Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-02-20, 23:40
Klakson w dźwigni jedyny taki.
Autor Wiadomość
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 22:37   Klakson w dźwigni jedyny taki.

Znacie auta, które w obecnym czasie produkują auta, w których sygnał dźwiękowy uruchamiany jest za pomocą dźwigni przy kierownicy. ;-)
_________________
Dacia...czemu nie.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-02-11, 22:42   

only Dacia :mrgreen:
_________________

 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 236
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-11, 22:42   

Hamil napisał/a:
Znacie auta, które w obecnym czasie produkują auta


no nie bardzo ;-)
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-11, 22:49   

chyba wszystkie Renaulty
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-11, 23:07   

Renault już też nie (a przynajmniej Scenic)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 23:26   

Ja przywyklem, w citroren AX z 1992 r, tez tak mialem. Jednak ost jechalem AVEO i szukalem klaksonu tam gdzie nie trzeba. Moim zdaniem powinno to zostac ujednolicone - musi byc na kierownicy. Wtedy zmieniajac chwilowo pojazd mamy zawsze klakson tam gdzie sie go spodziewamy. To w jakims stopniu kwestia bezpieczenstwa, podbnie jak ESP w standardzie od 2012.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-11, 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-02-12, 09:13   

Do niedawna większość Renault, ale i oni od tego odeszli.

Klakson w dźwigni to pikuś w porównaniu do umieszczenia przycisków sterowania szybami w podsufitce! (Alfa 90).
_________________
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2012-02-12, 10:29   

No ja mam w Twingo, dlatego szoku nie było, jak do służbowego Logana wsiadłem :-P
Dziwne i niewygodne - w naprawdę awaryjnej sytuacji oprócz sygnału zazwyczaj przypadkowo włączam światła drogowe.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-12, 10:54   

Doszły mnie słuchy, że w Iveco Daily jest po Dackowemu :-D
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 11:05   

jaru napisał/a:
w naprawdę awaryjnej sytuacji

"...nie używa się klaksonu" - to jest chyba stanowisko pomysłodawców umieszczenia jego włącznika w dźwigni... I już dawno temu doszedłem do wniosku, że mają 110% racji. To jest sygnał ostrzegawczy - ale nie w nagłym przypadku, bo wtedy najprawdopodobniej spowoduje jeszcze więcej szkody niż pożytku. W dodatku jego zbyt łatwa dostępność wręcz prowokuje niektórych do nadużywania go na co dzień /:

Niestety, bardzo się obawiam, że tak jak z automatycznym uruchamianiem wycieraczek po użyciu spryskiwacza czy umieszczeniem sterowania szybami elektrycznymi - także w tej kwestii Dacia w końcu ulegnie głupim, ale powszechnym "tryndom"...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-12, 12:32   

Cytat:
"...nie używa się klaksonu"


100% popieram, jak masz czas na trąbienie to masz czas na wszystko :D
 
Pawel.k 


Marka: Dacia i Fiat
Model: Duster i Scudo
Silnik: 1,5dci i 1.6jtd
Rocznik: 2012 i 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 13:01   

Jeżeli chodzi o mnie to jestem z tego klaksonu bardzo zadowolony. Żona mi teraz za mnie nie tida ;)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 13:12   

laisar napisał/a:
Niestety, bardzo się obawiam, że tak jak z automatycznym uruchamianiem wycieraczek po użyciu spryskiwacza czy umieszczeniem sterowania szybami elektrycznymi - także w tej kwestii Dacia w końcu ulegnie głupim, ale powszechnym "tryndom"...

Ja tam wolę sterowanie elektrycznych szyb na drzwiach - jako osoba praworęczna, wolę ją (prawą ręke) trzymać na kierownicy. Jeśli chodzi o sterowanie tylnymi szybami, myślałem że będzie to kłopotliwe wsytuacji gdy zechcemy mieć podłokietnik ale ktoś pisał że nie ma problemu i obiecał fotki w tym zakresie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 13:40   

Citroen Berlingo z 2000 roku ma klakson w drążku za kierownicą.
_________________
Moje auto
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-02-12, 14:34   

cyt. Citroen Berlingo z 2000 roku ma klakson w drążku za kierownicą
Trabant 1,1 też tak miał :-)
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2012-02-12, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-12, 14:38   

Cytat:
jako osoba praworęczna, wolę ją (prawą ręke) trzymać na kierownic


Też do zmiany biegów wolę manetki od drążka w tunelu centralnym jako osoba praworęczna...,

ale może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego w trakcie jazdy gdy wykonujecie jakiś manewr chcecie sterować szybami?
Osobiście wszystko mi jedno gdzie mam otwieranie szyb, może dlatego, że nigdy ich nie otwieram*

*- nie dotyczy : wiosną tylne szyby, ale zwykle na postoju, płatność na stacjach typu 1-2-3 i tu również na postoju.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-02-12, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 14:42   

czaju napisał/a:
ale może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego w trakcie jazdy gdy wykonujecie jakiś manewr chcecie sterować szybami?

A kto powiedział w ogóle że w trakcie wykonywania manewru?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-12, 15:36   

Cytat:
jako osoba praworęczna, wolę ją (prawą ręke) trzymać na kierownicy.


Wnioskuję że nie chodzi o dyskomfort spowodowany tym że nie trzymam kierownicy prawą ręką stojąc na czerwonym świetle... I tutaj właśnie mój wniosek o drążku skrzyni biegów, kiedy czasami w trakcie manewru jesteśmy zmuszeni zmienić bieg, chociażby redukcja przed wyprzedzaniem, i nie jest tak że rozwiązanie sterowania szyb prawą ręką występuje tylko w Dacii...

Wracając do tematu klaksona, to po kilku miesiącach i tak jest bez różnicy
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-02-12, 15:47   

Ford Fiesta MK4 - podobnie jak w Daćce - klakson w manetce.

Swoją drogą mam ubaw, jak pierwszy raz ktoś widzi moją Daćkę i dokonuję prezentacji.

Wówczas oscentacyjnie uderzam lekko parę razy w kierownicę i tłumaczę, że samochód
nie posiada klaksonu, był co prawda w opcji, ale w końcu to miał być tani samochód więc zrezygnowałem ze słonej dopłaty.

Miny i niedowierzanie bezcenne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
---
Stepway
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-02-12, 17:40   

Lewa ręka zawsze na kierownicy, prawa do zmiany biegów, pozdrawiania innych, radia, okien, grzebania w schowku, obsługi komórki... Lewą nie umiem stukać smsów. :mrgreen: :lol: :oops:
Pipek w lewej dźwigni miała Skoda, którą uczyłem się jeździć i długo potem jeździłem (1000MB).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2012-02-12, 19:05   

laisar napisał/a:
jaru napisał/a:
w naprawdę awaryjnej sytuacji

"...nie używa się klaksonu" - to jest chyba stanowisko pomysłodawców umieszczenia jego włącznika w dźwigni... I już dawno temu doszedłem do wniosku, że mają 110% racji. To jest sygnał ostrzegawczy - ale nie w nagłym przypadku, bo wtedy najprawdopodobniej spowoduje jeszcze więcej szkody niż pożytku. W dodatku jego zbyt łatwa dostępność wręcz prowokuje niektórych do nadużywania go na co dzień /:


Z tym 110% racji się nie zgodzę, bo różne "awaryjne" sytuacje występują na drodze. Przykładowo: wielu pieszych przechodzi przez drogę w miejscach niedozwolonych, a do tego bez oglądania się - najczęściej, po usłyszeniu sygnału wracają na chodnik, ale gdy kierowca straci sekundę lub dwie na szukanie przycisku klaksonu, to może skończyć się kiepsko.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 19:11   

Podobnie może być np. z wymuszeniem pierwszeństwa przy zmiania pasa: do skrętu kolejka na czerwonym świetle, na wprost zielone światło i stosunkowo mały ruch. Gdy jeden zniecierpliwiony postanowi pojechać wprost (żeby zawrócić na pobliskim rondzie) wymuszając pierwszeństwo może być marnie, gdy usłyszy klakson może w ostatniej chwili zaniechać manewru...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 20:11   

Jeżeli zostało 1-2 sekundy na reakcję - to i tak jest już za późno i trąbienie o tyle czasu wcześniej też raczej niczego nie da.

Ale oczywiście, sytuacje są różne - można sobie wyobrazić nawet taką, że wjechanie z dużą prędkością w grupę ludzi na przystanku będzie lepsze od jakiejś tam alternatywy - tyle rzeczy i ich obsługa powinny być projektowane przede wszystkim do używania w sytuacjach standardowych. Albo - nieużywania...

Bo MSZ klakson to jest bez mała Broń Ostateczna - sygnał ostrzegawczy o najwyższym priorytecie, "Używać Tylko W Przypadku Końca Świata, Jaki Znamy". Tymczasem dla wielu osób jest to narzędzie takie samo kierownica czy lewarek biegów - i umieszczenie jego przycisku tak, że można się na nim wyżywać piąchą wcale nie ułatwia im zapanowania nad tym zgubnym nałogiem d:

(Inna rzecz, że tak naprawdę do lokalizacji w dźwigience też się można przyzwyczaić najdalej w trzy dni - no ale przynajmniej trudniej w nią walić jak w bęben <<<: ).
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-02-12, 20:37   

Przyzwyczaić się można, ale szybkie naciśnięcie klaksonu w manetce jest niemożliwe, a jeśli nawet, to grozi wrzuceniem kierunkowskazu / świateł drogowych / urwaniem manetki :D

Moim zdaniem jest mnóstwo sytuacji w których użycie klaksonu na czas może zapobiec wypadkowi, chociażby gdy ktoś zajeżdża drogę, bo ma drugi samochód w martwym polu.

Poza tym klakson jest doskonałym narzędziem wychowawczym. To, że są ludzie, którzy próbują przy użyciu energii fali dźwiękowej przepchnąć samochody zastawiające skrzyżowanie, (powodując przy tym utratę słuchu u pieszych) nie oznacza, że nie ma sytuacji, w których solidne strąbienie delikwenta nie ma sensu. Wiele razy kogoś strąbiłem, strąbiono też mnie, dzięki temu obiekt strąbiony ma świadomość, że popełnił jakiś błąd, spowodował zagrożenie, albo po prostu trafił na debila ;)

Także generalnie klakson w manetce to pomysł jeszcze bardziej nietrafiony, niż wspaniałe "nieprzełączliwe, bezpozycyjne" kierunkowskazy w nowych Oplach.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-02-12, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 23:26   

Taki sam poroniony pomysł był w pugu 106, więc Dacia to był powrót na stare śmieci. :| Pamięć mięśniowa odżyła i teraz trąbię szybciej niż zdołam pomyśleć. Z wszystkimi niewesołymi konsekwencjami tego faktu, bo należę do kierowców, którzy przez klakson przekazują szereg komunikatów, od "no ogień, zieleńsze nie będzie" po "ZCZEŹNIJ, TĘPY WUJU!!!". Nie jestem z tego dumny i staram się walczyć z nałogiem (i ogólnie z nerwami za kierownicą), ale póki co to silniejsze ode mnie. :(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne