Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-08-22, 22:06
Ciśnienie w oponach - logan / sandero / lodgy / dokker
Autor Wiadomość
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-03-25, 21:52   Ciśnienie w oponach - logan / sandero / lodgy / dokker

Może to i błaha sprawa (wg mnie kwestia prawidłowego ciśnienia powietrza w oponach to jednak ważna sprawa), więc mam pytanie: jakie są wasze spostrzeżenia odnośnie sprawdzania ciśnienia i pompowania kół?
Moje są takie, że mając sprawdzoną pompkę (na wielu autach) z porządnym manometrem, mam problemy z pompowaniem kół w Dacii - jakby wentylki były trochę za małe - końcówka od pompki nie może szczelnie się "zamknąć" na wentylkach (ucieka powietrze), a nawet odskakuje pod wpływem ciśnienia.
Fachowcy od diagnostyki (przeglądy techniczne) twierdzą, że mało który kierowca sprawdza ciśnienie w oponach, bo prawie wszystkie auta jakie przyjeżdżają do przeglądu mają złe ciśnienie w oponach. Tak więc prośba - nie chodzi mi o teoretyczne wywody, tylko o spostrzeżenia tych z Was, którzy sami sprawdzają ciśnienie i pompują koła.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-04-14, 14:55 ]
Podwątek o pompowaniu azotem został wydzielony: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3149.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-16, 11:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-03-25, 22:46   Re: Pompowanie kół

wox napisał/a:
...Tak więc prośba - nie chodzi mi o teoretyczne wywody, tylko o spostrzeżenia tych z Was, którzy sami sprawdzają ciśnienie i pompują koła.

Nie zauważyłem problemów... Pompowałem ostatnio na stacji lotosu i było ok. Mam również własny ręczny ciśnieniomierz i wszystko działa wyśmienicie... Nic w każdym razie nie zwróciło mojej uwagi :-)
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-03-25, 23:08   

+- 0,2 nie sprawia różnicy, różne wskaźniki róznie wskazują. Wazne, zeby z kazdej strony tyle samo bylo. W dacii jeszcze nie sprawdzalem. Mam ja dopiero poltora miesiaca, wiec nic nie ucieknie. Normalnie sprawdzam raz na kwartal, chyba, ze mam podejrzenia calkowicie subiektywne. Dotychczas sie nie sprawdzily. Odradzam pompki nożne, mozna urwac wentylek ;) raz sie zdarzylo ;)

--
pozdrawiam
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-03-27, 11:26   

Wszystkie przyrządy do pomiaru ciśnienia w kołach, wożone w aucie, po krótkim dystansie są nic nie warte....
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-27, 12:03   

Ja sprawdzam nieregularnie... Jak mi sie przypomni to podjade do serwisu ogumienia (ma to miejsce co 2500 - 3500 km) i po sprawie. Do marketowych cisnieniomierzy jakos nie mam zaufania. Zreszta pewnie te w serwisach tez bywaja niedokladne, ale najwazniejsze z tego wszystkiego - jak juz ktos wspomnial - jest to, zeby po obu stronach bylo rowne.
Przod (na zimno) 2.3, tyl 2.2.
 
RYKI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1,4
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 99
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2008-03-27, 13:32   

Witam
Ja odbierając auto miałem na czterech kołach 3,i oczywiście zmniejszyłem na 2.1 na cztery koła.
Dbam o równomierne i prawidłowe ciśnienie bo warto.
Pozdrawiam
RYKI
 
elk84 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-04-23, 21:15   Ciśnienie w oponach - błąd w instrukcji?

Witam!

Wybrałem się dzisiaj na zmianę opon. "Oponiarz" pyta mnie jakie ciśnienie, więc mówię, że 2,0 i 2,2 tylko nie pamiętam które z przodu, a które z tył. Fachowiec stwierdził, że 2,2 to z przodu, bo z przodu zawsze jest większe z uwagi na masę silnika, z czym się zgodziłem.
Stanęło więc 2,2 - przód i 2,0 tył.
W domu sprawdziłem jednak instrukcję obsługi („dla spokojności”), a tam jest napisane odwrotnie!
Przód 2,0 i tył 2,2.
Czy na pewno tak ma być?
(dotyczy silnika dCi z szerszymi oponami)

Pozdrawiam:
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-23, 21:44   

Rózne są szkoły pompowania na pewno wiecej na przód nie zaszkodzi - nie będzie tyłkiem rzucał :lol:
_________________
GeRRaD
 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2008-04-23, 21:53   

Otwórz lewe przednie drzwi i tam jest naklejka jakie mają być cisnienia w oponach, przód, tył, dla 14 i 15"
_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
elk84 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-04-23, 21:56   

Witam!

Leo2 napisał/a:
Otwórz lewe przednie drzwi i tam jest naklejka jakie mają być cisnienia w oponach, przód, tył, dla 14 i 15"


Sprawdzę to jutro, ale prawie na pewno nie mam takiej naklejki. Wiem po już się za nią rozglądałem.

Krzysztof
 
Kamyk23 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-24, 17:56   

Ja też mam tak jak Ty 2,0 i 2,2

Moim zdaniem należy się stosować do instrukcji obsługi i zaleceń producenta.
Chociaż błędów w instrukcji jest więcej:

1. automatycznie ryglowany centarlny zamek - nie da się tej funkcji utawić, przynajmniej w mojej Logi
2. Kontrolka niezapietych pasów - nie świeci chociaz jest i włącza się podczas testu silnika
Pozdro.

PS może z tym ciśnieniem chodzi o wożenie tesciowej. W nissanie micra jest napisane (przód 2,2 tył 2,0 na pusto z tyłu), (przód 2,2 tył 2,5 przy 4 osobach i 2,3 i 2,8 przy pełnym obciążeniu na autostradzie. Tylko kto sie tym przejmuje i co chwile dodaje lub ujmuje powietrza z kół.

W megi miałem czujniki cisnienia w oponach i to był dramat. non stop coś się działo albo za mało albo za dużo. Wystarczyło, ze jedno z kół zostało na słońcu i systemy szalały
Pomogło pompowanie azotem - był spokój od wymiany do wymiany.

Może rzeczywiście chodzi o tą teściową - bo samochód z motorem z przodu jest cięższy niż z tyłu. teoretycznie jak 90% przejazdów masz bez załogi na tylnym pokładzie to po 2,0 x 4 wystarczy na 100% ( i mniej wybijsza elementy gumowe tylnego zawieszenia).
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-04-24, 19:55   Re: Ciśnienie w oponach - błąd w instrukcji?

elk84 napisał/a:
Witam!

W domu sprawdziłem jednak instrukcję obsługi („dla spokojności”), a tam jest napisane odwrotnie!
Przód 2,0 i tył 2,2.
Czy na pewno tak ma być?
(dotyczy silnika dCi z szerszymi oponami)

:

dokładne tak, chodzi o teściową:P , z tyłu pompuje się więcej ze względu na przewożony towar lub osoby. Ja w moim berlingo z tyłu mam 2,8 ale ja sporo wożę więc samo mówi za siebie. Polecam stosować się do instrukcji. Mało kto jeździ na pusto :D
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-04-24, 20:05   

W grę wchodzi kwestia obciążenia. W MCV-ce jest akurat zawsze to samo (przód 2,4, tył 2,6), ale np. w Fusionie było tak: przy jeździe z 1 pasażerem - przód 2,4, tył 2,2, ale z 4 pasażerami już inaczej - przód bez zmian, tył 2,6.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-24, 20:58   

Cytat:
Chociaż błędów w instrukcji jest więcej:
1. automatycznie ryglowany centarlny zamek - nie da się tej funkcji utawić, przynajmniej w mojej Logi
2. Kontrolka niezapietych pasów - nie świeci chociaz jest i włącza się podczas testu silnika

To nie są błędy - przecież jest napisane, że to funkcje opcjonalne, dostępne w zależności od wersji... i nic nie szkodzi, że taka wersja - póki co - nie istnieje <;
 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2008-04-24, 21:17   

cisnienie w oponach

cisnienie [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
Plik ściągnięto 617 raz(y) 158,15 KB

_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-25, 10:27   

U mnie w instrukcji stoi 2.0 przod i 2.2 tyl. I co z tego? Jezdze na 2.3 przod i 2.2 tyl bo tak mi siw wydaje lepiej. Niewazne ile (2.0 czy nawet 2.4 to nieduza roznica), byle po obu stronach tyle samo... IMHO.
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 17:55   

Witam. Odgrzebuję stary wątek ale mam następujący problem: właśnie zmieniłem opony na zimowe, ciśnienie wg instrukcji: 2,4 przód; 2,6 tył. I okazało się że po tej operacji auto jeździ jak wóz drabiniasty, czuć każdą nierówność, jest tak twarde że nie powstydziłoby się tego auto sportowe ;) Jest to o tyle dziwne że zazwyczaj "zimówki" są bardziej miękkie i powinno być raczej odwrotnie. W letnich ciśnienia nie sprawdzałem (auto ma 3 miesiące), ale jeździło się dużo bardziej komfortowo.

Wersja auta taka jak w opisie, opony 185/65/15

Może ktoś wie jakie powinno być optymalne ciśnienie? Bo czuję że te 2,4/ 2,6 to lekka przesada.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-10-23, 18:29   

przód od 2 do 2,1
tył 2,2
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-10-23, 18:35   

marchewa napisał/a:
Witam. Odgrzebuję stary wątek ale mam następujący problem: właśnie zmieniłem opony na zimowe, ciśnienie wg instrukcji: 2,4 przód; 2,6 tył. I okazało się że po tej operacji auto jeździ jak wóz drabiniasty, czuć każdą nierówność, jest tak twarde że nie powstydziłoby się tego auto sportowe ;) Jest to o tyle dziwne że zazwyczaj "zimówki" są bardziej miękkie i powinno być raczej odwrotnie. W letnich ciśnienia nie sprawdzałem (auto ma 3 miesiące), ale jeździło się dużo bardziej komfortowo.

Wersja auta taka jak w opisie, opony 185/65/15

Może ktoś wie jakie powinno być optymalne ciśnienie? Bo czuję że te 2,4/ 2,6 to lekka przesada.


Na zimówkach, psze Pana, auto zawsze chodzi nieco inaczej niz na letniakach. Zależy od zimówek. Ale jeśli gumy są z niższej lub średniej półki wózek będzie chodził glośniej, "pływał" na łukach, wiecej palił.

Mój koleżka, co służył w artylerii za RRL,w ogóle nie ma tego problemu, bo jest głuchszy na lewe ucho i nawet karetki z lewika nie usłyszy.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 19:01   

@marchewa: Po prostu zmniejsz trochę - np 2,3 / 2,5 - i sprawdź, jakie masz odczucia. Ja zeszłej zimy napompowałem zgodnie z instrukcją, ale mam akurat "balony" 165/80R14 i było dobrze.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-23, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-23, 21:12   

Jak mam 2,2 (z przodu i tyłu) to jest wyjątkowo komfortowo (Goodyear UG 7+). Takie ciśnienie mam jednak tylko wtedy gdy pada śnieg i jeżdżę do pracy (muszę pokonać spore wzniesienie). Zazwyczaj mam jednak 2,4 (z przodu i tyłu) i co ciekawe - na dobrych drogach jest super komfortowo, ale na totalnie dziurawych drogach (czasem przejeżdżam przez takie coś - 400 m) jest wrażenie większej twardości, niż na nieszczęsnych Passio.
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-24, 10:23   

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, dzisiaj obniżę ciśnienie i będę testował.


jan ostrzyca napisał/a:
Na zimówkach, psze Pana, auto zawsze chodzi nieco inaczej niz na letniakach. Zależy od zimówek. Ale jeśli gumy są z niższej lub średniej półki wózek będzie chodził glośniej, "pływał" na łukach, wiecej palił.

Mój koleżka, co służył w artylerii za RRL,w ogóle nie ma tego problemu, bo jest głuchszy na lewe ucho i nawet karetki z lewika nie usłyszy.


Oponki to Uniroyal MS Plus 66. Oprócz wrażenia twardości samochód zachowuje się poprawnie, hałas w normie, brak "pływania" w zakrętach. Wiem że auto chodzi na zimówkach inaczej, ale do tej pory wszystkie auta którymi jeździłem, po zmianie chodziły bardziej "miękko", a w samochodach bez wspomagania kierownicy była odczuwalna zmiana, kierownica lżej chodziła. Ale, potestujemy - zobaczymy ;)
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-25, 16:31   

Już po testach :) Wynik: przód 2,1; tył 2,3. Czyli ciśnienie zmniejszone o 0,3 w stosunku do tego co jest w instrukcji. I wydaje mi się że jest optymalne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-25, 17:14   

A testowałeś jakieś wartości pośrednie? Bo różnica wydaje się dość spora...
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-25, 22:37   

Zmniejszałem o 0,1. Po zmniejszeniu o 0,3 uzyskałem dość zadowalający efekt, aczkolwiek nie jest idealnie. Ale już bardziej nie obniżałem ciśnienia, obawiam się że niższe wpłynie na trwałość opon. Nawiasem mówiąc to nie wiem czy problem nie leży w samych oponach, czas i kilometry pokażą jak będzie się jeździło.


A tak na marginesie, mój znajomy wulkanizator powiedział mi kiedyś że we francuskich autach normy ciśnienia w oponach są nieco przesadzone, i faktycznie kiedyś przyjechałem służbowym Peugeotem Partnerem, po napompowaniu do ciśnienia zalecanego (z tego co pamiętam to było chyba około 2,8 tył) samochód jechał jak przysłowiowy "wóz drabiniasty". Więc może problem tkwi tutaj...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne