasadzie chcę się upewnić czy dobrze myślę. Czy w tego typu pompie jak ta http://www.fotosik.pl/pok...34acedcf3a.html powrotem jest to cienkie wyjście prostopadłe do pionowego? U mnie w Dacii jest jakaś inna pompa zamontowana, lecz już zawór zwrotny nie trzyma i paliwo się cofa, a taką jak ta na zdjęciu mam pod ręką:) Z góry dzięki za odpowiedź.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-24, 06:58   

Tak to cienkie to powrót, a grube zasilanie do gaźnika. W niektórych pompach nie było powrotu (inna budowa).
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-05, 19:39   

Też witam i zdaje się, że w Łodzi jest jeszcze jedna Daczka :)
_________________
spokojnie, bez napinki i do przodu :)
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-05, 22:08   

Powitać :)

Śliczna jest :->
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
WojtekLodz 


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1.3
Rocznik: 1982
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-11, 19:48   

To trzeba by się kiedyś w Łodzi spotkać :P Dzisiaj odebrałem felgi po renowacji. Oczywiście lakier wyszedł trochę inny niż chciałem, ale nie to jest najgorsze. Oddawałem facetowi felgi wraz z mocowaniami niklowanych kapselków, bo były tak zawalone farbą i bajteksem od spodu, że nie szło ich zdemontować. Niestety podczas odbioru okazało się, że nie ma tych 3 mocowań (na jednej było zepsute mocowanie i nakrętka była przyspawana). Jutro jadę do gościa jeszcze męczyć go, ale tutaj do was prośba nie macie może jakiś luźnych takich mocowań, bądź wiecie z czego je wykonać, bo nie chce jakoś mega na drucie to robić i przyklejać nakrętki do felg... Z góry dzięki za odpowiedź
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-05-11, 20:16   

Tutaj masz wykaz sklepów http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6712 więc nie pozostaje ci nic innego jak podzwonić i popytać. Masz dwa w Łodzi to nawet możesz podjechać. Jak co to niech ci dadzą poremanentowy wykaz części do dacii i zamieść na forum.

Możesz też wziąć ta jedną sztukę i iść do jakiegoś dużego sklepu motoryzacyjnego pokazać może coś dopasują. Weź też śrubę bo nie wiem czy gwint nie jest niemetryczny.
Jest jeszcze jedno wyjście. Szukać jakichś starych przerdzewiałych po szrotach. Takie felgi były też w cytrynkach 2CV no i oczywiście kilku modelach w renówek.
 
WojtekLodz 


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1.3
Rocznik: 1982
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-11, 20:26   

Sklepy w Łodzi to już mam spenetrowane. Na Wodnej trochę dupereli zostało, natomiast na Rewolucji 1905r praktycznie nic ciekawego. Niestety to co mi zostało to jest tylko nakrętką przyspawaną, nie ma takiej blaszki mocującej bez której nakrętka nie ma jak się w feldze trzymać...
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-12, 10:47   

Właściwie to nie wiem jak dokładnie powinno wyglądać to mocowanie ale czy przyspawanie nakrętki nie będzie dobrym rozwiązaniem?
1-na pewno się nie urwie i nie zginie,
2-od tyłu felgi jest w miejscu kompletnie niewidocznym,
3-naprawa utrzymana w PRLowskim stylu kiedy nic nie można było kupić i trzeba było szukać rozwiązań alternatywnych.
 
WojtekLodz 


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1.3
Rocznik: 1982
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-12, 23:00   

Lubie mieć jak najwięcej oryginalnych części, dlatego takie niepoważne traktowanie cudzej własności przez niektórych szpecjalistów mnie trochę irytuje... Udało mi się na całe szczęście zakupić już jedną sztukę więcej niestety sprzedający nie miał. Mam nadzieję, że do końca maja uda mi się wszystko ogarnąć, bo wybieram się na NH zlot reprezentować rumuńską myśl techniczną. Z listy uczestników wynika, że będę chyba jako jedyny Dacią :)
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-12, 23:05   

co to jest NH? gdzie i kiedy? :)
 
WojtekLodz 


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1.3
Rocznik: 1982
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-12, 23:10   

Według mnie ciekawy zlot http://nhzlot.pl/
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-14, 20:04   

WojtekLodz napisał/a:
Lubie mieć jak najwięcej oryginalnych części, dlatego takie niepoważne traktowanie cudzej własności przez niektórych szpecjalistów mnie trochę irytuje... Udało mi się na całe szczęście zakupić już jedną sztukę więcej niestety sprzedający nie miał. Mam nadzieję, że do końca maja uda mi się wszystko ogarnąć, bo wybieram się na NH zlot reprezentować rumuńską myśl techniczną. Z listy uczestników wynika, że będę chyba jako jedyny Dacią :)


I dlatego ja nie zostawiałem Dacii u żadnego szpeca ;) Jak się samemu nie zrobi to nigdy nie będzie dobrze :) Kurde... Gdyby nie pewne utrudnienia to z miłą chęcią pojawiłbym się na zlocie w Hucie... :-/
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
WojtekLodz 


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1.3
Rocznik: 1982
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-05, 22:47   

No i zlot udany :), co prawda bez żadnego pucharu, bo mimo wszystko ciężko osiągnąć dobre miejsce na próbie sprawnościowej gdy ma się za rywali auta z silnikiem 2.0 czy przygotowane do próby sprawnościowej, ale 18 miejsce na 80 nie jest złe :) Oto jedno ze zdjęć jednego z uczestników Ogólnie impreza udana, fajny rajd na orientację, atmosfera też dobra oby więcej takich imprez :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-06-06, 05:28   

Gratulacje.
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-06, 12:23   

Pięknie! :D
Żałuję, że mnie tam nie było - ciekawe ile bym z mojej wycisnął w porównaniu z tymi 2.0dohc abarthami itp wynalazkami ;)
 
WojtekLodz 


Marka: Dacia
Model: 1300
Silnik: 1.3
Rocznik: 1982
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-06, 20:56   

Ja swojej nigdy nie sprawdzałem w tego typu próbach, więc moje doświadczenie w szybkiej jeździe Dacią są żadne, a i z dziewczyną na pokładzie ciężko jest jechać, bo i tak widziałem już strach w jej oczach po przejeździe :P
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-07, 20:25   

Moje tez wielkie nie jest. Na pewno chciałbym zobaczyć jak się zachowuje na mokrym asfalcie tylko te półosie muszę porobić bo się ukręcą :(

Moja dziewczyna na szczęście dzielnie znosi przejazdy ze mną:) W górach tylko trochę wymiękła jak na zjazdach goniłem BMW x5 :D
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-19, 20:26   

WojtekLodz, też byłem (ale nie jako uczestnik), nawet chwilę się jarałem żółtkiem, ale żeśmy się bliżej nie poznali... Generalnie kupa znajomych była, łącznie z tym, że kumpel urwał zawieszenie w 1000MB. Może za rok też wezmę udział :)
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
spokojny 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3
Rocznik: 1984
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-19, 20:49   

Ciekaw jestem jak chodzą te 1000MB. Miałem kiedyś 110L ale niestety nie znałem się wtedy na gaźnikach a był tam jakiś porzeźbiony szrot i nigdy nie udało mi się tego ogarnąć. Efekt był taki, że skodzina paliła sporo a rozpędzała się gorzej od maluchów.
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-19, 21:08   

Kraju ma w MB silnik 130. Troche hasiok jeszcze z tego auta jest, ale idzie w dobrym kierunku. Zawieszenie ma z Rapida, układ kierowniczy też, chłodnica wywalona do przodu... Sam miałem 2 Embice, śmiszne autka. Seryjny silnik daje radę, przyzwoicie się toto odpycha. Co do 110L to w gaźniku mi się kiedyś popsuła pompka podciśnieniowa - zmienione, wyczyszczone i śmiga.

A wracając do zlotu - rzeczywiście, fajnie by było, żeby takie imprezy były częściej. W Krakowie działają jeszcze czwartkowe KKNy (dawniej Midnight Cruisin), ale atmosfera się nieco spipcyła i więcej jest parszywego plastiku niż chromów...
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne