Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-12, 01:02
ASR w terenie?
Autor Wiadomość
francio 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-24, 21:52   ASR w terenie?

Witam,

Czy ASR faktycznie sie przyda w terenie w Dusterze?
Czy moze oprocz sytuacji, gdzie wjade na jakas BAARDZOO duza nierownosc,
niczym skale i 1 kolo bedzie w powietrzu, ASR bedzie czesciej przeszkadzal?
Czy ktos testowal juz 2 dustery obok siebie na tym samym torze, 1 z ASR,
a drugi bez tej funkcji?
Z gory dziekuje za odp!
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-02-24, 23:20   

Jak wjedziesz na skale i kolo bedzie w powietrzu to bez asr NIGDZIE nie pojedziesz.

ASR daje BARDZO duzo - w moich testach wychodzilo, ze poza ekstremalnymi przypadkami naped na przod z ASR bylby w zupelnosci wystarczajacy.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-24, 23:20   

w terenie niekoniecznie a czasem wręcz może przeszkadzać, na drodze - śliskiej, szczególnie oblodzonej - bezcenny ;-)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-25, 08:20   

IMHO ASR na pewno przydaję się w DD 4X2, auto jest podsterowne, ale przy napędzie 4X4 spełnia drugorzędne zadanie, gdyż bez ASR można uzyskać niewielka nadsterowność.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-25, 08:29   

chriskb napisał/a:
IMHO ASR na pewno przydaję się w DD 4X2, auto jest podsterowne, ale przy napędzie 4X4 spełnia drugorzędne zadanie, gdyż bez ASR można uzyskać niewielka nadsterowność.

ASR to nie ESP.

ASR ma pomagać przy ruszaniu, albo ograniczając moc silnika albo blokując hamulcami ślizgające się koło/koła napędzane.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-02-25, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-25, 08:41   

wojtek_pl,

To się zgadza ale wszystkim steruje sterownik ESP, a jego można na szczęście wyłączyć. ASR nie ma oddzielnego wyłącznika.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-02-25, 20:02   

Ale po co bys chcial wylaczac ASR? Zeby nie ruszyc gdy kola zaczna sie slizgac? :)

Nie wiem jak kolega ale ja sie troche bawilem wlasnie w testowanie 4x2 vs 4x4 i naprawde ASR powodowal, ze zadko kiedy 4x2 zupelnie nie dal by rady - tam gdzie stare auta by mi sie zakopaly Duster przyblokowal slizgajace sie kolo i ciagnal do przodu nawet tylko przodem - oczywiscie w 4x4+ASR efekt jest jeszcze wiekszy i na auto nie ma zupelnie bata - pod warunkiem, ze naped nie zglosi bledu... ;) (ale to w realnej sytuacji i po przejechaniu jakiegos sensownego dystansu od uruchomienia jeszcze mi sie nie zdarzylo)
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-02-26, 08:38   

Czytałem gdzieś kiedyś o testach terenowych jakiegoś auta :lol: i wniosek był taki, że na mokrej łące ASR przeszkadza, gdyż naturalne jest, że na mokrej trawie raz jedno koło, a raz inne uślizgnie się i nie należy nic z tym robić. ASR na siłę coś robi, ciągle tłucze hamulcami, a po niewielkim dystansie tarcze hamulcowe dymią.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-02-26, 09:05   

chriskb napisał/a:
wojtek_pl,

To się zgadza ale wszystkim steruje sterownik ESP, a jego można na szczęście wyłączyć. ASR nie ma oddzielnego wyłącznika.


Obama systemy wyłącza się tym guzikiem. Ja w śniegu lub błocie wszystko wyłączam, ale na drodze systemy bardzo sie przydaja, auta bez ESP bym nie kupił.
 
francio 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-26, 13:48   

Auto ma sluzyc glownie w terenie i po miescie, trasy tyle, co nic.
Dlatego kupuje auto z napede 4x4 z silnikiem benzynowym
Elastyczny silnik diesla przydaje sie przy wiekszych predkosciach, a mi to rzadko bedzie grozic.
Jezeli ASR przydaje sie glownie na trasie, a w terenie wiecej "psuje" niz pomaga, to chyba jednak zrezygnuje z tego systemu.
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-02-26, 14:24   

francio napisał/a:
Auto ma sluzyc glownie w terenie i po miescie, trasy tyle, co nic.
Dlatego kupuje auto z napede 4x4 z silnikiem benzynowym
Elastyczny silnik diesla przydaje sie przy wiekszych predkosciach, a mi to rzadko bedzie grozic.
Jezeli ASR przydaje sie glownie na trasie, a w terenie wiecej "psuje" niz pomaga, to chyba jednak zrezygnuje z tego systemu.


ASR idzie w parze z ESP, czyli najważniejszym wynalazkiem podnoszącym bezpieczeństwo czynne samochodu opracowanym w ostatnich latach. Kilka lat temu moja żona miała niegroźny wypadek/stłuczkę ponieważ nie opanowała samochodu w poślizgu na zakręcie, w mieście z resztą, jadąc bardzo wolno. Nie miała ESP i nie wiem czy gdyby system był to by pomógł (sądzę że tak ale to moje luźne dywagacje). Natomiast od tego czasu samochód bez ESP nie ma u mnie w domu racji bytu. Bezpieczeństwo nie ma ceny, a 1200zł to niewielki koszt przy założeniu, że kupujesz auto za 55-60tys.

W terenie, przy większym wykrzyżu, jak zgubisz przyczepność na jednym kole to bez ESP/ASR które zawierają w sobie elektroniczną blokadę dyferencjału (EDC) nie ruszysz bo cała para pójdzie w koło, które nie ma przyczepności. Pisałem, że w niektórych przypadkach (śnieg) wyłączam system i zapinam LOCK bo mam większą kontrolę nad samochodem i nie ma opóźnień w przekazywaniu mocy na układ napędowy.

Elastyczny silnik diesla pomaga przy wyprzedzaniu a nie osiąganiu wyższych prędkości.
Ostatnio zmieniony przez SpikeMike 2012-02-26, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 01:01   

francio napisał/a:
Czy ASR faktycznie sie przyda w terenie w Dusterze?

Zdecydowanie tak.


francio napisał/a:
Elastyczny silnik diesla przydaje sie przy wiekszych predkosciach

No, nie tylko - nawet jako zasadniczy przeciwnik diesli jako takich muszę jednak przyznać, że w terenie, przy niskich prędkościach, także mają poważną zaletę w postaci dużego momentu obrotowego...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 08:36   

francio napisał/a:
Auto ma sluzyc glownie w terenie i po miescie, trasy tyle, co nic.
Dlatego kupuje auto z napede 4x4 z silnikiem benzynowym
Elastyczny silnik diesla przydaje sie przy wiekszych predkosciach, a mi to rzadko bedzie grozic.
Jezeli ASR przydaje sie glownie na trasie, a w terenie wiecej "psuje" niz pomaga, to chyba jednak zrezygnuje z tego systemu.

Cos ci sie tu pomieszalo.. Diesle w miescie na krotkich dystansach przejezdzanych jednorazowo bardzo szybko sie skoncza. Bedzie pracowal caly czas zimny a FAP nie da rady sie wypalic. Dlatego do miasta lepsza jest benzyna.
I bierz z ESP/ASR. W Dusterze jest to jedna opcja.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-02-27, 10:27   

eplus napisał/a:
Czytałem gdzieś kiedyś o testach terenowych jakiegoś auta :lol: i wniosek był taki, że na mokrej łące ASR przeszkadza, gdyż naturalne jest, że na mokrej trawie raz jedno koło, a raz inne uślizgnie się i nie należy nic z tym robić. ASR na siłę coś robi, ciągle tłucze hamulcami, a po niewielkim dystansie tarcze hamulcowe dymią.


Zalezy jakie ASR - ASR obnizajace moc silnika tak - ASR takie jak w Dusterze ktore rowniez (w zaleznosci od trybu w odpowiednim stosunku) przyhamowuje slizgajace sie kola to zupelnie inna bajka i NIE MA BATA zeby zrobilo cos innego niz BARDZO pomoglo (bo to poprostu elektryczna/hamulcowa blokada dyfrow...)
_________________
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-02-27, 10:27   

SpikeMike napisał/a:
chriskb napisał/a:
wojtek_pl,

To się zgadza ale wszystkim steruje sterownik ESP, a jego można na szczęście wyłączyć. ASR nie ma oddzielnego wyłącznika.


Obama systemy wyłącza się tym guzikiem. Ja w śniegu lub błocie wszystko wyłączam, ale na drodze systemy bardzo sie przydaja, auta bez ESP bym nie kupił.


Z tym szczegolem drobnym, ze funkcji ASR polegajacej na hamowaniu slizgajacych sie kol wylaczyc sie nie da (i bardzo dobrze :) ) - po wylaczeniu ESP wlasnie pozostaja aktywne tylko te "blokady" dyferencjalow.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 10:36   

wojtek_pl napisał/a:
FAP nie da rady sie wypalic

To prawdopodobnie nie jest do końca prawda - podobno wypalanie w renówkowych FAP-ach może działać nawet podczas postoju auta: http://www.daciaklub.pl/f...p=118510#118510
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 11:34   

RnR napisał/a:

Z tym szczegolem drobnym, ze funkcji ASR polegajacej na hamowaniu slizgajacych sie kol wylaczyc sie nie da (i bardzo dobrze :) ) - po wylaczeniu ESP wlasnie pozostaja aktywne tylko te "blokady" dyferencjalow.

Jak wylaczasz ESP to wylaczasz tez ASR. Testowalem. Z wlaczonym praktycznie niemozliwe jest buksowanie kol przy ruszaniu. Po wylaczeniu spokojnie mieli kolami na sliskim wg uznania kierowcy.

Ale nie testowalem tego na wykrzyżach.
 
francio 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-27, 22:05   

Jak juz wspominalem, biore benzyne, bo w miescie mi sie nie przyda, a w terenie na pseudo reduktorze w postaci 1 biegu na benzynce tez sobie poradze niewiele gorzej, niz na dieslu.
Wykrzyzy raczej nie bede robil, bo Dacia tego na wytrzyma na dluzsza mete;).
Takze spokoja jazda, czasem bo lekkich wybojach, ale tak, by zadne kolo nie znajdowalo sie nigdy w powietrzu. ASR poza wspomniana sytuacja z uniesionym kolem/kolami ponoc sie prawie nigdy nie przydaje, a wrecz szkodzi. Do tego ponoc w Dacii ASR razem z systemem ESP chodzi dosyc kiepsko i wszyscy off-roadowcy jak i serwisanci Dacii radza wylaczac za kazdym razem w terenie obydwa systemy.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-07-17, 12:39   

Hej.odświeżam temat ASR.
Chyba zacznę żałować, że go nie zamówiłem.
Otóż dwa dni temu miałem taką przygodę:
Stoję sobie tyłem pod górkę.w nocy spadł deszczyk i zmoczył trawke.
Rano chcę sobie cofnąć wyżej pod górkę - załączam LOCK... i kicha.
Daje wsteczny, puszczam ręczny dodając gazu..i stoję w miejscu.. słyszę tylko, że tylne koło (lewe) ślizga się po trawie..a auto stoi w miejscu.
Więc zjechałem niżej i wyjechałem drugi raz..ale na rozpędzie.

Czy w tej sytuacji ASR by mi pomógł?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-17, 15:54   

keikan napisał/a:
Czy w tej sytuacji ASR by mi pomógł?

tak
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-07-17, 16:29   

francio napisał/a:
Dacii ASR razem z systemem ESP chodzi dosyć kiepsko i wszyscy off-roadowcy jak i serwisanci Dacii radzą wyłączać za każdym razem w terenie obydwa systemy.

Odpowiem tak: luty 2011, Beskid Niski. Szkoda Octavia Scout ślizga się niemiłosiernie ruszając pod górkę. Wyłączenie ESP pomogło. Powoli w fontannach śniegu, poszła po górę.
Paradoksalnie: ssą sytuacje w których system mający zapobiegać poślizgowi i wspomagać ruszanie pod górę uniemożliwia tę operację. Odnoszę wrażenie, że AST coś dla tych co nie umieją korzystać z ręcznego (poza baczkami pod hipermarketem).
P.S>:
Duster 1.6 16V 2WD (3 osoby+ 75 kg klamotów) poszedł bez problemów.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-07-17, 16:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-17, 22:17   

piotrres napisał/a:
Paradoksalnie: ssą sytuacje w których system mający zapobiegać poślizgowi i wspomagać ruszanie pod górę uniemożliwia tę operację
ESP nie ma wspomagać podjeżdżania pod górkę. Od tego są inne systemy.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-07-17, 23:04   

No i warto poczytac to co juz 100x powtarzalismy - w DD ASR jest na wypasie bo w trybie 4x4 nie obniza mocy silnika tylko hamuje slizgajace sie kola - jest to cos na ksztalt elektronicznej blokady mech. roznicowych i naprawde dziala jak marzenie :)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-17, 23:17   

Prezes napisał/a:
ESP nie ma wspomagać podjeżdżania pod górkę

Oczywiście, że nie - tyle że w wielu obecnych modelach systemy kontroli trakcji połączone są technicznie z systemem kontroli trajektorii, więc wyłącza się je jednocześnie, a przycisk opisany jest właśnie "ESP on/off".
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-07-18, 07:13   

ajax napisał/a:
keikan napisał/a:
Czy w tej sytuacji ASR by mi pomógł?

tak


to w takim razie 4x4 bez ASR to tylko naklejka na tylnej klapie?
Co w takim razie daje ten napęd 4x4 (bez ASR)?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne