"Nierozbieralny przełącznik", czyli jak wymienić żaróweczkę podświetlenia przycisku opuszczania przedniej szyby (i każdego innego przycisku na panelu środkowym zresztą też).
Dokumentacja fotograficzna na podstawie opisu kolegi Bebe.
DSC00292.jpg Po delikatnym podważeniem śrubokrętem należy wyjąć i odłączyć przełącznik
Plik ściągnięto 409 raz(y) 30,43 KB
DSC00295.jpg Zdejmowanie przycisku zewnętrznego poprzez delikatne podważenie na ośce kołyski
Plik ściągnięto 284 raz(y) 58,39 KB
DSC00296.jpg Oprawka żarówki w przełączniku - nazwałem ją żółtaskiem
Plik ściągnięto 311 raz(y) 57,6 KB
DSC00297.jpg Żółtasek wyjęty z przełącznika - trzeba było delikatnie podważyć śrubokrętem
Plik ściągnięto 305 raz(y) 65,29 KB
DSC00298.jpg Żółtasek z nową żarówką - i okazało się , że są za krótkie wąsy
Plik ściągnięto 306 raz(y) 78,43 KB
DSC00299.jpg Tak to powinno wyglądać w przypadku żarówki z długimi wąsami, ta jest oczywiście spalona
Plik ściągnięto 299 raz(y) 69,14 KB
DSC00300.jpg Więc trzeba było jakoś sobie poradzić
Plik ściągnięto 286 raz(y) 70,81 KB
DSC00301.jpg Żółtasek włożony do przycisku, ładnie kliknęło więc "siedzi"
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-10, 22:16
sądzę,że ten "żółtasek" - na fot 3 od góry widać wyraźnie,że ma wstawione pomarańczowe plastikowe "szkiełko"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-12-10, 22:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-11, 13:43
W tych zaokrąglonych przełącznikach kolor daje ten plasticzek, w tych kwadratowych - plamka farby na wewnętrznej stronie kołyski. Po założeniu okrągłych kołysek na przelaczniki impulsowe podświetlenie jest zauważalnie bledsze. :|
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-13, 21:09
przełącznik opiera się na dwóch sprężynujących,plastikowych skrzydełkach - dobrze widoczne na drugim zdjęciu od góry. Jedno jest w górnej, drugie w dolnej części przełącznika. Mogę się jedynie domyślić (nie testowałem), że należałoby delikatnie wsunąć cienki płaski śrubokręt w szczelinę u szczytu klawisza i "wyłuskać" go naciskając ku dołowi i do siebie?
DSC00295.jpg
Plik ściągnięto 203 raz(y) 94,94 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-12-13, 21:11, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-13, 21:49
Najłatwiej jest to zrobić dwoma śrubokrętami. Nie trzeba wcale od góry i dołu naciskać na te zaczepy, gdyż one tak naprawdę bardzo słabo trzymają.
Wystarczy dwa śrubokręty po bokach włożyć i podważyć obydwoma śrubokrętami jednocześnie wysuwając przełącznik.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-13, 22:22
sądzę,że można spróbować użyć blaszki-"wąsy" z teczki akt i wcisnąć je między klawisz a obudowę konsoli po obu stronach, po nich powinien łatwo wyjechać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum